abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17381977
ik krijg morgen een onderzoek voor bij de darmen en nu moet ik het middel klean-prep innemen...

2 liter water op 1 avond en morgen ook weer 2 liter water met dat spul

echter..

ik vind dat spul zo verschrikkelijk goor dat als ik 1 slok neem dat ik braakneigingen krijg...

nu heb ik ergens gelezen dat je appelsap of ranja er door moet doen... die vind ik wat beter.. maar tis ranzig...

heeft iemand nog ideeën om de 2 liter weg te krijgen...

hartelijk dank alvast!
Dit keer zonder signature
pi_17383059
Uhm, ten eerste heel veel sterkte.... met dat spul, want het onderzoek stelt niets voor, mits je een roesje krijgt.

Ten tweede:
*Goed koud drinken
*Met een rietje
*Mengen met limonade
*Kappen wanneer je ontlasting helder is... ga dus niet onnodig jezelf martelen met 4 liter
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_17383547
mmmm keb het geprobeert.. maar het lukt echt niet..alles wat ik binnen krijg gaat er net zo snel uit....

wat gebeurt er als je dat spul niet opdrinkt dan???

krijg je dan daar zo'n ding (weet naam zo niet) dat de darmen nog leeg zijn???
pi_17383655
phosphoral (of zoiets) is ook een laxeermiddel en wordt ooik gebruikt bij darmonderzoeken. Hier had je 2 flesjes van in moeten nemen (2 glazen). Super goor, maar beter 2 glazen dan een paar liter.

Jammer dat je dit topic niet eerder hebt geopend, want dan had je je dokter kunnen vragen om dit goedje te gebruiken.

Ik wens je veel succes, want het is een grote schande dat met de apparatuur/middelen van tegenwoordig je nog steeds door zo'n grote hel moet als voorbereiding van zo'n onderzoek.

Is dit je eerste onderzoek trouwens? Dan kan ik je vertellen dat het onderzoek minder erg is dan de voorbereiding.

SUCCES!!!!!! Ik duim voor je en hoop dat je een goede uitslag krijgt!

pi_17383710
Probeer je neus dicht te houden als je drinkt, je neus zorgt voor een groot gedeelte van je smaakvermogen dus als je dat een beetje kunt uitschakelen heb je wat minder last.
Voor wie niet weet waar hij naartoe wil, zijn alle wegen goed.
pi_17383777
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 22:28 schreef Ericjuh het volgende:
mmmm keb het geprobeert.. maar het lukt echt niet..alles wat ik binnen krijg gaat er net zo snel uit....

wat gebeurt er als je dat spul niet opdrinkt dan???

krijg je dan daar zo'n ding (weet naam zo niet) dat de darmen nog leeg zijn???
klean prep is een laxeermiddel. om een helder beeld te krijgen in je darmen moeten je darmen volledig leeg zijn. als je dit spul dus niet in neemt, dan kan het onderzoek niet door gaan en zal er een volgend onderzoek gepland worden waardoor je wéér diezelfde hel moet meemaken

Door laxeermiddel kun je buikpijn krijgen omdat je darmen en maag ineens van slag raken (het is namelijk geen "natuurlijk" spul). Je raakt aan de diarree. En nog niet zo'n beetje ook. Erg vervelend.

Als je bang bent voor het onderzoek: vraag of je moeder/beste vriend(in) mee mag. Soms laat men dit toe, soms niet.

Let wel: voor een dunne darm onderzoek (buisje in je keel om wit krijtachtige vloeistof toe te dienen) en vervolgens daar röntgenfoto's van te maken, hoeft niet altijd zo te gaan. Je kunt dat krijtachtige spulk ook gewoon opdrinken. Dan duurt het onderzoek iets langer, maar het smaakt niet echt vies en is het leed van een buisje in je keel je ook weer meteen bespaard gebleven. Ik weet niet welke darmonderzoek je krijgt, dus vertel dit maar even.

Je bedoeld een klisma? die wordt soms nog extra gegeven, maar komt niet vaak voor.
pi_17383811
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 22:36 schreef ron_nie het volgende:
Probeer je neus dicht te houden als je drinkt, je neus zorgt voor een groot gedeelte van je smaakvermogen dus als je dat een beetje kunt uitschakelen heb je wat minder last.
Helaas, dat zegt iedereen, maar vaak geeft dat niet genoeg resultaat om het spul wel weg te krijgen.

Meestal mogen laxeermiddelen niet met koolzuurhoudende dranken gemengd worden, maar met aanmaaklimonade/ siroop wel.
pi_17383843
Ik weet niet welk onderzoek je precies krijgt, maar als je me mailt kan ik je er waarschijnlijk wat meer over vertellen

Dus als je er behoefte aan hebt:
-

[ Bericht 5% gewijzigd door Mirjam op 03-04-2009 00:11:39 ]
pi_17384089
ze zeggen ook wel dat het met een klisma kan... (dat woord bedoelde ik)
ik heb vandaag bijna niks gegeten... keb een halve liter opgedronken en daarna met de zelfde gang weer in de wc gegooid...

ik bel morgen ff naar het ziekenhuis om te vragen of het ook anders kan...

het onderzoek zelf kijk ik totaal niet tegen op!! echt niet... ik ben idd in een roes... dus het komt helemaal goed...

waarom het onderzoek?

keb al een half jaar pijn rechts onder in mijn buik... ze dachten eerst dat het een blinde darm ontsteking was.. maar na een echo gemaakt te hebben lijkt het of de dunne darm er ook iets mee te maken heeft.. nu willen ze gaan kijken in de dunnedarm. als er alles goed is dan gaat de blinde darm er uit....

bedankt voor al jullie reacties... als jullie nog meer ideeen hebben hoor ik het graag want morgen ga ik het dan weer proberen... en daarvoor kijk ik hier ff...

owh nog ff over de reactie met neus dichthouden...

heb ik idd geprobeerd.. maar het werkt niet..
keb er al dubbel friss door gegooid, ranja.. maar ik proef telkens de smaak... en voor de mensen die dat spul nog nooit hebben gehad.... HET IS ECHT AFSCHUWELIJK.... te erg !!! tis net of je een hap zeewater moet doorslikken.. en dan 2 liter...

pi_17384131
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 22:33 schreef Hanneke1983 het volgende:
Jammer dat je dit topic niet eerder hebt geopend, want dan had je je dokter kunnen vragen om dit goedje te gebruiken.
niemand had me ooit verteld dat het zo super goor spul was.. ze hebben me zelfs geen tip gegeven... ik merkte pas dat het afschuwelijk was toen ik de eerste slok nam...
pi_17384619
Ja het is vreselijk, maar phosphoral is net zo erg. Het is gewoon pure bitterzout he Maar van phosphoral hoef je minder in te nemen
Bah ik kan de smaak zo naar boven halen, terwijl het toch al jaren geleden was.....

Als heel het onderzoek met 1 pure klisma kan, zou ik dat doen. Het zal geen fijn gevoel geven (of je moet er op kicken natuurlijk, maar dat lijkt me niet ) maar hoe dat precies werkt kun je het beste aan je doktoren vragen
Maar met een klisma wordt ongeveer de helft van de dikke darm gereinigd, dus niet de dunne dram, dan zou dat niet genoeg effect geven voor het onderzoek lijkt me?

Ik hoop voor je dat een roes werkt, want niet bij iedereen werkt die 100%. Ik wil je niet bang maken ofzo, maar ik zeg het maar even....

Hoe laat heb je morgen het onderzoek? Ik zal voor je duimen.

Welk onderzoek heb je dan? Een dunne darm onderzoek? Dan moet je onderdaad krijt achtig spul innemen in het ziekenhuis zelf (niet erg vies hoor), maar vraag of je het mag drinken i.p.v met een slangetje nar binnen te doen. Tenminste, als je wel tegen slangetjes kunt, is er geen reden tot zorgen maken.
Of heb je een onderzoek waar een slang via je anus in je dikke darm gaat en zo ook naar je dunne darm? (want daar krijg je meestal een roesje voor namelijk) Dan kun je meekijken op videobeelden, maar het kan wel zeer doen.

Als ik het goede onderzoek voor me heb (dunne darm onderzoek incl. röntgenfoto's), stelt het inderdaad niets voor, alleen de voorbereiding is verschrikkelijk!!

Als je morgen het onderzoek al hebt, ben je een beetje laat met informeren of het nog anders kan qua laxeermiddeld........

Succes!

vrijdag 27 februari 2004 @ 01:29:51 #12
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_17386449
Het eerste flesje phosphoral is wel te doen, maar de ochtend erna het tweede flesje.... dat kwam er bij mij met een noodgang uit.... ik was super misselijk en ik probeerde het echt binnen te houden, maar als je eenmaal begint over te geven.. dan is er geen houden meer aan. Ook nog eens pijnlijk, want je bent zo leeg als het maar kan.

Maar goed... X-prep heb je ook nog en dan krijg je idd een klysma in het ziekenhuis net voor het onderzoek.. maar of je daar nou zo blij mee moet zijn. Ik denk dat het gewoon het fijnste is om thuis te laxeren..Bovendien doen ze dit volgens mij alleen als je een sigmoīdoscopie krijgt.

Ow en geen rode ranja ofzo door de kleanprep gooien heh..
pi_17388073
keb ff naar het ziekenhuis opgebeld.. en ze zeiden dat het idd een smerig middel was (gohh daar ben ik iet achtergekomen) maar goed.. nu moet ik om 10 uur in het ziekenhuis komen en dan krijg ik daar een vloeistofje.... (doorzichtig vloeistofje zei ze)

weet iemand wat dat is..??
pi_17396574
ff kleine update...

ben naar het ziekenhuis geweest...

en daar aangekomen moest ik toch 2 liter van dat spul innemen... dus ik zeggen dat het onmogelijk gaat.. maar moest toch... hun hadden ranja smaakie sinasappel en citreon.... en een spuitje tegen het braken...

toen ging het wel... wel 3 a4 uur zitten martelen... dat waren echt de 3 langste uren ....

maar goed.. daarna naar ff op bedje en door naar de darm afdeling..

kreeg daar en sluitje voor de roes... en daar na is voor mij een vraag.... ik weet niks meer... echt niet... ik weet niet of ik wakker was of wat dan ook... toen kwam ik weer op afdeling en ff geslapen een uurtje en ik moch weer naar huis...

vrijdag 27 februari 2004 @ 17:48:12 #15
81202 blublub
snob and a half
pi_17396998
jah mooi is dat, zon roesje. heb dat tijdens mn stage gezien, is eigelijk wel grappig. je bent eigenlijk helemaal niet weg als je zon roesje krijgt. je wordt wel wat rustiger maar verder ben je helemaal bij (ze hebben nl wel je medewerking nodig en moeten je kunnen aanspreken). was zon vrouw die moest een colonscopie, zat ze de hele tijd au te roepen tijdens t onderzoek, zag ik haar later op de afdeling, zei ze: nou ik heb er niets van gemerkt hoor, volgens mij deed t helemaal geen pijn. je geheuegen wordt dus zeg maar een beetej gewist
Op zondag 26 september 2004 14:45 schreef DennisMoore het volgende:
Het zij je vergeven, omdat je een maisje bent. 8-).
pi_17398963
fijn eric dat het nu voorbij is. maar wat voor onderzoek heb je nu precies gehad? want dat was me nog niet helemaal duidelijk

blubblub, kan idd voorkomen, maar zeker niet bij iedereen
pi_17399190
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 19:46 schreef Hanneke1983 het volgende:
fijn eric dat het nu voorbij is. maar wat voor onderzoek heb je nu precies gehad? want dat was me nog niet helemaal duidelijk

ik heb volgens de dokters blindedarm ontsteking. maar op de echo (die ik 3 weken geleden heb gemaakt) zagen ze ook wat aan de dunnedarm. en omdat het dan zinloos is om de blindedarm er alleen maar uit te halen hebben ze de dunne darm ff van binnen bekeken. nu blijkt dat de dunne darm ook ontstoken is en nu moet ik maandag weer terug naar het zoekenhuis..

owhh keb net ook heerlijk een paar uur geslapen, en ik weet zeker dat als ik vanavond naar bed ga ook weer heerlijk ga slapen. je bent er zo lekker duf van....
pi_17400489
maar hoe heette dat onderzoek? colonscopie

fijn dat dat roesje zo goed bij je werkte, het werkt niet bij iedereen zo sterk

vrijdag 27 februari 2004 @ 21:26:26 #19
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_17400736
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 17:48 schreef blublub het volgende:
jah mooi is dat, zon roesje. heb dat tijdens mn stage gezien, is eigelijk wel grappig. je bent eigenlijk helemaal niet weg als je zon roesje krijgt. je wordt wel wat rustiger maar verder ben je helemaal bij (ze hebben nl wel je medewerking nodig en moeten je kunnen aanspreken). was zon vrouw die moest een colonscopie, zat ze de hele tijd au te roepen tijdens t onderzoek, zag ik haar later op de afdeling, zei ze: nou ik heb er niets van gemerkt hoor, volgens mij deed t helemaal geen pijn. je geheuegen wordt dus zeg maar een beetej gewist
Ja, ik ben door z'n roesje ook compleet van de wereld en ik schijn nogal dronken over te komen, dus wel grappig te doen ofzo
  zaterdag 28 februari 2004 @ 00:04:00 #20
81202 blublub
snob and a half
pi_17403259
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 19:46 schreef Hanneke1983 het volgende:

wat kan voorkomen?
Op zondag 26 september 2004 14:45 schreef DennisMoore het volgende:
Het zij je vergeven, omdat je een maisje bent. 8-).
pi_17403272
heb ik ook wel eens moeten doen
zit nix anders op dan mengen met limo ofzo en gewoon doorzuipen achterelkaar
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_17407211
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 21:11 schreef Hanneke1983 het volgende:

fijn dat dat roesje zo goed bij je werkte, het werkt niet bij iedereen zo sterk
eigenlijk wel humor... ik heb eerst mijn post van gisteren moeten nalezen om te kijken wat ik allemaal heb gedaan.. weet zowat helemaal niks meer tot 8 uur en daarna mis ik nog heel veel stukken....

maar voor de gene die nog ooit een keer klien-prep moet drinken.. dan zou ik dit aanraden...

eet die dag voor het onderzoek zowat niks.. wat er in gaat moet er ook weer uit... ik heb een dag voor het onderzoek 3 beschuitjes gegeten, 1 bolletje kaas en 1 kopje soep...
's avond had ik dat klien-prep dus niet gebruikt.. de volgende dag heb ik een spuitje gekregen waardoor ik niet ging braken... toen heb ik 1 1/2 liter klienprep opgedronken met sinaasappelranja... LET OP!!!! nee geen rode ranja.. dat mag absoluut niet... ivm bloedingen of zo...
na 1 1/2 liter was ik gelukkig helemaal leeg.. (volgens mij eerder al.. maar die domme zuster liet met doordrinken), owh ik heb ook nog veel kauwgom gebruikt..

en geloof me .. ik ben echt een pieler op het gebied van smerige dingen.. het is idd afzien, maar wat wel werkt is de druk die op me gezet werd want als ik voor 2 uur leeg was dan mocht ik als eerste en dat betekend ook weer vroeg naar huis....

en als je het echt niet binnen krijgt, dan kunne ze het ook via een slangetje in je neus doen... dat is alleen niet prettig.. want je moet een hele tijd met zo'n slangetje lopen en het inbrengen is niet fijn....
quote:
zou het echt niet weten.. staat ook nergens op de papieren... wat houd dat precies in dan ??
pi_17461026
colonscopie is dat men met een slangetje incl. mini-camera in je anus gaat en zo videobeelden kan maken om te kijken hoe de darm er van binnen uit ziet
pi_17528363
Onderzoek is gelukkig voor ts achter de rug, daarom slotje.
Prima en vooral nuttig naslagwerkje voor later.

[ Bericht 23% gewijzigd door Brennie op 06-03-2004 03:17:48 ]
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_17534255
Op verzoek van de T.S open .
pi_17534339
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 21:11 schreef Hanneke1983 het volgende:
sorry dat ik zo lang niet gereageerd heb .. maar het was idd een colonscopie!

er kwam uit dat ik een fikse ontsteking had aan de dunne darm...
ze denken nu dat ik de ziekte van crohn heb.. geen leuke ziekte
ben nu aan prednisolon 40mg en dat moet ik 2 weken slikken...

zit de laatste paar dagen totaal niet lekker in mijn vel..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')