Pagerank is een door google gehanteerde waarde die een pagina heeft, het principe werkt simpel gezegt zo dat je pagerank wordt bepaald door de Ranking van andere paginas die naar jou site linken, laat je je linken van een site met PR8, dan kan je er vrijwel zeker van zijn, dat je zelf minimaal PR7 hebt.
Adsense is een advertentie programam van Google, het komt er op neer dat je een stukje javascript code op je site gooit, welke een textbanner rendert, google adsense spidert je pagina en aan de hand van de content bepaalt men de meest gunstige advertenties voor je, kortom je hebt geen invloed op de inhoud van je banners. De betaling is variabel en afhankelijk hoeveel de adverteerder over heeft per klik, dit kan van 5 dollarcent tot kliks van meer als 100 dollar lopen! Hoewel je er vanuit mag gaan dat je gemiddeld zeg maar 15 a 35 cent per click verdient.
Hoe je geld kan verdienen zonder website? Manieren zat, een goede manier is bijvoorbeeld door content te schrijven, en te verkopen aan websites, wil je geld met een website verdienen dan dien je gewoon te beschikken over goede content, klaar. Kortom er zijn zat mensen met een site, maar niet genoeg tijd hebben om zelf content te schrijven, dus die mensen kopen die gewoon in.
Een andere manier is door bijvoorbeeld websites te vertalen, ik zie regelmatig oproepen om bijvoorbeeld engelse websites te vertalen naar europese talen. Veelal zijn dit sites die vrij klein zijn en een enkel product vekopen.
Maar ga nou denken dat je in 1 keer rijk wordt van internet, want de sites waar het meest te verdienen valt, bevinden zich ook in het segment waar het hardst geconcureerd wordt. Daarnaast dien je naast een goede site, ook bezoekers naar je site te krijgen, en dat is nog wel het lastigste. Zelf heb ik het laatste jaar behoorlijk verdiept in Search Engine Optimalisation, en ik zie dat dat nu eindelijk een beetje vruchten gaat afwerpen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️
TikTok next Block