abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17398859
Ik had een bericht gepost op de klaagbaak: ''de klas uit gegooid'' en daar kreeg ik heel veel reacties op van mensen die heimwee zeggen te hebben naar de middelbare school.
Is het echt waar dat de meeste mensen hier heimwee naar hebben? Ik heb gehoord dat je altijd de dingen uit het verleden 'rooskleuriger' ziet, maar dit is echt vreemd. Denk aan het huiswerk, proefwerken, leraren. We hebben nu wel tweede fase, maar kom op.........HEIMWEE?

pi_17398892
De klas uit gegooid

voor de mensen die geen fuckin idee hebben waar dit over gaat

En btw, Middelbare school is heerlijk, lekker 8'en en 9'es halen, beetje vakantie, chille leraren
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  vrijdag 27 februari 2004 @ 19:42:32 #3
51319 Maaikietje
sex on the beach
pi_17398899
vroegâh was er nog geen tweede fase
  vrijdag 27 februari 2004 @ 19:43:45 #4
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_17398920
Mjah, middelbare school was erg fijn ja. Ook al dacht je destijds vaak anders: je bent veel vrij, als het meezit heb je veel contact met je vrienden en dat soort dingen. En spijbelen, dat mis ik ook
pi_17398968
Ik vind het zelfs nu leuk, terwijl ik er nog op zit

Alleen tijdens mijn tentamenweken denk ik daar wat anders over.. voor de rest vind ik het echt leuk
pi_17399004
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 19:40 schreef DePresident het volgende:
Ik had een bericht gepost op de klaagbaak: ''de klas uit gegooid'' en daar kreeg ik heel veel reacties op van mensen die heimwee zeggen te hebben naar de middelbare school.
Is het echt waar dat de meeste mensen hier heimwee naar hebben? Ik heb gehoord dat je altijd de dingen uit het verleden 'rooskleuriger' ziet, maar dit is echt vreemd. Denk aan het huiswerk, proefwerken, leraren. We hebben nu wel tweede fase, maar kom op.........HEIMWEE?

Bullshit, het waren er misschien 3 of 4 uit de 40 ofzo
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_17399039
Het ECHTE LEVEN is veel leuker! Minder zorgen, veel meer geld
Zo hee
pi_17399080
Heb je die topic link nog ergens ? wil het wel lezen
\o/
pi_17399140
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 84% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 05:24:17 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_17399214
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 19:55 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zie 2e post in het topic
Van mij, geen dank, geen dank
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_17399296

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 05:24:18 ]
Zerg schreef:
pi_17399308

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 05:24:18 ]
Zerg schreef:
  vrijdag 27 februari 2004 @ 20:18:48 #13
38679 PRMNS
mijn icon is dood
pi_17399564
Eigenlijk was het examenjaar best gezellig
pi_17399843
De laatst 2 jaar van Havo waren geniaal.
Lekker relext, thuis komen en niet hoeven denken wat je vanavond gaat koken, int weekend uit, lekker zonder zorgen.... Het enige waar je rekening mee moest houden was dat je toch wel overal een 5.6 voor moest staan aan het einde van het jaar.

Ja, ik merk de laatste tijd regelmatig dat ik weemoedig terug denk aan vroegah, toen ik nog Havo deed. En dat is pas 3 jaar geleden! .
pi_17399931
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 20:34 schreef blieblie het volgende:
De laatst 2 jaar van Havo waren geniaal.
Lekker relext, thuis komen en niet hoeven denken wat je vanavond gaat koken, int weekend uit, lekker zonder zorgen.... Het enige waar je rekening mee moest houden was dat je toch wel overal een 5.6 voor moest staan aan het einde van het jaar.

Ja, ik merk de laatste tijd regelmatig dat ik weemoedig terug denk aan vroegah, toen ik nog Havo deed. En dat is pas 3 jaar geleden! .
Kun je voorstellen dat Tim en ik ons helemaal nergens zorgen over hoefde te maken omdat we die 5.6 toch wel zouden halen ? Maar het stappen het in de kantine hangen, stuntdag, lessen van bepaalde leraren af en toe zou ik zo een week weer terug willen naar die tijd
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_17400852
Ja ik had het wel naar mijn zin daar.
Altijd wel een beetje ouwehoeren enzow en we hadden een leuke klas.

Toch verlang ik er niet naar terug maar eens weer een maandje lijkt me wel leuk.
  vrijdag 27 februari 2004 @ 21:37:22 #17
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_17400927
Leuk aan de middelbare school: mensen die je goed kent (want je zit er al jaaaaaren bij in de klas), je hebt weinig verantwoordelijkheden, mag nog een beetje 'kind' zijn enzo.
En huiswerk enzo, dat maak je toch gewoon niet?
...as always
  vrijdag 27 februari 2004 @ 21:42:21 #18
82867 -MYRA-
To be or not to be.
pi_17401002
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 19:40 schreef DePresident het volgende:

ik ben 14 jaar geleden geslaagd voor de middelbare school en nu weer aan het leren maar merk dat ik het niet gemist heb
live your life too the max.
pi_17401297
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Cool_Runner op 27-02-2004 22:00:40 ]
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_17401303
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 19:50 schreef paella het volgende:
Het ECHTE LEVEN is veel leuker! Minder zorgen, veel meer geld
Cker niet, meer geld wel ja

Maar das niet alles
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_17401436
Mijn enigste zorg was op de middelbare school welke smoes ik nu weer moest verzinnen.
en nu heb ik heeeeeeeeeel wat meer zorgen.
  vrijdag 27 februari 2004 @ 23:46:52 #22
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17403078
Heimwee? In tegendeel
pi_17403081
school is op zich wel flex, chillen enzo alleen huiswerk en leren zijn strontvervelend.
  vrijdag 27 februari 2004 @ 23:47:39 #24
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_17403088
ik loop zelfs stage op mn oude middelbare school.
  vrijdag 27 februari 2004 @ 23:51:55 #25
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_17403142
Tja, ik heb het wel naar m'n zin gehad op de middelbare school, maar weet ook nog wel dat ik het het laatste jaar echt helemaal gehad had daar. Kijk er met goed gevoel op terug hoor, maar vind studeren toch een stuk relaxter op dit moment.
If men define things as real, they are real in their consequences
pi_17403192
Middelbare school was gewoon gezellig....vooral de laatste 2 jaar waren erg gezellig

*heimwee heeft*
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  vrijdag 27 februari 2004 @ 23:57:28 #27
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_17403217
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 23:47 schreef Tiemie het volgende:
ik loop zelfs stage op mn oude middelbare school.
whehehe das echt het toppunt.
Maar ff zonder gekheid tuurlijk mis ik die goeie ouwe tijd. Lekker stiekem blowen in de pauze en dan 20 minuten te laat de klas inlopen omdat je ff de tijd was vergeten. Heerlijk
pi_17403233
heimwee is een groot woord, maar je (ik iig) denkt voornamelijk terug aan de leuke momenten die je hebt gehad daar. toen ik op de middelbare school zat dacht ik ook jeeeeezus hey wat een kutschool blablabla ben blij als ik hier weg ben! en dan zit je opeens op een andere school en merk je dat het op je vorige school helemaal zo slecht nog niet was en dat je er best een leuke tijd hebt gehad niw, ik zou echt never nooit meer terug willen naar de middelbare school. alle herinneringen zijn genoeg
pi_17404247
Nou, het zou wel fijn zijn om terug te kunnen naar de middelbare school. volwassen zijn (lees: iedere maand dat gezeik met geld) sucks. En daar kom bij dat ik het op de mavo altijd heel erg naar mn zin gehad heb, maar ik zat op een hele kleine school, 300 man ofzo in totaal, meestal heel gezellig dus Het kind zijn mis ik toch ook wel, gewoon een beteje in de klas zitten dollen zonder zorgen... *sigh* those were the days

* cemetery_gates vermeld er maar even niet bij dat dit 4 jaar geleden was...
to quote my brother's hidden message: BUYWINDOWSBUYWINDOWSBUYWINDOWS
pi_17404714
ik moet op een hele verkeerde plek belanden wil ik terug willen naar deze ellende waar ik op het moment nog middenin zit

ik zou trouwens ook niet meer terug naar de basisschool willen hoor... daar heb ik wél mooie herinneringen aan, maar terug? nee, de basisschool is een afgesloten hoofdstuk in mn leven
pi_17407293
Middelbare school

En dan is het voor mij pas iets meer dan een half jaar geleden
.
pi_17407316
Ik had zo'n hekel aan de leraren en veel leraren ook aan mij.....de conrector was elke dag naar mij op zoek

Dus heimwee.....dacht het niet
Studeren
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_17407334
Ik was het toen ik weg ging ook spuugzat daar, maar ik moet toegeven dat ik af en toe nog wel es heimwee heb tegenwoordig
pi_17407491
middelbare school is makkelijk, simpel, leuk
en heb ik hoop vrienden leren kennen, maar volgend jaar ga ik gwoon verder.
Heimwee, misschien wel naar de gezelligheid, maar niet naar de leuke lessen
  zaterdag 28 februari 2004 @ 12:45:45 #35
86305 Markman
Grappig hier.
pi_17407519
wish i could go back for 1 week

op latere scholen ben je meestal nummertje
  zaterdag 28 februari 2004 @ 12:46:36 #36
62182 Georges
That's the shit
pi_17407534
Ik ben blij dat ik er vanaf ben, mis er zo goed als niets aan.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_17407609
Ik heb denk eerder heimwee naar de lagere school Dat was pas echt een relaxte tijd.
pi_17408718
In de brugklas had ik zo'n wiskundeleraar die iedereen plaatsen op alfabet gaf.
pi_17409449
Herkenbaar punt moet ik zeggen. Aangezien ik altijd een heerlijke tijd heb gehad op de middelbare school. Vooral 4 en 5 havo waren echt fantastisch. En jah ook ik had last van de 2e fase, maar ik heb eigenlijk nooit veel moeite hoeven te doen om goede cijfers te halen. Vooral toen mijn eerste studie mij niet beviel heb ik heel veel heimwee naar die tijd gehad. Ik ben in Groningen gaan studeren voor mijn 2e studie (kom uit Ede) en dat heeft mij veel goed gedaan. Ik geniet dan nu ook volop van mijn studententijd .
Maar geniet ook van je middelbare schooltijd. Ik snap dat gezeur nooit.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_17409591
ik vind die heimwee naar de middelbare wel meevallen bij mezelf.
Sterker nog... ik denk er nog geen seconde aan.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_17419016
ik wil ook terug naar de middelbare school, daar had ik teniminste meiden in de klas, maar nu bij ICT zijn het alleen maar gasten
hele school is gewoon verkankerd man
Bekijk mij op:
http://fotoboek.fok.nl/user/Clerick
>> Cetnicki pokret Ravne Gore<<
pi_17419671
ik zou zo terug willen, doe nu HBO en das ff heeel wat ander , geef mij maar de HAVO, zoals TS
al zei, 8 en 9 halen, en slagen met 2 vingers in je neus+tijbewijs in die zelfde periode.. heerlijk
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
  zondag 29 februari 2004 @ 02:15:01 #43
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_17419891
. Ik kan me een beetje voorstellen dat ik heimwee krijg, omdat het wel gezellig is. Alleen die verplichtingen die je naast school hebt, daar heb ik een hekel aan. Als je thuis bent, ben je nooit echt vrij, je hebt altijd wel huiswerk te doen ofzo. Het is dan niet veel, maar het moet wel, en je hikt er toch tegenaan. Als je werkt, kom je thuis en dan ben je ook écht vrij en dan heb je ook echte vakanties, waarin je geen toetsen hoeft te leren of werkstukken hoeft te maken. Je hebt dan wel minder vakantie, maar toch...
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_17419929
ik heb niet op de middelbare school gezeten
pi_17420243
De middelbare school was horror ten top. Allerlei baggervakken als frans en duits. Ben nu blij dat ik civiele techniek doe, echt precies wat ik wil. Qua vrienden maakt het niks uit want die heb ik nu ook nog.
pi_17420507
Ik vond de middelbare school matig, zat in een voortraject van de 2e fase (we waren een stel proefkonijnen van de overheid en de school werkte door de subsidies uiteraard mee). 1997 mn HAVO gehaald... tsja, ik spijbelde meer dan ik er was dus wat dat betreft had ik zeeen van tijd.
  zondag 29 februari 2004 @ 05:45:11 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_17421130
Middelbare school is overrated.
Afgezien van de lekkere chicks natuurlijk
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 29 februari 2004 @ 06:00:34 #48
19840 Libris
Live from Singapore
pi_17421206
Ik vond zes jaar wel mooi eigenlijk, heb meer heimwee naar mijn studententijd.. Maar eigenlijk vind ik het wel best zo..
pi_17421601
OMG... Ik zit er nog op... En ik kan al helemaal niet begrijpen waarom sommigen er heimwee naar hebben.
Lies run sprints, but the truth runs marathons...
  zondag 29 februari 2004 @ 07:39:02 #50
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17421656
Heimwee. Ben blij dat ik van school af ben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 29 februari 2004 @ 10:41:44 #51
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_17422442
Geen heimwee nee. Ik hoorde laatst dat sinds ik weg ben ze echt schrikbarend beleid daar uitvoeren op die school, wat dat betreft blij dat ik er niet meer mee te maken heb.

Bovendien is de uni ook reteleuk, het is maar hoe leuk je het zelf maakt.
pi_17423289
Dacht ook altijd toen ik op school zat "nog effe en dan hoef ik nooit meer in dat duffe lokaal te zitten en te luisteren naar de monotome leraren". Maar ik merk nu dat het toch wel een hele lekkere makkelijke tijd was. Je kwam na school thuis en het eten stond klaar, je wasje gedaan en rekeningen?? die kende je niet. Dus inderdaad nu ik ouder ben kijk ik wel eens met heimwee terug naar mijn schooljaren. Maar goed dat zijn dingen die je nu toch niet aan het hoofd kan brengen aan mensen die nu nog op school zitten. Maar ook voor hun, later denk je net als deze oude muts met weemoed terug aan je schooljaren.
Als je gaat door filosoferen over iets, kom je altijd uit tot niets....probeer het maar, klopt altijd!
  zondag 29 februari 2004 @ 15:50:39 #53
83702 Jay_D
We Will Bring The Uk-Scene Bac
pi_17427402
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 12:29 schreef Toet het volgende:
Middelbare school

En dan is het voor mij pas iets meer dan een half jaar geleden
Ook heimwee ???

ikke wel .. Midderbare School was een tijd zonder zorgen !!!
  zondag 29 februari 2004 @ 17:57:48 #54
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_17429627
quote:
Op zondag 29 februari 2004 15:50 schreef Jay_D het volgende:

[..]

Ook heimwee ???

ikke wel .. Midderbare School was een tijd zonder zorgen !!!
ik heb maar 1 zorg, de zorg dat de nederlandsleraar me wilt uitsluiten van het examen....
gelukkig vond de coördinator dat niet echt kunnen, en moest ik voor 3 weken geleden een werk inhalen, alleen dat heb ik nog steeds niet gedaan.

maar k vind het nog steeds geweldig
pi_17436385
quote:
Je kwam na school thuis en het eten stond klaar, je wasje gedaan en rekeningen?? die kende je niet. Dus inderdaad nu ik ouder ben kijk ik wel eens met heimwee terug naar mijn schooljaren.
wat je hier omschrijft is het fenomeen "thuis bij je ouders wonen". praktisch gezien heeft dat geen hol te maken met het feit dat je iedere dag terug moet naar school

het is natuurlijk wel zo... geen rekeningen enzow... maar de vrijheid en het feit dat je niet meer naar school hoeft is het toch echt wel waard
pi_17437462
ik zit op de middelbare school...
heb heimwee naar de basisschool:

het relaxte leventje wat je daar hebt...geen Huiswerk en dergelijken, btje de hele dag spelen
verdediger in Jong AC Fok! United !!
  dinsdag 2 maart 2004 @ 01:32:03 #57
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_17455656
Ik moet zeggen dat als ik niet ouder was geworden ik ook zo weer terug zou gaan naar de middelbare school. Eten wordt voor je gemaakt, hoeft geen boodschappen te doen, hoeft geen was te doen. Lekker chillen, het ergste wat je kon gebeuren was je huiswerk niet af hebben. Maar ja ook de uni heeft zijn voordelen, hetgeen wat ik het meest mis zijn de korte dagen en het feit dat je zo'n beetje de hele dag met je beste vrienden om je heen bent
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
  dinsdag 2 maart 2004 @ 01:42:48 #58
22693 kohinoor
Stil in mij
pi_17455711
Herkenbaar hier
Ik mis mijn middelbare school ook ontzettend nu ik HBO doe... (Ik woon nogsteeds thuis, dus alleen school veranderd)
Heb het altijd wel naar mijn zin gehad op mijn MBschool, maar begin het nu pas echt te waarderen Als ik kijk wat ik nu doe voor mijn studie en da vergelijk met mijn HAVO tijd, dan had ik toen echt zeeen van tijd. En lekker kletsen tijdens de lessen met leraren en vriendinnen. Is er nu allemaal niet meer bij. Ze weten niet eens mijn studentennummer
Maarjah ach, ik ga afentoe nog eens langs op mijn MBschool en dat is altijd erg gezellig
JA, IK BEN EEN POEMA MENEER!
pi_17455728
quote:
Op zondag 29 februari 2004 07:39 schreef Megumi het volgende:
Heimwee. Ben blij dat ik van school af ben.
Is ook vaak te zien aan jouw reacties. Kortzichtig en dom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')