abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17416698
Het lijkt mij een puik idee om hierbij een draadje te openen waarin we iedere dag een bepaalde diersoort in de kijker plaatsen.
Laten we eens beginnen met de Bactrische kameel.
De Bactrische kameel heeft een stevige vacht en is terug te vinden in de woestijn van Centraal-Azië. Zijn tegenhanger, de slanke Arabische kameel, is echter veel beter bekend bij ons Westerlingen. Daarom bij deze wat aandacht voor de andere soort!
.
Jetzt kommen die Kamelen.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 22:30:19 #2
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_17416761
Goed topic!

Vandaag is het een typische 'Tapir'-dag.

.

.
The Most Incredible, Baby
pi_17430387
Bij het nog enigzins besneeuwde landschap van vandaag, moet ik direct denken aan de walrus!

De walrus verblijft in de ijskoude Noordelijke IJszee. Mannetjes halen een lengte van wel 3 m. Deze zeezoogdieren hebben sterke voorvinnen die op roeispanen lijken. De kortere achtervinnen hebben weinig kracht. Hun taaie huid is 2 tot 3 cm dik en bedekt met kort haar. Om het jaar krijgen de wijfjes één jong dat gedurende twee jaar bij haar blijft. Walrussen kunnen 40 jaar oud worden.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17430933
Walrus

quote:
Wetensch. naam:

Odobenus rosmarus
Engelse naam walrus

Verspreiding:

Noordelijke Atlantische en Stille Oceaan, dicht bij het pakijs
Voedsel :

Schelpdieren, stekelhuidigen en kreeftachtigen
Leeftijd tot 40 jaar

Lengte:

Atlantische walrus: mannetje 3 m, vrouwtje 2,5 m, bij geboorte 140 cm. Pacifische walrus: mannetje 3,6 m, vrouwtje 2,6 m, bij geboorte 140 cm
Gewicht Atlantische walrus: mannetje 1200 kg, vrouwtje 750 kg, bij geboorte 50 kg. Pacifische walrus: mannetje 1600 kg, vrouwtje 1250 kg, bij geboorte 60 kg
pi_17430967
leuk topic!

Soort: Dendrobates ventrimaculatus (soms verward met Dendrobates quinquevittatus)

kleur:Een van de kleinere gifkikkers. De dieren hebben een zwarte basiskleur met gele tot oranje lengtestrepen, soms onderbroken of samengegroeid met andere strepen. Voor- en achterpoten lichtblauw van kleur met kleine zwarte vlekken.
Een actieve gifkikker die graag klimt. D. ventrimaculatus heeft een slanke bouw, in het bijzonder de mannetjes. Vrouwtjes hebben een iets ronder, plomper achterlichaam.
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  maandag 1 maart 2004 @ 11:32:55 #6
36043 Inspiration
flame attraction
pi_17441610
Volgens mij moet hier een bepaalde emoe een mooie post over een bepaalde loopvogel maken
  maandag 1 maart 2004 @ 11:35:18 #7
18772 pos
@@sweet@@
pi_17441637
Stokstaartje

Stokstaartjes leven in de woestijnen van zuidelijk Afrika. Veel woestijndieren zijn 's nachts actief, het stokstaartje echter overdag. De hitte overdag kunnen ze weerstaan door een veel kleinere behoefte aan voedsel dan vergelijkbare dieren die niet in woestijnen leven. Drinken doen ze nauwelijks: alle vocht die ze nodig hebben halen ze uit hun voedsel.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_17441659
Vandaag is het de dag van de Emoe

Mijn dag
pi_17443051

1 maart Emoe dag
pi_17443188
quote:
De kenmerken:

De emoe kan dus niet vliegen. Dit komt omdat hij te kleine vleugels heeft. Maar onze vriend kan wel snel lopen. Zijn poten zijn dan ook sterk ontwikkeld. Wel raar, want hij heeft maar 3 tenen. De snavel van de emoe kan wel 12 cm lang worden. De emoe weegt gemiddeld
55 kg. De grootte kan van 1m50 tot 1m80 gaan. Het vrouwtje is iets groter dan het mannetje. De rughoogte bedraagt 1 m. Als de emoe loopt kan hij met één stap een lengte overbruggen van wel 3 meter. Het geluid van het vrouwtje zijn doffe klanken, het mannetje maakt dan meer keelklanken.

Het voedsel:

Op het menu staat een allegaartje; de emoe eet: rupsen, sprinkhanen, vruchten, bessen, kleine knaagdieren. De emoe is ook heel nieuwsgierig, daardoor eten ze soms sleutels, munten, spijkers enz...
Door zijn langere nek kan hij dus zowel op de grond als in de hoogte voedsel zoeken.

Leefomgeving:

De emoe leeft dus in Australië. Niet overal, hij verkiest de woestijnen, de vlaktes en de bossen. Maar in het dichte regenwoud komt hij liever niet.

De voortplanting:

De emoe's houden een rare paringsdans. Ze houden hun koppen omlaag met een gebogen hals. Dan zwieren ze heen en weer met hun kleine kopje. Het mannetje is niet zo zachtaardig tijdens de paring, hij bijt namelijk in de nek van het vrouwtje.
Na de paring maakt het mannetje een ondiep nest op de grond. Wat later legt het vrouwtje 9 tot 11 eieren. Het mannetje broedt de eieren uit en niet het vrouwtje. De broedtijd duurt ongeveer 50 dagen. Eén ei weegt ong 600 gram, de kleur is olijfgroen en het ei is ongeveer 14 cm hoog en 9 cm breed. Het kuiken weegt ong 500 gram.

Strijd tegen de emoe :

Vroeger werden veel emoes gedood omdat ze vanalles pikten van de landbouwers. Ze vertrappelden hun graanvelden. In 1932 was het zo erg, dat de Australische regering het leger inschakelde om de emoes te doden.
De Aboriginals (oorspronkelijke bevolking van Australië) gebruiken emoe-olie om gewrichten in te smeren.
En misschien nog meer verwonderlijk: Je kan in Australië lekkere Emoe-Steak eten.

De kuikens van de Emoe zijn gestreept.

pi_17445297

Jep

Ik had ook op een site gelezen dat ze 2 tot 4 gallons (1 gallon = 3,7 liter) water per dag drinken en dat het vlees 97% vetvrij is.
Die site kan ik nu alleen ff niet vinden...
pi_17448591
De Emoe is leuk! .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17448804
quote:
Op maandag 1 maart 2004 20:03 schreef sweek het volgende:
De Emoe is leuk! .
[afbeelding]
Die beesten pikken mij altijd
pi_17452906
quote:
Op maandag 1 maart 2004 20:03 schreef sweek het volgende:
De Emoe is leuk! .
Dankje
pi_17456425

Wakker worden met een schildpad, het dier van de dag
pi_17463902
Schildpadden vind ik vooral onder water erg mooi. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17464268
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:18 schreef sweek het volgende:
Schildpadden vind ik vooral onder water erg mooi. .
[afbeelding]

Ook lievv

Voor sweek
pi_17466570
...
pi_17467541
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 18:38 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[afbeelding]
Wat een kleintje

Deze jonkies kruipen naar zee volgens mij

pi_17480434
Hoi Bluezz! .
Vandaag, de Koala! .

Ze zien er echt ontzettend schattig uit. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17480805

Koala's zijn zoogdieren dus daarom wordt de baby levend geboren. Een baby die wordt geboren is maar 0.3 gram en past op een munt of een lucifer doosje. En klimt zich op naar de buidel. Dit zijn de gevaarlijkste minuten van zijn hele leven. Want als hij er afvalt is hij dood. Ze blijven rond de 6 maanden in de buidel zitten. Dan gaan ze op hun moeders rug. Na 3 maanden gaat de koala zelf naar eten zoeken. Maar hij blijft tot de volgende paring bij zijn moeder. In die 3 maanden drinkt hij melk maar hij eet al wel Eucalyptus bladeren. Als er gevaar drijgt gaat het jong weer bij zijn moeder in de buidel.
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
pi_17483671
K ala's

donderdag 4 maart 2004 @ 03:55:41 #23
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_17489228
En vandaag is het...... "de dag van het nageslacht van het dier, dat vreemdging met een ander diersoort".

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_17489708

Welke dierentuin heeft deze beesten?
  donderdag 4 maart 2004 @ 07:49:07 #25
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17489711
Deze foto's zijn scary
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: