okay poging #24626262427
![]()
sorry MUUS als ik offtopic ga, ik probeer uit te leggen wat dat "magische" nou is... please bear with me
![]()
ik ben bezig met een website maar dat duurt zo lang en ik leer veel van de fok-feedback, waarvoor dank. Ik zal nu alvast even voor de duidelijkheid vermelden dat dit mijn mening/visie is
Ik hoop dat je het kan waarderen dat ik 2 uur besteed om TS zijn vraag te beantwoorden. Ik heb dit trouwens nergens gelezen, tenzij je metaforen gebruikt als Akasha.
Wat ik hieronder neerpen is bedoelt om bij de lezer onbewuste inhouden los te weken zegmaar, naar het bewuste brengen. Met woorden raak je bij iemand's geest een onbekend begrip aan, alsof je je licht erop werpt maar wat je ziet snap je niet direct (alsof je met je bewuste, licht, in je onbewuste kijkt, donker). Zodra die onbewuste inhouden worden aangeraakt gaan er allemaal schijnbaar chaotische processen aan de gang in de geest om dat onbekende te begrijpen. Zo evolueren we. Over niet al te lange tijd zal ieder mens in staat zijn een soort "universeel patroon" te begrijpen, en vandaaruit het "Al" of Universum te bevatten. Dat is die grens, als je te ver doordenkt in wat er voor God zou komen, dan slaan je hersens op tilt, dat gebeurt in de toekomst niet. Met dit basispatroon (of evolutiepatroon) kun je extrapoleren, de toekomst "berekenen" en zo ook het verleden. Dit patroon herkent men al wel, het wordt ook wel de "gulden snede" genoemd, of gewoon "mooi" maar men weet niet waarom en daarom noemen we het maar "kunst"...
waarom ik dat wel weet, ik ben naar "Shamballa" gereist (esoterische naam), het quantum nulpunt in de wetenschap - helaas kon ik niets meenemen behalve dat patroon in mijn hoofd dus ![]()
Okay hoe creeër je een "eindig" begrip in een oneindig universum? Vanuit ons perspectief is leven eindig, geen clue van wat nou de betekenis van het leven is, verandering is de enige constante factor en dat gaat oneindig door. Alles wat we doen in ontwikkeling, werken we naar dat patroon toe en volgens dat patroon, van integratie naar desintegratie, heropbouw en weer integreren en dan weer desintegratie, als een hartslag of zoals een vis beweegt met zijn mond (blub blub
![]()
) oftewel these (idee, inspiratie) naar antithese (wat is het niet) en dan synthese (wat het niet is en wat het wel is gecombineerd).
"In den beginne..." is niet juist. Er is geen begin, er zijn alleen overgangsfasen en op dit moment zitten we in een heftige overgangsfase. Het "al" lijkt voor ons chaotisch, maar is eigenlijk heel logisch. We zien slechts fragmenten van dat logische patroon maar niet de grotere verbanden (we verliezen onszelf in details) en noemen het daarom "chaotisch" (toeval). Alsof we door de bomen het bos niet meer zien. Mensen zullen -weten- en -begrijpen- dat "toeval" een woord is voor een situatie/gebeurtenis waarvan we niet begrijpen hoe die ontstaan is, "chaotisch".
Wat was er eerder, het kip of het ei? Nou geen van beiden, beiden ontwikkelden zich evenredig (evolueerde) gelijkmatig... landdieren komen voort uit de zeedieren, die deden er generaties over om zich aan te passen aan het land, sommige dieren waren vissen die eitjes legden en zo'n ei recreeërden zij generatie op generatie en vormde zich tot het ei wat we nu kennen waar de kip uitkomt die wij nu kennen. Je hoeft alleen logisch terug te berekenen.
Ik heb hier een soort schema gemaakt want dit patroon zie je alleen als je "de beweging" van dat patroon visualiseer. Als je met volle aandacht naar dit schema kijkt en je geest tegelijk op "blanco" zet zie je het misschien. Je moet alles wat op dat plaatje staat voorstellen in je geest en dan laten bewegen. Of in Recreative-taal: die knop op "1" zetten
![]()
Het eerste plaatje laat een swastika zien. Als er rascistische ideeën in je bewustzijn opborrelen; dat is je geconditioneerde geest. De meeste mensen kennen de swastika van Nazi's, maar eigenlijk komt het oorspronkelijk uit de oudere Indus vallei (huidige India) ver voor jaar 0 (schattingen lopen uiteen, enkele duizenden jaren) en is het een symbool voor creatie, geluk, kracht. Het symbool activeert onbewuste inhouden bij mensen, men ziet onbewust in dat het symbool iets belangrijks is maar weet bewust niet waarom en volgt het gevoel dat zegt dat het goed is. Oorlog en geweld was toen en is kennelijk nog altijd geaccepteerd om mensen te "overtuigen" en de gevolgen zijn bekend.
Waarom een swastika? Omdat het overeenkomt met ons Melkwegstelsel, het is exact een replica van ons melkwegstelsel in het klein, symbolisch. Hoe kon men dat weten duizenden jaren voor de hubble ooit uitgevonden was? Door dat patroon te begrijpen en zo extrapoleren, doorberekenen hoe dat patroon zich zal ontwikkelen. Geen kansberekening, maar exact, absoluut.
Als je naar dit plaatje kijkt, zal deze als afbeelding in je onbewuste zakken (als jij tenminste je aandacht geeft aan dit plaatje). In de komende weken/maanden/jaren zal jouw onbewuste situaties scheppen voor je bewustzijn zodat jouw bewustzijn groot genoeg wordt om de betekenis van dit "patroon" te bevatten (dat is dus nu voor iedereen aan de gang; het "magische").
Hier is het eerste plaatje.
Wat ik met dit plaatje probeer aan te tonen is "macro" en "micro". Dat heb ik van het boeddhisme
![]()
De Boeddha werd verlicht door 2 uitersten te ervaren, eerst als luie gemakzuchtige prins en daarna als gedisciplineerd en waarheidzoekende asceet. Daardoor zag hij de gulden middenweg, omdat hij 2 grenzen kenden en extrapoleerde het midden. Zo kan je dit patroon tegenwoordig ontdekken door naar het allergrootste bekende en allerkleinste bekende naast elkaar te zetten. Dan zie je dat patroon en als je je best doet kan je hem begrijpen (maar makkelijk is het niet). Als je dat beseft, begrijp/bevat je (bewustzijn) het "Al" - het is niet zo dat je "alles" weet.
(
niet dat ik beweer als de Boeddha te zijn btw voor de duidelijkheid, alhoewel ik wel op een moment mijn beide handen de lucht in gooide en het Universum als mijn getuige benoemde
boeddhistische humor ![]()
).
Hier is een extreem macro-micro patroon.
Als je naar de afbeelding kijkt is het belangrijk dat je je alles voorstelt in je geest, het gaat om de beweging (tijd). Zoals een fractal animatie:
http://images.beggerlybend.com/animfrac/animfrac2a.html (maar dan sneller afspelen, realtime zegmaar
![]()
)
Dus begin met een witte stip en laat die "exploderen" (bigbang) en laat de beweging expanderen, uitdijen en roteren. Stel je zoveel mogelijk sterren voor. Met
dit plaatje kan je het goed visualiseren
weet trouwens niet zeker of ik wel het juiste melkwegstelsel heb gebruikt, corrigeer me aub als ik de onjuiste heb gebruikt).
Er was eens op de FP een bericht dat wetenschappers de "grondtoon" of begintoon hebben gereconstrueerd (het Woord van God
![]()
) die vervolgens als een "mal" het "Al" schiep, die wij vervolgens vullen met "licht" (massa). Vandaar "OM" (Oneindige Massa, nulpunt 0 en M - de toon van de "nasleep").
Het midden van het Melkwegstelsel is een ondefineerbare plek. Men noemt het esoterisch "Shamballa" "Shangri-La" of het nulpunt in de quantummechanica (waar alles samenkomt, einde en begin tegelijk, weet Choices meer over
![]()
).
Nou allemaal leuk en aardig maar wat kan je er nu mee, wat heb je eraan ![]()
Nou, je kan alles bevatten/begrijpen wat je maar wil. Muziek, wetenschap, religie, alles komt voort uit dat basis patroon. Je kan jezelf "herprogrammeren" (zoals men met NLP doet) je kan anderen "genezen" (da's een ander verhaal). Je vind alles interessant
![]()
Voorbeeldje in de vorm van een verhaaltje (let aub even niet op "God"-het was 1666 dus nogal dogmatisch). Ik vroeg me vaak af hoe Newton nou in godsnaam op het idee van zwaartekracht kwam. Leuk dat ie een inzicht kreeg, maar wat gebeurde er nou?
Hij zocht dit:
http://www.ssec.honeywell.com/magnetic/magpics/earth.gif, dat was zijn "vermoeden".
Newton was helemaal gefrustreerd. Het begrip van zwaartekracht lag op het puntje van zijn tong, hij wist dat er "iets" onzichtbaars was maar in zijn tijd bestond een begrip als zwaartekracht nog niet. Niemand die er enig idee van had, weinigen die zich de vraag stelden. Toen hij zwaar gefrustreerd was ging hij maar even in zijn tuin even afkoelen en naar God bidden om een antwoord. Hij zag de maan, wist dat die in een baan rond de aarde ging maar wist niet waarom. Hij begreep dat hij op een bol liep maar waarom die er niet afviel, dat kon hij maar niet benoemen. Hij piekerde zich suf en liep helemaal vast in zijn gedachten.
Toen hij onder die boom zat (in het jaar 1
666) viel een appel op zijn hoofd, precies op het moment dat hij de vraag in gedachte formuleerde naar God of hij een antwoord mocht ontvangen. Geheel verbaasd dat die appel exact op dat moment viel, zocht hij naar een "hogere" verklaring (want dit kon natuurlijk geen toeval zijn, het was een "teken"). Dus keek hij naar die appel op alle mogelijke manieren voor zijn bevattingsvermogen (dus in 2d, positief en negatief, de uitersten).
Hier is eenzelfde appel
http://www.artsnashville.org/registry/artists/engelc/ceng1.jpgEerst dacht hij aan Eva uit de bijbel. Misschien was het wel niet goed wat hij wilde weten, was het fout wat hij onderzocht. Maar hij was een man en Eva een vrouw, dus daarom was het misschien juist goed dat hij het zou begrijpen. De appel was immers symbool voor "kennis" en er was geen slang in de buurt, God had hem die appel op zijn hoofd laten vallen.
Dus hij dacht aan de boom des levens. En hij deelde de appel in 2-en, positief en negatief. En toen keek hij naar de pit. En hij vroeg zich af hoe die pit groeide, en hij zag die pit groeien (expanderen) tot een appel. En opeens, in een flits van ongeconditioneerd denken verbond hij de vorm van de aarde met de vorm van de appel, hij maakte zijn bewustzijn blanco en uit zijn onbewustzijn kwam een klein stukje van het "universele patroon" tevoorschijn. En hij noemde het "universele gravitatie".
Wil je weten wat hij zag?
12345
[ Bericht 0% gewijzigd door The_Shining op 11-03-2004 16:55:15 ]