Isa mag haar handje gebruiken als ze dat zelf wil. Bij die kleintjes werkt het blijkbaar nog zo dat ze het ontlasten als het niet gaat. De eerste dagen deed ze er ook niets mee, ze hield hem wel in de hoogte, maar verder deed ze net of die hand er niet was. En gisteren en vooral vandaag doet ze er alweer veel meer mee. Het zit niet in het gips omdat het vreselijk was opgezet (daarom hebben ze het ook opengesneden), en de wonden moeten dagelijks gespoeld en gecontroleerd. We waren vandaag weer bij de chirurg voor controle, en toen was ze ook een stuk minder paniekerig dus dat gaat de goede kant op.
We zijn wel al beroemd in het hele ziekenhuis, iedereen zegt gelijk "oh ja, dan kindje met dat gebroken handje", want dat schijnt heel weinig voor te komen bij die hele kleintjes. Eigenlijk wil je als patient niet graag een bijzonder geval zijn, maar het helpt wel erg om een persoonlijke en prettige behandeling te krijgen. Dat is wel heel fijn. Wat dat betreft trouwens alleen maar complimenten voor het OLVG, we zijn van begin tot eind heel persoonlijk en goed begeleid, iedereen is ontzettend begaan. Ik heb op de OK samen met de anesthesist en een ok-assistente staan huilen toen Isa onder narcose moest, die twee waren ontzettend aangedaan omdat ze zelf ook kindjes hebben in die leeftijd. Dat tekent dus wel het niveau van betrokkenheid, heel bijzonder.
Ik heb vandaag een foto gemaakt van de röntgenfoto, om het eens goed thuis te kunnen bestuderen. Je kunt hierop goed zien dat het derde middenhandsbeentje helemaal is gebroken en gedelocaliseerd, en de twee aan weerszijden daarvan zijn ook behoorlijk gebroken, maar hebben nog wel verbinding. Grappig op deze foto is ook om te zien dat de gewrichten nog helemaal niet verbeend zijn. Ik heb een andere foto gezien waar ook de hand van Max opstaat en zo'n volwassen hand ziet er dus ook héél anders uit. Voor wie er uit wijs kan, kijk en huiver: