abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17479132
Ik las hier meerdere verhalen over problemen met het in je eentje op de motorbok/circuitstandaard zetten van de motor. Ik heb dit motorbokje erbij gekregen. De vorige eigenaar heeft hem zelf in elkaar gelast. Dit is hoe ik de motor erop zet:

Leg een blokje onder het standaard van de motor. Dit blokje zorgt ervoor dat de motor rechter op komt te staan. Het blokje dat ik ervoor gebruik zorgt ervoor dat de motor nog net schuin blijft staan naar de standaardzijde (zijde waar het standaard zit )van de motor:

Let wel op dat hij heel wat minder stevig staat, dus als je hem vasthoudt, zorg dan dat je een beetje naar de standaardzijde toe blijft duwen. Duw hem in ieder geval niet de andere kant op want dan flikkert hij om

Zet de bok dan zo onder de achterbrug dat de steunen van de bok tegen de 'bobbels' aanleunen(weet niet hoe je het zou moeten noemen, geloof dat het oogjes zijn waar een ander type motorbok in kan prikken )

Op deze foto is te zien dat er aan de rechterkant wat ruimte over is tussen de achterbrug en de bok. Ook is te zien dat het boksteuntje net achter het 'bobbeltje' zit (zier kleine rode pijltje)

Als ik nu de handvaten van de buddyseat vastpak en rustig naar achter trek, terwijl ik de bok naar beneden duw met mijn voet, komt de motor perfect op zijn bokkie te staan:

Dit is bij mijn motor de manier om hem erop te zetten. Weet niet of het bij andere motoren/bokkies nog scheelt.
  woensdag 3 maart 2004 @ 12:54:03 #277
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_17479202
Hmmm, ik sta op het punt een afspraak te maken voor die SRAD. Hij staat in Oud-Beijerland, iemand met verstand (van motoren ) die met me mee wil gaan kijken?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_17479212
Hier trouwens die filmpies om het geluid van mun motortje (Arrow demper) even te horen. Ze zijn gemaakt met een digitaal fototoestel, dus het geluid is niet helemaal super
http://home.quicknet.nl/qn/prive/ploderus/moto/PICT0009.MOV
http://home.quicknet.nl/qn/prive/ploderus/moto/PICT0010.MOV

Toch geeft het wel een aardige indruk
Het maximale toerental dat hier bereikt is zal trouwens rond de 8000rpm liggen denk ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door ploderus op 03-03-2004 12:56:23 (toevoeging) ]
pi_17479424
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 12:50 schreef ploderus het volgende:
*geknipt in motorbok-post*
dat klinkt wel als iets dat zou kunnen lukken, ik moet alleen ff kijken of mijn bok zich ervoor leent om ook zo schuin neer te zetten.
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 12:54 schreef ploderus het volgende:
*geknipt in audio-post*
koel, thx !! ik moet helaas wachten tot ik thuis ben het beluisteren van jouw arrow.

Oja nog iets anders: man, jouw motor rulez echt ! Ik zou alleen ff je kenteken wegsoepen!
pi_17479531
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 12:31 schreef ZX9R het volgende:
Ik heb idd een soortgelijke ondertitel.

Jullie weten wel dat ik mijn ZX9% met schade heb gekocht en dat ik hem langzaam maar zeker in de originele stand wil terugbrengen.
Het laatste wat ik nog moet doen is het bijwerken en het opnieuw laten spuiten van wat onderdelen.
Kijk maar naar de foto:
[afbeelding]

Het onderste kuipdeel heb ik al vervangen voor een betere maar ook die moet op een paar punten gerepareerd en gespoten worden.
ook het topkuipje moet worden bijgewerkt en het achterwerk van de fiets ook.

Enig idee wat dat ongeveer moet gaan kosten?
Het zijn namelijk twee kleuren (groen en wit) en dat paars is een stikker.

Bij een bedrijf kon ik het laten maken voor ¤ 500,- of is dat te veel?
Is die ¤ 500 voor al de bovengenoemde punten? Weet eigenlijk niet of het veel is. Over het algemeen zijn dit soort dingen best wel duur, dus vind ik het nog wel redelijk klinken. Ik neem aan dat je al wel redelijk wat motorsloperijen hebt afgebeld voor 2e hands kappen?
pi_17479649
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:04 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

dat klinkt wel als iets dat zou kunnen lukken, ik moet alleen ff kijken of mijn bok zich ervoor leent om ook zo schuin neer te zetten.
[..]

koel, thx !! ik moet helaas wachten tot ik thuis ben het beluisteren van jouw arrow.

Oja nog iets anders: man, jouw motor rulez echt ! Ik zou alleen ff je kenteken wegsoepen!
Tnx! Ook voor het herinneren aan het kenteken wegsoepen. Ff vergeten Hoop dat het lukt met je bokkie. Het kostte me in het begin nog wel wat moeite maar na een paar keer doe je het zonder moeite. Mischien toch wel handig om het de eerste (paar) keer nog even met iemand erbij te doen voor als het fout dreigt te gaan.
pi_17479754
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 12:54 schreef hollander172 het volgende:
Hmmm, ik sta op het punt een afspraak te maken voor die SRAD. Hij staat in Oud-Beijerland, iemand met verstand (van motoren ) die met me mee wil gaan kijken?
Helaas niet veel verstand van motoren en ook geen tijd. SRAD is in ieder geval wel een lekkere motor! Koop je deze uiteindelijk niet, geniet dan wel lekker van de proefrit
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:23:53 #283
17709 hollander172
pi_17479863
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 12:31 schreef ZX9R het volgende:
Het onderste kuipdeel heb ik al vervangen voor een betere maar ook die moet op een paar punten gerepareerd en gespoten worden.
ook het topkuipje moet worden bijgewerkt en het achterwerk van de fiets ook.

Enig idee wat dat ongeveer moet gaan kosten?
Het zijn namelijk twee kleuren (groen en wit) en dat paars is een stikker.

Bij een bedrijf kon ik het laten maken voor ¤ 500,- of is dat te veel?
Als je het bijwerken ook door hen laat doen dan kan die prijs wel enigzins kloppen. Dan is het afhankelijk van de schades nog niet eens duur te noemen.
Ik denk wel dat het aanmerkelijk goedkoper kan als je zelf de kappen al spuitklaar aanlevert. Let wel, als de laklaag er eenmaal op zit zie je echt alle oneffenheden weer die je er in laat zitten met het opvullen/schuren.
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:24:17 #284
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_17479871
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 12:54 schreef hollander172 het volgende:
Uhh.. wil wel mee Alleen geen tijd vrees ik... moet om 16:00 weer werken.
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:25:05 #285
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_17479891
Hee Plo, zo hoort het he.... netjes de bandjes rond
pi_17479945
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:25 schreef Rietvaerder het volgende:
Hee Plo, zo hoort het he.... netjes de bandjes rond
Had ze toch liever wat minder rond gehad; wat van die kleine inhammen, ook wel profiel genoemd zouden toch wel wat lekkerder zijn Binnenkort maar eens BT010 voor en achter
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:33:44 #287
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_17480045
Ik heb BT010 voor en 020 achter... bevalt erg goed!
pi_17480139
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:33 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik heb BT010 voor en 020 achter... bevalt erg goed!
Ik heb nu Pirelli SC2, maar die zijn erg duur. Ga ook maar voor Bridgestone. Heb er eigenlijk alleen maar goede verhalen over gehoord. Zit nog een beetje te twijfelen of ik misschien toch BT020 achter zal doen, maar denk dat ik toch uiteindelijk voor de BT010 ga.
Wat was je eigenlijk kwijt voor deze combinatie?
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:51:39 #289
17709 hollander172
pi_17480378
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:24 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Uhh.. wil wel mee Alleen geen tijd vrees ik... moet om 16:00 weer werken.
Aardig aangeboden maar ik maak de afspraak ook niet voor vandaag hoor.
Als iemand mee wil dan plan ik dat wel zo in dat de betrokkenen de tijd ervoor hebben en het enigzins ruim vantevoren weten.
  woensdag 3 maart 2004 @ 14:04:52 #290
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_17480651
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:38 schreef ploderus het volgende:

[..]

Ik heb nu Pirelli SC2, maar die zijn erg duur. Ga ook maar voor Bridgestone. Heb er eigenlijk alleen maar goede verhalen over gehoord. Zit nog een beetje te twijfelen of ik misschien toch BT020 achter zal doen, maar denk dat ik toch uiteindelijk voor de BT010 ga.
Wat was je eigenlijk kwijt voor deze combinatie?
Voorband 123 euro incl montage.... achterband 163 euro incl montage.
pi_17480677
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 14:04 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Voorband 123 euro incl montage.... achterband 163 euro incl montage.
Dat is best wel netjes! Waar heb je dat laten doen?
  woensdag 3 maart 2004 @ 14:14:37 #292
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_17480844
Bij mijn vrienden Sabra

www.sabra.nl

Hele goede service ook...
  woensdag 3 maart 2004 @ 14:26:14 #293
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_17481060
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:51 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Aardig aangeboden maar ik maak de afspraak ook niet voor vandaag hoor.
Als iemand mee wil dan plan ik dat wel zo in dat de betrokkenen de tijd ervoor hebben en het enigzins ruim vantevoren weten.
Vrijdag vanaf 17:30 beschikbaar, zaterdag niet de hele dag/ hoor ik morgen, zondag in principe nog de hele dag.
  woensdag 3 maart 2004 @ 14:29:41 #294
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_17481125
quote:
Hier trouwens die filmpies om het geluid van mun motortje (Arrow demper) even te horen. Ze zijn gemaakt met een digitaal fototoestel, dus het geluid is niet helemaal super

Het maximale toerental dat hier bereikt is zal trouwens rond de 8000rpm liggen denk ik.
Als dat 8000 toeren is eet ik mn helm op
  woensdag 3 maart 2004 @ 15:59:11 #295
17709 hollander172
pi_17482715
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 14:26 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Vrijdag vanaf 17:30 beschikbaar, zaterdag niet de hele dag/ hoor ik morgen, zondag in principe nog de hele dag.
Cool! Ik ga even kijken of ik onder voorbehoud een afspraak met hem kan maken.

Ik zal je trouwens separaat per mail even onze mailwisseling toezenden, ik kon er zelf niet zoveel mee. Volgens mij leest hij mailtjes gewoon niet of maar half. (en ik had ze nog wel aardig ingekort. )
pi_17485215
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 14:29 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Als dat 8000 toeren is eet ik mn helm op
You'd better start chewing boy
Ok, als ik het terug kijk kan het lager geweest zijn. Misschien 6000..

[ Bericht 8% gewijzigd door ploderus op 03-03-2004 18:37:18 ]
pi_17486033
quote:

dat heeft wel een aardige brom!! dat gaat zeker niet tegenvallen, nogmaals bedankt voor de opnames !!

enne, vanmiddag geprobeerd met die bok maar ik roep wel iemand erbij

was het bij jullie ook zo mooi weer vandaag? man, wat heb ik heerlijk gestuurd!! merk je meteen, he dan zie meer motorrijders op de weg

[ Bericht 8% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 03-03-2004 19:30:22 ]
pi_17486353
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 19:23 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

dat heeft wel een aardige brom!! dat gaat zeker niet tegenvallen, nogmaals bedankt voor de opnames !!

enne, vanmiddag geprobeerd met die bok maar ik roep wel iemand erbij

was het bij jullie ook zo mooi weer vandaag? man, wat heb ik heerlijk gestuurd!! merk je meteen, he dan zie meer motorrijders op de weg
Ben vandaag niet meer wezen sturen. Gister wel weer heerlijk wezen toeren, maar vandaag kon ik niet Was idd heerlijk weer om te rijden..
pi_17487067
Klop Klop... Mag ik ff tussendoor komen??
ThaFreak en ik hebben even overlegd... Het gaat hier niet echt over het plannen van een meet... Daarom willen wij voorstellen om jullie een centraal motortopic te geven, net zoals Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 4 Wat vinden jullie hiervan?? Dan houden jullie gewoon een eigen hoekje hier waar jullie het over jullie grote liefde kunnen hebben...
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
  woensdag 3 maart 2004 @ 20:37:20 #300
17709 hollander172
pi_17487396
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 20:19 schreef MutZ het volgende:
Klop Klop... Mag ik ff tussendoor komen??
ThaFreak en ik hebben even overlegd... Het gaat hier niet echt over het plannen van een meet... Daarom willen wij voorstellen om jullie een centraal motortopic te geven, net zoals Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 4 Wat vinden jullie hiervan?? Dan houden jullie gewoon een eigen hoekje hier waar jullie het over jullie grote liefde kunnen hebben...
Nou.... Je berooft ons van onze eerste liefde, ons alles, ons leven. Nee grapje maar je kan er donder op zeggen dat een volgend "meet" topic weer op een dergelijke manier verzand in slowchat.

Als dit geen probleem is dan mag er wel een centraal topicje komen alhoewel het nu wel lekker overzichtelijk is met maar 1 topic.

Hoewel..... Nu ik dit zo zeg, wat denken de anderen er eigenlijk van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')