Omdat ik er al een toetsenbord, muis, monitor, etc... voor hebquote:Op zaterdag 28 februari 2004 18:08 schreef NiteSpeed het volgende:
Wat wil je met alléén een processor beginnen?.
Een monitor voor je processorquote:Op zaterdag 28 februari 2004 18:10 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Omdat ik er al een toetsenbord, muis, monitor, etc... voor heb
Daar doelde ik eigenlijk niet op, maar het klinkt wel goed!quote:Op zaterdag 28 februari 2004 18:09 schreef Jump het volgende:
Je bedoeld gewoon en computer zonder enige randapparatuur of invoerapparaten zoals muis/toetsenbord?
Ofwel moet je een kleine desktop case (geen tower) kopen en in een kast inwerken ?
Voeding, mobo, proc, geheugen, hd, netwerkkaart(en).quote:Op zaterdag 28 februari 2004 18:10 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Omdat ik er al een toetsenbord, muis, monitor, etc... voor heb
Mooiquote:Op zaterdag 28 februari 2004 18:12 schreef keeper het volgende:
De meeste processoren zijn behoorlijk plat hoor.
Je bedoelt gewoon een hele platte server. Een 1U ding ofzo. Zoiets dus:
[afbeelding]
Meneer heeft de klok horen luiden.....quote:Op zaterdag 28 februari 2004 18:17 schreef TheDon18 het volgende:
Woordenboek:
Processor: centrale verwerkingseenheid v.e computer.
Lijkt me correct...
En stop dit in een farm:quote:Op zaterdag 28 februari 2004 18:22 schreef NiteSpeed het volgende:
Op een processor zit geen knopje.
Wat jij inderdaad wilt is:
1. Apache
2. FTP Server
3. Een OS die soft-off ondersteunt (automatisch uitgaan na een druk op de powerknop)
4. Een mini-kastje
5. Goedkope hardware.
Hoe wil je ooit die site gaan beherenquote:Op zaterdag 28 februari 2004 18:20 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Mooi
En kun je zoiets ook gewoon met 1 druk op de knop uitzetten, en er bestanden naar uploaden vanaf een willekeurige computer?
valt best mee hoorquote:Op zaterdag 28 februari 2004 18:51 schreef Kremers het volgende:
en die dingen die hier boven genoemd worden, zoals een 1U zijn vrij onbetaalbaar voor een gewone consument
afhankelijk hoe dikke processor erin zit natuurlijkquote:Op zaterdag 28 februari 2004 19:07 schreef Tiemie het volgende:
[..]
valt best mee hoor
Het zal voor jou onmogelijk aan die eisen kunnen voldoen. Laat het hosten gewoon over aan mensen die er verstand van hebben.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 19:16 schreef TheDon18 het volgende:
Ok, ik formuleer het eens anders:
Ik ben op zoek naar een willikeurig aparaat dat als webserver kan dienen. wat voor aparaat het is dat maakt me eigenlijk geen FOK! uit, zolang het maar aan devolgende eisen voldoet:
1) Het aparaat moet kunnen dienen als webserver, en het moet mogelijk zijn bestanden ernaar te uploaden vanaf elke willekeurige internetverbinding.
2) Het aparaat moet plat zijn.
3) Het aparaat moet met 1 druk op de knop aan/uit zijn te zetten, zodat de website online/offline gaat.
Nou, duidelijker kan haast niet, dus laat maar horen
Erm, zoiets moet ook nog geconfigureerd/geinstalleerd worden........quote:Op zaterdag 28 februari 2004 19:16 schreef TheDon18 het volgende:
Ik ben op zoek naar een willikeurig aparaat dat als webserver kan dienen. wat voor aparaat het is dat maakt me eigenlijk geen FOK! uit, zolang het maar aan devolgende eisen voldoet:
1) Het aparaat moet kunnen dienen als webserver, en het moet mogelijk zijn bestanden ernaar te uploaden vanaf elke willekeurige internetverbinding.
3) Het aparaat moet met 1 druk op de knop aan/uit zijn te zetten, zodat de website online/offline gaat.
Goh, dat er toch nog iemand in staat is om op mijn vraag te reageren, in plaats van allerhande ongevraagde zaken naar voren te halen...quote:Op zaterdag 28 februari 2004 19:45 schreef DaMook het volgende:
Een processor is een deel van de server waar je je website op zet, dus het is niet de naam van zo'n apparaat meer een onderdeel dat erin zit.
Verder weet ik niet hoeveel geld je ervoor over hebt maar je zou eens kunnen kijken op de site van dell of hp. Als je minder te besteden hebt zal er op marktplaats ook wel wat staan dat aan je wensen voldoet. Evt mischien zelfs bij V&A hier op Fok!...
Voor je pr0nquote:Op zaterdag 28 februari 2004 20:11 schreef Roellio het volgende:
- Maximaal 72 UltraSPARC IV dual-threaded processoren
- Meer dan 1/2 TB geheugen in één domein
- Meer dan 120 TB opslag
- Maximaal 18 Dynamic System Domains
mag ik vragen wat je van plan bent?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 21:03 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Dude.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 20:04 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Goh, dat er toch nog iemand in staat is om op mijn vraag te reageren, in plaats van allerhande ongevraagde zaken naar voren te halen...
Hier heb ik tenminste wat aan... bedankt voor de tip
Dat magquote:Op zaterdag 28 februari 2004 21:07 schreef -mainframe- het volgende:
[..]
mag ik vragen wat je van plan bent?
Daar zou ik toch maar niet op wedden, als ik jouw wasquote:Op zaterdag 28 februari 2004 21:15 schreef yootje het volgende:
[..]
Dude.
Het lukt je nooit.
Nah. Videokaart heb je niet nodig. Wij hebben van die Sun pizzadozen die je gewoon met kabeltje en telnet beheert. Voor TS: je hebt ook koeler en voeding nodig. Zonder koeler kan eventueel, maar van dat blazen krijg je uiteindelijk ook wel genoeg.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 18:51 schreef Kremers het volgende:
Topic starter, ik hoop dat je nu toch wel begrijpt dat je in de maling genomen wordt?Aan alleen een CPU en wat randapperatuur heb je niets, een processor is maar 1 v/d onderdelen in een computer
Verder heb je min een videokaart, geheugen, moederbord en HD nodig, en een CD-Rom speler om het OS mee te installeren, maar die kan je ook zolang van je andere PC gebruiken.
Denk je dat als de ts een processor als webserver wil wat aan een blade server heeftquote:Een blade server dus
Ik heb hier een web server staan. En het is gewoon nog te doen om met beide computers snel te internetten en te downloaden. De site is gewoon goed bezoekbaar.quote:Op zondag 29 februari 2004 01:22 schreef dujour het volgende:
lol volgens mij moet ie gewoon een website hosten want als je een server thuis hebt staan dan gaat al je verkeer een beetje vast zitten
Ach, hij bedoeld dat het aan mijzelf zal gaan liggen dat de boel gaat vastlopenquote:Op zondag 29 februari 2004 02:01 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ik heb hier een web server staan. En het is gewoon nog te doen om met beide computers snel te internetten en te downloaden. De site is gewoon goed bezoekbaar.
Dussuh waar heb je het over
Als je nu meteen had gezegd dat je een opslag medium zoekt, volgens mij zoek jij een NAS (Network Attached Storage)quote:Op zaterdag 28 februari 2004 22:24 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Dat mag
Ik wil een opslag-medium dat de privacy van mij en anderen kan waarborgen.
(...)
Dan blijft er nog 1 probleem over: de fysieke toegang tot de apparatuur.
Vandaar dus dat ik persé een plat, compact systeem wil, zodat deze onzichtbaar kan worden ingebouwd op een reeds uitgekozen locatie
quote:Op zaterdag 28 februari 2004 18:08 schreef NiteSpeed het volgende:
Wat wil je met alléén een processor beginnen?.
Ik heb nu een computer (Pentium II) toegevoegd aan het netwerk d.m.v een router, en alles werkt nuquote:Op zondag 29 februari 2004 13:33 schreef cor-gijs het volgende:
ik zal geen web-server installeren. dat is namelijk een programma dat website's in de lucht brengt. het is wel mogelijk om een site te schrijven met een up-, en downloadmodule erin, maar dat is wat omslachtig. je kunt beter een ftp-server installeren. dat is speciaal voor het verzenden van bestanden. je kunt dan gebruikers aanmaken met wachtwoorden enzo, en je kunt aangeven welke gebruiker bij welke bestanden mag komen enzo.
voor het draaien van een ftp-server heb je nodig:
*een pc met hardeschijf, geheugen, netwerkkaart, videokaart en natuurlijk een processor (hoeft niet plat te zijn. kan gewoon een oude computer zijn. monitor, toetsenbord en muis heb je niet nodig als alles eenmaal geinstalleerd is)
*een operating system (je kunt natuurlijk heel fancy UNIX, LINUX, of een ander arbeids-intensief OS installeren, maar als je het makkelijk wilt houden zou ik gewoon windows installeren. hiermee is het ook eenvoudig mogelijk om de pc met een druk op de knop af te laten sluiten)
*een ftp-server-programmaatje zoals bulletproof-ftp e.v.a. zoek maar eens op tucows.com naar ftp server, en je vindt genoeg.
let wel: er zitten in de server die jij wilt hebben wel allemaal draaiende componenten en componenten die gekoeld moeten worden. het apparaat zal dus altijd geluid maken en lucht nodig hebben. let hierop bij het onzichtbaar wegwerken van je server.
wat betreft het plat zijn: de 1U servers die hier genoemd zijn, zijn zo'n beetje het platste wat je kunt krijgen. ze zijn wel breed en diep (bijna 50x60 cm). de ongeschreven regel is: hoe platter hoe duurder.
succes
Thank God... Dan kan dit topic nu dicht...quote:Op zondag 29 februari 2004 14:07 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Problem solved, dus
Ik denk eerder dat 't probleem nog steeds bestaatquote:Op zondag 29 februari 2004 14:07 schreef TheDon18 het volgende:
Problem solved, dus
Nah, in principe is het probleem wel opgelost...quote:Op zondag 29 februari 2004 19:40 schreef freebee666 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat 't probleem nog steeds bestaat
hmm das wel lekker.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 19:06 schreef JaWi het volgende:
Ah, ik heb het biertopic gevonden.
Als je er win2k op hebt staan, waarom wil je dan in godsnaam naarquote:Op zondag 29 februari 2004 20:45 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Nah, in principe is het probleem wel opgelost...
´t enige probleempje is dat er Windows 2000 op staat.
Ik wilde vandaag XP installeren maar dat werd niet ondersteund, terwijl die er toch echt op moet omdat je hem anders niet uit kunt zetten met de aan/uit-knop, door een of andere beveiliging ofzo...
Maar ik ga gewoon naar een computerzaak, en dan mogen hun hem geschikt maken voor XP... komt goed
WAAR DE NUEK heb jij het over?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 22:24 schreef TheDon18 het volgende:
Dan blijft er nog 1 probleem over: de fysieke toegang tot de apparatuur.
Vandaar dus dat ik persé een plat, compact systeem wil, zodat deze onzichtbaar kan worden ingebouwd op een reeds uitgekozen locatie
En jij wilt echt nog steeds zelf je server beheren?quote:Op zondag 29 februari 2004 20:45 schreef TheDon18 het volgende:
Maar ik ga gewoon naar een computerzaak, en dan mogen hun hem geschikt maken voor XP... komt goed
Ik begrijp je niet helemaal: eerst zeg je dat het onhaalbaar is wat ik wil, en daarna gooi er er de oplossing achteraan.quote:Op zondag 29 februari 2004 23:26 schreef Da-Ali-G het volgende:
TheDon18
je hebt een plan wat niet uitvoerbaar is je wensen zijn niet te bereiken, koop een USB-Drive en houd um goed bij je! zet er belangrijke informatie op en zorg dat je um met een wachtwoord hebt beveiligd, dan kan je de privacy van jouzelf en anderen waarborgen!
![]()
![]()
whehehhe kan nooit goed gaanquote:Op zondag 29 februari 2004 23:38 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
En jij wilt echt nog steeds zelf je server beheren?.
Je hebt werkelijk geen idee waar je over praat hè?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 19:16 schreef TheDon18 het volgende:
Wat dacht je van een scheerapparaat, of eierkookwekker?quote:Ik ben op zoek naar een willikeurig aparaat dat als webserver kan dienen. wat voor aparaat het is dat maakt me eigenlijk geen FOK! uit, zolang het maar aan devolgende eisen voldoet:
waarom denk je dat ik dit topic open? omdat ik alle antwoorden al weet?quote:Op zondag 29 februari 2004 23:49 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk geen idee waar je over praat hè?
Begin dan eerst maar eens met 'Hardware voor newbies'.quote:Op zondag 29 februari 2004 23:56 schreef TheDon18 het volgende:
alles is te leren namelijk.
Ben je erop gaan staan ofzoquote:Op zaterdag 28 februari 2004 18:22 schreef Jorikjet het volgende:
mijn processor is zo rond de 5mm dik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |