abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17521596
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 17:56 schreef Spliffunk het volgende:
Ik denk dat je op internet niks hierover kunt vinden omdat heel veel mensen niet weten wat er nu precies aan de hand is. Kijk naar mijn topic lichtwerkers, waarschijnlijk is deze benaming in het leven geroepen omdat men er iets mee wil doen en iedereen uit zich dat weer op zijn/haar eigen manier.
zoek op: shaumbra, ascension, ascended masters, christ energy, christ consciousness, omniversal energy+consciousness, channeling, global meditations.

Let wel dat je bij jezelf blijft, meeste teksten zijn natuurlijk erg "suggestief" of overtuigend geschreven omdat de personen al redelijk ver zijn in hun ontwikkeling... doen ze dingen soms grootser voor komen dan het eigenlijk is, om wat meer hout op het vuur te gooien zegmaar. Sommige van die mensen vinden het ook geweldig zichzelf helemaal te verbergen achter allerlei vage alien theorieen en complotten over NWO, trap daar niet in (geld voor alle bronnen die vanuit "angst" spreken).

De één spreekt vanuit het Christendom en noemt de energie Christus energie, een ander is meer bezig met aliens en noemt het Niburu wave ofzo, weer een ander houd van quantum theorieen en noemt het omniversal energy. Soms is het best grappig leesvoer

http://www.phoenixascended.org/aoi/shaumbrasymptoms.html Ring a bell?
quote:
Het is gewoon om je heen..
pi_17521659
Maarre... Iets wat ik de laatste tijd steeds vaker merk/door begin te krijgen, is dat wanneer ik een bepaald boek (of zelfs topic ) lees, ik "iets" voel.... What the fuck is dat dan nou weer???
pi_17521754
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 19:06 schreef The_Shining het volgende:

[..]

zoek op: shaumbra, ascension, ascended masters, christ energy, christ consciousness, omniversal energy+consciousness, channeling, global meditations.

Let wel dat je bij jezelf blijft, meeste teksten zijn natuurlijk erg "suggestief" of overtuigend geschreven omdat de personen al redelijk ver zijn in hun ontwikkeling... doen ze dingen soms grootser voor komen dan het eigenlijk is, om wat meer hout op het vuur te gooien zegmaar. Sommige van die mensen vinden het ook geweldig zichzelf helemaal te verbergen achter allerlei vage alien theorieen en complotten over NWO, trap daar niet in (geld voor alle bronnen die vanuit "angst" spreken).

De één spreekt vanuit het Christendom en noemt de energie Christus energie, een ander is meer bezig met aliens en noemt het Niburu wave ofzo, weer een ander houd van quantum theorieen en noemt het omniversal energy. Soms is het best grappig leesvoer

[..]

[afbeelding]
\

thnx voor de tips

en het is gewoon eng hoe erg dat lijstje klopt... zelfs details zoals deze : Unusual sleep patterns. It’s likely that you’ll awaken many nights between 2:00?4:00 a.m.
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_17521758
Spillfunk, ik voel het ook weer opkomen .

Het is gewoon best vreemd, het lijkt wel van binnen aanwezig en soms probeer ik het (gevoel) bewust weer te ervaren zelfs. Gister had ik bijv. eerst de muziek wat harder gedaan, het licht wat gedempt en dansen maar, je voelt het dan wel opkomen op een gegeven moment. Daarna (na 10-en) heb ik de muziek zachter gezet en even later dan hier geweest. Toen voelde ik mezelf weer normaal, althans normaal, meer goed van mezelf bewust, best nuchter ben ik dan ook (geaard is misschien het juiste woord). Na een tijdje ben ook nog even gaan liggen lezen maar voelde me op een gegeven moment wel erg bewust weer. Toen ik uiteindelijk écht naar bed ben gegaan om te gaan slapen en in bed lag, voelde ik onwijze stilte. Het was alsof de wereld wakker was en eigenlijk niemand echt sliep en heb nog een tijd geluisterd naar deze stilte.
pi_17521827
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 19:14 schreef sweetgirly het volgende:
Het was alsof de wereld wakker was en eigenlijk niemand echt sliep en heb nog een tijd geluisterd naar deze stilte.
heerlijk is dat ..ik had het vannacht ook, dat gevoel een erg sterk en vreemd gevoel.. het leek vannacht trouwens wel sterker dan een paar dagen geleden... net als of heel de werled onbewust tegelijk aan het mediteren is..
pi_17521857
quote:
Dat lijstje, WTF, ongelooflijk, aargh .
quote:
there is a sadness of leaving behind the memories, energy and experiences of the old house.
Exact het gevoel van nostalgie, wat ik eerder beschreef.
quote:
At times you’ll feel very ungrounded. You’ll be "spatially challenged" with the feeling like you can’t put two feet on the ground or that you’re walking between two worlds.
Mijn winkelcentrum ervaring
quote:
Increased "self talk." You’ll find yourself talking to your Self more often. You’ll suddenly realize you’ve been chattering away with yourself for the past 30 minutes.
Ja, ja . Ik lul wat af met mezelf
quote:
Feelings of loneliness, even when in the company of others.
Ja, wat over-overherkenbaar
pi_17521877
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 19:19 schreef IrfieJ het volgende:
het leek vannacht trouwens wel sterker dan een paar dagen geleden... net als of heel de werled onbewust tegelijk aan het mediteren is..
Nam Myoho Renge Kyo, hè? Of iets met volle maan?
Maar over #11 Loss of passion.. hoe lang mag dat wel niet duren?
pi_17522119
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 19:21 schreef Barbamama het volgende:

[..]

Nam Myoho Renge Kyo, hè? Of iets met volle maan?
Maar over #11 Loss of passion.. hoe lang mag dat wel niet duren?
the teaching of the lotus flower of the wonderful law.. ik denk niet dat dit er veel mee te maken heeft.. dit is meer gericht op het individu ik heb het gevoel dat dit veel groter is. het lijkt als of er een selectie wordt gemaakt van een deel van de mensheid, omdat niet iedereen het voelt.. (hoewle ik wel symptomen omerk bij mensen di zeggen niets te voelen) .. Nam Myoho Renge Kyo richt zich op de verlichting van het individu, volgens mij (ik weet even veel als google weet). het zou misschien een teken kunnen zijn dat het einde nabij is.. of dat er iets belangrijks vernaderd is in de toekomst van de mensheid.. je weet het maar nooit met dit soort dingen.. je kan niet meer dan je gevoel volgen.

ik zou trouwens ook niet weten hoe lang al die symptomen duren.. (ik heb al 2 dagen geen last meer van steken in me borst na ongeveer 2 weken denk ik...) de rest is no steeds aanwezig.
pi_17522350
Voor zover ik weet, kunnen die steken op de meest ongelukkige momenten weer terug komen
Enne, ik voel me geen individu hoor. Wat over die mantra: "Historisch bezien is Myoho-renge-kyo de titel en de essentie van de Lotus Soetra, de hoogste leerstelling van Boeddha Shakyamuni, zoals deze vertaald werd van het Sanskriet naar oud-Chinese karakters. Nichiren plaatste het woord 'nam' voor deze karakters. "Nam' betekent in het Sanskriet 'toewijding'. In eenvoudige termen betekent Nam-myoho-renge-kyo om je leven toe te wijden aan de hoogste Wet van het universum. Ieder van de karakters van Nam-myoho-renge-kyo bevat diepgaande levensprincipes en samen drukken zij uit hoe alles in de kosmos werkt als één harmonieus geheel." Toch niet zo individualistisch als je dacht hè?
pi_17522420
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 19:14 schreef IrfieJ het volgende:
en het is gewoon eng hoe erg dat lijstje klopt... zelfs details zoals deze : Unusual sleep patterns. It’s likely that you’ll awaken many nights between 2:00?4:00 a.m.
Heh. De afgelopen nachten sliep ik steeds pas rond vieren .

Maar het gevoel ondergaat bij mij nu een enorme verandering. Was ik gister bijna overdreven blij, gisteravond+nacht is dat (tijdens irc) veranderd in een onverklaarbare nervositeit en een ongemakkelijk gevoel. Ik was er ook niet helemaal bij, behalve wat quasi-wijze oneliners participeerde ik niet echt in de discussie. Ik was geheel niet mezelf, kon me geen houding geven. Heb ik lang niet gehad.

Nu is het wel rustiger maar de nervositeit blijft. Hoop dat het gewoon door slaapgebrek komt
pi_17526240
quote:
Ik dacht oh die symptomen heb ik vast niet, nou viel dat even tegen..
quote:
1. Body aches and pains, especially in the neck, shoulder and back.
Heb last van mijn rug zonder een logische reden.
quote:
2. Feeling of deep inner sadness for no apparent reason.
quote:
8. Physical disorientation.
Heel vaak ja. Ik was altijd een heel goed gegrond persoon maar de laatste tijd.. Echt niks voor mij.
quote:
9. Increased "self talk."
Ja dat klopt wel. Hele gesprekken met mezelf. Ik denk veel bewuster na dan 'vroeger'.
quote:
10. Feelings of loneliness, even when in the company of others.

Ik heb er soms echt allemaal genoeg van, dat hele bewustzijnsproces. Het voelt als een achtbaan. Hoge toppen maar ook diepe dalen. Erg diepe dalen. Het voelt soms zo verschrikkelijk eenzaam. Ik vind het odm echt allemaal niet leuk meer. Het is een proces, I know, maar moet het nou op deze manier?! Het kan me allemaal wel even gestolen worden.
quote:
11. Loss of passion.
Ja hier heb ik vreselijk veel last van. Ik doe op dit moment een erg leuke opleiding waar ik met vol enthousiasme aan begonnen ben. Maar het kan me allemaal niet meer boeien sinds een tijdje. Hoewel het allemaal wel erg interessant is. Ik krijg echt geen werk gedaan. Opdrachten maken en leren valt me zeer zwaar. Heel erg frustrerend Dan staat er op die site dat je je moet overgeven aan dat do no-thing, maar ik heb deadlines en wil studiepunten halen??
What to do?
pi_17532294
quote:
Increased "self talk."
Ja ik kan zo'n lol met mezelf hebben dat is niet normaal zeg

De rest herken ik ook wel....
quote:
Ik heb er soms echt allemaal genoeg van, dat hele bewustzijnsproces. Het voelt als een achtbaan. Hoge toppen maar ook diepe dalen. Erg diepe dalen. Het voelt soms zo verschrikkelijk eenzaam. Ik vind het odm echt allemaal niet leuk meer.
Juist van de diepe dalen leer je het meeste vind ik.... Ik weet wel dat het lastig is ik heb er op sommige momenten ook problemen mee, ik ga er dan gewoon alle positieve dingen erbij bedenken en dan stop ik met denken en zet het uit me hoofd... Dan komt het meestal vanzelf vrij snel goed..
pi_17534327
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 23:09 schreef Geartsjuh het volgende:

Ik heb er soms echt allemaal genoeg van, dat hele bewustzijnsproces. Het voelt als een achtbaan. Hoge toppen maar ook diepe dalen. Erg diepe dalen. Het voelt soms zo verschrikkelijk eenzaam. Ik vind het odm echt allemaal niet leuk meer. Het is een proces, I know, maar moet het nou op deze manier?! Het kan me allemaal wel even gestolen worden.
Ja, ja, herkenning . Van enorme blijdschap tot het gevoel van uiterste eenzaamheid. Ik doe van alles, ben sociaal heel erg actief, maar soms met zo'n enoooorm gevoel van alleen zijn. Daar al die mensen, hier ik. Op weg van A naar B, vertokken uit A, nog niet in B, weet niet eens hoe ver B is. En waar ben ik nu dan?

Wat me erg opvalt, en wat me een beetje vreemd aandoet, zijn de overeenkomsten met manische depressiviteit. Van blij tot niet blij, sterk wisselend. Kan iemand met ervaring op dat gebied misschien aangeven of manische depressiviteit ook vaak samengaat met het gevoel alleen te zijn?
pi_17534591
quote:
Loss of passion
Volgens mij gaat dit in fases. Van een enorm gevoel van je één voelen met iedereen (iedereen lief vinden etc..het lijkt alsof je xtc hebt gebruikt, maar dat heb je bijv. niet) t/m je erg eenzaam (onbegrepen) voelen. Zelf had ik op een gegeven moment juist een onwijze toename aan passie in al zijn facetten (en dit is meer voor de handliggend schijnt), onwijze interesse in filosie etc. Twijfels over mijn huidige opleiding en noem maar op, twijfels over (zowat van) alles, knopen willen (en ook) doorhakken, een nieuw begin, een schone lei. Je bent bezig met een totale transformatie.

Over manische depressiviteit, er zijn idd overlappende kenmerken. Ik denk zelfs dat sommige mensen niet weten wat ze met zichzelf daarmee aanmoeten, ze lopen in een medisch circuit, maar ergens voelt het niet zoals het in ze zit (onbegrepenheid etc). Collega van mijn vader was manisch depressief en heeft kort geleden zelfmoord gepleegd. Ik vind het zo erg, ik wist niet dat het zo erg met hem was (ja, hij onderdrukte het natuurlijk, wie zou hem snappen immers, de dokters (en waarschijnlijk ook zijn omgeving) dus kennelijk niet) en het klinkt stom maar ik had graag even met hem willen praten als ik het had geweten .

Nog een link met wat symptomen:

http://www.xs4all.nl/~robvd/kundalini/
pi_17534664
quote:
Wat me erg opvalt, en wat me een beetje vreemd aandoet, zijn de overeenkomsten met manische depressiviteit. Van blij tot niet blij, sterk wisselend. Kan iemand met ervaring op dat gebied misschien aangeven of manische depressiviteit ook vaak samengaat met het gevoel alleen te zijn?
Begint een beetje te lijken op wat ik zelf heb doorgemaakt, omdat ik ook niet wist hoe met de mindere situaties om te gaan begon ik te denken dat ik iets had... Na een tijdje was het zo erg dat ik een paar angstaanvallen heb gehad meerdere malen, tot ik op een gegeven moment het inzicht had dat ik het mezelf allemaal had aangepraat. Het voelde als de absolute waarheid en vanaf dat moment voelde ik me weer geweldig... Heb het nu nooit meer gehad en ik weet zeker dat het ook niet meer komt omdat ik die angst heb kunnen verwijderen.

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar misschien kun je er nu rekening meehouden dat je jezelf geen dingen aan gaat praten.... want dan ga je steeds harder achteruit.

pi_17534780
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 14:41 schreef ReCreative het volgende:
Wat is manisch-depressiviteit meer dan een label bedacht door en voor psycho-betweters om alles maar in een hokje te kunnen duwen onder het motto opgeruimd staat netjes? In de Romantiek was het een levensstijl... Blijf voor jezelf denken, blijf onthouden dat elk woord een beperking is van de waarheid, blijf geloven in jezelf en het goede
  zaterdag 6 maart 2004 @ 17:11:07 #117
15991 Spliffunk
-|- open this door _||_
pi_17536820
Idee ik ga een aantal kenmerken hieronder opschrijven omdat sommige mensen niet goed Engels(vanwege de links), let wel dit zijn mijn ervaringen. Misschien enige aanvulling door jullie?

Wereldbeeld verandert drastisch(het nieuws lijkt verandert van slecht/negatief naar goed, ook passeren allerlei "vreemde" en "onwerkelijke berichten de revue)

Periodes van spontaan huilen. Je hebt dan waarschijnlijk een "overload" aan info gehad of ervaringen die je op de een of andere manier wil uiten. Het was je eventjes teveel?

Periodes van achterdochtigheid, oftewel je hebt het gevoel dat je "genaaid" wordt.

Je auto krijgt plotselinge mankementen.

Dingen verdwijnen plotseling.

Nieuwe ervaringen doen er een schepje bovenop.

Het lijkt wel of je vliegt, droomt.
----------------------------------------------------------------------------------
Nou ben benieuwd wat jullie hieraan toe te voegen hebben..

Zelf nog toegevoegd om 17:30--

Muziek beleving is anders, je kunt je goed vinden in de teksten. Ze lijken emotioneel voor je gemaakt.

Misschien een goed idee dat iemand hier een domeinnaam registreerd zodat dit verschijnsel ook in google staat, dan weet je er wat meer vanaf als je hiernaar op zoek bent..en nog niet van fokforum afweet..

[ Bericht 13% gewijzigd door Spliffunk op 06-03-2004 17:30:59 ]
This door will be opened with or without your help..
  zaterdag 6 maart 2004 @ 17:13:23 #118
25737 spookie
Banaantje?
pi_17536852
Hmm het is nu wel vollemaan dat voel ik altijd wel erg actief en niet kunnen slapen.. naja
oops ohh my ...
pi_17537416
okay ik ga het jullie gewoon voorzichtig vertellen. De leylijnen die als een matrix om de aarde omwikkelen worden na eeuwen weer gereboot. Leuk he

De volgende keer dat je hoofdpijn hebt stel je dan voor dat je neuronen een dansje maken of een feestje bouwen.
pi_17537502
Hi Spliffunk

Nou, dan moet je Nederlands wel onberispelijk zijn als het je gaat om die vertaling (Sorry, taal is nou eenmaal mijn ding )

Voor die domeinnaam moet je bij mij zijn Heb al wat ideetjes voor een site, maar die site moet nog wel gebouwd worden...
pi_17537659
BTW heeft iemand een idee waar die enorme druk op mijn oren vandaan komt, alsof ik in een vliegtuig zit dat opstijgt zeg maar? (Is af en aan)

Enne, soms zit ik een paar uur later te kijken naar een post en me dan af te vragen of ik dat echt geschreven heb
  zaterdag 6 maart 2004 @ 18:39:13 #122
25737 spookie
Banaantje?
pi_17538514
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 17:42 schreef The_Shining het volgende:
okay ik ga het jullie gewoon voorzichtig vertellen. De leylijnen die als een matrix om de aarde omwikkelen worden na eeuwen weer gereboot. Leuk he

De volgende keer dat je hoofdpijn hebt stel je dan voor dat je neuronen een dansje maken of een feestje bouwen.
Ja dat is heel erg leuk de shinning ,

je hebt mail kom je online
oops ohh my ...
  zaterdag 6 maart 2004 @ 18:56:08 #123
15991 Spliffunk
-|- open this door _||_
pi_17538836
sweetgirlie bedankt voor die link! Er is heel veel gebeurt nadat ik op die site kwam. Ik heb altijd het gevoel gehad dat het geen psychose was. Ik heb de boel uitgeprint en aan mijn ouders laten lezen en die snappen er nu meer van. Zelf komt nu ook alles voor mij op zijn pootjes terecht. Die psychose was een spirituele crisis zoals ik al vaker dacht. Ik heb na mijn psychose gezocht naar antwoorden op het web, maar kon deze niet vinden. Nu is het me allemaal een stuk duidelijker.

Groetjes, Marcel

zaterdag 6 maart 2004 @ 19:27:50 #124
15991 Spliffunk
-|- open this door _||_
pi_17539611
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 17:45 schreef Barbamama het volgende:
Hi Spliffunk

Nou, dan moet je Nederlands wel onberispelijk zijn als het je gaat om die vertaling (Sorry, taal is nou eenmaal mijn ding )

Voor die domeinnaam moet je bij mij zijn Heb al wat ideetjes voor een site, maar die site moet nog wel gebouwd worden...
Nou, ik wil wel meehelpen met het bouwen van die site. Ik heb vroeger veel getekend en kan eventueel voor plaatjes zorgen. Is er hier iemand die ook nog eens kan programeren en eventueel als hobby of project mee wil werken aan het bouwen van de site?

Laat maar van je horen..
pi_17539705
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 18:56 schreef Spliffunk het volgende:
sweetgirlie bedankt voor die link! Er is heel veel gebeurt nadat ik op die site kwam. Ik heb altijd het gevoel gehad dat het geen psychose was. Ik heb de boel uitgeprint en aan mijn ouders laten lezen en die snappen er nu meer van. Zelf komt nu ook alles voor mij op zijn pootjes terecht. Die psychose was een spirituele crisis zoals ik al vaker dacht. Ik heb na mijn psychose gezocht naar antwoorden op het web, maar kon deze niet vinden. Nu is het me allemaal een stuk duidelijker.

Groetjes, Marcel
Ik had ergens zo'n gevoel al en hoopte dat je hem zou lezen .

Heel veel succes alvast bij je verdere zoektocht en de ontdekking van rust in jezelf!

er staat een tel.nr. bij van therapeuten die hiermee bekend zijn, blijf onderzoekend tov alles, een blad heeft meerdere kanten, don't forget it
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')