abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17405596
Paul mccartney is de oud voor de muziek
en zijn beatle nummers klinken niet zo goed als toen met de beatles
en solo stelt die helemaal niets meer voor

kortom hij heeft net zoals mick jagger en rod stewart zijn beste tijd gehad

mee eens of niet?
  zaterdag 28 februari 2004 @ 09:16:39 #2
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_17405619
Niet mee eens....

Paul (zo mag ik m noemen van hem) hoeft niet persee meer zelf te zingen, maar hij moet absoluut in de muziek buisness blijven om dan voor andere songs te schrijven.....
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
pi_17405733
Ook al heeft die al 100 jaar zijn beste tijd gehad, als hij door wil gaan met muziek maken, moet die dat toch lekker zelf weten. En voorlopig trok die afgelopen jaar nog meer volle zalen dan nieuwe bands.
pi_17406290
Hoe kan je nou te oud zijn voor muziek? Wist niet dat er een leeftijdsgrens aan zat.... Waarom stoppen zolang je er zelf nog heel veel plezier aan beleeft?
Bovendien vind ik dat Paul nog geweldige platen uitbrengt. Ben benieuwd wat de laatste plaat is die je van hem hebt geluisterd. Als dat Flaming Pie/Driving Rain is, dan hebben wij gewoon een heel andere opvatting over wat goede muziek is
Tijdens zijn concerten mag ie van mij alleen wel wat minder Beatles werk spelen en meer solo/wings werk (wat mij betreft helemaal geen Beatles nummers eigenlijk)....maar ja...denk niet dat ie naar mij luistert

groet,
Frida
pi_17406431
Eerlijk gezegd vind ik dat hij helemaal nog niet te oud is. Hoe kun je idd te oud zijn om muziek te maken? En hij is nog best goed bij stem.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 11:24:33 #6
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_17406468
Hoe kun je nou zeggen dat hij moet stoppen? .
Hij zal het wel blijven doen zolang hij het leuk vind.
pi_17406534
Wat een rare reden. Tienduizenden mensen zijn nog naar zijn concerten geweest vorig jaar.
  Moderator zaterdag 28 februari 2004 @ 12:08:31 #8
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_17407020
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 11:30 schreef Seborik het volgende:
Wat een rare reden. Tienduizenden mensen zijn nog naar zijn concerten geweest vorig jaar.
Maar zijn laatste echt goede werk, stamt alweer uit 1997 (Flaming pie)...

Heeft-ie daarna nog een echte studioplaat met nieuw materiaal gemaakt?

Maar van mij mag-ie doorgaan hoor, alleen wel met nieuwe dingen. Het is natuurlijk erg makkelijk om nu, net als de Rolling Stones, alleen maar op ouwe roem te gaan teren. Mensen kopen die kaartjes toch wel, al is het alleen maar om 'hem nog eenmaal te zien, want het kan wel eens de laatste tour zijn'.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_17407059
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 12:08 schreef belsen het volgende:
Run Devil Run (covers) en Driving Rain (eigen materiaal). Niet zo goed als Flaming Pie, maar komt erg dicht in de buurt.

groet,
Frida
pi_17407158
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 12:08 schreef belsen het volgende:

[..]

Maar zijn laatste echt goede werk, stamt alweer uit 1997 (Flaming pie)...

Maar van mij mag-ie doorgaan hoor, alleen wel met nieuwe dingen. Het is natuurlijk erg makkelijk om nu, net als de Rolling Stones, alleen maar op ouwe roem te gaan teren. Mensen kopen die kaartjes toch wel, al is het alleen maar om 'hem nog eenmaal te zien, want het kan wel eens de laatste tour zijn'.
En wie ben jij om te zeggen dat de redenen van die mensen verkeerd zijn? Als iemand een leuke avond heeft, is het toch goed. Heb jij er zelf last van dat 25.000 mensen in een stadion uit hun dak gaan bij Macca?
  Moderator zaterdag 28 februari 2004 @ 12:22:25 #11
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_17407201
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 12:19 schreef Seborik het volgende:

[..]

En wie ben jij om te zeggen dat de redenen van die mensen verkeerd zijn? Als iemand een leuke avond heeft, is het toch goed. Heb jij er zelf last van dat 25.000 mensen in een stadion uit hun dak gaan bij Macca?
Ik zeg alleen maar dat het erg makkelijk is...
pi_17407319
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 12:22 schreef belsen het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat het erg makkelijk is...
Hehe ok.

Sommige mensen hebben genoeg nummers op hun repertoire staan om jaren achter elkaar te touren en dan nog niet constant hetzelfde te spelen. Ik vind het niet nodig om constant nieuw werk uit te brengen. Zolang je bij een concert een leuke tijd hebt, is het goed. Daar gaat het uiteindelijk om. Daarnaast wil praktisch iedereen bij een concert altijd wel de klassiekers horen en zit men vaak niet te wachten op een complete nieuwe cd. Sommige bands combineren dat mooi (Iron Maiden!!!). Andere bands spelen een berg klassiekers (Rolling Stones), maar wanneer je bij zo'n concert zit en ze spelen niet dat ene leuke nummertje van het nieuwe album (dat misschien ook al weer een paar jaar oud is), zul je er echt geen traan om laten wanneer je een leuke avond hebt gehad.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 12:40:15 #13
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17407428
LOL .. TOTAAL niet mee eens natuurlijk. Heb je de dvd Back in the US al eens gezien? McCartney is nog altijd net zo goed, zo niet beter dan ooit!
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_17408136
Nou ja, je merkte de vorige keer bij die McCartney-concerten wel dat het grootste deel van het publiek liever de oude hits wilde horen dan nieuwe nummers, tenminste: voor de Beatles- en Wings-klassiekers werd wel het hardste geklapt. Maar verder slaat het verhaal van de topicstarter natuurlijk nergens op. Stoppen? Hoezo? Vorig jaar was het echt een geweldige show en ik ben blij dat ik er bij ben geweest. En die laatste McCartney-cds zijn ook helemaal zo slecht niet, idd.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_17408517
Absoluut niet mee eens.
Ik ben naar 'm toe geweest in Arnhem vorig jaar April, dat is het beste optreden wat me ooit is overkomen.
Hij speelt z'n nummers nog als vanouds, en alles bovendien op de juiste toonhoogte wat erg knap is op die leeftijd.
Had er destijds natuurlijk ook grote spijt van dat ik niet vantevoren wat meer shows (in Duitsland) heb gekocht, maar de volgende keer dat 'ie deze kant op komt koop ik er gegarandeerd minstens drie, of 'ie nou vooral Beatles of voornamelijk solonummers speelt, ook zijn solowerk vind ik erg goed. Wat Paul ook speelt, hij weet 't gewoon altijd te laten spetteren.

Natuurlijk speelt 'ie veel ouwe klassiekers, daar is niks mis mee. Iedereen kent 'm van die nummers en iedereen wíl hem die nummers zien spelen.

Mijn CD/Platen-kast zit vol met oude en verjaarde muziek, en het gros van die bands kun je nooit meer live meemaken.
Het is toch geweldig dat je 40 jaar na dato nog steeds live kunt genieten van de enige echte Paul !
  Moderator zaterdag 28 februari 2004 @ 14:24:26 #16
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_17408868
quote:
Hij speelt z'n nummers nog als vanouds, en alles bovendien op de juiste toonhoogte wat erg knap is op die leeftijd.
Auw!

Dit zou juist een reden zijn om te gaan stoppen...
  zaterdag 28 februari 2004 @ 15:55:24 #17
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17410458
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 14:24 schreef belsen het volgende:

Alleen als leeftijd op zich een reden zou zijn om te stoppen, maar anders vind ik het maar een rare redenering...

Ik ben het absoluut niet eens met de stelling natuurlijk. Sowieso kan iemand als McCartney nooit stoppen met muziek maken/componeren, zoals hij zelf ook wel eens heeft aangegeven. Hij kan hoogstens stoppen met uitbrengen of optreden, maar waarom zou hij als hij zelf en zijn publiek er nog zoveel plezier aan beleven?

En bovendien, wat de concerten betreft:
Je kunt een hoop zeggen van Paul McCartney, maar iig nooit dat hij een artiest is die één keer in de zoveel jaar maar even een toerneetje doet om weer wat geld in het laatje te brengen. Iets waar je sommige andere acts wel eens van zou kunnen verdenken. Het feit dat hij in de jaren 1980 tot 1989 en 1992 tot 2003 0 (nul) keer op toernee is geweest zegt wat dat betreft genoeg. Hij was wel de Beatle die het meest van live optreden hield, maar geld is nooit zijn drijfveer geweest. Wel zijn ambitie en het gevoel zich nog steeds te willen of moeten bewijzen. En het plezier dat hij er zelf in heeft. Nooit zul je hem er op kunnen betrappen dat hij maar even snel wat bekende nummertjes afraffelt voor het publiek, daar heeft hij een veel te groot eergevoel voor.

Ik ben het er ook niet mee eens dat hij steeds maar weer dezelfde nummers herkauwt. Er zijn wel nummers die elke keer terugkomen, maar dat zijn ook de nummers die iedereen wil horen. McCartney zelf live Let It Be of Hey Jude hebben horen spelen is toch iets dat je later nog eens trots aan je kleinkinderen kunt vertellen, nietwaar? En de laatste show was dan misschien niet hoofdzakelijk opgebouwd uit nieuwe nummers, maar daarentegen deed hij wel weer een aantal nummers die nog nooit eerder live gedaan waren. En nog goed ook. Dat telt net zo hard.

Mensen die vinden dat hij er maar mee op moet houden kunnen volgens mij nooit naar zijn laatste concert geweest zijn, of misschien zelfs wel nooit naar een McCartney-concert. Ik geef eerlijk toe dat ik, omdat ik in '89 en '92 al eerder naar concerten van hem geweest was, best benieuwd was wat hij er nog van zou bakken. Maar die eventuele angst was totaal ongegrond, want het was geweldiger dan ooit. Ben er nog wekenlang nadien van onder de indruk geweest.

Van mij mag hij lekker net zo lang doorgaan als hij zelf wil en er zijn ook nog zoveel (voornamelijk Wings-)nummers die ik hem wel eens live zou willen horen uitvoeren. De man heeft zo'n enorm groot eigengeschreven repertoire, waarvan ook nog eens zo'n groot deel bekend is bij veel mensen, dat hij nog wel 40 jaar door zou kunnen gaan. Alleen ben ik bang dat zelfs hij dat niet trekt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator zaterdag 28 februari 2004 @ 16:06:25 #18
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_17410624
Nee, ik bedoel als mensen gaan zeggen: Dat is heel knap (voor je leeftijd)...
  zaterdag 28 februari 2004 @ 16:10:51 #19
1986 Jane
pi_17410675
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 16:06 schreef belsen het volgende:
Nee, ik bedoel als mensen gaan zeggen: Dat is heel knap (voor je leeftijd)...
Oh, op die manier.
Dat mensen gaan zeggen: 'Hij gaat toch nog maar elke dag zelf naar de bakker'. Ja, ik snap hem.

Maar goed, da's nog wel wat anders dan zeggen dat het opmerkelijk is dat iemand een nummer zoveel jaar later nog steeds op dezelfde toonhoogte kan zingen. Want dat komt toch niet zo vaak voor.
pi_17410718
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 14:24 schreef belsen het volgende:

[..]

Auw!

Kijk, je kunt er omheen gaan draaien, maar face it: De man is in de 60, en op die leeftijd zul je er genoegen mee moeten nemen dat 'ie niet meer hetzelfde zingt als toen 'ie 20 was.
Toch heeft Paul - waarschijnlijk door veel oefenen - nog een akelig goeie stem voor zijn leeftijd, en ik denk dat 'ie daarmee véle verwachtingen heeft overtroffen.
Het gaat erom dat 'ie het gewoon nog steeds flikt, en daar zal die hard voor hebben moeten werken.
Hij had ook alles 2 tonen omlaag kunnen gooien, dan had 'ie waarschijnlijk net zo veel succes, en net zoveel kaarten verkocht.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 16:15:34 #21
1986 Jane
pi_17410736
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 16:14 schreef webfreak het volgende:
Hij had ook alles 2 tonen omlaag kunnen gooien, dan had 'ie waarschijnlijk net zo veel succes, en net zoveel kaarten verkocht.
Of 3x zo snel, dat werkt ook bij sommige artiesten.
pi_17410799
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 16:15 schreef Jane het volgende:

[..]

Of 3x zo snel, dat werkt ook bij sommige artiesten.
Dat zie je idd ook erg vaak. Snel wat hitjes afraffelen, misschien trekken ze zo nog 2 optredens per dag (oftewel 2 keer zoveel poen kunnen scheppen).

Maar daar kun je Macca niet van betichten, als je ziet wat voor een wereldshow hij op touw zet, en nog zo perfectionistisch bezig is... Ik vind 't briljant.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 16:21:53 #23
1986 Jane
pi_17410823
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 16:14 schreef webfreak het volgende:

[..]

Kijk, je kunt er omheen gaan draaien, maar face it: De man is in de 60, en op die leeftijd zul je er genoegen mee moeten nemen dat 'ie niet meer hetzelfde zingt als toen 'ie 20 was.
Niet meer hetzelfde, maar als je luistert naar een nummer als I Saw Her Standing There en je vergelijkt de versie uit 1962 met die van de concerten uit 2003, dan zit daar toch verbijsterend weinig verschil in.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 16:28:11 #24
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_17410919
Er is maar één nadeeltje van het ouder worden en dat is de stem. Paul kan niet meer I'm Down of I've Got A Feeling zingen, maar daar staan weer zoveel andere songs tegenover.
Trouwens ik vind Flaming Pie zijn beste album sinds een jaar of 20. Met dat gegeven kunnen we nog heel wat verwachten van hem.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_17411091
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 16:21 schreef Jane het volgende:

[..]

Niet meer hetzelfde, maar als je luistert naar een nummer als I Saw Her Standing There en je vergelijkt de versie uit 1962 met die van de concerten uit 2003, dan zit daar toch verbijsterend weinig verschil in.
"She was just 16.....and you know what i mean......"
Toen ik dat onlangs op TV zag gingen mn tenen toch echt krom staan.
Prachtig nr, maar dit soort teksten kunnen dus echt niet meer als je begin 60 bent.

Van mij mag Macca best doorgaan, maar hij teert wel erg veel op z'n Beatles-verleden vind ik.
Vooral dit soort nummers moet je gewoon in de kast laten. Paul is niet jong meer en al helemaal niet wild, dus laat dat verleden gewoon rusten. Nu zet hij zichzelf toch wel een beetje voor aap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')