Voor mijzelf, de wereld, de maatschappij, laat ik voor wat het is.
ik zal er zelf niet meer actief aan deelnemen en in de loop der jaren zal ik dan ook verkassen. Ik wil het liefst een solitair bestaan gaan leiden. Zoals sommige mensen misschien de Saddhu's kennen uit Indië, zo wil ik ook mijn leven leiden. Maar uiteindelijk wil ik ook mensen bepaalde dingen leren.
Ik wijd mijn leven toe aan het verkennen van al dat is. Nu gaat het nog lastig, want ik zit op school, en pas over anderhalf jaar ben ik daar vanaf. Dan ga ik nog 1 a 2 jaar werken, en met wat hulp van mijn ma, zal ik in staat zijn om dan over 3 jaar naar Australië te gaan. Hier zal ik met mensen in contact komen die een pelgrim's achtig bestaan leiden, dit is voor mij echt mijn doel.
Ik weet zeker dat ons bewustzijn verder reikt dan het lichaam, heck, het reikt tot in het diepste van het universum, en ik ben bereidt om all the way te gaan. Dit is niet zo maar een bepaalde 'neiging' of een tijdelijke drang om iets te willen doen, het is niet dat ongelukkig wordt als ik het niet doe, het is simpelweg iets dat ik doe omdat ik diep vanbinnen realiseer dat ik dit Kan. uitlegje erbij:
Ik ben van mezelf nooit erg gesteld geweest op mensen, ik kon nooit aansluiten bij de meeste, en hoewel mijn sociale kant de laatste paar jaren behoorlijk zijn ontwikkeld, hecht ik er bar weinig waarde aan. Contact met mensen, is niet nodig voor geluk, althans voor mij. Ieder creëert zijn of haar eisen voor geluk, -ieder die leeft vanuit zijn ego .. nl-. Toen ik klein was, hield ik mijzelf al bezig met de raarste dingen. Het was geen zeldzaam verschijnsel dat ik bijvoorbeeld aan mijn vader vroeg hoe de sterren waren ontstaan, wat er in zwarte gaten waren. etc etc.
Dit was allemaal nog in mijn basischool tijd. Ik had zelfs mijn eigen theoriën over wat zwarte gaten inhielden en dergelijke. Sinds mijn eerste herrinering, heb ik al altijd een verlangen gehad naar de natuur, naar de harmonie. Diep vanbinnen, een onwezenlijk verlangen. Ik stelde vaak vragen aan mijn vader betreffende natuur:
Waarom gaat de mens niet in de natuur leven? En als ik deze vraag stelde, wist ik diep vanbinnen dat het niet te doen was vanwege het tekort aan hout, etc etc. -alsnog mijn basischool tijd, dus tussen 6 jaar, en 11/12 jaar-.
Je snapt, ik had een onwezenlijk verlangen naar harmonie. Dit verlangen, heb ik nooit kunnen ontrafelen, in de zin dat ik de reden van dat verlangen snap, tot voorkort. Ik ben het type dat niet snel klaagt, nooit geweest. Tenzij, ik een alternatief wist. Ik heb dus ook nooit geklaagd over de maatschappij en zijn manier van doen, omdat ik gewoon niet een beter alternatief had bedacht. Noch voor de mensheid, noch voor mezelf. Jullie begrijpen waarschijnlijk al dat ik dus een hemels verlangen had naar vrede, harmonie. Hoe dit kwam kom ik straks op. Maargoed, terugkomend op mijn basischool tijd; ik was nooit het type dat fijn met andere jongetjes omging. Ik deed het wel, maar ik weigerde aan te passen qua mentaliteit. Ik had wel 'soort' van vriendjes, maar dat stelde in weze ook niks voor want diezelfde vriendjes peste mij vaker dan dat ik met ze sprak zullen we maar zeggen, overigens geld hetzelfde voor de rest. Ik had een onderontwikkeld sociale vaardigheid. Ik hield me er niet bezig, nee. Waar ik me wel mee bezig hield als kind zijnde -onbewust welliswaar-, was analyseren. Oh dat vond ik zo geweldig! Ik vond het geweldig om in groep 6 en 7 al te weten van de meeste kinderen waarom ze bepaalde dingen deden. Hoewel ik dit wist, kon ik het nog niet onder woorden brengen, 'ik wist het gewoon'.
Dus, mijn focus was analyseren, en mijn sociale kant was verwaarloosd. Ik kon mij niet verdedigen zegmaar. Dit is niet erg, want al dat gepest heeft mij ook weer veel inzicht gegeven. Dus ik vind het niet erg. Toen wel
![]()
.
maargoed, analyseren dus, ik vond het geweldig. Dit hield ook aan op de middelbare school, hoewel men daar een iets betere mentaliteit hadden, was het nog steeds altijd een pest/plaag/irriteer sfeer. En natuurlijk was ik vaak daar de dupe van
![]()
. Maar dankzij al mijn analyses, was ik er al op de basischool achter dat ik vanalles overnam van andere mensen. Ik was bewust dat ik mijn persoonlijkheid vormde op basis van andermans gedrag. Niet volledig, maar kleine beetjes. Zoals bijvoorbeeld iemand een manier van goede grappen maakte, probeerde ik het na te doen. Dit ging volledig natuurlijk de mist in, maar ik was me bewust van mijn 'copieer gedrag' dus vanaf de basischool had ik al twijfels over mij als persoon, de vraag die jarenlang door mijn hoofd zwierf was dan ook:
Heb ik wel een persoonlijkheid?
Maargoed, hoe dan ook, op de middelbare school had ik die vraag nog steeds, en tja, mijn 'populariteit' stond altijd nog even laag als altijd. Toen in de 4e klas van de mavo, overleed mijn pa. Ik zal dit even kort vertellen:
Mijn pa en ik doken regelmatig vroeger, hij was iemand van goed niveau, en redelijk open minded. Hield zich totaal niet bezig met spiritualiteit, maar de mentaliteit die hij had was geweldig, vond ik natuurlijk
![]()
. Maargoed, hij wilde dus wat verder gaan dan recreatie duiken, in het begin had ik mijn twijfels erover.
(het lag niet in mijn aard om aan hem te twijfelen, want ik vertrouwde volledig op zijn inzicht, en kennis, inschattingsvermogen. -je merkt, ik keek behoorlijk naar em op
-. )Maargoed, ik had dus mijn twijfels. Maar de cursus verliep grotendeels eigenlijk vrij goed, trainingen waren prima, oefenduiken gingen goed, maar mijn twijfels bleven aanhouden. Toen de avond voor de 'examen' duik om het zo maar te noemen, hadden hij en ik een diep gesprek over duikongelukken. Mijn twijfels waren in de loop der weken behoorlijk aangedikt, alleen toendertijd besefte ik het niet goed, er ontstonden gewoon simpelweg wat discussies. We hebben zelfs berekeningen zitten maken over kansen van een duikongeluk en dergelijke. Maar ik bleef ontevreden, niet dat ik mij irriteerde dat hij niet naar mijn luisterde, want tegelijkertijd was het wel mijn pa, waar ik tegen op keek, dus oke. Ik liet het voor wat het is. na, je kan het waarschijnlijk al gokken, de volgende dag, tijdens de examen duik, kreeg hij een ongeluk. Oorzaak is beetje onbekend, maar men vermoedt een maagzweer. En tja, een maagzweer op 40 meter diepte is natuurlijk niet zo fijn, daarbij had de instructeur hem net iets te snel naar boven gehaald wat waarschijnlijk nog meer problemen veroorzaakte. Volgens de instructeur verloor hij snel het bewustzijn, dus in het opzicht van de tijdens het opstijgen ontstaande problemen ben ik daar blij om.
Maargoed, later overleed hij dus. Dit was het begin van een hele rare gewaarwording in mijzelf. Ik merkte dat een onzekerheid behoorlijk was gestegen. Elke psycholoog zal beamen dat het kwam doordat ik een grote steun, en toeverlaat in mijn leven miste, maar ik wist dat het dieper zat dan dat. Veel dieper. Wat ik namelijk ervaarde is dat ik het gevoel had alsof iedereen mijn gedachtens kon lezen, en mijn gevoelens konden zien. Dit klinkt raar maar, na de uitleg zal het hopelijk wat duidelijker zijn. Zodra ik een bus instapte werd ik al mega rood, zodra ik ging zitten werd ik nog meer rood. In de klas werd ik snel rood. Overal waar een bepaalde druk hing werd ik rood. Als ik met iemand in een gesprek zat werd ik rood als ik bijvoorbeeld een beschamende gedachte had. Ookal hoefde deze in wezen niet beschamend te zijn.
Je snapt, ik was zo rood als een tomaat, met een onzekerheids niveau dat de pan uitstijgt. En pas een paar maanden geleden besefte ik mij waardoor het kwam, ik voelde mijn energie veld om mij heen. Het was bij mij erg duidelijk merkbaar. Bij elke bepaalde gedachte die ik had veranderde het energie veld, in een drukke bus voelde ik een drukkende energie veld. Des te voller de bus, des te roder werd ik. De energie velden nam ik waar, en onbewust relateerde ik dit aan dat mensen het aan mij konden zien wat ik dacht en wat ik voelde. Ik hoop dat dit een duidelijke uitleg is.
Zo begon mijn ontwikkeling, wat 2 jaar later zou overgaan in meditatie, en diepere spirituele kennis, en vaardigheden.
En nu terugkomen op mijn vroege jeugd, de drang naar harmonie. De drang naar geestelijke ontwikkeling, etc. Waarom heb ik dit? ... ik denk omdat ik diep vanbinnen een besef heb dat ik het kan. Dat heeft mij door wat depressies geholpen, een diep besef van je ware potentialiteit zegmaar. En des te verder ik kom met het verkennen van mijzelf, des te sterker dat besef wordt. Ik weet dus ook gewoon dat voor mij het leven als een Sudha, simpelweg het lot is.
Dit brengt mij bij alles wat ik tot nu toe ervaren heb, zoals sommige ook hebben ervaren, dit heeft geleid tot:
- Beinvloeden van regen, sneeuw, zon, wolken. -of tis toeval, maar daar geloof ik niet meer in
![]()
-.
-Telekinese
- Zuivere meditaties
- Vlagen van een Sterk eenheids bewustzijn.
- Een anderhalve dag verlichting.
- Mezelf beetje magnetisch maken.
En nog zat andere zaken, en de meest recente .. opmerkelijke ervaring, is die van mijn lichtreis waar ik een model-schip in me handen krijg geduwd tijdens een meditatie. Dat was een opmerkelijke en zeer belangrijke gewaarwording. Mijn begrip voor de zaken zoals ze zijn wordt dieper en dieper. En het zou boekdelen vullen over wat ik tot nu toe geleerd heb, sinds het onder andere ook boekdelen zijn waar ik het van geleerd heb
![]()
.
Ik hoop dat dit een beetje interessante post was, want ik zeg dit, omdat ik mijzelf realiseer, dat mijn hele leven een magische gewaarwording is. Zoals hetzelfde geld voor ieder een in dit forum, of nog beter; voor ieder een op deze aardbol. Maar soms is de magie zo goed versluierd, dat mensen hun hele leven leven, bezig zijn met de dingen die de maatschappij hun biedt, terwijl alle magie die er speelt in iedereens leven, aan hun neus voorbij gaat.
Magie is er altijd, overal, je moet het wel opmerken. Magie is als een prachtig achtergrond muziekje, een symfonie waar je oren het bijna begeven vanwege de Ongelooflijke prachtige gewaarwording, Magie is de enigste muziek, die gedurende jouw leven nooit zal ophouden met spelen. Maar als je constant bezig bent met zaken, constant afwezig, dan mis je de achtergrond muziek, dan mis je de magie, en doordat men opgroeit in een wereld waar men de achtergrond muziek niet meer opmerkt, zijn er maar weinig mensen die de pracht en praal van de magie aanschouwen.
Tot zover, mijn voorlopige inbreng
![]()
.
[ Bericht 0% gewijzigd door Choices op 18-03-2004 13:07:45 ]