quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 14:58 schreef Barbamama het volgende:
Myn punt was en is nog steeds onbeantwoord gebleven: Dat ik het zeer egoïstisch vind van personen die emigreren. Een soort leegloop van Nederland vindt er dan plaats waarby zeg maar de denkers die Nederland op een hoger plan (hadden) kunnen brengen, in Verweggistan gaan zitten. Hetzelfde is byvoorbeeld in Afrika aan de gang (en natuurlyk andere derde wereld landen), waardoor die landen achter blyven in ontwikkeling.
*kijkt rond*
ahh het magische sfeertje is hier verankerd en breidt zich als een lopend vuurtje om zich heen uit
![]()
tijd om te emigreren en hetzelfde te doen in een ander land die het hard nodig hebben, zoals Afrika. Maar eerst de "makkelijke" landen want die zijn het snelst te beinvloeden (vandaar dat ik in Nederland begon
![]()
)
Hawaii here I come!
![]()
quote:
Ik vind het zo jammer wanneer mensen hun afkomst verloochenen.
die aanname is een vooroordeel...
ik verloochen mijn afkomst niet, ik kijk voorbij grenzen. Mijn afkomst is hetzelfde universum als alle andere bewoners op deze planeet. Ik ben echter niet gebonden aan Nederland behalve dat ik daar ben opgegroeid. Elk ander land heeft evenveel waarde. En anders creeër je toch alleen maar tegenstellingen, dan krijg je van die groepen mensen met de nationale vlag op hun jas om aan te geven dat ze bij een groep horen en niet bij andere groepen. Ik ben geen wereldburger, ik ben universum-bewoner net als alle andere levende wezens. Genoeg oorlogen om een stukkie land met opgelegde grenzen.
quote:
Nou is myn punt... Als je daadwerkelyk zoveel van de wereld om je heen houdt... van je omgeving, de mensen met wie je je achtergrond deelt... (en dat beweren genoemde heren..), hoe kun je die dan de rug toekeren?
![]()
ik hou van heel de wereld ja en wil die wereld ook verkennen in den lijve. Je keert die wereld juist de rug toe door, bv. thuis te blijven.
quote:
Zet je beste been voor om dit land dan wél naar je droom in te richten.. Affirmeer eens positief dat het wél goed gaat met dit land en dat er wél dingen bewerkstelligd kunnen worden in de richting waarin jy denkt.
Affirmeren is je woorden uitspreken. Da's leuk maar als er niemand om je heen is die je hoort schiet je er niet veel mee op... tenzij je enkel jezelf wil ontwikkelen en niet je omgeving. En dan nog, je kan iets zeggen en je kan iets doen wat je hebt gezegd.
quote:
maar nogmaals, dat doel is níet om je ergens anders te vestigen...
dat kan je natuurlijk niet over iemand anders zeggen. Je kan niet zeggen tegen een persoon wat zijn/haar doel wel of niet is, dat is iets aan die persoon zelf om te ontdekken en te beleven.
quote:
Zie je het als middel, okay dat kan, maar het is geen einddoel op zich,
ik ga ervanuit dat het universum waar deze planeet zich in bevindt oneindig is, zodoende is er dus ook geen uiteindelijk einddoel.
quote:
En oneerlyk ook nog, want als Nederlander heb je een voorsprong op vele vele mensen in deze wereld. Juist door de welvaart heb je je kunnen ontwikkelen tot weldenkend mens, doe dan ook wat met deze kennis.
dat doe ik, door naar die plekken te gaan die deze kennis kunnen gebruiken, er zijn toch wel genoeg intelligente mensen in Nederland mijn insziens.