Ja, die lente-post is er idd per ongeluk uitgeklapt. Komt door een nieuwe delete-methode hier, en ik was ff iets te snel..;)quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Eigenlijk waren al mijn reacties hier ook wel serieus bedoeld, maar goed ...Ik meende het echt dat met de lente in aantocht ik me goed voor kan stellen dat mensen zich "anders" gaan voelen.
Hm ja, dat heb ik dus ook. Mijn hele verleden komt voorbij, vooral in mijn dromen en als ik wakker word denk ik er verder over na, best vaag. Dingen, zelfs de kleinste dingetjes, die ik allang wat vergeten was, beleef ik opnieuw. Net of ik voor mezelf met een opschoning bezig ben, een soort met van schone lei kan beginnen. Kan je je eigen psycholoog zijn ofzo?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 03:09 schreef ReCreative het volgende:
Er is veel historie bij, nostalgie, opnieuw beleefd verleden.
Ok, dit is dus mijn vaagste post in mijn korte Fok!-historie. Excuses.
Dat kan zeer zeker niemand kan jou beter helpen dan jezelfquote:Kan je je eigen psycholoog zijn ofzo?.
Je bedoelt dat je je eigen leven compleet in eigen hand hebt? Dat je totale controle hebt over je doen en laten?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:46 schreef psiii het volgende:
uuhhh sorry dubbelpost maar dit is toevoeging aan de bovenstaande:
Zo kom je in een steeds betere relatie met jezelf te staan en dat heeft GROTE voordelen geloof me maar.... Je kan jezelf ZOOOO goed voelen dan
Je slaat raakquote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:49 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je je eigen leven compleet in eigen hand hebt? Dat je totale controle hebt over je doen en laten?
Hoewel 100 procent controle over je leven niet mogelijk is. Maar het idee hebben dat niets mis kan gaan, is wel okey.
Of sla ik de plank volledig mis?
Blijf dat maar fijn geloven dan.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:56 schreef psiii het volgende:
[..]
ik geloof dat je aan 't einde van de rit je leven precies zo is als je wil... Dat je zielsgelukkig bent
eigenlijk weet ik hetquote:Op zaterdag 28 februari 2004 15:07 schreef Pleun het volgende:
[..]
Blijf dat maar fijn geloven dan.![]()
Dan weet je meer dan ik.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 15:09 schreef psiii het volgende:
[..]
eigenlijk weet ik het
Ook heel herkenbaar inderdaad. Ik liep net door het winkelcentrum en het was net zo rumoerig als altijd, maar op één of andere manier leek ik wel "buiten" het rumoer en de mensen te staan, hoe moet ik dan nou weer zeggen... Alsof ik me veel bewuster was. Hoe lawaaiig het daar altijd ook is op zaterdag, ik had echt rust om me heen. Een soort stilte.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:26 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik voel me sinds gisteren/vandaag meer helder. Alsof ik meer licht opvang. Meer bewuster van de omgeving om me heen ook. Alsof de duisternis is weggetrokken om me heen
Dan denk ik dat er waarschijnlijk nog een of andere angst of probleem is dat je moet oplossen om verder te kunnen.... Spirituele weg afleggen is nou eenmaal vallen en opstaan, 't kan heel moeilijk zijn soms.... maar 't komt wel goed johquote:Op zaterdag 28 februari 2004 15:12 schreef Pleun het volgende:
[..]
Dan weet je meer dan ik.
Ik heb ook altijd gedacht dat je zelf je eigen leven zo kunt beinvloeden dat je inderdaad je eigen leven kunt leiden, maar ondertussen weet ik het zo zeker niet meer....
Ow, ik ben niet de enigequote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:35 schreef sweetgirly het volgende:
Hm ja, dat heb ik dus ook. Mijn hele verleden komt voorbij, vooral in mijn dromen en als ik wakker word denk ik er verder over na, best vaag. Dingen, zelfs de kleinste dingetjes, die ik allang wat vergeten was, beleef ik opnieuw. Net of ik voor mezelf met een opschoning bezig ben, een soort met van schone lei kan beginnen.
Ik heb tintelingen rond mijn hartstreek. Tintelingen gevolgd door een onregelmatigheid in mijn hartslag. Erg angstaanjagend maar wel precies sinds ik dat gevoel ook heb. Ik weet niet of er verband tussen is, je post deed me er aan denken.quote:En hebben jullie misschien ook van die tintelingen? De bovenkant van mijn hoofd tintelt de laatste tijd zo erg. Eerst had ik het een beetje, gewoon soms, maar het wordt steeds frequenter, gister zowat de hele dag. En het is niet pijnlijk ofzo, geen hoofdpijn, gewoon van die tintelingen.
Je bent inderdaad ook afhankelijk van omgevingsfactoren en andere mensen om je heen. Maar ik denk ook dat je boven bepaalde zaken kunt staan en zaken kunt beinvloeden op een bepaalde manier. Of simpelweg bepaalde situaties vermeiden, wanneer je weet dat het fout kan aflopen.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 15:12 schreef Pleun het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd gedacht dat je zelf je eigen leven zo kunt beinvloeden dat je inderdaad je eigen leven kunt leiden, maar ondertussen weet ik het zo zeker niet meer....
Waar we wel op de hoogte van moeten zijn zijn bepaalde terleurstellingen. We komen inderdaad wel verder, maar het wil nog niet doorzetten als het ware. Als ik jullie een voorbeeld mag geven: op nu.nl staat tussen haakjes dat 'bin laden' is opgepakt. Dit kan een enorme hoax zijn, maar het geeft wel aan dat de mensheid bereid is om te geloven in wonderen. Deze wonderen worden van ons 'afgenomen' als het ware door tegenstrijdige berichten. Ik ben van mening dat we het nieuws een positieve wending kunnen geven door erin te geloven. Het zijn bij mij een soort vlagen als het ware. Ik ervaar het nieuws dan ook als heel helder zoals beschreven werd door iemand anders.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 15:14 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ook heel herkenbaar inderdaad. Ik liep net door het winkelcentrum en het was net zo rumoerig als altijd, maar op één of andere manier leek ik wel "buiten" het rumoer en de mensen te staan, hoe moet ik dan nou weer zeggen... Alsof ik me veel bewuster was. Hoe lawaaiig het daar altijd ook is op zaterdag, ik had echt rust om me heen. Een soort stilte.
Vage post no 2. Waaaaay to go, Koen
Het rumoer kwam niet naar binnen? Vroeger had ik ook vaker dat ik alles opving bij druk verkeer en drukke winkelstraten.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 15:14 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ook heel herkenbaar inderdaad. Ik liep net door het winkelcentrum en het was net zo rumoerig als altijd, maar op één of andere manier leek ik wel "buiten" het rumoer en de mensen te staan, hoe moet ik dan nou weer zeggen... Alsof ik me veel bewuster was. Hoe lawaaiig het daar altijd ook is op zaterdag, ik had echt rust om me heen. Een soort stilte.
Vage post no 2. Waaaaay to go, Koen
Beetje gevoel als je TE veel gedronken hebt en daarbij ook nog klote moe bent...quote:Op zaterdag 28 februari 2004 16:40 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Het rumoer kwam niet naar binnen? Vroeger had ik ook vaker dat ik alles opving bij druk verkeer en drukke winkelstraten.
Nu lijkt alsof ik iets gesloten heb in mijn kop, de ingang waar alles naar binnen vloeit.
Kan de laatste tijd ook makkelijk lezen in de bus of wanneer de tv aanstaat. Voorheen zou ik afgeleid zijn door alles wat om me heen gebeurde.
Ligt dat eraan dat het een schrikkeljaar is en ook nog eens 2004 is?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 17:06 schreef The_Shining het volgende:
sorry ik kan mijn mond niet meer houden
de mensheid wordt geupgrade![]()
quote:Op zaterdag 28 februari 2004 00:41 schreef Spliffunk het volgende:
of is het juist je nuchtere zelf?
dat is natuurlijk de grote vraag: is het "Waardoor" "Waarvan" of is het "Door wie en wat en waar!"quote:Op zaterdag 28 februari 2004 17:13 schreef Dromenvanger het volgende:
Ligt dat eraan dat het een schrikkeljaar is en ook nog eens 2004 is?
je doelt op de algemene spirituele bewustwording op aarde en de overgang naar de volgende dimensie etc. ???quote:Op zaterdag 28 februari 2004 17:06 schreef The_Shining het volgende:
sorry ik kan mijn mond niet meer houden
de mensheid wordt geupgrade![]()
quote:Op zaterdag 28 februari 2004 17:17 schreef The_Shining het volgende:
[..]
dat is natuurlijk de grote vraag: is het "Waardoor" "Waarvan" of is het "Door wie en wat en waar!"
Teleurstellingen zijn in de meeste gevallen het resultaat van verwachtingen. Zorg dat je geen verwachtingen hebt, ervaar het gevoel, geef het een plek en geniet er van. Maar verwachts niets. Weet het.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 16:00 schreef Spliffunk het volgende:
Waar we wel op de hoogte van moeten zijn zijn bepaalde terleurstellingen. We komen inderdaad wel verder, maar het wil nog niet doorzetten als het ware. Als ik jullie een voorbeeld mag geven: op nu.nl staat tussen haakjes dat 'bin laden' is opgepakt. Dit kan een enorme hoax zijn, maar het geeft wel aan dat de mensheid bereid is om te geloven in wonderen. Deze wonderen worden van ons 'afgenomen' als het ware door tegenstrijdige berichten. Ik ben van mening dat we het nieuws een positieve wending kunnen geven door erin te geloven. Het zijn bij mij een soort vlagen als het ware. Ik ervaar het nieuws dan ook als heel helder zoals beschreven werd door iemand anders.
Dergelijke teleurstellingen ken ik ook wel, met name in periodes waarin ik "het" wel voel en mensen om mij heen "niet". Op dat soort momenten die ik de bijna destructieve wijze waarop mensen bezig zijn, en besef me dat het zo niet lukt. Het is geen teleurstelling die ik dan ervaar, niet in de zin van resultaat van verwachting die niet uitkomt, maar meer een soort niet-blijheid. Een verdriet.quote:Ik maak het vaak mee dat ik terleurgesteld wordt omdat het niet doorzet. Dit kan ook aan mezelf liggen omdat ik ontzettend gevoelig ben voor veranderingen om me heen. Dan grijp ik als het ware naar de anti-psychose pil en neem ik er nog een extra. Bang ben ik niet, maar het voelt echt ontzettend vreemd en het doet me denken aan de tijd dat ik werd opgenomen in het ziekenhuis.
Ik ben een ster geworden in het wel zijn maar in sommige omstandigheden doen alsof ik het niet weet. Mensen wachten duidelijk niet op iemand die het schijnbaar "beter" weet. Bovendien ben ik niet altijd in de omstandigheid dat het wenselijk is het toe te passen. Gelukkig merk ik dat ik me langzaam maar zeker omring met mensen met wie je gewoon hierover kunt praten zonder als zweefkees uitgemaakt te wordenquote:Anyways, ik probeer echt een weg te vinden om er mee om te gaan. Het is af en toe een beetje moeilijk als je aan het werk bent bijvoorbeeld. Het beste kan je op dit soort momenten gewoon vrij zijn van dagelijkse beslommeringen en het gewoon 'laten gaan'.
You're welcomequote:En vooral bedenken dat wonderen bestaan..en ReCreative bedank voor het verzoek dat dit topic van het slotje af moest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |