abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 februari 2004 @ 11:28:52 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_17423028
In Nieuws en Achtergronden heeft een gristen een topic geopend over de commotie rond Mel Gibson's film "the passion of the christ". Dat onder de titel "Joodse gemeenschap VS tegen de film 'The Passion of the Christ". ( Joodse gemeenschap VS tegen film The Passion )Natuurlijk helemaal voorbij gaand aan het feit dat ook atheisten en veel christenen tegen deze film over de laatste 12 uur van het leven van (de bijbelse) Christus zijn. Aangezien mods toestaan dat topic titels zich mogen lenen aan gristelijke leugens stel ik voor om hier maar verder te gaan onder "In 33 n.chr. vermoorden Joden een ketter. Hoeveel ketters hebben christenen vermoord? ".
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 29 februari 2004 @ 11:38:48 #2
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_17423162
Volgens het christusverhaal was de dood van christus bedoeld. Het is dan ook onzin om de joden te verwijten dat ze christus hebben vermoord. Verder ben ik er van overtuigd dat zonder dood van christus en zonder vermeende opstanding van christus er thans ook geen christendom zou zijn.

Verder gaat die film alleen over de laatste 12 uur van de bijbelse Jezus. Heel de christelijke boodschap zelf komt niet aan bod. (bijvoorbeeld "Dank je voor het eten dat je me hebt gegeven toen ik honger had, dank je voor het drinken dat je me hebt gegeven toen ik dorst had, dank je voor de kleren die je me hebt gegeven toen ik naakt was, dank je voor het bezoek dat je me had gebracht toen ik in de gevangenis zat". Verbaasde Petrus "Maar wanneer hebben we je eten, drinken, kleren gegeven en een bezoek in de gevangenis gebracht". Jezus: "Alles wat je aan mijn mede mens geeft, geef je ook aan mij".

Verder hebben Joden, volgens dat verhaal, alleen maar een ketter vermoord. Volgens mij hebben christenen in totaal misschien wel honderdduizenden ketters vermoord. Dus waar maakt men zich druk om.

Het meest typerende vind ik wel dat gristenen er totaal aan voorbij gaan, dat behalve Joden, ook veel atheisten en veel christenen zich tegen die film uitspreken.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_17423707
quote:
Op zondag 29 februari 2004 11:38 schreef Akkersloot het volgende:
Volgens het christusverhaal was de dood van christus bedoeld. Het is dan ook onzin om de joden te verwijten dat ze christus hebben vermoord. Verder ben ik er van overtuigd dat zonder dood van christus en zonder vermeende opstanding van christus er thans ook geen christendom zou zijn.

Verder gaat die film alleen over de laatste 12 uur van de bijbelse Jezus. Heel de christelijke boodschap zelf komt niet aan bod. (bijvoorbeeld "Dank je voor het eten dat je me hebt gegeven toen ik honger had, dank je voor het drinken dat je me hebt gegeven toen ik dorst had, dank je voor de kleren die je me hebt gegeven toen ik naakt was, dank je voor het bezoek dat je me had gebracht toen ik in de gevangenis zat". Verbaasde Petrus "Maar wanneer hebben we je eten, drinken, kleren gegeven en een bezoek in de gevangenis gebracht". Jezus: "Alles wat je aan mijn mede mens geeft, geef je ook aan mij".

Verder hebben Joden, volgens dat verhaal, alleen maar een ketter vermoord. Volgens mij hebben christenen in totaal misschien wel honderdduizenden ketters vermoord. Dus waar maakt men zich druk om.

Het meest typerende vind ik wel dat gristenen er totaal aan voorbij gaan, dat behalve Joden, ook veel atheisten en veel christenen zich tegen die film uitspreken.
De kracht en de zwakheid, de zegen (voor de christen) en de vloek (voor de niet-christen) van het christendom is dat het er zich nooit om bekommerd heeft dat met het uitspreken van één waarheid, het tegenovergestelde logisch tot onwaarheid behoort. Voor de christen is dit namelijk helemaal niet zo en zijn juist de tegenstellingen die onmogelijk beide waar kunnen zijn, toch waar. Op de manier van de logica krijg je er dan ook nooit vat op. Het christendom glipt zo weer uit je vingers en laat je alleen maar nog kwader achter (je zult begrijpen dat ik uit ervaring spreek).

Maar waar is jouw logica? Één film uitpikken om over geërgerd te zijn, terwijl je 999 andere films die de mensheid produceert met rust laat en voorbijgaat?

Waartoe is jouw leven? Tot haat van het kwade of om iets moois en groots op te bouwen?
God wacht nog steeds op een gesprek met je hierover...Hij vindt eigenlijk dat je nu wel lang genoeg in de wereld van de bijbel en de koran hebt geleefd. Ze hebben namelijk de kracht in zich een mens ziek te maken. Kun je doen alsof ze niet bestaan? Op dezelfde manier als dat je geen last hebt van al die 999 perverse films waar je het nooit over hebt?

Ik denk dat ik het zelf straks alleen nog op die manier ga doen. Je moet tenslotte je leven niet verspillen.

pi_17469482
quote:
Op zondag 29 februari 2004 11:28 schreef Akkersloot het volgende:
In Nieuws en Achtergronden heeft een gristen een topic geopend over de commotie rond Mel Gibson's film "the passion of the christ".

...
- waarom vind jij Jezus een 'ketter'?
- waarom heb je een hekel aan Christenen?
  dinsdag 2 maart 2004 @ 21:07:02 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_17469508
Bordje:

Do not feed the troll
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_17469528
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 21:05 schreef Keessie het volgende:
- waarom vind jij Jezus een 'ketter'?
De joden vonden hem toch een ketter?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_17469535
Hij weer. .
  dinsdag 2 maart 2004 @ 21:10:24 #8
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_17469611
Hee Akkersloot,
hou nou eens op met dat ge"gristen" joh... Klinkt zo onaardig
pi_17469631
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 21:12 schreef Raketman het volgende:
Hee Akkersloot,
hou nou eens op met dat ge"gristen" joh... Klinkt zo onaardig
Alleen christenen die vinden dat ongelovigen naar de hel moeten worden door hem zo genoemd... geloof ik. Over onaardig gesproken.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 21:14:34 #11
53495 snowwie2
Polonaise loopt uit de hand
pi_17469649
en de stelling is ...
  dinsdag 2 maart 2004 @ 21:15:37 #12
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_17469674
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 21:14 schreef snowwie2 het volgende:
en de stelling is ...
Das mijn zin
  dinsdag 2 maart 2004 @ 21:16:07 #13
5260 Stewie
March on down the field !
  dinsdag 2 maart 2004 @ 21:18:59 #14
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_17469747
Ik weiger te reageren alvorens het woord ''fascist'', ''temporaal kwab epilepsie patient'' of ''CIDI zionistische propaganda machine'' gevallen is.
Overigens kent het Jodendom geen ketters in de Christelijke zin, vond het hoogstwaarschijnlijk niet in 33 plaats en hebben legionairs Hem gedood.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_17470283
Troll.
Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')