abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 februari 2004 @ 22:20:21 #1
42555 Tomek
Take on the world!
pi_17383357
Ik heb zojuist Cubase SX weer eens geinstalleerd want ik wil er toch maar eens mee beginnen. Aangezien ik nogal veel over die VST instruments heb gehoord.

Nu wil ik dus een drumloopje maken met de midi sequencer in Cubase. Nu heb ik op de bovenste track midi01 een paar noten gedropt. Bij vst instruments heb ik de lm-7 geselecteerd en die heb ik ook bij midi01 als 'in' geselecteerd.

Probleem is alleen dat ik geen geluid krijg, in zoverre. Als ik die lm-7 open en ik druk op de knoppen dan hoor ik wel de basedrum, snaredrum etc. Maar als ik de die midi track afspeel dan hoor ik niks, maar ik zie de metertjes wel bewegen. Nu dacht ik dat heeft vast te maken met de 'out'.
Dus heb ik daar ook die lm-7 geselecteerd. Geen geluid... Maar als ik dan daar mijn geluidskaart selecteer die ook in windows geslecteerd is voor het afspelen van midi, dan hoor ik een piano als ik afspeel, maar geen drumgeluiden.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? En of ik uberhaupt wel goed bezig ben. Mijn bedoeling is dus om in Cubase drumtracks te maken mbv die VST instruments want die klinken errug goed.
pi_17384616
Mischien midi channel op 10 zetten (dat zijn drums) midichannel 1 is piano.
100% Funk
  donderdag 26 februari 2004 @ 23:43:08 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_17385151
Alleen bepaalde toetsen sturen bepaalde geluiden aan. De C1 is bv de basskick etc.

Als je de output van je miditrack op de LM7 zet, moet alles goedkomen. Het channel van je miditrack doet er niet toe.
  donderdag 26 februari 2004 @ 23:52:00 #4
42555 Tomek
Take on the world!
pi_17385332
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 23:43 schreef Tijn het volgende:
Alleen bepaalde toetsen sturen bepaalde geluiden aan. De C1 is bv de basskick etc.

Als je de output van je miditrack op de LM7 zet, moet alles goedkomen. Het channel van je miditrack doet er niet toe.
Maar moet ik dan wel de drum editor gebruiken?
Ik snap nog niet echt hoe ik nou op 'tracker' achtige wijze in Cubase mijn drums kan maken
  donderdag 26 februari 2004 @ 23:52:58 #5
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_17385351
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 23:52 schreef Tomek het volgende:

[..]

Maar moet ik dan wel de drum editor gebruiken?
Ik snap nog niet echt hoe ik nou op 'tracker' achtige wijze in Cubase mijn drums kan maken
Drum editor?

Wat dacht je van gewoon de matrix-editor (dubbelklikken op je miditrack)
  vrijdag 27 februari 2004 @ 00:00:08 #6
42555 Tomek
Take on the world!
pi_17385497
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 23:52 schreef Tijn het volgende:

[..]

Drum editor?

Wat dacht je van gewoon de matrix-editor (dubbelklikken op je miditrack)
Ja maar dan is het niet echt overzichtelijk waar nou welke drumsound zit.
het zou toch handig zijn als er dan ook bij staat wat de bass en de snare etc is...
  vrijdag 27 februari 2004 @ 00:10:23 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_17385700
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 00:00 schreef Tomek het volgende:

[..]

Ja maar dan is het niet echt overzichtelijk waar nou welke drumsound zit.
het zou toch handig zijn als er dan ook bij staat wat de bass en de snare etc is...
C1 is dus de kick. De rest moet je zelf maar ff uitzoeken.
  vrijdag 27 februari 2004 @ 00:23:12 #8
42555 Tomek
Take on the world!
pi_17385923
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 00:10 schreef Tijn het volgende:

[..]

C1 is dus de kick. De rest moet je zelf maar ff uitzoeken.
Ja owkee dat snap ik, maar is dit doorgaans een veel gebruikte manier om druktracks te maken?
Tis nogal veel werk om zo ieder hi-hatje enzo neer te zetten.

Dan vind ik het in fruity loops bijvoorbeeld een stuk eenvoudiger.

Of weet iemand misschien andere programma's of manieren om dit te doen? Ik ben echt naarstig op zoek naar zoiets. Voorwaarde is wel dat de geluidskwaliteit goed is

Reason bevat ook hele mooie samples maar die redrum vind ik nou ook weer niet echt ideaal.
  vrijdag 27 februari 2004 @ 00:42:50 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_17386032
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 00:23 schreef Tomek het volgende:

[..]

Reason bevat ook hele mooie samples maar die redrum vind ik nou ook weer niet echt ideaal.
Je kunt ook een basistrack in je ReDrum maken (wat ik trouwens wel een heel relax apparaat vind) en vervolgens via "Copy pattern to track" deze track in de sequencer verder bewerken. Of ermee knippen/plakken/kopieëren etc.
  vrijdag 27 februari 2004 @ 00:50:07 #10
42555 Tomek
Take on the world!
pi_17386111
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 00:42 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je kunt ook een basistrack in je ReDrum maken (wat ik trouwens wel een heel relax apparaat vind) en vervolgens via "Copy pattern to track" deze track in de sequencer verder bewerken. Of ermee knippen/plakken/kopieëren etc.
Ja klopt. Ik denk dat ik het voorlopig daar ook maar op moet houden.
Eén van de nadelen van de redrum vind ik bijvoorbeeld dat wanneer je hem op 32 steps zet of hoger dat je dan iedere keer moet switchen omdat ie er maximaal maar 16 tegelijk laat zien.
En ik vind het ook jammer dat je iedere keer maar 1 sample tegelijk kunt zien. Het was mooier geweest als je ze alle twaalf onder elkaar had staan. Is wat overzichtelijker.

Of kan dat wel maar weet ik het gewoon niet?

Oow ja, en nu we het er toch over hebben. Je hebt in reason ook zo'n blauw apparaat, ben de naam ff kwijt, volgens mij matrix. Daar zitten van die geweldige drumloops in. Kun je die nou ook zelf maken? En moet dat dan met dat apparaat of met heel veel pielen in de redrum?
  vrijdag 27 februari 2004 @ 01:04:36 #11
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_17386240
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 00:50 schreef Tomek het volgende:

[..]

Ja klopt. Ik denk dat ik het voorlopig daar ook maar op moet houden.
Eén van de nadelen van de redrum vind ik bijvoorbeeld dat wanneer je hem op 32 steps zet of hoger dat je dan iedere keer moet switchen omdat ie er maximaal maar 16 tegelijk laat zien.
En ik vind het ook jammer dat je iedere keer maar 1 sample tegelijk kunt zien. Het was mooier geweest als je ze alle twaalf onder elkaar had staan. Is wat overzichtelijker.

Of kan dat wel maar weet ik het gewoon niet?
Je kunt natuurlijk ook meerdere patterns van 16 beats maken. Dan kun je ze wel in 1x zien en gewoon afwisselen in je sequencer.

Sowieso kun je je sequencer gebruiken als je wat meer overzicht wil hebben. Er is een speciale stand voor de drums, zodat je niks te maken hebt met nootjes of whatever. Je kunt ook vanuit de sequencer programmeren, je hoeft dus niet per se met de interface van de ReDrum te werken.
quote:
Oow ja, en nu we het er toch over hebben. Je hebt in reason ook zo'n blauw apparaat, ben de naam ff kwijt, volgens mij matrix. Daar zitten van die geweldige drumloops in. Kun je die nou ook zelf maken? En moet dat dan met dat apparaat of met heel veel pielen in de redrum?
Nee, das niet de matrix, das de DrRex Loopplayer. Je kunt er ReCycle-loops mee afspelen. En die maak je met, jawel, ReCycle.

Je kunt trouwens wel zelf een bestaande loop shuffelen via de sequencer. Dus dat je zelf de volgorde bepaalt van de verschillende delen van de loops. Om bv breakbeats te maken.
  vrijdag 27 februari 2004 @ 11:51:47 #12
42555 Tomek
Take on the world!
pi_17390585
Bedankt voor de info Tijn

Maar hoe zet ik die sequencer in reason dan op die speciale drum-stand?

En is dat recycle een apart programma of zit die ook in Reason?
  vrijdag 27 februari 2004 @ 17:06:34 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_17396266
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 11:51 schreef Tomek het volgende:
Bedankt voor de info Tijn

Maar hoe zet ik die sequencer in reason dan op die speciale drum-stand?
Met het drum-knopje bovenin de edit-view van de sequencer. Je krijgt het standaard te zien als je een ReDrum-track gaat editten.
quote:
En is dat recycle een apart programma of zit die ook in Reason?
ReCycle is een apart programma.
  zondag 29 februari 2004 @ 01:05:00 #14
42555 Tomek
Take on the world!
pi_17418917
Wat ik me alleen nog afvraag over Cubase, en dan over drumtracks:

Je ziet heel vaak bijvoorbeeld de bassdrum en de snaredrum, of de bekkens op verschillende midi kanalen staan (als je bijvoorbeeld een bestaande midi file importeert). Dat snap ik alleen niet, want als ik met bijvoorbeeld de battery of de lm4 een drumkit samenstel en deze vervolgens in een drummap zet, die ik weer aan een midi kanaal link dan heb ik dus al mijn drums op dezelfde track staan. Dat is toch ook veel handiger met het invoeren van de noten, anders moet je steeds switchen tussen de verschillende kanelen. Of kun je deze ook samenvoegen op de een of andere manier?

Ik las namelijk een handleiding over de over de drumkit from hell, doe je die kunt gebruiken in cubase en daar maakten ze een stuk of vijf keer de lm4 aan, als vst instrument. En dan zetten ze de bassdrum en de snare op lm4-1, de hihat op lm4-2, de toms op lm4-3 enz..

Maar hoe kun je die dan wel tegelijk editten in de sequencer?

Ik kan me voorstellen dat als je het op verschillende kanalen hebt staan je ook weer meer mogelijkheden hebt met het uitmixen.

Iemand die mij hier het een en ander over duidelijk kan maken.
  zondag 29 februari 2004 @ 01:08:21 #15
42555 Tomek
Take on the world!
pi_17418963
Ow ja, dit kwam ik nog tegen

hier klikken

Is dus gemaakt met die samples uit de drumkit from hell, maar hoe maak je in godesnaam zoiets

pi_17419132
quote:
Op zondag 29 februari 2004 01:05 schreef Tomek het volgende:
Wat ik me alleen nog afvraag over Cubase, en dan over drumtracks:

Je ziet heel vaak bijvoorbeeld de bassdrum en de snaredrum, of de bekkens op verschillende midi kanalen staan (als je bijvoorbeeld een bestaande midi file importeert). Dat snap ik alleen niet, want als ik met bijvoorbeeld de battery of de lm4 een drumkit samenstel en deze vervolgens in een drummap zet, die ik weer aan een midi kanaal link dan heb ik dus al mijn drums op dezelfde track staan. Dat is toch ook veel handiger met het invoeren van de noten, anders moet je steeds switchen tussen de verschillende kanelen. Of kun je deze ook samenvoegen op de een of andere manier?

Ik las namelijk een handleiding over de over de drumkit from hell, doe je die kunt gebruiken in cubase en daar maakten ze een stuk of vijf keer de lm4 aan, als vst instrument. En dan zetten ze de bassdrum en de snare op lm4-1, de hihat op lm4-2, de toms op lm4-3 enz..

Maar hoe kun je die dan wel tegelijk editten in de sequencer?

Ik kan me voorstellen dat als je het op verschillende kanalen hebt staan je ook weer meer mogelijkheden hebt met het uitmixen.

Iemand die mij hier het een en ander over duidelijk kan maken.
Het is zeker handig om alle drum sounds op aparte tracks te zetten om het overzichtelijk te houden en makkelijk midi notes naar andere instrumenten te kunnen sturen.
Ik weet niet of het in SX ook zo werkt, maar in Nuendo kun je een folder maken en b.v. daar alle drum tracks onder zetten. Op die manier kun je b.v. in 1x alle drum tracks muten.
Meerdere LM4 VST instruments aanmaken is handig als je bepaalde sounds een eigen fx wilt geven. Sommige plugins (bv Linplug) genereren zelf al meerdere outputs waardoor je niet voor iedere sound een nieuwe VSTi hoeft te openen.
wat je iemand geeft die alles al heeft? een allesbrander...
pi_17419194
quote:
Op zondag 29 februari 2004 01:08 schreef Tomek het volgende:
Ow ja, dit kwam ik nog tegen

hier klikken

Is dus gemaakt met die samples uit de drumkit from hell, maar hoe maak je in godesnaam zoiets
Goed leren drummen en vervolgens leren omgaan met MIDI drum pads...
wat je iemand geeft die alles al heeft? een allesbrander...
  zondag 29 februari 2004 @ 01:29:10 #18
42555 Tomek
Take on the world!
pi_17419245
quote:
Op zondag 29 februari 2004 01:20 schreef moosexing het volgende:

[..]

Het is zeker handig om alle drum sounds op aparte tracks te zetten om het overzichtelijk te houden en makkelijk midi notes naar andere instrumenten te kunnen sturen.
Ik weet niet of het in SX ook zo werkt, maar in Nuendo kun je een folder maken en b.v. daar alle drum tracks onder zetten. Op die manier kun je b.v. in 1x alle drum tracks muten.
Meerdere LM4 VST instruments aanmaken is handig als je bepaalde sounds een eigen fx wilt geven. Sommige plugins (bv Linplug) genereren zelf al meerdere outputs waardoor je niet voor iedere sound een nieuwe VSTi hoeft te openen.
Maar hoe krijg je dan een duidelijk totaaloverzicht?
Als je alles apart doet dan zie je toch steeds ook bijvoorbeeld alleen maar de bassdrum of alleen maar de snaredrum in beeld?

Het lijkt me niet echt makkelijk editen dan.
  zondag 29 februari 2004 @ 01:30:14 #19
42555 Tomek
Take on the world!
pi_17419257
quote:
Op zondag 29 februari 2004 01:25 schreef moosexing het volgende:

[..]

Goed leren drummen en vervolgens leren omgaan met MIDI drum pads...
Maar ik vraag me dan af of iemand dit ook nootje voor nootje ergens in een sequencer heeft gezet of dat daar ook andere manieren voor zijn. Lijkt me nogal een monikkenklusje op die manier.

Maar dan heb je ook wat
pi_17419460
quote:
Op zondag 29 februari 2004 01:29 schreef Tomek het volgende:

[..]

Maar hoe krijg je dan een duidelijk totaaloverzicht?
Als je alles apart doet dan zie je toch steeds ook bijvoorbeeld alleen maar de bassdrum of alleen maar de snaredrum in beeld?

Het lijkt me niet echt makkelijk editen dan.
Voor het arrangeren vind ik dit wel handig omdat je dan snel ziet waar welke geluiden worden gebruikt en je ook makkelijk aanpassingen kunt maken. Als je bezig bent een drum track op te bouwen kan het handig zijn om meerdere geluiden op 1 spoor te hebben. Maar alles hangt af van wat je zelf het prettigst vindt om te werken. Meestal weet ik van te voren al hoe het moet gaan klinken en neem dan alle geluiden op aparte sporen op.
Daarna stop ik b.v. de hihats in een eigen folder, hetzelfde voor toms, etc. Tijdens het arrangeren kun je dan editen in de folder track van het betreffende geluid om zo meerdere tracks tegelijk uit te kunnen zetten. Wil je in 1x de drums weghalen dan edit je in de folder waar alle drums onder staan.
wat je iemand geeft die alles al heeft? een allesbrander...
pi_17419651
quote:
Op zondag 29 februari 2004 01:30 schreef Tomek het volgende:

[..]

Maar ik vraag me dan af of iemand dit ook nootje voor nootje ergens in een sequencer heeft gezet of dat daar ook andere manieren voor zijn. Lijkt me nogal een monikkenklusje op die manier.

Maar dan heb je ook wat
Zo te horen lijkt dit echt opgenomen met MIDI pads. Daarmee speel je als op een echt drumstel maar wordt er MIDI data gegenereerd die je vervolgens weer kunt opnemen in Cubase en naar VSTi's kunt sturen.

Met dezelfde reden hebben ze MIDI keyboards ontworpen, simpelweg omdat een geniale piano partij nou eenmaal niet met wat blokjes is in te voeren in een sequencer (niet helemaal waar maar het is een voorbeeld)
wat je iemand geeft die alles al heeft? een allesbrander...
pi_17422346
Ik heb ook een Cubase SX vraag:

Hoe haal ik de (overheersende) bass weg bij een "koortje" (veel over elkaar heengezongen vocalen)? Het is nu te bombastisch en ik wil dus wat minder lage tonen....

En hetzelfde geldt voor acoustische gitaar. Soms overheersen de lage tonen teveel. Hoe haal ik dat weg?
~if they only knew love, true love, to love, like this before~
  zondag 29 februari 2004 @ 11:47:16 #23
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_17423277
quote:
Op zondag 29 februari 2004 10:29 schreef beautiful_world het volgende:
Ik heb ook een Cubase SX vraag:

Hoe haal ik de (overheersende) bass weg bij een "koortje" (veel over elkaar heengezongen vocalen)? Het is nu te bombastisch en ik wil dus wat minder lage tonen....

En hetzelfde geldt voor acoustische gitaar. Soms overheersen de lage tonen teveel. Hoe haal ik dat weg?
Kzou maar wat met de EQ in de mixer gaan rommelen om te beginnen. Simpelweg wat laag eruit draaien en kijken of het helpt
pi_19421945
Ik heb ook een vraag

Ik zit nu met de Native Instruments PRO-53 te klooien. Ik ben net begonnen met SX 2.0 dus ik snap er nog niet zoveel van. Hoe zorg ik ervoor dat ik noten op de track krijg? Ik kan m'n tekentool niet gebruiken op de track van de PRO-53.
pi_19425600
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 15:35 schreef Disorder het volgende:
Ik heb ook een vraag

Ik zit nu met de Native Instruments PRO-53 te klooien. Ik ben net begonnen met SX 2.0 dus ik snap er nog niet zoveel van. Hoe zorg ik ervoor dat ik noten op de track krijg? Ik kan m'n tekentool niet gebruiken op de track van de PRO-53.
Mooh?
  donderdag 27 mei 2004 @ 15:38:37 #26
21653 b_buster
ohw, in die zin
pi_19448658
quote:
Ik heb ook een vraag

Ik zit nu met de Native Instruments PRO-53 te klooien. Ik ben net begonnen met SX 2.0 dus ik snap er nog niet zoveel van. Hoe zorg ik ervoor dat ik noten op de track krijg? Ik kan m'n tekentool niet gebruiken op de track van de PRO-53.
Hang een midi-keyboard aan je pc, da's wat makkelijker dan lijntjes tekenen
pi_19448823
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 15:38 schreef b_buster het volgende:
Hang een midi-keyboard aan je pc, da's wat makkelijker dan lijntjes tekenen
En voor de wat minder keyboardgeoriënteerden op dit forum, Step-functie is je vriend .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_23240861
Ik heb een vraag met betrekking tot Cubase SX .

Ik maakte hiervoor alleen live opnamen met mengpaneel en microfoon van vooral zang en gitaarpartijen. Mijn overige instrumenten speelde ik in met een Midi-man. Vooral piano, en strijkinstrumenten. Mijn drums deed ik met Fruityloops Studio, als VST plug-in.

Nu wil ik wat meer gaan expirimenteren met dance/electro/techno/rave/hardstyle/hardcore of wel alle "dansmuziek" van Prodigy to Duitse "Rave". Welke VST's kan ik daar het beste voor gebruiken? Wat zijn toffe bassdrums, samples, etc?

Ik wil dus beats maken, loopjes, breakbeats, 303 geluiden etc. Eigenlijk alles waarmee je dansmuziek kunt maken. Ik wil het graag in Cubase SX doen aangezien ik dat programma ken en geen zin heb om een heel nieuw programma te leren. Tenzij er een programma is wat echt een must is voor dit soort muziek.

Dus wie heeft tips en adviezen voor mij?
pi_23264272
*schop*

Niemand?
pi_23265392
Op zich vind ik de CM303 en CM505 wel erg geschikte VST's voor dergelijke muziek. Elke maand te vinden op de cd van het blad Computer Music.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 9 februari 2005 @ 06:59:36 #31
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25001239
Even een schopje voor GoldenHeritage.
  woensdag 9 februari 2005 @ 07:01:34 #32
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25001243
Uit Cubase SX n00b vraag :
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 13:49 schreef GoldenHeritage het volgende:
Enige tijd geleden aan de slag gegaan met Cubase SX. Alles draait, in tegenstelling tot wat ik na het gebruiken van de search zag bij mij prima, dus daar verder helemaal geen problemen.

Ik vraag me alleen een aantal dingen af, en ik hoop het ene met het andere op te lossen, dus vandaar hier ff één vraagje ?

Hoe kan ik in Cubase SX opgenomen vocals (op een aparte track) combineren met de muziek die wederom in een andere track loopt ?

Ik las iets in de FAQ over "Merge from clipboard" maar geen idee hoe dat zit. Ik hoop dat iemand me ff verder kan helpen, alvast bedankt!
pi_25024574
Enige tijd geleden aan de slag gegaan met Cubase SX. Alles draait, in tegenstelling tot wat ik na het gebruiken van de search zag bij mij prima, dus daar verder helemaal geen problemen.

Ik vraag me alleen een aantal dingen af, en ik hoop het ene met het andere op te lossen, dus vandaar hier ff één vraagje ?

Hoe kan ik in Cubase SX opgenomen vocals (op een aparte track) combineren met de muziek die wederom in een andere track loopt ?

Ik las iets in de FAQ over "Merge from clipboard" maar geen idee hoe dat zit. Ik hoop dat iemand me ff verder kan helpen, alvast bedankt!
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd!
pi_25026018
Audiomixdown maken lijkt me
pi_25027177
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 17:59 schreef Bazzel het volgende:
Audiomixdown maken lijkt me
Jup, dat klopt wel, maar dan heb je toch dat de vocals wat OP de muziek ligt. Is het mogelijk om het wat meer te combineren qua geluid ? Dat je een mooi afgemixed geluid krijgt ?
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd!
  vrijdag 11 februari 2005 @ 00:09:43 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25032080
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 19:31 schreef GoldenHeritage het volgende:

[..]

Jup, dat klopt wel, maar dan heb je toch dat de vocals wat OP de muziek ligt. Is het mogelijk om het wat meer te combineren qua geluid ? Dat je een mooi afgemixed geluid krijgt ?
Je kunt toch gewoon verschillende tracks maken en dan de mixer gebruiken?
pi_25032796
Vraagje:
Waarom is alles wat ik opneem vertraagt ten opzichte van wat eerder opgenomen is.... Dus op track 1 bv piano... dan je wil je daar op track 2 gitaar overheen spelen, dus dat neem je op terwijl je de piano hoort... en dan blijkt dat de gitaar enkele tiende van secondes achterloopt op de piano..???
  vrijdag 11 februari 2005 @ 00:51:48 #38
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25032870
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 00:47 schreef M.M het volgende:
Vraagje:
Waarom is alles wat ik opneem vertraagt ten opzichte van wat eerder opgenomen is.... Dus op track 1 bv piano... dan je wil je daar op track 2 gitaar overheen spelen, dus dat neem je op terwijl je de piano hoort... en dan blijkt dat de gitaar enkele tiende van secondes achterloopt op de piano..???
Dat zal wel iets met de latency van je geluidskaart te maken hebben. Je kunt proberen de buffer te verkleinen. Je hebt echter wel een goeie geluidskaart met ASIO-drivers nodig om goed te kunnen werken met kleine buffers.
pi_25043846
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 19:31 schreef GoldenHeritage het volgende:

[..]

Jup, dat klopt wel, maar dan heb je toch dat de vocals wat OP de muziek ligt. Is het mogelijk om het wat meer te combineren qua geluid ? Dat je een mooi afgemixed geluid krijgt ?
Eerst zorg je alles goed eq-ed, en compressed ed. en met de mixer (F3) goed opelkaar afstemd. Dan maak je een audiomixdown, die laad je weer in, dan ga je beetje eq-en, limitten, ff dippen op 4400hz, als je dat wilt, ff kijken of die niet clipt en dan compress je de hele bende weer. En dan moet t goed zijn.

En nou niet doorvragen want eigenlijk snap ik er ook geen hol van..
pi_25043920
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 00:47 schreef M.M het volgende:
Vraagje:
Waarom is alles wat ik opneem vertraagt ten opzichte van wat eerder opgenomen is.... Dus op track 1 bv piano... dan je wil je daar op track 2 gitaar overheen spelen, dus dat neem je op terwijl je de piano hoort... en dan blijkt dat de gitaar enkele tiende van secondes achterloopt op de piano..???
Je kun achteraf die latency weer ongedaan maken, met dat schuifje dat daarvoor is Die staat links voor de track waarmee je bezig bent. Moet je ff mee experimenteren.
pi_25043954
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 12:46 schreef OutKast het volgende:
*schop*

Niemand?
Probeer anders Reason, das erg makkelijk om mee te beginnen, desnoods laad je die beats weer in in cubase om af te mixen...
pi_25056921
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:09 schreef Bazzel het volgende:

[..]

Eerst zorg je alles goed eq-ed, en compressed ed. en met de mixer (F3) goed opelkaar afstemd. Dan maak je een audiomixdown, die laad je weer in, dan ga je beetje eq-en, limitten, ff dippen op 4400hz, als je dat wilt, ff kijken of die niet clipt en dan compress je de hele bende weer. En dan moet t goed zijn.

En nou niet doorvragen want eigenlijk snap ik er ook geen hol van..
Haha, ok ik ga het gewoon proberen! Termen komen we bekend voor hoor, alleen nu alles nog in goede volgorde, iig Thnx!
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd!
  zondag 13 februari 2005 @ 22:56:27 #43
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25077629
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:09 schreef Bazzel het volgende:

[..]

Eerst zorg je alles goed eq-ed, en compressed ed. en met de mixer (F3) goed opelkaar afstemd. Dan maak je een audiomixdown, die laad je weer in, dan ga je beetje eq-en, limitten, ff dippen op 4400hz, als je dat wilt, ff kijken of die niet clipt en dan compress je de hele bende weer. En dan moet t goed zijn.
Ik zou zelf eerst eens goed naar het signaal luisteren, voordat je je "standaard routine" afloopt. Zeker zo'n dip op 4400 Hz bijvoorbeeld, daar kun je toch niets over zeggen als je niet weet over wat voor signaal we het hebben?
  zondag 13 februari 2005 @ 23:00:35 #44
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25077702
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 19:31 schreef GoldenHeritage het volgende:

[..]

Jup, dat klopt wel, maar dan heb je toch dat de vocals wat OP de muziek ligt. Is het mogelijk om het wat meer te combineren qua geluid ? Dat je een mooi afgemixed geluid krijgt ?
Zoals gezegd kun je natuurlijk EQ en compressie gebruiken voor die "studio processing sound", maar wat reverb doet al wonderen
pi_25082580
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:14 schreef Bazzel het volgende:

[..]

Je kun achteraf die latency weer ongedaan maken, met dat schuifje dat daarvoor is Die staat links voor de track waarmee je bezig bent. Moet je ff mee experimenteren.
Mhmmm, vertel!!!!! Ik ken dat schuifje niet? Waar zit dat?
  vrijdag 11 maart 2005 @ 23:11:30 #46
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_25481701
Ik heb een probleem met VSTi plug-ins. Sommige plug-ins (met name Edirol) schijnen de instellingen niet te kunnen bewaren. Als ik bijvoorbeeld met de Super Quartet plugin kanaal 3 (Bass) van de standaard "pizzicato upright" verzet naar 6 string. Dan gaat het vaak een paar keer goed, en als ik de instellingen dan opsla, en vervolgens het project opsla. En ik open het de volgende keer weer dan
staan de instellingen weer allemaal op standaard. Inclusief panning en volumes

ik vraag dit namens BrianMay
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  vrijdag 11 maart 2005 @ 23:52:01 #47
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25482478
Ja, dat probleem met die gare Edirol-plugins heb ik ook. Kheb wel eens wat gemaakt met die orkest-plugin van ze, en elke keer was ik alle settings weer kwijt. Geen idee hoe je dat oplost, ik gebruik ze nu niet meer.
pi_25483081
met die edirol plugins moet je als je je settings wilt opslaan in het scherm van die edirol plugin naar system gaan en dan performance SAVE doen.

Als je je cubase project een andere keer inlaadt moet je bij die edirol plugin performance LOAD doen.

De edirol plugins saven niet hun settings in het project van de host/cubase, dus je moet het handmatig bij elk project doen.
pi_43962125
das me nog s n kick idd.

Bij de standaard drum plug-in (LM7, compressor) zijn bij mij maar een aantal percussieonderdelen beschikbaar, grof gezegd de eerste 10, terwijl de lijst veel langer is (tamborine etc.). Hoe kan ik die andere gebruiken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')