bronquote:DEN HAAG (ANP) - De Belastingdienst ontziet groepen burgers bij wie belastinggelden moeilijk te innen zijn. Daardoor bestaan er lokale vrijstaten, waar de bewoners niet of nauwelijks belasting betalen.
Een woordvoerder van het ministerie van Financiën bevestigde zaterdag het beeld dat dagblad De Telegraaf heeft geschetst. ,,Kampjes en plekken van de Hells Angels, bijvoorbeeld, zijn niet alleen voor de Belastingdienst moeilijk te bereiken. Ook gemeenten en elektriciteitsbedrijven hebben moeite om daar te komen'', aldus de woordvoerder van Financiën, waar de Belastingdienst onder valt.
bronquote:Fiscus stopt invorderen uit angst voor geweld
ASO´S VRIJ VAN BELASTING
Nederland telt naar schatting enkele tientallen ´vrijstaatjes´ waar de bewoners niet of nauwelijks belasting betalen.
Het gaat vooral om grootschalige woonwagenkampen, bendes Hells Angels, criminele Joegoslaven en andere probleemgroepen. Om veiligheidsredenen ontziet de fiscus veel van deze groepen belastingplichtigen.
Klokkenluider doet boekje open over ´vrijstaatjes´
In sommige belastingregio´s voorziet de fiscus de dwangbevelen van de sticker of stempel ´ONINBAAR. KAMPER´.
Deze post wordt één keer per jaar door de Belastingdienst als ´oninbaar´ afgeboekt. Het gaat om vele miljoenen euro´s.
Een topman van de Belastingdienst, die het niet langer kan aanzien dat bepaalde groepen Nederlanders, zoals kampers en Hells Angels, niet of nauwelijks belasting hoeven te betalen, verbreekt vandaag het stilzwijgen in De Telegraaf.
Het relaas van de fiscale klokkenluider krijgt bijval van de Algemene Vereniging van Belastingdeurwaarders (AVB), die het ook beu is dat de Belastingdienst bepaalde groepen ontziet.
Aanleiding voor de topman om naar deze krant te stappen, zijn de onthullingen twee weken geleden over de ´3-procentregeling´ van de Belastingdienst Limburg met het grootste woonwagenkamp van ons land. Volgens staatssecretaris Joop Wijn (Belastingen), die in het parlement ter verantwoording werd geroepen, vormde De Vinkenslag een uitzondering.
De klokkenluider van de Belastingdienst noemt dit echter „grote onzin” omdat overal in het land een ander belastingregime geldt voor grote groepen kampers. Hoewel het beleid van eenheid tot eenheid verschilt, is volgens de klokkenluider de algemene regel dat niet tot invordering wordt overgegaan als het een kamper, Hells Angel etc. betreft. Dit om de veiligheid van medewerkers van de Belastingdienst en belastingdeurwaarders niet op het spel te zetten. Volgens de topman is het een „ingesleten gedoogbeleid”.
Het relaas over de fiscale vrijstaatjes lijkt te mooi om waar te zijn, maar de AVB, de vereniging van 200 belastingdeurwaarders bij de rijksoverheid en lagere overheden, vindt het juist dat de topman van de Belastingdienst de kat de bel aanbindt.
Naar aanleiding van het interview dat deze krant met AVB-bestuursleden heeft gehad, heeft de staf van de Belastingdienst de deurwaarders verboden hun naam in de krant te vermelden.
De AVB-secretaris benadrukt dat niet iedere woonwagenbewoner boven de wet leeft, maar: „Deurwaarders treden in mindere mate op tegen woonwagenkampen. Alleen bij grote politieacties gaat de deurwaarder mee. Daar waar geen invordering plaatsvindt, is de Belastingdienst bang voor grote beroering.”
quote:AMSTERDAM - De Belastingdienst wil de beschikking krijgen over 'fiscale interventieteams' voor het innen van belasting op zogenoemde vrijplaatsen, aldus De Telegraaf. Met deze ME wil de fiscus zich de toegang verschaffen tot woningen, beslag kunnen leggen op inkomens en goederen en bijvoorbeeld auto's wegslepen.
quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:26 schreef Goodfellow het volgende:
Gewoon een bom op ieder woonwagenkamp in nederland. die lui zijn nergens goed voor en jatten alles wat los en vast zit. weg ermee.
Goed zeg dat je de gehele schuld bij de pvda durft te leggen omdat iemand die dit stukje schrijft een schatting maakt en niets kan onderbouwenquote:ik schat dat 80 procent van de ambtelijke top van PvdA-huize is en die heeft altijd een zachte aanpak voorgestaan. Wij kregen altijd te horen dat ze geen problemen wilden en niet wilden stigmatiseren en discrimineren. De kampers en de zigeuners hebben het toch al zo moeilijk, was dan het excuus. Inmiddels weet iedereen binnen de Belastingdienst dat het systeem ziek is. Ernstig ziek."
bron: telegraaf.nl
En vooral weer PVDA stemmen dus mensen... geen Leefbaar Rotterdam of zo.
Prachtig toch, die multiculturele samenleving.
En daarom kan rechts nu niets ondernemen??quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:27 schreef StefanP het volgende:
Ontken het maar, typisch links. Flink kankeren op rechts nu men eindelijk doorheeft waar alles van de afgelopen 20 jaar toe heeft geleid... onderbuiksgevoel, racisme, weet je wel.
Er hoeft niets te onderbouwd te worden, het is allang duidelijk waar links aan de macht toe leidt. Normale burgers uitzuigen, werkende mensen straffen en criminelen en allochtonen knuffelen.
Hmmm, ik sluit een WOII-achtige inval in de toekomst niet uit, of ben ik nu te positief?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:50 schreef schatje het volgende:
[..]
En daarom kan rechts nu niets ondernemen??
Wat een onzin. Met deze redenatie kan iedereen onder belasting betalen uitkomen door het de belastingdienst maar zo moeilijk mogelijk te maken.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:49 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Ach, het is natuurlijk niet goed dat dit soort beruchte gezinnen overgeslagen worden. Maar ergens is het ook wel begrijpelijk. De moeite die je verricht om zulk soort mensen toch nog belasting te laten betalen loont gewoon niet. Het valt ook niet goed te praten, maar dat er nu zo slecht over de belastingdienst wordt gepraat gaat mij wel wat ver.
Wie fietst Donner rechtsvoorbij ?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:50 schreef schatje het volgende:
[..]
En daarom kan rechts nu niets ondernemen??
Wees eens realistisch. Er zijn altijd mensen die ergens onder uit komen, zo gaat dat nou eenmaal. Dan kan je wel voor miljoenen euro's aan ME inzetten om dat soort kampen te ontruimen en braaf hun belastingaanslag te laten betalen, maar dat werkt dus niet. Zolang het niet algemeen bekend is en men er niet meer asociaal van gaat doen om het te ontduiken is er geen probleem. Grappig trouwens om al die schokkende reacties van ministers etc. te horen.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat een onzin. Met deze redenatie kan iedereen onder belasting betalen uitkomen door het de belastingdienst maar zo moeilijk mogelijk te maken.
Dan blijft staan dat je blijkbaar onder belastingen uit kunt komen als je maar asociaal genoeg doet en je het de belastingdienst maar moeilijk genoeg maakt.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 18:52 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Wees eens realistisch. Er zijn altijd mensen die ergens onder uit komen, zo gaat dat nou eenmaal. Dan kan je wel voor miljoenen euro's aan ME inzetten om dat soort kampen te ontruimen en braaf hun belastingaanslag te laten betalen, maar dat werkt dus niet. Zolang het niet algemeen bekend is en men er niet meer asociaal van gaat doen om het te ontduiken is er geen probleem. Grappig trouwens om al die schokkende reacties van ministers etc. te horen.
Jep.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 18:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan blijft staan dat je blijkbaar onder belastingen uit kunt komen als je maar asociaal genoeg doet en je het de belastingdienst maar moeilijk genoeg maakt.
Dan krijg je een sneeuwbaleffect dusquote:Op zaterdag 6 maart 2004 18:55 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Jep.
quote:Op zaterdag 6 maart 2004 18:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan krijg je een sneeuwbaleffect dus
quote:Op zaterdag 6 maart 2004 18:52 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Zolang het niet algemeen bekend is en men er niet meer asociaal van gaat doen om het te ontduiken is er geen probleem
Het is algemeen bekend inmiddels.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:01 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
[..]
.
Nu wel ja, dat betreur ik ook ten zeerste. Er zal nu noodgedwongen even de schijn opgehouden moeten worden dat er wél wat gebeurt.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend inmiddels.
Dat lukt niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:03 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Nu wel ja, dat betreur ik ook ten zeerste. Er zal nu noodgedwongen even de schijn opgehouden moeten worden dat er wél wat gebeurt.
Oh, dus jij zou het fijn vinden als jouw zuurverdiende belastingcenten worden gebruikt om met honderden ME'ers tegelijk woonwagenkampen en Hell's Angels panden binnen te dringen? Alleen maar om hun ook belasting te laten betalen? Als je dat wilt bekostigen zal de belasting toch echt aardig verhoogd moeten worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat lukt niet.
Nee ik vind dat niet fijn. Maar asociaal gedrag belonen is ook niet fijn. Verhaal die kosten dan maar op die lui die zoveel overlast veroorzaken.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:20 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Oh, dus jij zou het fijn vinden als jouw zuurverdiende belastingcenten worden gebruikt om met honderden ME'ers tegelijk woonwagenkampen en Hell's Angels panden binnen te dringen? Alleen maar om hun ook belasting te laten betalen? Als je dat wilt bekostigen zal de belasting toch echt aardig verhoogd moeten worden.
Nee, dat is een reeële oplossing zeg.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee ik vind dat niet fijn. Maar asociaal gedrag belonen is ook niet fijn. Verhaal die kosten dan maar op die lui die zoveel overlast veroorzaken.
Ja kom op zeg. Zij vertikken het belasting te betalen, zij stellen zich zo asociaal op dat er ME bij moet komen. Heel erg raar dat ze dan ook voor de kosten moeten op draaien zeg.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:32 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Nee, dat is een reeële oplossing zeg.Die kosten zijn echt gigantisch en die laat je hun ophoesten? Alsof je daar geld vandaan kan krijgen.
Eerst ff oefenen op het drinken van motorolie danquote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:37 schreef Megumi het volgende:
Maar lid geworden van de hells angeles.![]()
Het zijn geen kale kippen, er valt heus wel genoeg te plukken. Jarenlang wietplanten verbouwen, drugs verhandelen en mensen oplichten leverde vast genoeg op.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:32 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Nee, dat is een reeële oplossing zeg.Die kosten zijn echt gigantisch en die laat je hun ophoesten? Alsof je daar geld vandaan kan krijgen.
Gigantische hoeveelheden geld verkregen uit illegale activiteitend, dus niet belast. Je kunt best ¤500.000 willen opeisen aan inkomsten uit bepaalde (illegale) activiteiten, maar uiteindelijk is het verschuldige bedrag simpelweg niet innen (op juridische gronden); hetgeen in de boeken staat is een marginaal deel van de daadwerkelijke inkomsten. Standaard IB of OB zal derhalve weinig opleveren. De vrijstelling van (criminele fiscale) vrijstaten i.c.m. 'das gesundes volksempfinden' is een geval van cognitieve dissonantie tussen journalistiek en werkelijkheid met als gevolg dat meer vermogende en geaccepteerde 'vrijstaten' momenteel onderbelicht blijven.quote:Op zondag 7 maart 2004 00:31 schreef StefanP het volgende:
Eens te meer blijkt dat vrijwel niemand goed leest.... er staat duidelijk dat het om gigantische hoeveelheden geld gaat. Dus het kost niet meer dan dat het oplevert, en zelfs al was dat zo, dan zou het nog de moeite waard zijn. Laat dat tuig ook maar eens werken voor hun geld, net als de rest van Nederland. Nou ja, min alle uitkeringstrekkers dan...
En daar is dus de pluk ze wetgeving voor uitgevonden dan wordt er een schatting gemaakt van de inkomsten en hier gewoon IB of OB over geeist. Niet dat dat veel uitmaakt want deze mensen laten zich dan gewoon failliet verklaren en rijden weer verder in hun bmw 5-serie.quote:Op zondag 7 maart 2004 01:10 schreef FuTilE het volgende:
[..]
Gigantische hoeveelheden geld verkregen uit illegale activiteitend, dus niet belast. Je kunt best ¤500.000 willen opeisen aan inkomsten uit bepaalde (illegale) activiteiten, maar uiteindelijk is het verschuldige bedrag simpelweg niet innen (op juridische gronden); hetgeen in de boeken staat is een marginaal deel van de daadwerkelijke inkomsten. Standaard IB of OB zal derhalve weinig opleveren. De vrijstelling van (criminele fiscale) vrijstaten i.c.m. 'das gesundes volksempfinden' is een geval van cognitieve dissonantie tussen journalistiek en werkelijkheid met als gevolg dat meer vermogende en geaccepteerde 'vrijstaten' momenteel onderbelicht blijven.
das dan best frappant.. we hebben nu een rechts kabinet en ik zie m'n kosten alleen maar hoger worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:27 schreef StefanP het volgende:
Er hoeft niets te onderbouwd te worden, het is allang duidelijk waar links aan de macht toe leidt. Normale burgers uitzuigen, werkende mensen straffen en criminelen en allochtonen knuffelen.
Gek he dat je je brommerrijbewijs kwijtraakt als je de regels aan je laars lapt?quote:verplichte rijexamens voor bromfietsers en na drie overtredingen ben je hem weer kwijt
Tja, valt tegen hč, dat begrotingstekort.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 03:11 schreef MokroKees het volgende:
[..]
das dan best frappant.. we hebben nu een rechts kabinet en ik zie m'n kosten alleen maar hoger worden.
Hogere ziektenkostenpremie die ze nu alweer gaan verhogen onder een no claim lulverhaal.
De euro... hogere prijzen voor openbaar vervoer, en binnenkort weer hogere prijzen voor je electriciteit. verplichte rijexamens voor bromfietsers en na drie overtredingen ben je hem weer kwijt
nee dat rechts is er echt voor de burger.. NOT
zakkenvullers voor hun vriendjes zijn het.
wanneer word Zalm met zijn rechtse geldklopperij geplukt ?
Tja, ik ben geen zeikerd normaal gesproken, maar als je ziet hoe ze van de blauwe enveloppen continu achter bedrijven aanzitten die wel hun best doen om hun belasting te betalen (dwangbevelen voor 100 Euro en zo), dan word ik ook lichtelijk misselijk...quote:Op donderdag 11 maart 2004 08:43 schreef twentemeisje het volgende:
"Het speciale fiscale regime voor woonwagenkamp Vinkenslag nabij Maastricht werd instandgehouden omdat bij de Belastingdienst de overtuiging bestond dat alleen op die manier de bewoners op termijn normaal belasting zouden betalen.".
Uiteindelijk kwam het belastingtarief op Vinkenslag gemiddeld uit op 3 procent.
Ik kom niet meer bij! "Wennen aan belasting betalen"... Waar kan ik me aanmelden?
Veel van die dingen die je aanhaalt zijn oorzaak van eerder gemaakte beslissing, De euro zou je zeker verbasen dan Duisenberg vroeger in de kamer heeft gezeten voor de PvdA (Ik geloof onder kabinet van Uyl) Ziektekostenpremie? vorige kabinetten hebben MILJARDEN extra in de zorg gepompt en niemand kan vertellen wat er mee gedaan is, hogere electriciteitsprijzen:? oorzaak van jarenlange discussie en extra millieuheffingen door de linkse Kerk.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 03:11 schreef MokroKees het volgende:
[..]
das dan best frappant.. we hebben nu een rechts kabinet en ik zie m'n kosten alleen maar hoger worden.
Hogere ziektenkostenpremie die ze nu alweer gaan verhogen onder een no claim lulverhaal.
De euro... hogere prijzen voor openbaar vervoer, en binnenkort weer hogere prijzen voor je electriciteit. verplichte rijexamens voor bromfietsers en na drie overtredingen ben je hem weer kwijt
nee dat rechts is er echt voor de burger.. NOT
zakkenvullers voor hun vriendjes zijn het.
wanneer word Zalm met zijn rechtse geldklopperij geplukt ?
De kosten zullen in eerste instantie wel hoger zijn dan de baten, maar dat is met veel politie inzet. Denk aan assistentie bij voetbal wedstrijden, ik mijn optiek een zinloze belasting voor de maatschappij, laat de clubs maar betalen voor het gedrag van hun supporters. Maar zo werkt dat natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:32 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
"Zeg, dat schattige dochtertje van jou, hč? Die gaat toch naar die ... school? Wat zou het toch erg zijn als er iets ernstigs met haar zou gebeuren..."quote:Op donderdag 11 maart 2004 09:12 schreef headfirsttohell het volgende:
Ik snap het best dat zo'n belastinginspecteur niet graag langsgaat op zo'n kamp als vinkenoord/ vinkenslag in Maastricht. Maar dan regel je toch geen 3% afspraak met die mensen? Volgende keer de ME er op af en gewoon betalen godverdomme!
Misschien kunnen we ons eigen aso-clubje starten? Is er ergens een handboek dat me uit kan leggen hoe ik me dan dien te gaan gedragen? En wat heb ik nodig?quote:Op donderdag 11 maart 2004 09:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vraag me ook af hoe lang het duurt voordat een gisse belastingadvocaat met een rechtszaak komt. De Belastingwet schrijft gelijkheid voor. Dus kan ik voortaan ook 3% gaan betalen?
Waarom denk je dat arrestatieteams altijd in onherkenbaar zwart zijn gekleed? Iets dergelijks moet hiervoor ook mogelijk zijn.quote:"Zeg, dat schattige dochtertje van jou, hč? Die gaat toch naar die ... school? Wat zou het toch erg zijn als er iets ernstigs met haar zou gebeuren..."
quote:Op donderdag 11 maart 2004 12:30 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Het lijkt met trouwens niet redelijk om het van de ene op de andere dag te doen. Die 3% regel is immers een gevolg van eerder gemaakte afspraken. En of die nu wel of niet redelijk zijn, ze zijn gemaakt en door opeens normaal belasting te gaan heffen halveer in een keer zowat iemands inkomen. Maar om de situatie op deze manier in een jaar of 3-5 weer normaal te maken zou niet verkeerd zijn
Ze konden toen niet weten dat die situatie opeens afgelopen zou zijn. Daarnaast hebben ze gewoon het bedrag betaald dat met hun afgesproken is en hoefden ze er dus in principe niet op te rekenen dat dat opeens zou veranderen. En áls ze niet gespaard hebben -en volgens mij geld dat voor de meesten- dan zijn ze wel opeens enorm de lul. De overgang is dan nog iets groter dan ineens van je gewone salaris naar de ww terugvallen, en dat grijpt al enorm in iemands leven in.quote:Op donderdag 11 maart 2004 12:32 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ze hebben al die jaren toch heel wat geld uitgespaard zodat ze een goede buffer zouden moeten hebben!!! Kom op zeg!!! Denk je dat ik blij word van de belasting die ik moet betalen over mijn loon???
hallo, wakker worden. Elke Nederlander wordt geacht Belasting te betalen. Als de Belastingdienst niet vordert verandert dat niks aan je verplichting. Wat mij betreft leggen ze lekker een naheffingsaanslag op.quote:Op donderdag 11 maart 2004 12:52 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ze konden toen niet weten dat die situatie opeens afgelopen zou zijn. Daarnaast hebben ze gewoon het bedrag betaald dat met hun afgesproken is en hoefden ze er dus in principe niet op te rekenen dat dat opeens zou veranderen. En áls ze niet gespaard hebben -en volgens mij geld dat voor de meesten- dan zijn ze wel opeens enorm de lul. De overgang is dan nog iets groter dan ineens van je gewone salaris naar de ww terugvallen, en dat grijpt al enorm in iemands leven in.
edit: Je kunt daar natuurlijk lekker-puh om lachen maar erg redelijk vind ik zo'n ingreep niet. Wel dat de situatie weer richting normaal gedraaid wordt, desnoods met geweld. Maar niet van de ene op de andere dag.
Kijk jongen, als jij nu niet over de PvdA was begonnen had ik daar niet eens over nagedacht. Altijd dat gekut van wie de schuld heeft, daar wordt ik pas misselijk van. Het tuig in die woonwagenkampen en bij de Hells-Angels is niet mis dus ik kan me er enigszins wat bij voorstellen. Jammer van die afgelopen jaren maar laten we nu dan schoon schip maken en de vrijstaatjes ontruimen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:28 schreef Byte_Me het volgende:
voor de mensen die dit op de pvda willen afschuiven:
'Sommigen betaalden 21 jaar geen belasting'
dit duurt al 21 jaar. stamt dus uit het tijdperk lubbers.
quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Lees net op RTL teletekst dat de belastingdienst al 21 jaar niet int bij mensen waar ze bang voor zijn. Lijkt mij dat de Fiod en ME daar maar alles weg moet halen, letterlijk alles, en moet veilen, en die mensen volledig strippen totdat ze de afgelopen 21 jaar naheffing hebben terugbetaald.
En een naheffingsopslag van 100% voor niet betalen.
het is een reaktie, want er was al wel over begonnen:quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:08 schreef Steijn het volgende:
[..]
Kijk jongen, als jij nu niet over de PvdA was begonnen had ik daar niet eens over nagedacht. Altijd dat gekut van wie de schuld heeft, daar wordt ik pas misselijk van. Het tuig in die woonwagenkampen en bij de Hells-Angels is niet mis dus ik kan me er enigszins wat bij voorstellen. Jammer van die afgelopen jaren maar laten we nu dan schoon schip maken en de vrijstaatjes ontruimen.
quote:Op zaterdag 6 maart 2004 13:08 schreef StefanP het volgende:
En vooral weer PVDA stemmen dus mensen... geen Leefbaar Rotterdam of zo.
Prachtig toch, die multiculturele samenleving.
LOLquote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:43 schreef Kartoffel het volgende:
Politie moet zich niet bemoeien met kampers en motorbendes. Dat soort schorem raakt echt niet onder de indruk van een droplul met een klappertjespistool. Laat het leger hier z'n werk doen en met tanks zo'n kampje binnenrijden. Even de loop door zo'n caravan heen prikken, met een briefje eraan "Je moet nog belasting betalen, vriend !!"
De klokkenluider zal nu wel weer politiebewaking krijgen en de ambtenaren zullen er met een berisping vanaf komen, omdat niet zwart op wit terug te vinden zal zijn dat "de auto is overhandigd wegens het gunstige belasting tarief van mij en mijn familie".quote:Op woensdag 7 april 2004 11:54 schreef Loedertje het volgende:
Fiscuspersoneel nam geld aan van kampers´
Het schandaal rond ´De Vinkenslag´ – het grootste woonwagenpark van Nederland waar de bewoners tien jaar lang slechts 3 procent belasting per jaar betaalden – breidt zich steeds verder uit.
Afgelopen week bereikte de belastingdienst informatie van een klokkenluider van de fiscus dat medewerkers geld en goederen (o.a een BMW in de duurste uitvoering van de 3-serie) zouden hebben aangenomen van kampers van De Vinkenslag die in de autohandel zitten. Dit als dank voor het jarenlang soepel hanteren van de omstreden 3-procentsregeling, die inmiddels overigens is afgeschaft.
Opsporingsdienst FIOD/ECD is begin deze week met een uitgebreid onderzoek gestart, zo bevestigt de belastingdienst.
Zoals deze krant eerder onthulde, hield de "3-procentsregeling" in dat de bewoners van het grootste woonwagenkamp van Nederland, "De Vinkenslag"nabij Maastricht, tien jaar lang slechts 3 procent belasting per jaar betaalden.
Het bestedingsgedrag van een medewerker van de belastingdienst Limburg zou, aldus de informatie, zijn opgevallen doordat "hij en zijn vrouw altijd duurdere merken kleding, schoenen en modeaccessoires aanschaften".
Bovendien zouden ook andere kampers in de autohandel, op andere plekken in het land, jarenlang hebben geprofiteerd van dezelfde voorkeursbehandeling die de belastingdienst Limburg De Vinkenslag-handelaren gaf.
De nieuwe belastende informatie is afkomstig uit een brief die een nieuwe klokkenluider van de belastingdienst onder andere heeft toegespeeld aan De Telegraaf, D66fractievoorzitter Boris Dittrich, SP-fractievoorzitter Jan Marijnissen en GroenLinksfractievoorzitster Femke Halsema.
Je gaat hier de fout in met je bewering.quote:Op donderdag 11 maart 2004 12:30 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Waarom denk je dat arrestatieteams altijd in onherkenbaar zwart zijn gekleed? Iets dergelijks moet hiervoor ook mogelijk zijn.
Het lijkt met trouwens niet redelijk om het van de ene op de andere dag te doen. Die 3% regel is immers een gevolg van eerder gemaakte afspraken. En of die nu wel of niet redelijk zijn, ze zijn gemaakt en door opeens normaal belasting te gaan heffen halveer in een keer zowat iemands inkomen. Maar om de situatie op deze manier in een jaar of 3-5 weer normaal te maken zou niet verkeerd zijn
neem dan deze.quote:Op donderdag 11 maart 2004 10:06 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Misschien kunnen we ons eigen aso-clubje starten? Is er ergens een handboek dat me uit kan leggen hoe ik me dan dien te gaan gedragen? En wat heb ik nodig?
[afbeelding]
Ik snap het geldprobleem ook niet. Het is geen afweging die je moet maken, het gaat tenslotte om de geloofwaardigheid van de fiscus en de normen en waarden die de overheid stelt. Dat daardoor het begrotingstekort met 0.,1 promille toeneemt (zal een paar miljoen invalkosten zijn) kan de nederlandse burger zijn reet roesten.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee ik vind dat niet fijn. Maar asociaal gedrag belonen is ook niet fijn. Verhaal die kosten dan maar op die lui die zoveel overlast veroorzaken.
Generaliserende idiootquote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:26 schreef Goodfellow het volgende:
Gewoon een bom op ieder woonwagenkamp in nederland. die lui zijn nergens goed voor en jatten alles wat los en vast zit. weg ermee.
Je zegt dat die inspecteurs mietjes zijn, maar vervolgens plak je er een oplossing achteraan die nog veel lafhartiger isquote:Op donderdag 8 april 2004 08:14 schreef speedfreakssj het volgende:
de ambtenaren van tegenwoordig zijn gewoon een stel mietkes. dan ga je er onherkendbaar naartoe en zet je een verdacht pakketje neer met een paar KG C4 ofzo weg kamp.
En daar hebben we nog zo'n figuur dat claimt op de Universiteit in Twente te zitten, maar ondertussen reacties aandraagt op niveau van een VBO-bruggertjequote:Op donderdag 8 april 2004 01:57 schreef Steijn het volgende:
Hard aanpakken dit soort zaken. We hebben een heel erg mooi leger wat staat te trappelen om ingezet te mogen worden. Gewoon met een Leopard A6 tank het kamp binnenscheuren. Apache helicopter erboven en belastinginspecteurs met bivakmutsen.
waarom? we moeten toch meegaan et de tijd?quote:Op donderdag 8 april 2004 10:36 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Je zegt dat die inspecteurs mietjes zijn, maar vervolgens plak je er een oplossing achteraan die nog veel lafhartiger is![]()
Wat vind jij dan dat er moet gebeuren? Ik Vind ook niet dat ze weggevaagd moeten worden, zolang ze zich maar aan onze regels houden en dus onze belasting (net als jij en ik) betalen. Lijkt me logisch toch?quote:Op donderdag 8 april 2004 10:41 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
En daar hebben we nog zo'n figuur dat claimt op de Universiteit in Twente te zitten, maar ondertussen reacties aandraagt op niveau van een VBO-bruggertje![]()
En wat zijn onze regels, ambtenaren welke om te kopen zijn, en aleen maar een berisping krijgen, maar niet aan de hoogste boom genageld worden.quote:Op donderdag 8 april 2004 12:21 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wat vind jij dan dat er moet gebeuren? Ik Vind ook niet dat ze weggevaagd moeten worden, zolang ze zich maar aan onze regels houden en dus onze belasting (net als jij en ik) betalen. Lijkt me logisch toch?
Onzin. Oog om oog, tand om tand!quote:Op donderdag 8 april 2004 10:36 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Je zegt dat die inspecteurs mietjes zijn, maar vervolgens plak je er een oplossing achteraan die nog veel lafhartiger is![]()
Ik vind het ook ridicuul inderdaad dat men het eerst steevast ontkend en kreten roept als bevooroordeeld, en stigmatiserend, waar men in het vervolg overgaat tot incidenteel wat (van (tevoren al door iedereen werd beweerd, maar door de overheid structureel werd ontkend) weer overgaat tot stelselmatig en structureel.quote:Op donderdag 8 april 2004 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wat zijn onze regels, ambtenaren welke om te kopen zijn, en aleen maar een berisping krijgen, maar niet aan de hoogste boom genageld worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |