De film gaat over het Christus verhaal zoals het volgens de filmmakers geweest moet zijn. Het is algemeen bekend dat de joden Christus aan het kruis wouden zien... maar helaas gebruiken een aantal hooggeplaatste joden deze film om zich in een slachtofferrol te duwen en de film tot op de grond af te branden.
Helaas kunnen ze de bijbel geen antisemitisch boek noemen anders hadden ze dat ook allang gedaan!
Maargoed... in de tussentijd zijn 60% van de grootste online ticket verkoper besteed aan 'de passie van Christus'. Ik heb er stukken van gezien en moet zeggen dat het er allemaal erg goed uitziet... een niet verbloemende film die alleen maar 'happy people' laat zien maar een echte film die zo een ooggetuige verslag zou kunnen zijn.
Als deze film hier zoveel stof doet opwaaien dan houd ik mijn hard vast wat voor een stof deze film in Europa (en met name in Nederland) zal doen opwaaien.
[bronnen:verschillende TV staions in LA en omgeving]
quote:Dus jij bent voor de censurering van films in Europa? Deze film gaat over het leven en vooral het eind van het leven van JC... dan kun je net zo goed zeggen dat Lord Of The Rings ook niet uitgebracht had mogen worden in Europa... gelieven te zeggen waarom dan wel en niet zo'n kort bericht.
Op dinsdag 17 februari 2004 10:00 schreef Predojevic het volgende:
Lijkt me niet nodig om deze film in Europa uit te zenden
quote:Antisemitisme is momenteel toch al een flink probleem in Europa en zo wordt het alleen maar aangewakkerd lijkt me. In principe ben ik niet voor censuur, maar het lijkt mij dat er toch al censuur plaatsvindt als het gaat om films en TV-uitzendingen en ik vind het onnodig om het antisemitisme nog wat verder aan te wakkeren.
Op dinsdag 17 februari 2004 10:02 schreef Vampier het volgende:[..]
Dus jij bent voor de censurering van films in Europa? Deze film gaat over het leven en vooral het eind van het leven van JC... dan kun je net zo goed zeggen dat Lord Of The Rings ook niet uitgebracht had mogen worden in Europa... gelieven te zeggen waarom dan wel en niet zo'n kort bericht.
quote:Die snap ik echt niet. Moet je kijken wat één enkele borst op televisie in Amerika voor stof op doet waaren. Sinds wanneer zullen Nederlanders bijzonder ontsteld raken van (1) een Amerikaanse film en (2) een bijbelse film?
Op dinsdag 17 februari 2004 09:59 schreef Vampier het volgende:Als deze film hier zoveel stof doet opwaaien dan houd ik mijn hard vast wat voor een stof deze film in Europa (en met name in Nederland) zal doen opwaaien.
kan je net zo goed al die slaven films verbieden omdat de slavenhandelende volken er verkeerd op komen te staan dan toch?
ik denk dat deze film weinig teweeg zal brengen met het zo genaamde "aanwakkeren van anti-semitisme"...
quote:Kijk dat wist ik niet
Op dinsdag 17 februari 2004 10:06 schreef HarigeKerel het volgende:
Mel Gibson maakt The Passion of the Christ nog wat info.
quote:Ooit de Talmud gelezen?
Helaas kunnen ze de bijbel geen antisemitisch boek noemen anders hadden ze dat ook allang gedaan!
quote:Tegen argument zou kunnen zijn dat je door Shindlers list de Duitsers gaat haten.... (hier is geen speciaal woord voor zoals het woord antisemitisme) maargoed... ze doen maar we hebben er een fantastische film bij
Op dinsdag 17 februari 2004 10:09 schreef SeraphimX het volgende:
Ach ja he... verantwoordelijkheid nemen voor je acties? Het is nou eenmaal zo gebeurt dus moet je ook niet gaan zeuren als iemand het in een film op neemt hoor...kan je net zo goed al die slaven films verbieden omdat de slavenhandelende volken er verkeerd op komen te staan dan toch?
ik denk dat deze film weinig teweeg zal brengen met het zo genaamde "aanwakkeren van anti-semitisme"...
Als het een goede film is, moet hij van mij gewoon in de bioscoop komen en zal ik hem zeker gaan zien...
quote:Wat een onzin opmerking, als die film niet voor jouw is, betekent dat niet dat ie dan maar niet nodig is.
Ik denk trouwens dat het hier minder stof doet opwaaien hoor, we zijn namelijk een stuk nuchterder in europa dan die amerikanen, plus dat er daar een grote joodse lobby is die we hier niet hebben.
Is die film nog steeds in het origineel aramees en grieks(geloof ik) zonder ondertiteling, zoals in eerste instantie de bedoeling was. Lijkt me niet handig.
maar ik denk dat dat wel mee zal vallen. er zijn bij elke film wel mensen die steen en been lopen te klagen over niks. denk dat dit ook zo'n geval zou zijn.
quote:ja, nou ik zie het niet echt gebeuren hoor heheheh je haat duitsers al of niet.. dat komt niet spontaan door een film
Op dinsdag 17 februari 2004 10:12 schreef Vampier het volgende:[..]
Tegen argument zou kunnen zijn dat je door Shindlers list de Duitsers gaat haten.... (hier is geen speciaal woord voor zoals het woord antisemitisme) maargoed... ze doen maar we hebben er een fantastische film bij
Ik ben wel heel benieuwd hoe het eruit gaat zien allemaal... ik wil em wel zien iig
quote:welterusten . ..
gelukkig is jouw mening niet doorslaggevend. .
quote:Dat is strafbaar, dat weet je.
Op dinsdag 17 februari 2004 10:15 schreef NullPointer het volgende:
kom laten wij dan ook met zn allen gaan doen of de holocaust niet is gebeurd..
quote:De jouwe ook niet hoor
Op dinsdag 17 februari 2004 10:15 schreef Flierp het volgende:[..]
welterusten . ..
gelukkig is jouw mening niet doorslaggevend. .
quote:Censuur dus.
Op dinsdag 17 februari 2004 10:18 schreef Vampier het volgende:[..]
Dat is strafbaar, dat weet je.
wat is er nu zo speciaal aan de joden dat ze op zo'n manier moeten worden behandeld? neem de eerder aangestipte film Schindlers List (of hoe je em ook wilt spellen ).. kan me niet herinneren dat er een Duitse lobby was die die film wou gaan verbieden ofzo... niet die film of TAL van andere films over hoe de duitsers gezellig bezig waren in het begin van 1900..
de manier waarop mensen tegen joden aankijken nu heeft weinig meer met WOII te maken en helemaal niet met de manier waarop ze JC hebben aangepakt.. maar meer met wat ze doen vandaag de dag toch? (buiten de religiehaat die sommige mensen voelen.. ook al weten ze denk ik zelf niet eens meer waarom ze die mensen haten..)
quote:Iemand met zo'n ondertitel ook niet hoor
Op dinsdag 17 februari 2004 10:19 schreef skunkator het volgende:
Joden beginnen ook om het minste geringste te janken, als je ze vraagt hoe laat het is zeggen ze al dat je een anti-semiet bent, dat soort mensen zijn niet meer serieus te nemen
Helaas zijn er in de wereldgeschiedenis meerdere "zwarte bladzijden" en die zijn juist "mooi" om te verfilmen. Zo breng je meer mensen in aanraking met deze gebeurtenissen.
quote:Sinds Braveheart uit is heeft de Schotse nationale partij enorm kunnen groeien, geheel toevallig? nee niet echt.
Op dinsdag 17 februari 2004 10:23 schreef SjacoBaco het volgende:
Dan zouden films als Braveheart en The Patriot het anti-engelandsmannen in de hand werken ??
quote:ja.. stelletje terroristen...
Op dinsdag 17 februari 2004 10:26 schreef HarigeKerel het volgende:[..]
Sinds Braveheart uit is heeft de Schotse nationale partij enorm kunnen groeien, geheel toevallig? nee niet echt.
die gasten haten de engelse niet zoals de KKK gekleurde mensen haat volgens mij hoor.. en ik denk niet echt dat christenen door deze film anti-joods worden ofzo nee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |