abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juli 2001 @ 21:54:31 #1
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1212281
Uit de Telegraaf, nieuwslink van vandaag (ook op RLT Text):

Traumahelikopter mag jongen niet redden

MEPPEL/ASSEN - Een Duitse traumahelikopter uit Rheine heeft zaterdagmiddag het leven gered van een Nederlands jongetje. De Nederlandse traumahelikopter mocht de lucht niet in, omdat het dagelijks toegestane aantal vluchten al was bereikt.

Om het kind te vervoeren vanuit het ziekenhuis in Meppel naar een gespecialiseerd ziekenhuis buiten de regio, wilde de ambulancedienst Drenthe de traumahelikopter inschakelen die is gestationeerd bij het Radboudziekenhuis in Nijmegen. De milieuvergunning laat echter slechts een beperkt aantal vluchten toe, waardoor de helikopter in Nijmegen aan de grond bleef.

Dit schoot W. de Vrij, directeur van de Regionale Ambulance Voorziening Drenthe in het verkeerde keelgat: "De Duitse collega's waren bereid het kind op te halen en door te vliegen naar Wilhemshafen in Duitsland. De milieuvergunningen in Nederland zijn te beperkt. Als het Duitse traumateam niet zo accuraat had gereageerd, dan was het voor dit jongetje slecht afgelopen. Nu leeft het tenminste nog", aldus De Vrij.

-------

Welke idioot verzint het dat zo'n milieurregel boven een mensenleven gaat?
Dit is echt zo'n voorbeeld van volstrekt doorgeslagen wetgeving in Nederland.

wat moet ik hier nu neerzetten?
  zondag 15 juli 2001 @ 21:57:30 #2
10090 waspman
life is sweet
pi_1212307
gelden die milieu-eisen dan niet voor Duitse helicopters die boven Nederland vliegen??????
  zondag 15 juli 2001 @ 22:02:20 #3
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1212355
quote:
Op zondag 15 juli 2001 21:57 schreef waspman het volgende:
gelden die milieu-eisen dan niet voor Duitse helicopters die boven Nederland vliegen??????
Blijkbaar niet.
weer typisch nederland. zelf het beste jongetje van de klas willen zijn.

wat ik mij nou zat af te vragen: stel dat het fout gegaan was met dat jongetje, kun je dan als ouders degenen die ervoor gezorgd hebben qua milieuregels dat de heli niet mocht vliegen, die personen aanklagen?

wat moet ik hier nu neerzetten?
  zondag 15 juli 2001 @ 22:02:49 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1212360
Ik heb dit bericht ook gelezen en inderdaad te belachelijk voor woorden dat in dit soort zaken de milieuwetgeving voorgaat boven het redden van mensenlevens.
Enige tijd geleden, tijdens de Volendam-brand, was er ook al sprake van dat er vanwege die wetgeving maar een beperkt aantal vluchten toegestaan waren.
Hoog tijd dat de Inspectie Volksgezondheid via de 2e kamer vragen laat stellen hierover, lijkt mij.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 15 juli 2001 @ 22:03:46 #5
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_1212367
quote:
MEPPEL/ASSEN - Een Duitse traumahelikopter uit Rheine heeft zaterdagmiddag het leven gered van een Nederlands jongetje. De Nederlandse traumahelikopter mocht de lucht niet in, omdat het dagelijks toegestane aantal vluchten al was bereikt.
?????????????
quote:
Om het kind te vervoeren vanuit het ziekenhuis in Meppel naar een gespecialiseerd ziekenhuis buiten de regio, wilde de ambulancedienst Drenthe de traumahelikopter inschakelen die is gestationeerd bij het Radboudziekenhuis in Nijmegen. De milieuvergunning laat echter slechts een beperkt aantal vluchten toe, waardoor de helikopter in Nijmegen aan de grond bleef.
jeeez... in dit dat wordt het inderdaad wel te erg met de regeltjes hoor.
Stel nou dat die jongen wel dood was gegaan, hadden ze dan aan z'n ouders moeten uitleggen ; ja, sorry, we hadden hem kunnen redden, maar ja, de helikopter was vandaag al voor een gebroken been uitgevlogen dus...

AAAHHHHHRRGGGHHH. wat mogen we toch blij zijn dat we in 'regeltjesland' wonen, waar alles teminste netjes met regeltjes is geregeld.

Ben benieuwd wanneer in een vergunning moet gaan aanvragen om een potje uit m'n neus te halen.

quote:
Dit schoot W. de Vrij, directeur van de Regionale Ambulance Voorziening Drenthe in het verkeerde keelgat: "De Duitse collega's waren bereid het kind op te halen en door te vliegen naar Wilhemshafen in Duitsland. De milieuvergunningen in Nederland zijn te beperkt. Als het Duitse traumateam niet zo accuraat had gereageerd, dan was het voor dit jongetje slecht afgelopen. Nu leeft het tenminste nog", aldus De Vrij.

Tssss, nee, dat is mileutechnisch gezien juist. Een helikopter in nijmegen hebben staan, en dan een 1 uit duitsland laten komen.
Zorgt die extra lange rit niet voor dezelfde of meer CO2-uitstoot die de nijmegese helikopter had veroorzaakt?

pffff, 'k word maar eens tijd om naar Jamaica ofzo te verhuizen.

quote:
Welke idioot verzint het dat zo'n milieurregel boven een mensenleven gaat?
Duidelijk mensen die geen weet van de maatschappij hebben.
quote:
Dit is echt zo'n voorbeeld van volstrekt doorgeslagen wetgeving in Nederland.
helemaal mee eens.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  zondag 15 juli 2001 @ 22:03:49 #6
13488 koekie.net
a.k.a. koekiemonster
pi_1212368
Klote vergunningen. Waarvoor hebben ze die dingen nu aangeschaft... De milieu-eisen zullen wel slaan op de geluidshinder van die dingen. Zeg maar een soort Schiphol in het klein Maar in dit soort zaken moet een traumaheli daar toch boven worden gesteld.

Als je zo gaat beginnen kun je net zo goed zeggen dat er per etmaal maximaal 5 ambulances met kabaal naar het ziekenhuis mogen rijden.

Dit land gaat zo echt nog eens kapot

pi_1212393
Dus we gedogen wel vuurwerkbedrijven met teveel vuurwerk, cafe's met laaghangende brandgevaarlijke versiering, laten duizenden kilo's drugs nederland binnekomen om te proberen 1 grote boef te vangen en zo kan ik nog wel even door gaan.

Maar als er levens GERED moeten worden dan moeten de regeltjes worden opgevolgd. Sorry maar hier raak ik de draad even kwijt, toch best wel een k**land als we dit laten gebeuren...

  zondag 15 juli 2001 @ 22:10:51 #8
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1212431
quote:
Op zondag 15 juli 2001 22:03 schreef koekie.net het volgende:
Klote vergunningen. Waarvoor hebben ze die dingen nu aangeschaft... De milieu-eisen zullen wel slaan op de geluidshinder van die dingen.
Ik kan me niet voorstellen dat ik bij zo'n ziekenhuis zou wonen en zou klagen als er te vaak een traumahelicopter overkomt terwijl ik weet dat die mensenlevens kan redden.
Moet ik dan ook klagen tegen het gebruik van sirenes door brandweer of ambulance?
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_1212497
Kan iemand mij iets uitleggen?

Situatie nu: In Nijmegen een heli, maar zit aan de toegestane vlieguren qua milieu, dus niet vliegen. In groningen staat er een maar die is nog niet operationeel. MAW was deze wel operationeel ging die vliegen. Dat mag wel. Ook mogen er meer heli's komen, maar dat duurt nog ff.

Graag hier antwoord op. Wat is er tegen om 1 heli de vlieguren van 3 heli's te laten maken. Ik vind het weer echt iets voor nederland, voorbeeld 1 heli mag 3 keer uitvliegen, daarna grounded. Maar als je 3 heli's hebt mag er 9 keer gevlogen worden, ja dat helpt wel he, meer heli's meer milieu belasting (materialen waarvan ze gemaakt moeten worden), meer mensen nodig (er is al een tekort), ik volg het niet meer

Nog ff iets wat ik afvraag, als het iemand van het koninklijk huis of van de regering was, vloog dat ding dan ook niet?????

  zondag 15 juli 2001 @ 22:45:07 #10
12856 NiHiels
Zo, nu eerst een bak koffie...
pi_1212755
Zo'n situatie heeft zich al eens eerder voor gedaan.
Hier kan ik me echt dood aan ergeren.

die k** regering met hun k** regels

Hand over the coffee and no one gets hurt.
  zondag 15 juli 2001 @ 23:08:02 #11
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1212888
Jan Pronk was ook een specialist in het uitdenken en ten uitvoer brengen van zulke belachelijke maatregelen.

Vraag me af als iemand van het Koningshuis daar had gelegen of die regel dan ook nog van kracht was.

Hevig kunne kwatsu is een gave
  maandag 16 juli 2001 @ 09:19:42 #12
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_1214153
Dit soort regelgeving kan alleen in nederland. Het is haast het zelfde als het gebruik van wiet. Je mag het wel als coffeshop verkopen maar je mag het niet inkopen.

Dit is werkelijk te zot voor worden. Er wordt een dure heli aangeschaft maar er mag niet mee gevlogen worden. Wat kost het wel niet om dat ding werkeloos aan de grond te laten staan??

  maandag 16 juli 2001 @ 09:38:52 #13
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_1214213
Ik zal even advocaat van de duivel spelen:
Die milieuregels zijn afgesproken om de overlast in Nijmegen te beperken. De heli zou van Assen naar een anderel locatie gaan (niet zijnde Nijmegen). Om overlast met de buurt te beperken zijn er een aantal vluchten per dag afgesproken. Op dit moment is er in Nijmegen een groot evenement gaande(vierdaagse(-feesten)) waar tienduizende mensen op afkomen. Op het moment dat daar wat gebeurd en de helicopter zou onderweg zijn om iemand van A naar B te vervoeren terwijl er daar in de (eu)regio een heli beschikbaar was, was ook een hoop geklaag op gang gekomen. En denk eens aan Schiphol/hoofddorp hoe de mensen daar klagen over het aantal overkomende vliegtuigen. En dan kun je ook nog zeggen dat de mensen die daar wonen er voor gekozen hebben om daar te wonen terwijl bekend is dat er een vliegveld is, terwijl in Nijmegen pas sinds een paar jaar de heli aanwezig is.

Ik zeg niet dat ik achter de beslissing sta, maar zoals de grote filosoof Johan ooit zei "elk voordeel hep zijn nadeel" en "De bal ken twee kanten uit"

[Dit bericht is gewijzigd door Da hopman op 16-07-2001 09:50]

De mensen zijn gek geworden
pi_1214256
En die ambulances dan ? Met loeiende sirenes komen ze aanrijden. Krijgen die straks ook een maximum aantal momenten dat ze mogen uitrijden ?

Milieu-eisen

Wie wil nou nog in vredesnaam kinderen groot brengen in dit land.

  maandag 16 juli 2001 @ 10:07:11 #15
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_1214283
Ik! Alleen al het feit dat mensen het hier zo goed hebben dat ze zich druk kunnen maken over de geluidsnormen van een traumahelicopter sterker nog er zijn traumahelicopters, geeft aan dat er in dit land een grote welvaart is. Daarom heb ik daar niet zo'n moeite mee. Wat ik een kind meegeef is dat het respect voor een ander moet hebben en ook nog coulant moet zijn.
De mensen zijn gek geworden
  maandag 16 juli 2001 @ 10:43:08 #16
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_1214435
...

(meer woorden heb ik voor zo'n idiote regelgeving niet over, het spijt me)

Greetz,

Joe Kurr

Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  maandag 16 juli 2001 @ 10:56:07 #17
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_1214505
quote:
Op maandag 16 juli 2001 09:38 schreef Da hopman het volgende:
Ik zal even advocaat van de duivel spelen:
Die milieuregels zijn afgesproken om de overlast in Nijmegen te beperken. De heli zou van Assen naar een anderel locatie gaan (niet zijnde Nijmegen). Om overlast met de buurt te beperken zijn er een aantal vluchten per dag afgesproken. Op dit moment is er in Nijmegen een groot evenement gaande(vierdaagse(-feesten)) waar tienduizende mensen op afkomen. Op het moment dat daar wat gebeurd en de helicopter zou onderweg zijn om iemand van A naar B te vervoeren terwijl er daar in de (eu)regio een heli beschikbaar was, was ook een hoop geklaag op gang gekomen. En denk eens aan Schiphol/hoofddorp hoe de mensen daar klagen over het aantal overkomende vliegtuigen. En dan kun je ook nog zeggen dat de mensen die daar wonen er voor gekozen hebben om daar te wonen terwijl bekend is dat er een vliegveld is, terwijl in Nijmegen pas sinds een paar jaar de heli aanwezig is.

Ik zeg niet dat ik achter de beslissing sta, maar zoals de grote filosoof Johan ooit zei "elk voordeel hep zijn nadeel" en "De bal ken twee kanten uit"


Zeikerd

stel nou dat het jou kind was !

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  maandag 16 juli 2001 @ 10:58:39 #18
12123 HighPriority
*wiebel*wiebel*
pi_1214519
Tja, 1 vlucht extra is misschien wel een kwart dooie boom en tja, dat weegt zwaarder dan een mensenleven en gezin dat eraan kapot gaat offcourse.

Uiteraard maakt die boom die 10 meter verderop omgehakt wordt niets uit, want die is om papier van te maken voor die papierstapel onnodige troep formuliertjes in onze burocratische maatschappij. En laat daar nou net één of ander uitzonderings regeltje voor gemaakt zijn door de mensen die daar er baat bij hebben.

(lees voor boom één of ander mileu-gedoe wat op een gelijksoortige schijnheilige manier zo afgehandeld wordt.)

Logisch toch

&

[Dit bericht is gewijzigd door HighPriority op 16-07-2001 11:07]

pi_1214592
Laten we met zijn allen verhaal gaan halen bij het ministerie van volksgezondheid en milieu! Godverdomme, dit is toch niet normaal meer?

Ik bedoel, vele industrien vervuilen het milieu en Nederland doet er weinig aan, initiatieven om het milieu te ontlasten worden afgekocht omdat de economie belangrijker is dan het milieu en nu blijkt zelfs een mensenleven minder waard te zijn dan milieu dat al minder waard is dan geld.....over devaluatie gesproken!

Nederland kennende gaat dit in de doofpot, maar ik wil dit laten escaleren. Laat hen bloeden en lijden die dit veroorzaakt hebben!!!

Wat kunnen we er tegen doen? Zijn er mensen die iets kunnen organiseren? Misschien kan iemand Willibrort inschakelen? Of een Breekijzer er tegen aan gooien?

  maandag 16 juli 2001 @ 11:19:15 #20
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1214649
in Buitenveldert (Amsterdam) waar de Amsterdamse Traumaheli opsteeg, begonnen mensen te klagen over het geluid en spanden rechtzaken aan. Daarom mocht dat ding niet 's nachts vliegen. Typisch geval van NIMBY gedrag dus. Er zal in nijmegen ook wel zoiets spelen.

je klaagt toch ook niet dat een ambulance 's nachts de sirene gebruikt?

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1214680
Ik heb gehoord dat die heli in Nijmegen een beperkt aantal keren per dag mag uitvliegen. Ze hadden nog 1 vlucht staan, en die wilden ze graag bewaren "voor een ernstiger geval". (Hoorde ik op het nieuws.)

Rheine - Meppel is trouwens hemelsbreed ongeveer net zo ver als Nijmegen - Meppel. Maar het blijft onzinnig dat er geen heli in NL beschikbaar is om die jongen te vervoeren, al was het maar omdat die jongen nu in Duitsland ligt en z'n ouders waarschijnlijk veel verder moeten reizen dan wanneer hij in NL (Groningen??) zou liggen.

Met de ramp in Volendam werd de trauma heli niet gebruikt omdat deze alleen overdag mocht vliegen. De heli mocht iig niet na 19:00 uitvliegen als ik het me goed herinner.

Erg handig, al die regeltjes... Met speciale dank aan de ministers. Vraag me toch af hoe ze zouden reageren als het een keer een van hun familieleden betreft.

pi_1214727
quote:
Op maandag 16 juli 2001 11:19 schreef links234 het volgende:
in Buitenveldert (Amsterdam) waar de Amsterdamse Traumaheli opsteeg, begonnen mensen te klagen over het geluid en spanden rechtzaken aan. Daarom mocht dat ding niet 's nachts vliegen. Typisch geval van NIMBY gedrag dus. Er zal in nijmegen ook wel zoiets spelen.

je klaagt toch ook niet dat een ambulance 's nachts de sirene gebruikt?


Ik kan me voorstellen dat er in de regeltjes voor de trauma heli iets staat dat ze niet zomaar voor een gebroken been mogen gaan vliegen. En als zo'n ding dag en nacht in de lucht is kun je je ook gaan afvragen waar ze mee bezig zijn.

En zo'n sirene van een ambulance zal me niet echt boeien. Meestal is die toch snel weer weg, en volgens mij wordt die sirene alleen aangezet als het echt nodig is. De zwaailampen hoor je sowieso niet en zijn voor mensen buiten (zeker als het donker is) wel goed te zien.

Die sirene zetten ze wel aan op gevaarlijke punten. Ik heb eens gelezen dat een ambulance (/brandweerauto/politieauto) met zwaailicht maar zonder sirene nog steeds geen voorrangsvoertuig is, dat ze zich dus nog steeds net zo aan de regeltjes moeten houden als ieder ander.)

  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 juli 2001 @ 11:53:17 #23
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1214916
Als er wat minder plezier vluchtjes gemaakt zouden worden en de plezier luchtvaart meer ruimte vrij laat voor de trauma helicopters dan scheelt dat ook weer. Protesteer dan ook tegen de plezier luchtvaart die daar ook geen ruimte meer voor vrij maakt...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_1214937
HEB JE VAN FOK.NL GECOPIED EN GEPAST
  maandag 16 juli 2001 @ 12:01:41 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1214986
quote:
Op maandag 16 juli 2001 11:54 schreef mob_boss het volgende:
HEB JE VAN FOK.NL GECOPIED EN GEPAST
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1215155
quote:
Op zondag 15 juli 2001 22:10 schreef evert het volgende:

Ik kan me niet voorstellen dat ik bij zo'n ziekenhuis zou wonen en zou klagen als er te vaak een traumahelicopter overkomt terwijl ik weet dat die mensenlevens kan redden.
Moet ik dan ook klagen tegen het gebruik van sirenes door brandweer of ambulance?


Zelf wonen wij tegenover de landingsplek van een trauma-helicopter en zelfs snachts hebben we er minder lawaai (en last) van dan een opgevoerde scooter. Dus dat valt wel mee.

Als het mijn kleine was geweest die daar lag had ik nog wel eens mee willen maken of die heli niet op zou stijgen. Ik denk dat ik de verantwoordelijke een mes op zijn strot zou zetten, letterlijk. Good for him. ligt de verantwoordelijkheid tenminste bij mij.

To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
  maandag 16 juli 2001 @ 13:42:53 #27
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_1215742
quote:
Op maandag 16 juli 2001 11:32 schreef Light het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat er in de regeltjes voor de trauma heli iets staat dat ze niet zomaar voor een gebroken been mogen gaan vliegen. En als zo'n ding dag en nacht in de lucht is kun je je ook gaan afvragen waar ze mee bezig zijn.

En zo'n sirene van een ambulance zal me niet echt boeien. Meestal is die toch snel weer weg, en volgens mij wordt die sirene alleen aangezet als het echt nodig is. De zwaailampen hoor je sowieso niet en zijn voor mensen buiten (zeker als het donker is) wel goed te zien.


Een ambulance rijdt niet veel harder dan de rest van het verkeer (ongeveer 70km/h in de stad), dus hoor je die nog redelijk lang, ook omdat het geluid ervan weerkaatst tegen gebouwen. Een helikopter vliegt rond de 2 a 300 km/h en heeft geen sirene. Die hoor je dus veel korter dan een ambulance.
Tegenwoordig gebruiken ze ook al NOTAR helikopters als vliegende ambulance. deze heli's hebben geen tailrotor (NOTAR staat voor NO TAil Rotor) en zijn daardoor veel stiller. De tailrotor is namelijk de grootste bron van herrie op een helikopter.
Het zal hier waarschijnlijk gaan om het idee dat mensen hebben: "helikopter = geluidsoverlast"
Wat mij betreft kunnen ze die trauma-heli's 24-7 inzetten als dat nodig is.

Greetz,

Joe Kurr

Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  maandag 16 juli 2001 @ 15:09:57 #28
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_1216376
Hallo, daar is de advocaat van de duivel weer even:Ziekenhuis: Jongen was niet in levensgevaar

Uitgegeven: 16-7-2001 14:00
Laatst gewijzigd: 16-7-2001 14:43

MEPPEL - Het jongetje dat zaterdagmiddag halsoverkop door een Duitse traumahelikopter vanuit Meppel naar Wilhelmshaven is vervoerd, verkeerde niet in levensgevaar. Dit zei maandag W. van Ittersum, directeur algemene zaken van het Diaconessenhuis in Meppel.

Zijn uitlating staat haaks op die van directeur W. de Vrij van de Regionale Ambulance Voorziening Drenthe (RAV), die afgelopen zaterdag een vergeefs beroep deed op een Nederlandse traumahelikopter. De Vrij was woedend dat de traumaheli de lucht niet in mocht en zei dat het jongetje zijn leven dankte aan het accurate optreden van het Duitse traumateam.

Het jongetje lag volgens Van Ittersum van het Diaconessenhuis aan de beademingsapparatuur en had door het ziekenhuis in Meppel voorlopig nog kunnen worden behandeld. "Het kind is afkomstig uit Duitsland en zijn situatie was daar in een ziekenhuis bekend. Daarom kozen wij ervoor het kind naar Duitsland te brengen. Hiervoor hebben wij de ambulancedienst ingeschakeld. Waarom zij voor een traumahelikopter hebben gekozen, is ons niet bekend. Dat gaat buiten ons om", aldus Van Ittersum.

De Vrij laat maandag in een reactie weten dat op verzoek van de hoofdarts van de kinderafdeling van het ziekenhuis in Meppel een helikopter is geregeld. "Volgens de behandelend kinderarts was de toestand van het kind dermate slecht dat helikoptervervoer noodzakelijk was."

Juridisch geharrewer

De Vrij klaagde zaterdag zijn nood over de inzet van traumaheli's in Nederland, nadat het Radboudziekenhuis in Nijmegen had geweigerd een heli naar Meppel te sturen. "Het is frustrerend dat de heli's door juridisch geharrewar maar zeer beperkt gebruikt mogen worden", zei hij. Daarbij doelde hij op de milieuvergunning die slechts een beperkt aantal vluchten per dag toelaat.

Directeur B. Berden van het Radboutziekenhuis liet daarop weten dat zijn weigering niets met de milieuvergunning te maken had. In zijn ogen was het geval in Meppel niet spoedeisend genoeg. Bovendien mogen de Nederlandse traumaheli's de grens niet passeren.

Het ministerie van Volksgezondheid werkt aan uitbreiding van het aantal traumahelikopters en dus ook vluchten. Zo is er inmiddels voor het noorden van het land een traumahelikopter in Groningen gestationeerd. Deze kan echter door capaciteitsproblemen nog niet de lucht in

De mensen zijn gek geworden
  maandag 16 juli 2001 @ 15:17:08 #29
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1216429
"Ho, ho, voordat u gaat opstijgen, moet u eerst deze formulieren invullen en indienen bij loket 4, alleen geopend op dinsdag t/m donderdag van 11:00 uur tot 12:00 uur en van 15:00 uur tot 15:30 uur. Vergeet niet de parafen te ondertekenen.
En.. Opstijgen mag alleen tussen 11:00 uur tot 15:30 uur. Prettige dag verder."
The Internets, I needs it..
  maandag 16 juli 2001 @ 15:41:17 #30
3542 Gia
User under construction
pi_1216578
Ik vind gewoon dat het niet uit moet maken hoe vaak een trauma-helicopter vliegt. Als het nodig is, is het nodig. Dat ding is er om levens te redden.

Ga a.u.b. niet zitten zaniken over geluids-overlast.

Ik vind het geluid van een helicopter niet hinderlijk, en de meeste kinderen vinden het gaaaaf, als er een helicopter over komt.

pi_1216597
Belachelijk. Als het om schiphol gaat komt men elke keer met economische groei dit en dat, nee we kunnen niet minder vliegen, schiphol moet kunnen blijven groeien, in het belang van het land bla bla yade yade, en worden keer op keer de regels overtreden en uitgerekt, en dan gaat het over één helicopter, die ook nog eens mensenlevens redt en dan gaan ze zich opeens wel aan de regeltjes houden.

Degene die dit verzonnen heeft mogen ze van mij uit een vliegende helicopter smijten.

Als die dan tenminste wel mag opstijgen.

Unox, the worst operating system.
  maandag 16 juli 2001 @ 15:47:45 #32
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1216617
quote:
Op maandag 16 juli 2001 15:43 schreef Schorpioen het volgende:
Als die dan tenminste wel mag opstijgen.
Als ze een leven moeten redden moeten ze uit de lucht blijven.
Misschien dat ze inderdaad mogen opstijgen om er een te kosten...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_1216629
quote:
Op maandag 16 juli 2001 15:43 schreef Schorpioen het volgende:
Belachelijk. Als het om schiphol gaat komt men elke keer met economische groei dit en dat, nee we kunnen niet minder vliegen, schiphol moet kunnen blijven groeien,
Je zegt het zelf al, geld is in nld belangrijker dan mensenlevens.
Net zoals bestrijding van de kleine vergrijpen (verkeersovertredingen, brommertjes enz.) belangrijker is dan de echte jeugdcriminaliteit, diefstal en vandalisme. Om maar niet te spreken van de georganiseerde misdaad.
To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')