Dat is ook geen homeopathie, maar fytotherapie. Die stoffen zijn niet zo tot in het belachelijke verdund, dus kunnen ze inderdaad best een werking hebben.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 11:56 schreef ToT het volgende:
Nog even een gewone vraag tussendoor: ikzelf geloof er ook niet in dat iets sterker wordt als je het verdunt, maar die middeltjes van Dr. Vogel zijn toch ook homeopatisch en daarbij gaat het volgens mij gewoon wel om de stoffen die er in zitten. Die middeltjes hebben wel een aantoonbare werking. Kruiden hebben zeer zeker wel effekt op het menselijk lichaam. Veel moderne chemische geneesmiddelen zijn gebaseerd op werkzame stoffen die in kruiden zitten.
Daarbij heb je tegenwoordig heel veel cosmetishe middeltjes met allerlei kruiden en zooi er in zoals Aloë Vera enzo, wil je zeggen dat dat allemaal om een placebo effect draait?
Discussie heeft niet zo'n zin, maar wat heeft dat wel? Ik vind dat ik gelijk heb, jij vindt dat jij gelijk hebt. Het verschil is dat ik echt gelijk hebquote:Als jij al zo keihard zegt dat brandwondjes ook spontaan kunnen verdwijnen binnen een paar minuten (en dan praat ik niet over alleen maar rode plekjes maar echt dat de huid kapot is) en dat er bij mij geen Reiki aan te pas kwam en dat homeopatische middelen nooit schadelijk zijn en nooit bloedvaten wijder maken en alternatieve geneeskunde niks helpt, zul je ook nooit open staan voor tegenbewijs. Als echt alleen maar de reguliere geneeskunde volgens jou alle wijsheid in pacht heeft en alles daaromheen boerenbedrog en bijgeloof is, heeft verdere diskussie totaal geen zin.
Vooral dat er bij mij geen Reiki aan te pas kwam vind ik ronduit bullshit. Ik zie toch zelf wel wat ik voel en zie en meemaak? Ik merk de energie duidelijk door mij heen stromen sinds de inwijdingen en nee: dat is niet psychisch. Ik was er eerst ook ZEER skeptisch over en verklaarde iedereen voor gek die het deed.
Ik blijf open voor verandering. We weten nog lang niet alles, en als er nieuwe dingen bekend worden, zal ik die heus willen accepteren.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 12:30 schreef sniker het volgende:
blijf op zn minst open voor verandering
je hoeft hjet niet aan te nemen omdat ik of wie dan ook het zegt.
maar als iets aannemelijk gemaakt kan worden geef het dan de voordeel van de twijfel.
Tja openstaan voor verandering is 1, daadwerkelijk veranderen is een 2e. Als jij ervoor kiest jezelf leuke dingen te onthouden door te wachten op de bevindingen van een ander en dat kopieëren moet je zelf weten natuurlijk. Of je de massa volgt of jezelf, jouw keuze.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 12:36 schreef Rasing het volgende:
Ik blijf open voor verandering. We weten nog lang niet alles, en als er nieuwe dingen bekend worden, zal ik die heus willen accepteren.
Alleen "jij" kan iets aannemen. Om datgene wat je wordt aangeboden werkelijk te zien zal je eerst andere dingen moeten aannemen voor je in staat bent iets anders aan te nemenquote:Dan moet het wel aannemelijk gemaakt worden.
Ergens heb je gelijk. Het maakt inderdaad niet uit op wat voor manier je die "energie" of dat onzichtbare doorgeeft, alles wat je ziet bestaat daar namelijk uit. Je kan net zo goed reiki doorgeven uit je ogen als je handen, maakt niet uit. Die chakra's zijn opstapjes om je een nieuw concept te leren. Vandaaruit ga je verder. Die bergkristallen om je nek zijn er om je elke dag te herinneren aan schoonheid. Maar schoonheid zit in het oog van de aanschouwer en we weten allemaal dat de ogen de spiegels van de ziel zijnquote:Verdunningen van 10^200, genezing door je handen ergens boven te houden, naalden in je voet, kristallen om je nek, dat is allemaal niet aannemelijk, en bovendien gemakkelijk te testen, maar nog nooit ondubbelzinnig aangetoond.
Kirlian fotografie.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:17 schreef ToT het volgende:
De wetenschap heeft met een bepaalde foto-methode aangetoond dat elke steensoort zijn eigen uitstraling heeft, alleen weten ze niet of die straling een werking op het menselijk lichaam heeft. Ik ben helaas de naam van die foto-methode en de soort straling die er van af komt vergeten.
dit is de fotografie die je bedoelt. Ik post nu aardappelen die hun specifieke kleur uitstralen maar als je op de site kijkt of even met google zoekt zie je dat er ook andere kleuren zijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:28 schreef ToT het volgende:
Hmmm ik weet niet zeker of dit het was hoor. Op die foto's zag je echt allerlei kleuren. Beetje zoals een aura
Je bedoelt dat recente Reiki-experiment van Shiflett? Ik heb gezocht op PubMed naar: Reiki Controlled Trial.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 14:50 schreef Rasing het volgende:
Mag ik weten waar je dat vandaan hebt, Theriac? Ik kon over Reiki niet zo bijzonder veel over vinden van sceptische zijde...
Niet persoonlijk ToT - maar jij zegt hier dat "het schijnt dat mensen met Reiki heel andere kleuren..."; een volgend persoon zal - gebaseerd op jouw post hier - zeggen "mensen met Reiki hebben...." - en dat is het gevaar van anekdotes.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 15:38 schreef ToT het volgende:
Nou het is misschien niks paranormaals, maar mensen met Reiki schijnen heel andere kleuren uit de vingertoppen te hebben dan mensen zonder Reiki.
Verder heb ik me er niet zo in verdiept.
Geen bijwerking, want überhaupt geen werking.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 16:33 schreef ToT het volgende:
Daarbij komt dat je met veel alternatieve therapieën geen nare bijwerkingen hebt.
Er wordt ook niet beweerd dat wat "de grote geneesheren" - erg denigrerende term overigens - niet accepteren, ook niet werkt. Maar er wordt wel beweerd dat dat voor homeopathische middelen geldt. Niet voor fytotherapeutische dus.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 17:32 schreef ToT het volgende:
Ik heb het nu niet over homeopatische middelen maar over alternatieve geneeswijzen in het algemeen. Je kunt onmogelijk beweren dat NIETS wat niet door "de grote geneesheren" geaccepteerd is werkt.
En tja, als jij denkt dat overal bijwerkingen bij horen te zijn; veel plezier dan, zou ik zeggen.
Bewijs? Bron?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 16:49 schreef Rasing het volgende:
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |