Elk maand een ander bedrijf??? Haal maar uit je hoofd. Moet je naar je decaan gaan of naar http://www.nuffic.nlquote:Op vrijdag 27 februari 2004 20:37 schreef Sergeant het volgende:
Hey mensen,
Ik heb afgelopen 2 weken stage gelopen bij een internet bedrijfje in Breda. Nu moet ik zeggen dat ik niet echt veel heb opgestoken ofzo. Er was totaal geen uitdaging. Beetje flashen en html-en wordt je ook niet echt vrolijk van.
Nu wil ik voor de volgende stage (over dik een jaar) eens iets echt uitdagends doen. Ik zat zelf te denken aan Amerika. En dan het liefst elke maand een ander bedrijf, om een beetje de uitdaging te houden. De stage is 2 keer 3 maanden, voor en na de zomervakantie.
Heeft iemand enig idee waar ik moet beginnen met mijn zoektocht?
Voor de opleiding : Neej, totaal niet,...ik moet nu (tot eind maart) stage lopen in ned. om mijn opdrachten voor de opleiding te maken.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 10:57 schreef Sergeant het volgende:
Maar sluit het ook precies aan met wat je wilt gaan doen?
ja je moet sowiezo altijd eerst een stageplaats/werk hebben voor ze je een visum geven,..quote:Op zondag 29 februari 2004 01:07 schreef Fixers het volgende:
De VS is lastig momenteel. Ze zijn nogal terughoudend met studentenvisa en al helemaal met alles wat op een wekvergunning lijkt. Ik geloof dat je eerst een stageplaats moet heben voordat je een visum en een werkvergunning krijgt.
Welke bureau is dat precies?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 10:28 schreef Dizzee het volgende:
verder heb ik het laten regelen via een stage-bemiddelings bureau. betaal je een bedrag rond de 300 euro,...je vult de formulieren(visa,medische,verklaring goed gedrag ect.) in,..Cv'tje en afwachten. Zodoende heb ik mijn bedrijf gevonden.
Dat zou idd beter zijn, en ook wel mogelijk. Alleen verschil tussen jou en mij is dat ik een jaar geleden niet ben begonnen met zoeken. Ik moest dus in een vrij korte tijd iets vinden. Het is dus zeker wel mogelijk, en hangt ook beetje af van wat je studierichting is.quote:Op zondag 29 februari 2004 16:36 schreef Sergeant het volgende:
Maar vind je het niet jammer dan dat je eigenlijk niet voor je eigen vak iets gaat doen. Het zou toch veel beter zijn om én een vette persoonlijke tijd te hebben én een vette vakinhoudelijke tijd. Twee vliegen in één klap!
Of is dit zo goed als onmogelijk bij een stage in het buitenland?
Austalie is ook niet makkelijk hoor, je moet bijv. min. 1500euro op je rek. hebben en dat soort dingen. En is Amerika zijn ook wel ict bedrijvenquote:Op zondag 29 februari 2004 21:21 schreef Grinder84 het volgende:
Ik ga zelf binnenkort naar Sydney, www.ispc.com.au voor informatie.
Ze vragen wel wat voor bemiddeling e.d. Maar dan heb je ook alles in orde.
Amerika heb ik ook eerst naar gekeken, maar zoals iemand al zei is dat vrij lastig. Zit zelf in Bedrijfskundige informatica te zoeken en er zijn vrij veel ICT bedrijven in Australië zegt mijn bemiddelaar. Uiteraard weet ik het niet van multimedia, ze beweren voor iedereen een 100% succesrate te hebben. Dus mocht Australië je ook bevallen is het een goede start.
quote:Op maandag 1 maart 2004 17:23 schreef Sergeant het volgende:
Tokyo lijkt me zo overcrowded. En die taal spreek ik ook niet he. Nu weet ik wel dat ze ook allemaal engels spreken, maar toch he, ze kunnen toch achter je rug ompraten
Maar krijg je ook een vergoeding oid voor je stage waar je die 450 euro van kan betalen?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 02:25 schreef rpgodfather het volgende:
het is ook best goedkoop hier (ik leef hier op 450 euro per maand all inc) dat vergeleken met amerika waar je alleen al $60-70 kwijt ben aan eten per week. Hier betaal ik misschien net 30 euro daarvoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |