abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17824629
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 12:38 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
wat ik me afvroeg(ook aan de rest):

mensen die met hun onbewustzijn e.d. bezig zijn, geloven ook vaak in de grote verandering naar 2012.
Waarom wil men dan verhuizen naar bijv Australie?? het maakt toch niet uit waar je nu zit. je kun toch vanaf elke plek op de aarde hiermee bezig zijn en je ontwikkelen?
klopt maar op een moment wil je toch wel andere landschappen ervaren dan de typische wit-zwarte koe in het weiland

En je staat toch beter in verbinding met energieën van andere culturen als je erin zit
Soort van, hier leer je de theorie en dan komt het moment om het in de praktijk te brengen. Aangezien ik al veel hier in de praktijk hebt gebracht is een change of scenery interessant om te doen.

Uiteindelijk ben ik toch zo beperkt dat ik me makkelijker met de natuur kan verbinden als ik er daadwerkelijk inzit, de natuur is minder zichtbaar in een ver veranderde staat als een betonnen stad dan een meer "natuurlijke" staat als een ongerept bos. Of zoals bv. zwemmen met dolfijnen. Ik kan wel naar een plaatje van een dolfijn kijken en geestelijk contact maken (theorie) maar "the real thing" (praktijk) is toch weer een heel andere ervaring
pi_17825136
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 09:24 schreef MUUS het volgende:
Choices zegt iig geen dingen als "jullie leven in een waan". Dat soort opmerkingen willen we hier niet zien.
MUUS, laat my nou, ik ken deze jongens beter dan jy denkt.
quote:
Choices legt uit waarom hij weg zou willen en geeft daarmee antwoord op je vraag.
Wie weet reageer ik fel en vanuit een niet-eigen standpunt omdat ik de discussie wil prikkelen? Ze kunnen heus zelf hun mannetje staan, althans het is de bedoeling dat ze tot die ontwikkeling komen

Myn punt was en is nog steeds onbeantwoord gebleven: Dat ik het zeer egoïstisch vind van personen die emigreren. Een soort leegloop van Nederland vindt er dan plaats waarby zeg maar de denkers die Nederland op een hoger plan (hadden) kunnen brengen, in Verweggistan gaan zitten. Hetzelfde is byvoorbeeld in Afrika aan de gang (en natuurlyk andere derde wereld landen), waardoor die landen achter blyven in ontwikkeling. Ik durf het zelfs een soort verraad te noemen. En nu voordat je me gaat aanvallen op myn felheid... Ik heb ook 10 jaar rondgelopen met de wens om ergens anders te zyn, ik zag mezelf niet als Nederlander en voelde me meer thuis in het buitenland. Ik was er heilig van overtuigd dat ik in het verkeerde land was geboren (verkeerde tyd ook nog ) en dat ik alles op alles moest zetten om in het land van myn dromen te kunnen wonen. Veel dingen zyn er in de tussentyd gebeurd, ik héb een jaar in dat land van myn dromen gewoond... Daarna bleef die wens bestaan, maar relaties en dergelyke hielden my in Nederland. En ondertussen ontwikkelde ik me en zag ik myn plaats in het geheel. Nederland heeft ook betekenis, op wereldschaal zelfs heel erg veel, ook als je kykt naar het aandeel in wapenverkoop en drugshandel enzovoorts. Ik vind het zo jammer wanneer mensen hun afkomst verloochenen. Dit omdat ik direct voel waarom ze dat doen. Het is een soort schaamte, hier wil ik niet by horen, dit land is ten dode opgeschreven, als je ryk bent is het belastingklimaat niet gunstig...

Nou is myn punt... Als je daadwerkelyk zoveel van de wereld om je heen houdt... van je omgeving, de mensen met wie je je achtergrond deelt... (en dat beweren genoemde heren..), hoe kun je die dan de rug toekeren? Zet je beste been voor om dit land dan wél naar je droom in te richten.. Affirmeer eens positief dat het wél goed gaat met dit land en dat er wél dingen bewerkstelligd kunnen worden in de richting waarin jy denkt.

Als laatste wil ik toevoegen dat myn wens om naar het buitenland te gaan my heel wat jaren heeft bezig gehouden. Ik kan je een ding zeggen: het is een verlangen en voor zover ik heb begrepen zegt het boeddhisme dat verlangen bron van lyden is. Ook ik heb dit ondervonden. Zodra ik vrede had met myn locatie en omstandigheden, oftewel, zodra ik in het nu ging leven... verdween de pyn van het me niet op de plaats voelen. Ik zie nu myn hogere doel in dit leven en ik ben bly dat ik een doel heb en aanvaard dat met dankbaarheid. Het liefste zie ik dat iedereen naar zyn doel gaat leven, maar nogmaals, dat doel is níet om je ergens anders te vestigen... Zie je het als middel, okay dat kan, maar het is geen einddoel op zich, want dat noem ik vluchten. En oneerlyk ook nog, want als Nederlander heb je een voorsprong op vele vele mensen in deze wereld. Juist door de welvaart heb je je kunnen ontwikkelen tot weldenkend mens, doe dan ook wat met deze kennis.

PS, Choices, je wil daar solitair gaan leven... Hoe kom je aan eten en dergelyke? Je gaat ook echt jagen?
pi_17825281
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 14:58 schreef Barbamama het volgende:

[..]

MUUS, laat my nou, ik ken deze jongens beter dan jy denkt.
Uhhuh. Toch zijn dat soort reacties hier niet gewenst en 'laat ik je' dus niet. Gewoon niet doen.
quote:
Wie weet reageer ik fel en vanuit een niet-eigen standpunt omdat ik de discussie wil prikkelen?
Dan probeer je het maar op een andere manier. Een manier waarbij je de ander in z'n waarde laat. JIj wilt dat anderen dat doen, maar zelf reageer je uiterst raar naar deze heren toe. Niet doen.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 19 maart 2004 @ 15:12:03 #254
8372 Bastard
Persona non grata
pi_17825464
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 12:08 schreef Spliffunk het volgende:
Vandaag wil ik een magisch woord aan jullie kwijt: verbanden

En hier laat ik het bij.
Ik zie het verband even niet.
The truth was in here.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 15:18:32 #255
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_17825604
barbamama;

je hebt het over 'nederland helpen' je hebt het over; afkomst verloochelen. Ik zie je punt, maar ik geef je 1 hint; Think beyond borders and boundaries. Mensen helpen kan overal, ongeacht je afkomst. En de reden dat ik dan toch ga, heb ik al gezegd in een vorige post.
Ikga hier wel wat dieper op in, maar niet nu, nu wil ik even slaapje doen, heb mn lichaam wat tekort gedaan .
pi_17825725
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 14:58 schreef Barbamama het volgende:
Myn punt was en is nog steeds onbeantwoord gebleven: Dat ik het zeer egoïstisch vind van personen die emigreren. Een soort leegloop van Nederland vindt er dan plaats waarby zeg maar de denkers die Nederland op een hoger plan (hadden) kunnen brengen, in Verweggistan gaan zitten. Hetzelfde is byvoorbeeld in Afrika aan de gang (en natuurlyk andere derde wereld landen), waardoor die landen achter blyven in ontwikkeling.
*kijkt rond*

ahh het magische sfeertje is hier verankerd en breidt zich als een lopend vuurtje om zich heen uit
tijd om te emigreren en hetzelfde te doen in een ander land die het hard nodig hebben, zoals Afrika. Maar eerst de "makkelijke" landen want die zijn het snelst te beinvloeden (vandaar dat ik in Nederland begon )
Hawaii here I come!
quote:
Ik vind het zo jammer wanneer mensen hun afkomst verloochenen.
die aanname is een vooroordeel...
ik verloochen mijn afkomst niet, ik kijk voorbij grenzen. Mijn afkomst is hetzelfde universum als alle andere bewoners op deze planeet. Ik ben echter niet gebonden aan Nederland behalve dat ik daar ben opgegroeid. Elk ander land heeft evenveel waarde. En anders creeër je toch alleen maar tegenstellingen, dan krijg je van die groepen mensen met de nationale vlag op hun jas om aan te geven dat ze bij een groep horen en niet bij andere groepen. Ik ben geen wereldburger, ik ben universum-bewoner net als alle andere levende wezens. Genoeg oorlogen om een stukkie land met opgelegde grenzen.
quote:
Nou is myn punt... Als je daadwerkelyk zoveel van de wereld om je heen houdt... van je omgeving, de mensen met wie je je achtergrond deelt... (en dat beweren genoemde heren..), hoe kun je die dan de rug toekeren?

ik hou van heel de wereld ja en wil die wereld ook verkennen in den lijve. Je keert die wereld juist de rug toe door, bv. thuis te blijven.
quote:
Zet je beste been voor om dit land dan wél naar je droom in te richten.. Affirmeer eens positief dat het wél goed gaat met dit land en dat er wél dingen bewerkstelligd kunnen worden in de richting waarin jy denkt.
Affirmeren is je woorden uitspreken. Da's leuk maar als er niemand om je heen is die je hoort schiet je er niet veel mee op... tenzij je enkel jezelf wil ontwikkelen en niet je omgeving. En dan nog, je kan iets zeggen en je kan iets doen wat je hebt gezegd.
quote:
maar nogmaals, dat doel is níet om je ergens anders te vestigen...
dat kan je natuurlijk niet over iemand anders zeggen. Je kan niet zeggen tegen een persoon wat zijn/haar doel wel of niet is, dat is iets aan die persoon zelf om te ontdekken en te beleven.
quote:
Zie je het als middel, okay dat kan, maar het is geen einddoel op zich,
ik ga ervanuit dat het universum waar deze planeet zich in bevindt oneindig is, zodoende is er dus ook geen uiteindelijk einddoel.
quote:
En oneerlyk ook nog, want als Nederlander heb je een voorsprong op vele vele mensen in deze wereld. Juist door de welvaart heb je je kunnen ontwikkelen tot weldenkend mens, doe dan ook wat met deze kennis.
dat doe ik, door naar die plekken te gaan die deze kennis kunnen gebruiken, er zijn toch wel genoeg intelligente mensen in Nederland mijn insziens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')