Een vriend van me zat het gisteren te spelen op de piano.. hij heeft er een boek van... gewoon te koop bij Donner. Het is ook op zich niet moeilijk te spelen en het pianospel is écht zoo overgeweldigend mooiquote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:17 schreef Kwark het volgende:
Wie kent dit stuk? Het is zo verschrikkelijk mooi!
Het klinkt ook helemaal niet moeilijk om te spelen, is er misschien iemand die de bladmuziek hiervan heeft, of desnoods alleen de akkoorden zodat ik het zelf kan uitpluizen?
Er is hier een vreemd soort karma aan het werk...want ik zit dus al de hele avond naar dit stuk te luisteren op eindeloze repeat. En inderdaad, ik kan hier echt een brok van in m'n keel krijgen, zo mooi.quote:Op donderdag 25 maart 2004 23:38 schreef rooierooie het volgende:
Ja, ik vind dit ook zooooo prachtig mooi! Ik zet soms m'n cd-speler op repeat en dan luister ik wel een uur lang alleen maar naar dit piano-stuk. Om te huilen zo mooi.
Ja hè, dat heb ik nou ook. Als ik dit stuk hoor heb ik altijd meteen de wens dat ik zó piano kon spelen.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 23:17 schreef PeterRabbit het volgende:
heel jammer dat ik geen piano kan spelen
Ja, preciesquote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:54 schreef Efez het volgende:
Hm, ik zal wel eens gaan zoeken... Ik speel zelf helaas geen piano, dus hopelijk vind ik iemand in m'n nabije vriendenkring die 'm voor me wil spelen...
Ik vind persoonlijk de gehele Amélie Soundtrack geweldig, al is 'Comptine d'une autre été' toch echt wel het hoogtepunt...
quote:Op woensdag 14 juli 2004 01:07 schreef Elegy het volgende:
* Elegy heeft het nummer weer eens op repeat staan. *Traantje wegpinkt en terugdenkt aan de periode dat hij in Parijs woonde*![]()
Ik vind het ook best moeilijk om te spelen, het lukt wel maar met veel inspanning. Heb het er wel voor over hoor, zo mooi!quote:Op woensdag 14 juli 2004 09:51 schreef PM-girl het volgende:
Heb dit stuk proberen te spelen, 'k heb nl. de bladmuziek (ook van le moulin), maar 't viel me niet mee. Is best lastig, vanwege het tempo. Wel erg mooie muziek.
Die heb ik ook gezien, en ik vond het een prachtfilm. Wordt overigens door het Filmtheater van Hilversum in het Dudokpark gratis vertoond (openluchtvoorstelling). Ik zal eens opzoeken wanneer dit is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:23 schreef UIO_AMS het volgende:
In de film Good Bye Lenin! werd zijn muziek ook gebruikt.
Meer info hierover
Waar heb je het over...quote:Op zondag 15 augustus 2004 10:26 schreef Elegy het volgende:
@Efez: Jours is met een "j" ipv een "y"
Eric Satie, ga ik eens wat van zoeken
Klopt, heb ik ook gemerkt. Ik weet nog dat ik het behoorlijk flauw vond dat het exact dezelfde muziek was als van Amélie.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:23 schreef UIO_AMS het volgende:
In de film Good Bye Lenin! werd zijn muziek ook gebruikt.
Check dan eens de soundtrack van The Belly of an Architect.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:11 schreef Farmagast het volgende:
alleen ik wil dus nu meeeer.. meer meer!!
Minimalistix ken ik niet, maar Google stuurde mij naar Second Hand Songs: A Cover Songs Database en daar blijkt dat ze inderdaad van Wim Mertens gecoverd hebben.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:
De namen Struggle for Pleasure en Close Cover in die combinatie komen me heel erg bekend voor
Daar heeft Minimalistix dus van gecovered...
Dat pianostuk dat je als intro op die website hoort doet me heel erg denken aan het nummer October van U2...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 13:42 schreef PM-girl het volgende:
kijk eens op Yann Tiersens Site
De soundtrack van Goodbye Lenin is idd ook erg goed maar Amelie blijft voor mij toch wel de beste.quote:Op woensdag 24 november 2004 00:41 schreef Falco het volgende:
Dit topic verdient een kick!
Hebben de Yann Tiersen-liefhebbers ook de soundtrack van Goodbye Lenin! geluisterd? Ik vind die nog genialer dan Amelie. Hij is wat droeviger dan die van Amelie en misschien zelfs nog melancholischer.
Ik wilde laatst andere cd's van hem kopen, maar ik had geen tijd omer een paar te luisteren.quote:Op woensdag 24 november 2004 00:41 schreef Falco het volgende:
Dit topic verdient een kick!
Hebben de Yann Tiersen-liefhebbers ook de soundtrack van Goodbye Lenin! geluisterd? Ik vind die nog genialer dan Amelie. Hij is wat droeviger dan die van Amelie en misschien zelfs nog melancholischer.
Oke, cool, ik ga straks even luisteren. Bedankt.quote:Op donderdag 25 november 2004 18:55 schreef Jed1Gam het volgende:
Er wordt niet gezongen in de soundtrack, dus er is alleen maar een instrumentale.
Oh ik bied me aanquote:Op donderdag 25 november 2004 18:05 schreef Efez het volgende:
*OPROEP*
Ik zoek nog steeds de man die dit nummer voor me gaat spelen....
![]()
Dat valt wel mee, hoe quasi-intellectueel en poserig die film is. Het is zelfs een heel origineel verhaal met leuke grapjes d'rin verwerkt. Misschien moet je wel iets weten van het communisme en over het jaar 1990 (WK voetbal, proces eenwording etc.) Maar bijkomend voordeel: tis een Duitse film en dat is gaafquote:Op donderdag 25 november 2004 18:59 schreef Bosbeetle het volgende:
de film hoor ik hele wisselende dingen over. Eén ding is zeker het is zo'n filmhuis film, en vrij diepzinnig. (dat kan leuk of niet leuk zijn)
Ach ik wil hem sowieso nog wel een keer zien .. maar ik ren er niet voor naar de videotheek (ik ren uberhaubt nooit naar de videotheekquote:Op donderdag 25 november 2004 19:41 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, hoe quasi-intellectueel en poserig die film is. Het is zelfs een heel origineel verhaal met leuke grapjes d'rin verwerkt. Misschien moet je wel iets weten van het communisme en over het jaar 1990 (WK voetbal, proces eenwording etc.) Maar bijkomend voordeel: tis een Duitse film en dat is gaaf.
Ik vind de film zeker goed, maar dat kwam misschien omdat ik die week ervoor in Berlijn was en nog een beetje in het sfeertje zat. Het is een mix van drama/serieuze gedeelten met komische elementen.quote:Op donderdag 25 november 2004 18:56 schreef Lolalala het volgende:
[..]
Oke, cool, ik ga straks even luisteren. Bedankt.
Is de film eigenlijk leuk?
Oh jammer, ik vind die accordeon juist zo prachtig. Ik vind La Noyee inmiddels zelfs nog mooier dan Comptine d'une autre été.quote:Op donderdag 25 november 2004 18:57 schreef Bosbeetle het volgende:
ik ben trouwens ook zo iemand die die goodbye lenin soundtrack mooier vind dan de amelie (minder acordion)
Amélie natuurlijkquote:Op vrijdag 26 november 2004 12:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Zag bij een platenzaak meerdere cd's van hem liggen. Iemand een tip welke ik zou moeten kopen?
Alsof jij niet weet dat ik die al heb.quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:49 schreef Blinky het volgende:
Amélie natuurlijk
Andere cd's zijn vaak met zang, soundtrack van Goodbye Lenin is instrumentaal (op eerste nr na).quote:Op vrijdag 26 november 2004 12:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Zag bij een platenzaak meerdere cd's van hem liggen. Iemand een tip welke ik zou moeten kopen?
Ik heb de cd Rue des Cascades liggen, daar staan ook de tracks Comptine d'une été 2 en 3 op, deze passen qua stijl goed bij Comptine d'une autre été. Bij meerdere platenzaken (o.m. Plato in Utrecht en Velvet in Leiden) kan je deze voor een prikkie kopen. Aanrader!quote:Op vrijdag 26 november 2004 12:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik kan dit nummer helemaal spelen...Laatst nog in een vol cafe van dit nummer laten genieten. Er stond een piano en ik kon het niet laten om even dit prachtige nummer te laten horen.quote:Op donderdag 25 november 2004 18:05 schreef Efez het volgende:
*OPROEP*
Ik zoek nog steeds de man die dit nummer voor me gaat spelen....
![]()
quote:Op donderdag 25 november 2004 21:50 schreef rooierooie het volgende:
Maar ik heb de soundtrack van Goodbye Lenin even aangevraagd in de bieb.
Ik ken het. Ik kan er uren naar luisteren. Nummer vier, vijf en negentien afgewisseld wordt gewoon niet saai. Zelfs als ik het kort daarna weer hoor, heb ik nog zoiets: ahhhhhhh, heerlijke nummers.quote:Op maandag 20 december 2004 03:20 schreef hugoboss22 het volgende:
Haha...Beetje afwisselen. Alhoewel..ik word er niet zat van. Ik kan het uren spelen op de piano.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |