Erg moeilijk deze keer, vooral door de diversiteit van het interpreteren van het onderwerp. Er zijn ook zeer, zéér veel enorm fraaie foto's ingestuurd. Zo kunnen de foto's van Dropkick en Pea4fun zó voor reclamefoto's doorgaan in mijn ogen, erg mooi. En die van Subhuman is natuurlijk een foto die in een gids over tuinarchitectuur niet zou misstaan. De foto van k_man vind ik simpelweg magnifiek, maar geen 'klassieke zwart-wit' plaat, althans niet volgens de interpretatie die ík eraan geef.Aan de andere kant vind ik sommige foto's, hoe knap ook gemaakt, totaal niets met het onderwerp van doen hebben, zoals bijvoorbeeld die van fr.oos, die is technisch enzo heel knap, maar niets van doen hebbende met het onderwerp. Silent_lucidity is tentoonstellingswaardig die foto, maar dan wél juist ergens met moderne kunst. Afijn, zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik moet stemmen
![]()
Oke, hier mijn stemmen, puur gebaseerd op de sfeer die de foto naar mij uitstraalt, wat ik bij het onderwerp vond passen, en wat me enigszins deed denken aan de manier van fotograferen zo'n 40 jaar geleden.
1) The_Frog: omdat ik dus een foto heb van mijn opa, op precies dezelfde wijze geportretteerd, hoewel de toning van het zwart-wit daarbij natuurlijk veel grijzer is, ongeveer gemaakt ergens in de jaren '60. De radio heb ik nog hier thuis staan.
2) m-niki: Door de sfeer van vroeger die eruit straalt en doordat de foto mooi van toonnuance is.
3) lelijke_aap: Wederom de sfeer en het mannetje op de voorgrond
4) Phileine: Ik heb legio foto's van mezelf in zo'n pose, alleen had ik dan ook nog een gebreid badpakkie an. Het mutsje klopt in ieder geval helemaal. Het zonlicht op deze foto vind ik verder erg mooi
5) Salvor: Door het onderwerp en de kleine ruis die er in de foto zit
Verder eigenlijk complimenten aan iedereen! Er zijn maar weinig foto's bij deze keer die ik totaal niets vind hebben.