abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17399917
Hey mensen,

Ik heb afgelopen 2 weken stage gelopen bij een internet bedrijfje in Breda. Nu moet ik zeggen dat ik niet echt veel heb opgestoken ofzo. Er was totaal geen uitdaging. Beetje flashen en html-en wordt je ook niet echt vrolijk van.

Nu wil ik voor de volgende stage (over dik een jaar) eens iets echt uitdagends doen. Ik zat zelf te denken aan Amerika. En dan het liefst elke maand een ander bedrijf, om een beetje de uitdaging te houden. De stage is 2 keer 3 maanden, voor en na de zomervakantie.

Heeft iemand enig idee waar ik moet beginnen met mijn zoektocht?
  FOK!fossiel vrijdag 27 februari 2004 @ 20:39:26 #2
8443 cptmarco
it's captain...
pi_17400403
mmm, ik merk het al weer, mulitmedia kennen ze natuurlijk weer nergens, wat een nadeel van een nieuwe beroepsgroep, niemand ervaringen met Amerika?
  vrijdag 27 februari 2004 @ 21:08:54 #4
35530 klaus_beyer
immer grade waus
pi_17400437
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 20:37 schreef Sergeant het volgende:
Hey mensen,

Ik heb afgelopen 2 weken stage gelopen bij een internet bedrijfje in Breda. Nu moet ik zeggen dat ik niet echt veel heb opgestoken ofzo. Er was totaal geen uitdaging. Beetje flashen en html-en wordt je ook niet echt vrolijk van.

Nu wil ik voor de volgende stage (over dik een jaar) eens iets echt uitdagends doen. Ik zat zelf te denken aan Amerika. En dan het liefst elke maand een ander bedrijf, om een beetje de uitdaging te houden. De stage is 2 keer 3 maanden, voor en na de zomervakantie.

Heeft iemand enig idee waar ik moet beginnen met mijn zoektocht?
Elk maand een ander bedrijf??? Haal maar uit je hoofd. Moet je naar je decaan gaan of naar http://www.nuffic.nl
Die Glatze Arschlog
pi_17405977
ik ga over 6weken naar Miami ( Florida ),... ga alleen wel in een hotel werken,(doe geen hotelschool)...maar dat vond de school niet erg omdat er veel meer bij komt kijken dan zo'n stage in ned.

verder heb ik het laten regelen via een stage-bemiddelings bureau. betaal je een bedrag rond de 300 euro,...je vult de formulieren(visa,medische,verklaring goed gedrag ect.) in,..Cv'tje en afwachten. Zodoende heb ik mijn bedrijf gevonden.

Ervaringen in Amerika heb ik verder niet,...hoor alleen wel van echt -Iedereen- dat het daar keihard werken is,..(of het zo is of wel meevalt,..) :S

In iedergeval,...als je een jaar de tijd hebt kan je proberen zelf een bedrijf te vinden. Lukt dat niet op tijd regel het dan via zo'n bureau.
Ik heb zelf in januari alle formulieren ingevuld en kan over een paar weken al beginnen. Dus het kan ,wat dat betreft, snel lopen.
pi_17406215
Maar sluit het ook precies aan met wat je wilt gaan doen?
pi_17406279
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 10:57 schreef Sergeant het volgende:
Maar sluit het ook precies aan met wat je wilt gaan doen?
Voor de opleiding : Neej, totaal niet,...ik moet nu (tot eind maart) stage lopen in ned. om mijn opdrachten voor de opleiding te maken.

Voor mijzelf : Zeker,... altijd al eens naar amerika willen gaan, en combineren met school heeft z'n voordelen ,..
pi_17418958
De VS is lastig momenteel. Ze zijn nogal terughoudend met studentenvisa en al helemaal met alles wat op een wekvergunning lijkt. Ik geloof dat je eerst een stageplaats moet heben voordat je een visum en een werkvergunning krijgt.
pi_17420937
quote:
Op zondag 29 februari 2004 01:07 schreef Fixers het volgende:
De VS is lastig momenteel. Ze zijn nogal terughoudend met studentenvisa en al helemaal met alles wat op een wekvergunning lijkt. Ik geloof dat je eerst een stageplaats moet heben voordat je een visum en een werkvergunning krijgt.
ja je moet sowiezo altijd eerst een stageplaats/werk hebben voor ze je een visum geven,..
pi_17424048
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 10:28 schreef Dizzee het volgende:
verder heb ik het laten regelen via een stage-bemiddelings bureau. betaal je een bedrag rond de 300 euro,...je vult de formulieren(visa,medische,verklaring goed gedrag ect.) in,..Cv'tje en afwachten. Zodoende heb ik mijn bedrijf gevonden.
Welke bureau is dat precies?
pi_17428277
Maar vind je het niet jammer dan dat je eigenlijk niet voor je eigen vak iets gaat doen. Het zou toch veel beter zijn om én een vette persoonlijke tijd te hebben én een vette vakinhoudelijke tijd. Twee vliegen in één klap!

Of is dit zo goed als onmogelijk bij een stage in het buitenland?
pi_17431784
quote:
Op zondag 29 februari 2004 16:36 schreef Sergeant het volgende:
Maar vind je het niet jammer dan dat je eigenlijk niet voor je eigen vak iets gaat doen. Het zou toch veel beter zijn om én een vette persoonlijke tijd te hebben én een vette vakinhoudelijke tijd. Twee vliegen in één klap!

Of is dit zo goed als onmogelijk bij een stage in het buitenland?
Dat zou idd beter zijn, en ook wel mogelijk. Alleen verschil tussen jou en mij is dat ik een jaar geleden niet ben begonnen met zoeken. Ik moest dus in een vrij korte tijd iets vinden. Het is dus zeker wel mogelijk, en hangt ook beetje af van wat je studierichting is.

En 3maanden Miami weegt nu voor mij zwaarder, dan die inhoudelijke tijd want die heb wel gehad

Dat bureau was X-grant. Weet zo niet meer de website,....dus ff googlen
pi_17433038
Ik ga zelf binnenkort naar Sydney, www.ispc.com.au voor informatie.
Ze vragen wel wat voor bemiddeling e.d. Maar dan heb je ook alles in orde.

Amerika heb ik ook eerst naar gekeken, maar zoals iemand al zei is dat vrij lastig. Zit zelf in Bedrijfskundige informatica te zoeken en er zijn vrij veel ICT bedrijven in Australië zegt mijn bemiddelaar. Uiteraard weet ik het niet van multimedia, ze beweren voor iedereen een 100% succesrate te hebben. Dus mocht Australië je ook bevallen is het een goede start.
pi_17444705
quote:
Op zondag 29 februari 2004 21:21 schreef Grinder84 het volgende:
Ik ga zelf binnenkort naar Sydney, www.ispc.com.au voor informatie.
Ze vragen wel wat voor bemiddeling e.d. Maar dan heb je ook alles in orde.

Amerika heb ik ook eerst naar gekeken, maar zoals iemand al zei is dat vrij lastig. Zit zelf in Bedrijfskundige informatica te zoeken en er zijn vrij veel ICT bedrijven in Australië zegt mijn bemiddelaar. Uiteraard weet ik het niet van multimedia, ze beweren voor iedereen een 100% succesrate te hebben. Dus mocht Australië je ook bevallen is het een goede start.
Austalie is ook niet makkelijk hoor, je moet bijv. min. 1500euro op je rek. hebben en dat soort dingen. En is Amerika zijn ook wel ict bedrijven

Tokyo schijnt ook goed te zijn voor ICT en Multimedia heb ik gelezen. Is alleen wel de duurste stad, maar als je kans krijgt............
pi_17445933
Tokyo lijkt me zo overcrowded. En die taal spreek ik ook niet he. Nu weet ik wel dat ze ook allemaal engels spreken, maar toch he, ze kunnen toch achter je rug ompraten
pi_17446058
quote:
Op maandag 1 maart 2004 17:23 schreef Sergeant het volgende:
Tokyo lijkt me zo overcrowded. En die taal spreek ik ook niet he. Nu weet ik wel dat ze ook allemaal engels spreken, maar toch he, ze kunnen toch achter je rug ompraten
pi_17454546
het gaat gewoon om het gevoel. Dat mensen slap staan te lullen en dat je geen idee hebt waar ze over hebben. Ik haat dat, zeker als ze 3 meter van je vandaan zitten en ze lijken je uit te lachen
pi_17455921
Ik zit nu in australie om stage te lopen en ik heb ISPC laten bemiddelen...het duurde 4 weken langer dan ged8 voor ik wat had, maar ik loop nu stage bij de Financiele afdeling van een Universiteit. De stage is wel gaaf, kmoet het betalingssysteem voor studenten veranderen enz. En het leven hier is echt geweldig...Ik heb 5 maanden studie gevolgd in de buurt van Washington DC (Baltimore) en Australie is echt 10x beter het is ook best goedkoop hier (ik leef hier op 450 euro per maand all inc) dat vergeleken met amerika waar je alleen al $60-70 kwijt ben aan eten per week. Hier betaal ik misschien net 30 euro daarvoor. Neej geef mij maar australie

P.S. Ik ga emigreren volgend jaar (vriendin woont hier ook)
[Australia]-[Netherlands]-[Italy]-[Spain]
Singapore March 2006, Barcelona April 2006, UK May 2006 , Egypt July 2006, Italy October 2006, Switzerland December 2006
pi_17462604
haha, en die heb je daar leren kennen natuurlijk,

zeg maaruh, Australië is dus een stuk beter dan Amerika qua omgeving merk ik hieruit. Ben benieuwd hoe het vakinhoudelijk dan in elkaar steekt. Voor multimedia dan
pi_17469000
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 02:25 schreef rpgodfather het volgende:
het is ook best goedkoop hier (ik leef hier op 450 euro per maand all inc) dat vergeleken met amerika waar je alleen al $60-70 kwijt ben aan eten per week. Hier betaal ik misschien net 30 euro daarvoor.
Maar krijg je ook een vergoeding oid voor je stage waar je die 450 euro van kan betalen?
Of had je dat al vantevoren appart gezet?
  dinsdag 2 maart 2004 @ 21:23:47 #21
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_17469841
Dat vraag ik me dus ook altijd af. Waar kom je van rond als je stage loopt of studeert in het buitenland? Heb je daar dan een bijbaantje, of doe je et van je stufi (lijkt me onwaarschijnlijk) of vertrek je gewoon van NL met een flinke reserve op je rekening?
pi_17469973

[ Bericht 100% gewijzigd door Dizzee op 02-03-2004 21:31:20 ]
pi_17469977
Buitenlandse stage's zijn meestal wel betaalde stages.
En soms kan je nog een extra beurs krijgen,... . daar heeft de school vast wel een potje voor
pi_17472532
Er zijn wel fondsen idd, maar volgens mij niet voor hetgene wat ik wil Ik ga deze week waarschijnlijk dat nog eens verder uitzoeken. Het is er ook van afhankelijk bij welke instanties je HBO of universiteit is aangesloten heb ik gezien. Wij hebben een international student office waar we informatie kunnen opvragen, wellicht heeft jouw HBO/UNI dat ook? ISPC zegt voorderest dat je in principe geen vergoeding krijgt, maar er zijn een paar bedrijven die je een kleine levensonderhoud bijdrage leveren.. Het schijnt dat professionele stages zoals wij die hier in nederland kennen (en in veel andere plaatsen van de wereld volgens mij :S) daar niet gebruikelijk zijn. Men is dus ook niet gewend aan bijdragen geven aan de stagelopers.. Als ik daar tegen een leuk baantje aanloop dan neem ik die er gewoon bij denk ik, goede manier om vervolgens ook nog lekker vakantie te kunnen vieren.

Je kunt bij de IBG vrij voordelig lenen, en ik zie zoiets als een investering in je toekomst.. Het is en blijft natuurlijk wel een goede schuld maar de investering die je ermee doet maakt veel goed volgens mij. Of je moet natuurlijk het geluk hebben met wat centjes op je rekening.
pi_17474818
Ik krijg 300 euro per maand van de IBG en daarbuiten nog wat kleine dingetjes van mijn ouders enz. Ik kom per maand zo'n beetje aan 600 euro aan inkomsten geloof ik. Ik had zelf wel wat gespaard zodat ik niet helemaal op water en brood hoefde te leven, maar dat gaat nu op aan tripjes naar brisbane enz ik ga over 4 weken naar Rockhampton (bij great barrier reef) voor 30 euro heen en weer.(dit was wel een aanbieding btw en is dus niet altijd zo)als je eenbeetje luxe wil zitten en niet teveel wil betalen als je aankomt (hotel) kijk dan op www.wotif.com.au of www.lastminute.com.au altijd leuke dingen te vinden daar. Ohw en het is ook wel slim om iets buiten de grote steden te gaan zitten, huusprijs scheelt dan enorm! je kan al een kamer hebben voor ongeveer 180 euro per maand ofzo (dat is dan wel in newcastle waar ik nu zit) maar het leven is hier echt geweldig:D:D ik kan elke dag wel naar het strand hier mail me maar als je meer wil weten over hier

(p.s. Foto's te vinden op http://members.lycos.nl/timdeknegt/phpBB2 onder australie en dan foto's)
[Australia]-[Netherlands]-[Italy]-[Spain]
Singapore March 2006, Barcelona April 2006, UK May 2006 , Egypt July 2006, Italy October 2006, Switzerland December 2006
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')