abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17416698
Het lijkt mij een puik idee om hierbij een draadje te openen waarin we iedere dag een bepaalde diersoort in de kijker plaatsen.
Laten we eens beginnen met de Bactrische kameel.
De Bactrische kameel heeft een stevige vacht en is terug te vinden in de woestijn van Centraal-Azië. Zijn tegenhanger, de slanke Arabische kameel, is echter veel beter bekend bij ons Westerlingen. Daarom bij deze wat aandacht voor de andere soort!
.
Jetzt kommen die Kamelen.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 22:30:19 #2
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_17416761
Goed topic!

Vandaag is het een typische 'Tapir'-dag.

.

.
The Most Incredible, Baby
pi_17430387
Bij het nog enigzins besneeuwde landschap van vandaag, moet ik direct denken aan de walrus!

De walrus verblijft in de ijskoude Noordelijke IJszee. Mannetjes halen een lengte van wel 3 m. Deze zeezoogdieren hebben sterke voorvinnen die op roeispanen lijken. De kortere achtervinnen hebben weinig kracht. Hun taaie huid is 2 tot 3 cm dik en bedekt met kort haar. Om het jaar krijgen de wijfjes één jong dat gedurende twee jaar bij haar blijft. Walrussen kunnen 40 jaar oud worden.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17430933
Walrus

quote:
Wetensch. naam:

Odobenus rosmarus
Engelse naam walrus

Verspreiding:

Noordelijke Atlantische en Stille Oceaan, dicht bij het pakijs
Voedsel :

Schelpdieren, stekelhuidigen en kreeftachtigen
Leeftijd tot 40 jaar

Lengte:

Atlantische walrus: mannetje 3 m, vrouwtje 2,5 m, bij geboorte 140 cm. Pacifische walrus: mannetje 3,6 m, vrouwtje 2,6 m, bij geboorte 140 cm
Gewicht Atlantische walrus: mannetje 1200 kg, vrouwtje 750 kg, bij geboorte 50 kg. Pacifische walrus: mannetje 1600 kg, vrouwtje 1250 kg, bij geboorte 60 kg
pi_17430967
leuk topic!

Soort: Dendrobates ventrimaculatus (soms verward met Dendrobates quinquevittatus)

kleur:Een van de kleinere gifkikkers. De dieren hebben een zwarte basiskleur met gele tot oranje lengtestrepen, soms onderbroken of samengegroeid met andere strepen. Voor- en achterpoten lichtblauw van kleur met kleine zwarte vlekken.
Een actieve gifkikker die graag klimt. D. ventrimaculatus heeft een slanke bouw, in het bijzonder de mannetjes. Vrouwtjes hebben een iets ronder, plomper achterlichaam.
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  maandag 1 maart 2004 @ 11:32:55 #6
36043 Inspiration
flame attraction
pi_17441610
Volgens mij moet hier een bepaalde emoe een mooie post over een bepaalde loopvogel maken
  maandag 1 maart 2004 @ 11:35:18 #7
18772 pos
@@sweet@@
pi_17441637
Stokstaartje

Stokstaartjes leven in de woestijnen van zuidelijk Afrika. Veel woestijndieren zijn 's nachts actief, het stokstaartje echter overdag. De hitte overdag kunnen ze weerstaan door een veel kleinere behoefte aan voedsel dan vergelijkbare dieren die niet in woestijnen leven. Drinken doen ze nauwelijks: alle vocht die ze nodig hebben halen ze uit hun voedsel.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_17441659
Vandaag is het de dag van de Emoe

Mijn dag
pi_17443051

1 maart Emoe dag
pi_17443188
quote:
De kenmerken:

De emoe kan dus niet vliegen. Dit komt omdat hij te kleine vleugels heeft. Maar onze vriend kan wel snel lopen. Zijn poten zijn dan ook sterk ontwikkeld. Wel raar, want hij heeft maar 3 tenen. De snavel van de emoe kan wel 12 cm lang worden. De emoe weegt gemiddeld
55 kg. De grootte kan van 1m50 tot 1m80 gaan. Het vrouwtje is iets groter dan het mannetje. De rughoogte bedraagt 1 m. Als de emoe loopt kan hij met één stap een lengte overbruggen van wel 3 meter. Het geluid van het vrouwtje zijn doffe klanken, het mannetje maakt dan meer keelklanken.

Het voedsel:

Op het menu staat een allegaartje; de emoe eet: rupsen, sprinkhanen, vruchten, bessen, kleine knaagdieren. De emoe is ook heel nieuwsgierig, daardoor eten ze soms sleutels, munten, spijkers enz...
Door zijn langere nek kan hij dus zowel op de grond als in de hoogte voedsel zoeken.

Leefomgeving:

De emoe leeft dus in Australië. Niet overal, hij verkiest de woestijnen, de vlaktes en de bossen. Maar in het dichte regenwoud komt hij liever niet.

De voortplanting:

De emoe's houden een rare paringsdans. Ze houden hun koppen omlaag met een gebogen hals. Dan zwieren ze heen en weer met hun kleine kopje. Het mannetje is niet zo zachtaardig tijdens de paring, hij bijt namelijk in de nek van het vrouwtje.
Na de paring maakt het mannetje een ondiep nest op de grond. Wat later legt het vrouwtje 9 tot 11 eieren. Het mannetje broedt de eieren uit en niet het vrouwtje. De broedtijd duurt ongeveer 50 dagen. Eén ei weegt ong 600 gram, de kleur is olijfgroen en het ei is ongeveer 14 cm hoog en 9 cm breed. Het kuiken weegt ong 500 gram.

Strijd tegen de emoe :

Vroeger werden veel emoes gedood omdat ze vanalles pikten van de landbouwers. Ze vertrappelden hun graanvelden. In 1932 was het zo erg, dat de Australische regering het leger inschakelde om de emoes te doden.
De Aboriginals (oorspronkelijke bevolking van Australië) gebruiken emoe-olie om gewrichten in te smeren.
En misschien nog meer verwonderlijk: Je kan in Australië lekkere Emoe-Steak eten.

De kuikens van de Emoe zijn gestreept.

pi_17445297

Jep

Ik had ook op een site gelezen dat ze 2 tot 4 gallons (1 gallon = 3,7 liter) water per dag drinken en dat het vlees 97% vetvrij is.
Die site kan ik nu alleen ff niet vinden...
pi_17448591
De Emoe is leuk! .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17448804
quote:
Op maandag 1 maart 2004 20:03 schreef sweek het volgende:
De Emoe is leuk! .
[afbeelding]
Die beesten pikken mij altijd
pi_17452906
quote:
Op maandag 1 maart 2004 20:03 schreef sweek het volgende:
De Emoe is leuk! .
Dankje
pi_17456425

Wakker worden met een schildpad, het dier van de dag
pi_17463902
Schildpadden vind ik vooral onder water erg mooi. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17464268
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:18 schreef sweek het volgende:
Schildpadden vind ik vooral onder water erg mooi. .
[afbeelding]

Ook lievv

Voor sweek
pi_17466570
...
pi_17467541
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 18:38 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[afbeelding]
Wat een kleintje

Deze jonkies kruipen naar zee volgens mij

pi_17480434
Hoi Bluezz! .
Vandaag, de Koala! .

Ze zien er echt ontzettend schattig uit. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17480805

Koala's zijn zoogdieren dus daarom wordt de baby levend geboren. Een baby die wordt geboren is maar 0.3 gram en past op een munt of een lucifer doosje. En klimt zich op naar de buidel. Dit zijn de gevaarlijkste minuten van zijn hele leven. Want als hij er afvalt is hij dood. Ze blijven rond de 6 maanden in de buidel zitten. Dan gaan ze op hun moeders rug. Na 3 maanden gaat de koala zelf naar eten zoeken. Maar hij blijft tot de volgende paring bij zijn moeder. In die 3 maanden drinkt hij melk maar hij eet al wel Eucalyptus bladeren. Als er gevaar drijgt gaat het jong weer bij zijn moeder in de buidel.
pi_17483671
K ala's

donderdag 4 maart 2004 @ 03:55:41 #23
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_17489228
En vandaag is het...... "de dag van het nageslacht van het dier, dat vreemdging met een ander diersoort".

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_17489708

Welke dierentuin heeft deze beesten?
  donderdag 4 maart 2004 @ 07:49:07 #25
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17489711
Deze foto's zijn scary
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 4 maart 2004 @ 07:53:44 #26
25671 GraPghaST
Man met het Glimmend Voorhoofd
pi_17489734
*heeft zitten schuddebuiken om die Vliegende Neushoorn*
Zelfs Christus aan het kruis had het beter dan ik thuis..
  donderdag 4 maart 2004 @ 10:43:30 #27
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17491247

Hebben!
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  donderdag 4 maart 2004 @ 19:27:46 #28
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_17500405
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 07:47 schreef Bluezz het volgende:

Welke dierentuin heeft deze beesten?
Geen idee, maar als ze deze beesten toch in een dierentuin zou hebben dan was je binnen $$$.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_17529634
Gisteren geen dier, en vandaag twee tegelijk, het vogelbekdier!!!
www.ping.be/tesla-kip/ vogelbekdier.jpg
Like any young kid, I dreamed of world domination.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 11:23:26 #30
85757 yedimaster-sidguppy
Smirky Mc Chimpster!
pi_17530773

en ik wil deze wel

geniaal!

dier van mijn dag:

Mijn dier van de dag is de Velociraptor mongoloensis
warmbloedig reptiel/vogel-achtig beestje ongeveer zo groot als een flinke brugklasser (Steven Spielberg had ze wat "opgepompt" voor t schrikeffect), lengte ongeveer 2 meter van neuspunt tot staartpunt.
Hij jaagt in groepen om grotere prooien te doden, die worden ge "disemboweld" met de grote klauw aan de achterpoot; ook is ie verder zeer intelligent, zorgt voor z'n jongen enzo.
Handig beest.

nooit meer last van loslopende honden, inbrekers, aan-de-deur-verkopers, Jehova's etc. Gewoon de raptor open laten doen en daarna de ergste troep opdweilen
:lol:

[ Bericht 28% gewijzigd door yedimaster-sidguppy op 06-03-2004 11:29:05 ]
  zaterdag 6 maart 2004 @ 12:35:39 #31
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_17532036

Toch heeft de velociraptor wel een "lieve" blik...

*ding dong*
"Nee, mevrouw, wij geven niet aan het [vul hier een willekeurig fonds in]. We hebben al gegireerd."

Weinig kans op tegenspraak!
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_17532063
"Dier van de dag"
"Mijn dier van de dag is..."

pi_17534055

Goedemiddag!!
pi_17552251
vandaag is het de dag van de Oerang Oetang!!!

pi_17554392
Owww, je was me voor
Ik vond de 3-koppige kikker van de FP ook wel wat

pi_17554509
morgen dan die kikker
  maandag 8 maart 2004 @ 10:43:23 #37
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17570024
Wat mij betreft zijn dit de dieren van de dag

Een paar apart
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_17571027
-- edit ---

Bij "dier van de dag" had ik toch een iets andere gedachte....
Gelieve gewoon plaatjes van mooie of aparte dieren te plaatsen maar niet dit soort onsmakelijke foto's.

Phoenixx

[ Bericht 84% gewijzigd door Phoenixx op 08-03-2004 18:07:28 ]
  maandag 8 maart 2004 @ 13:44:57 #39
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_17573218
Ik ga mee met de bengaalse tijger (ik vind trouwens die foto van de krokodil hier niet echt thuishoren)

Nog wat extra informatie (vanaf dierenbibliotheek wnf):

Andere namen: Koningstijger
Wetensch. naam: Panthera tigris tigris
Engelse naam: Bengal tiger; royal tiger
Verspreiding: India, Bangladesh, Nepal, Buthan, Myanmar, West China
Voedsel: zwijnen, herten, runderen
Leeftijd: 15 jaar
Lengte: tot 2,65 m (zonder staart)
Gewicht: 250 kg
Status: bedreigd

De Bengaalse tijger is een ondersoort van de tijger die nu nog in de grootste aantallen en
verspreiding voorkomt in het wild. Rond 1900 waren er alleen in india al tegen de 40.000.
In 1972 was dit aantal dramatisch gedaald tot 2000.

Door een goed beschermingsprogramma heeft de Bengaalse tijger
zich weer enigszins kunnen herstellen: naar schatting zijn er nu
tussen de 3000 en 4500

[ Bericht 5% gewijzigd door Kore op 08-03-2004 13:58:21 ]
Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 01:56:30 #40
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_17659888
Dier van vandaag: De Dalmatier

Beschrijving:
De Dalmatische Hond is in Engeland ontstaan, maar waarschijnlijk is dit ras eerst in Zuid-Azie ontstaan. In de 18e eeuw begeleidde het ras vaak koetsen en had als taak de rijtuigen te beschermen tegen rovers. Deze taak verloor het ras al gauw en spoedig was het dier slechts decoratie. Het is een fijne hond gebleven, vrolijk van aard, aanhankelijk en geen vechter. De Dalmatische Hond leeft vaak lang en is levendig. Controleer altijd voordat u een puppy aanschaft of het dier niet doof is, want sommige Dalmatische Honden worden doof geboren. Het is erg moeilijk om een pup zonder meer op doofheid te testen. De veiligste manier is een pup aanschaffen via de rasvereniging, zij bemiddelen alleen pups die op een leeftijd van 6 tot 8 weken gehoorgetest zijn. Kortharige honden hebben niet veel vachtverzorging nodig maar Dalmatiers verliezen wel het hele jaar door veel korte witte haartjes. Dit is iets waar u terdege rekening mee moet houden!

Gebruik:
Gezinshond. De Dalmatische Hond is graag bij zijn mensen en is derhalve absoluut niet geschikt om in een kennel gehouden te worden of de hele dag alleen thuis te zijn.

Activiteit:
De Dalmatische Hond heeft zeer veel beweging nodig. Het liefste rent dit ras achter paarden aan tijdens het uitrijden. Zijn liefde voor paarden heeft hij nog niet verloren. Als alternatief voldoet de fiets uitstekend en worden lange (bos/strand)wandelingen op prijs gesteld. G&G cursussen, Behendigheid en Flyball zijn activiteiten waar Dalmatische Honden graag met hun baas aan deelnemen. Schaf dit ras niet aan wanneer u hem niet voldoende lichaamsbeweging kunt geven.

Verschijning:
Algemeen: De Dalmatische Hond is een krachtige en symmetrisch gebouwde hond. Het is een gespierd dier met goede houding, zonder grofheid of plompheid. De borst is niet te breed, maar diep. Ribben goed gewelfd. Rechte en sterke rug. Geen opgetrokken buik. Tamelijk lange hals zonder keelhuid.
Kleur: Wit met ronde losstaande zwarte of leverkleurige vlekken. De vlekken lopen bij voorkeur niet in elkaar over en moeten scherp begrensd zijn. De diameter van de vlekken varieert tussen de gulden en een kwartje, op de benen zijn de vlekken kleiner dan op het lichaam. Gelijkmatig over het lichaam verdeeld.
Hoofd en schedel: Hoofd is behoorlijk lang, tamelijk brede en vlakke schedel, lange krachtige snuit met matige stop. Ogen zijn bij zwartgevlekte dieren donker van kleur, bij levergevlekte dieren barnsteenkleurig. Oren zijn middelmatig groot en hangend.
Staart: Lang, ongeveer tot aan de sprong reikend. Sterk aan de basis en naar de punt toe geleidelijk toelopend. Niet te hoog aangezet. Nooit krullend gedragen.
Voeten: Rond, compact met goed gebogen tenen en stevig voetzolen.
Beharing: Kort, hard en glanzend.
Schofthoogte: Reu: 55 - 61 cm, Teef: 50 - 58 cm.

Aard:
Vrolijk
Waaks
Oplettend
Lief voor kinderen
Gelijkmatig temperament
Trouw
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
pi_17660005

*Terugvindpost*
Wil iemand zo aardig zijn om de neusaap even tot dier van de dag uit te roepen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')