Dat is een beetje duur ben ik bangquote:Op donderdag 26 februari 2004 22:47 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Nou, daar heb je wat aan. Koop dan Cesium ofzo.
Waarschijnlijk omdat het wat te reactief is voor een 3-de klasser.quote:Op donderdag 26 februari 2004 22:54 schreef nikky het volgende:
en waarom mag het van school niet?
is het wel legaal dan?quote:Op donderdag 26 februari 2004 22:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het wat te reactief is voor een 3-de klasser.
ik moest voor eigenmiddelen zorgen...quote:Op donderdag 26 februari 2004 22:54 schreef nikky het volgende:
en waarom mag het van school niet?
Het bezit van natrium is niet illegaal. Het is wel gevaarlijk.quote:Op donderdag 26 februari 2004 22:57 schreef nikky het volgende:
[..]
is het wel legaal dan?
Maar wat is de opdracht?quote:Op donderdag 26 februari 2004 22:58 schreef the_Napster het volgende:
[..]
ik moest voor eigenmiddelen zorgen...
hahahaha dag pleepotquote:Op donderdag 26 februari 2004 23:04 schreef Againzender het volgende:
[..]
Het bezit van natrium is niet illegaal. Het is wel gevaarlijk.
Bekend is het verhaal van de moeder die de rotzooi op de kamer van haar zoon zat was. Op een dag heeft ze de hele kamer uitgemest.
Ze kwam ook een bruine pot tegen met daarin een vloeistof waarin een drol-achtig object lag. Dit besloot ze maar door de WC te spoelen.
Het drolachtige object bleek natrium, en de WC-pot was er daarna niet meer. De moeder nog wel gelukkig.
Eerlijk gezegd zegt de natriumkringloop mij net zoveel.quote:Op donderdag 26 februari 2004 23:06 schreef the_Napster het volgende:
ik weet niet hoe het moet, maar iemand anders uit mijn groepje wel
weet 1 van jullie hoe de natriumkringloop is?
Nou heb ik toch vrij lang scheikunde gestudeerd, maar het zegt mij nietsquote:Op donderdag 26 februari 2004 23:17 schreef the_Napster het volgende:
scheikunde
wow.... ermmmmquote:Op donderdag 26 februari 2004 23:21 schreef Againzender het volgende:
[..]
Nou heb ik toch vrij lang scheikunde gestudeerd, maar het zegt mij niets![]()
misschien ben ik daarom gesjeesd?
Natriumchloride onleden met elektrolyse in water heeft weinig nut.quote:Op donderdag 26 februari 2004 23:28 schreef autocue het volgende:
Je zou door middel van een redoxreactie Natrium kunnen onttrekken aan keukenzout dat opgelost is in gedestileerd water. Denk eraan though dat daarbij ook het gevaarlijke chloorgas ontstaat en dat het natrium deioniseert ìn het water.
hier had ik ook al aan gedacht, maar het natrium dat je uit keukenzout kan halen is nihilquote:Op donderdag 26 februari 2004 23:28 schreef autocue het volgende:
Je zou door middel van een redoxreactie Natrium kunnen onttrekken aan keukenzout dat opgelost is in gedestileerd water. Denk eraan though dat daarbij ook het gevaarlijke chloorgas ontstaat en dat het natrium deioniseert ìn het water.
Zoals ik het zei, hij moest er aan denken dat het natrium deïoniseerd in het waterquote:Op donderdag 26 februari 2004 23:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
Natriumchloride onleden met elektrolyse in water heeft weinig nut.
Denk maar eens na: je krijgt op je aniode natrium gevormd: wat zal dat doen met het water in de omgeving? TS heeft daar dus niet zoveel aan daar hij puur natrium wil.
quote:Op donderdag 26 februari 2004 23:04 schreef Againzender het volgende:
[..]
Het bezit van natrium is niet illegaal. Het is wel gevaarlijk.
Bekend is het verhaal van de moeder die de rotzooi op de kamer van haar zoon zat was. Op een dag heeft ze de hele kamer uitgemest.
Ze kwam ook een bruine pot tegen met daarin een vloeistof waarin een drol-achtig object lag. Dit besloot ze maar door de WC te spoelen.
Het drolachtige object bleek natrium, en de WC-pot was er daarna niet meer. De moeder nog wel gelukkig.
Je kunt beter NaCl smelten en de gesmolten NaCl electrolyseren.quote:Op donderdag 26 februari 2004 23:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
Natriumchloride onleden met elektrolyse in water heeft weinig nut.
Denk maar eens na: je krijgt op je aniode natrium gevormd: wat zal dat doen met het water in de omgeving? TS heeft daar dus niet zoveel aan daar hij puur natrium wil.
Een fatsoenlijke bunsenbrander haalt dit wel. Denk om het chloorgas, buiten doen dus.quote:Op zondag 29 februari 2004 05:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je kunt beter NaCl smelten en de gesmolten NaCl electrolyseren.
Wel lastig om zelf uit te voeren natuurlijk.
Bij mijn oude school sloegen ze alles op in een voorraadhok, maar daar op het terror-college zullen ze wel bunkers naast het schoolplein hebben staanquote:Op zondag 29 februari 2004 17:22 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Aparte school iig als ze het wel doen. Mogen ze wel een groot hek omheen zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |