abonnement Unibet Coolblue
pi_17335472
Okay, 21 februari is dan eindelijk ons nieuwe album uitgekomen. Ben er zelf zeer over te spreken.
Hij heet "Atlantic" en de tracklist is als volgt:



Hollow World
18. Carat dust
Running on empty
Day of joy
Northern lights
"Prelude"
Smells like teen spirit
We are darker
Atlantic

Hier kan je een mp3 van het album luisteren http://www.ebonytears.com/music/hollowworld.mp3

Reviews: http://zwaremetalen.com/recensie/2271.html

Zal binnenkort wat meer recensies plaatsen, zodra ik de Aardschok heb
Voor meer info kan je kijken op de website: www.the-wounded.nl

[ Bericht 8% gewijzigd door Cynic op 23-02-2004 14:01:20 ]
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_17341298
Ik had wat dat betreft waarschijnlijk ook een betere tijd kunnen kiezen voor het plaatsen van dit topic.......

Dit stond in de Aardschok (10x eremetaal)

THE WOUNDED
Atlantic
Ebony Tears/Suburban
Twee jaar na het verschijnen van ‘Monument’ komt het Nederlandse The
Wounded
met zijn derde album ‘Atlantic’ op de markt. Er is in die twee jaar het
nodige gebeurd met deze gothic/wave rockband. Van de oude line-up zijn
slechts zanger/gitarist Marco van der Velde en bassist Andy Haandrikman
overgebleven. Nieuw in de gelederen zijn gitarist Sander Wessels,
toetsenist
Eduard Dresscher (Seraphique) en drummer Alwin Schnoing (Reptile). Met deze
nieuwe bandbezetting is het The Wounded gelukt een dijk van een plaat af te
leveren. In vergelijking tot ‘Monument’ klinkt ‘Atalantic’ volwassener, is
men gegroeid in songwriting en beschikt het album over een betere
productie.
Ook de zang van Marco van der Velde komt veel beter uit de verf. Je moet
van
zijn bijzondere stemgeluid houden, maar wie eenmaal voor zijn
karakteratieke
klaagzang is gevallen, heeft met ‘Atlantic’ een geweldig album in handen.
Telde ‘Monument’ een paar uitschieters, ‘Atalantic’ staat helemaal vol met
krakers. Opener „Hollow World”, „18. Carat Dust”, „Day Of Joy”, „Northern
Lights” en de titelsong, het zijn stuk voor stuk gothic metalpareltjes waar
ik geen genoeg van kan krijgen. Dat deze band in Nederland nog steeds niet
echt is opgepikt, kan ik niet begrijpen. Met ‘Atlantic’ moet het toch gaan
lukken. Aan de inzet en de kwaliteit van The Wounded kan het niet meer
liggen. ‘Atlantic’ heeft een dikke, vette voldoende verdiend
Anita Boel
85
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  maandag 23 februari 2004 @ 22:58:11 #3
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_17341361
Oh, jij speelt in The Wounded? Wat grappig... welk bandlid ben je?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 februari 2004 @ 23:18:46 #4
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_17341711
oh ja die heb ik hier ook nog liggen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_17344561
quote:
Op maandag 23 februari 2004 22:58 schreef Summoner het volgende:
Oh, jij speelt in The Wounded? Wat grappig... welk bandlid ben je?
Ik ben de gitarist...
Da's natuurlijk niet grappig, maar doodserieus
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Moderator dinsdag 24 februari 2004 @ 10:06:47 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_17345344
quote:
Op dinsdag 24 februari 2004 08:57 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik ben de gitarist...
Da's natuurlijk niet grappig, maar doodserieus
Oh jij bent dus nieuw in de gelederen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 24 februari 2004 @ 11:10:10 #7
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_17345531
Ja ik zag jullie in het voorprogramma van HIM!
Heb toen ook deze nieuwe cd gekocht, vind hem erg goed! Mijn favoriete nummers zijn denk ik Hollow World, Smells Like Teen Spirit (echt mooie cover), We Are Darker en Atlantic !
lief, saai & lui
pi_17346109
Vandaag die mp3 geluisterd die je hier gepost hebt. Klinkt wel goed... ga het album misschien ook nog wel uitchecken. Die zang is even doorbijten in het begin, ik denk niet echt door de klank, maar meer door het vele 'vibrato' (als dat het goede woord ervoor is), maar daarna wel cool. Wel gewaagd zo even die kale redelijk breekbare zang aan het begin.
pi_17348391
Ligt-ie trouwens al een beetje in de winkels? Hij is de 21ste uitgekomen, maar ik weet eigenlijk niet wat dat concreet inhoud wat betreft verkrijgbaarheid. Voor de Groningers onder ons: De cd presentatie is 5 maart in Vera, Groningen, tezamen met To Elysium
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Moderator woensdag 25 februari 2004 @ 08:45:48 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_17348560
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 08:26 schreef Cynic het volgende:
Ligt-ie trouwens al een beetje in de winkels? Hij is de 21ste uitgekomen, maar ik weet eigenlijk niet wat dat concreet inhoud wat betreft verkrijgbaarheid. Voor de Groningers onder ons: De cd presentatie is 5 maart in Vera, Groningen, tezamen met To Elysium
/me gaat zowiezo zoeken in de cd winkel !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_17349955
Oww, ik moet dat album zsm in mijn bezit krijgen. De vorige platen vond ik fantastisch en ik heb ook genoten van een optreden van the wounded in atak enschede eind 2002.
Ben benieuwd of dit nieuwe album werkelijk de 2 vorige platen overstijgd.
pi_17351559
Hmm.. ik heb The Wounded een hele poos geleden in Enschede gezien samen met wat metal bandjes en later nog eens heel vlug op Gothtronic. Ik kan eigenlijk niet zeggen dat het me toen zo heel erg boeide, maar ik zal de nieuwe cd wel eens uitproberen.
pi_17365141
Plaat nu twee keer gehoord. Erg goed. Volgende week m'n review schrijven voor Metalfan.

Doet me sterk denken aan die jaren tachtig gothicrockbands en daar hou ik wel van. Die cover van Nirvana is ook gaaf, leuker dan het origineel, maar dat is, omdat ik het origineel niet uit kan staan. Knappe zang. Mooi dat die zo op de voorgrond stond.
  woensdag 25 februari 2004 @ 23:59:36 #14
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_17365630
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 08:26 schreef Cynic het volgende:
Ligt-ie trouwens al een beetje in de winkels? Hij is de 21ste uitgekomen, maar ik weet eigenlijk niet wat dat concreet inhoud wat betreft verkrijgbaarheid. Voor de Groningers onder ons: De cd presentatie is 5 maart in Vera, Groningen, tezamen met To Elysium
Cold Blood heeft 'm nog niet aan Bertus uitgeleverd, dus hij ligt nog niet in de winkels. Hij staat voor de 23e in de computer, maar vandaag was 'ie nog gemarkeerd als een prerelease......

pi_17378987
Ik las net ook een erg goede review op www.gatesofelyzium.com.
pi_17379882
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 23:31 schreef Seborik het volgende:
Plaat nu twee keer gehoord. Erg goed. Volgende week m'n review schrijven voor Metalfan.

Doet me sterk denken aan die jaren tachtig gothicrockbands en daar hou ik wel van. Die cover van Nirvana is ook gaaf, leuker dan het origineel, maar dat is, omdat ik het origineel niet uit kan staan. Knappe zang. Mooi dat die zo op de voorgrond stond.
Ben benieuwd, laat me maar even weten als je hem af hebt...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_17379909
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 23:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Cold Blood heeft 'm nog niet aan Bertus uitgeleverd, dus hij ligt nog niet in de winkels. Hij staat voor de 23e in de computer, maar vandaag was 'ie nog gemarkeerd als een prerelease......
Ehm, Bertus zit toch bij Cold Blood? En wat heeft die sowieso met de distributie te maken? De 21ste was toch echt de releasedatum en de cd was zeker weten op tijd klaar...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 26 februari 2004 @ 20:01:11 #18
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_17380338
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 19:39 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ehm, Bertus zit toch bij Cold Blood? En wat heeft die sowieso met de distributie te maken? De 21ste was toch echt de releasedatum en de cd was zeker weten op tijd klaar...
Even voor de duidelijkheid: Bertus verzorgt de distributie voor Cold Blood, en daarmee dus ook de voornoteringen. Dat de cd klaar is, klopt als een bus; Bertus heeft ook de promo's verspreid. Allicht dat 'ie morgen wel in de winkels licht, het gebeurt namelijk vaker dat een cd iets eerder of later verschijnt dan de geplande releasedate.

En dan nog iets: ik vind hem !!!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 februari 2004 @ 20:05:04 #19
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_17380434
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 20:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Bertus heeft ook de promo's verspreid.
die krijg ik altijd direct van CBI hoor.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 26 februari 2004 @ 20:10:42 #20
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_17380555
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 20:05 schreef Tokus het volgende:

[..]

die krijg ik altijd direct van CBI hoor.
Daar zal Bertus ze ook wel van krijgen. Maar CBI zorgt er niet voor dat de cd's de winkels bereiken, dat doet Bertus.
pi_17383110
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 20:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: Bertus verzorgt de distributie voor Cold Blood, en daarmee dus ook de voornoteringen. Dat de cd klaar is, klopt als een bus; Bertus heeft ook de promo's verspreid. Allicht dat 'ie morgen wel in de winkels licht, het gebeurt namelijk vaker dat een cd iets eerder of later verschijnt dan de geplande releasedate.

En dan nog iets: ik vind hem !!!
Dank je
Dat wist ik niet trouwens, beetje vaag dat Berthus de distributie doet.... Maarja, dat zal wel goed komen. Achhja, als klein label is het natuurlijk ook veel zelf doen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 26 februari 2004 @ 22:49:56 #22
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_17383991
Suburban zorgt voor de verkoop, tezamen met Bertus. Bertus is zo'n beetje de belangrijkste distributeur in platenland voor Nederland. Zonder Bertus hadden heel veel bands waar mee gewerkt moet worden (zoals The Wounded) aanzienlijk minder gunstige vooruitzichten.
pi_17384791
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 22:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Suburban zorgt voor de verkoop, tezamen met Bertus. Bertus is zo'n beetje de belangrijkste distributeur in platenland voor Nederland. Zonder Bertus hadden heel veel bands waar mee gewerkt moet worden (zoals The Wounded) aanzienlijk minder gunstige vooruitzichten.
Alleen jammer dat hij het zo druk heeft met allerlei dingen... Zoveel verstand heb ik dus niet van platenland, maar het valt inderdaad niet mee. Alhoewel ik de stille hoop heb dat die 10x eremetaal het wel wat makkelijker gaat maken doordat er nu wat meer vraag vanuit de winkels komt (hoop ik)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 26 februari 2004 @ 23:32:06 #24
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_17384922
Ik heb dus een mail aan iedereen toe gestuurd met het mp3-tje van Hollow World, en met de opdracht dat ze 'm aan zoveel mogelijk mensen moeten doorsturen. Echt, The Wounded wordt ondergewaardeerd........
Enneeh, Bertus is niet een iemand, maar een bedrijf
pi_17384974
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 23:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb dus een mail aan iedereen toe gestuurd met het mp3-tje van Hollow World, en met de opdracht dat ze 'm aan zoveel mogelijk mensen moeten doorsturen. Echt, The Wounded wordt ondergewaardeerd........
Enneeh, Bertus is niet een iemand, maar een bedrijf
Bertus is een instituut
Bedankt voor de moeite trouwens. We kunnen elke steun goed gebruiken.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 26 februari 2004 @ 23:44:07 #26
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_17385172
Weet je wat het is? Goede muziek moet gepromoot worden. En aangezien kleine labels vaak niet de middelen hebben voor een optimale promotie, vind ik het mijn verantwoording om als individuele muziekliefhebster zoveel mogelijk mensen op de hoogte te stellen van de onbekende kunststukjes die muziekland te bieden heeft. En als iemand het beluistert en het ook nog eens mooi vindt, is dat alleen maar mooi meegenomen!!!

Nu is Hollow World naar mijn mening een nummer dat honger schept.....honger naar meer. Ik hoop dat meer mensen hier ook zo over denken.

Hoewel de kans klein is dat dit het geval is bij Ome Jan en Tante Marietje die 'm nu ook hebben ontvangen.....

[ Bericht 0% gewijzigd door TheSilentEnigma op 27-02-2004 00:15:00 ]
pi_17388546
Ik heb jullie gezien in het voorprogramma van HIM. Maar Cynic, jij moet echt zorgen dat die solo's beter te horen zijn want ik verstond er geen reet van (terwijl ik duidelijk kon zien dat het toch wel een coole solo zou zijn geweest, mits ik hem gehoord had). Ik moet wel even wennen aan de muziek. Vond de Smells Like Teen Spirit cover niet zo goed maar ik ben dan ook een Nirvana fan dus....

En die zangeres.... Hoort die ook bij de band? Ze zong 2 nummers mee, maar zorg de volgende keer dat ze dan wat meer op de voorgrond staat, het was net alsof ze er niet bij hoorde.

En nu ik het nummer Hollow nog een keer hoor vind ik het eigenlijk best gaaf. Ken niet iets wat zo klinkt. Het keyboard deuntje zou zo gebruikt kunnen worden in een trance nummer ofzo, maar dat maakt het ook wel gaaf. Ik ga jullie cd zeker ff checken.
Good Evening Tokyo!! We are Children of Bodom and we come from f*ck*ng Finland!!
De officiele Kristiansund site: www.ht-arena.com/kristiansund
  Moderator vrijdag 27 februari 2004 @ 15:23:52 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_17394314
Nu snap ik het ook niet meer heeft bertus van frenkie's recording kitchen nou iets van doen met het bedrijf bertus of niet ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 27 februari 2004 @ 21:44:13 #29
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_17401034
Cynic, ik kan je wat betreft de cd geruststellen; Bertus heeft 'm vandaag uitgeleverd, morgen ligt 'ie in de (betere) cd-winkels!
  vrijdag 27 februari 2004 @ 21:58:21 #30
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_17401272
WTF Cynic, zit jij in The Wounded!

Ik zag ze net nog in de Aardschok staan, en een jaar terug (ofzo) ook, hehe tof. Ga ze zeker checken! Dat stukje wat je in de tijd van "post hier je muzikale ideetjes" over m'n drumstukje heen speelde was ook wel tof.

Even mp3 gedownload. Tof begin, die gitaarriffs met veel echo en chorus is het begin, misschien een niet vaak gebruikte term maar het zorgt wel voor een trancy effect. Het is in ieder geval de eerste keer al pakkend, dus misschien zit er wel wat hitpotentie in. Na 4:26 (net na de bridge) vind ik het nummer wat te langdradig worden en heb ik het gevoel dat de coupletten+refreinen te vaak herhaald worden, maar het stuk na de bridge duurt ook niet superlang dus weinig te klagen.

Ik ben blij voor je. Hopelijk levert het nog wat op enzo.

Maar, Cynic waarom kom je eigenlijk nooit in "Metalheads Unite!" ?

[ Bericht 24% gewijzigd door Yokozuna op 27-02-2004 22:13:02 ]
  vrijdag 27 februari 2004 @ 22:13:07 #31
43606 OphiOn
Dark Fields For Brilliance
pi_17401513
Waarom post je nooit in Unite? Wazig weer hoor, weer een metalhead die niet in Unite post.
[......]
  vrijdag 27 februari 2004 @ 22:24:50 #32
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_17401751
Metalheads unite zou eigenlijk deels een verzamelpunt van al het belangrijk metalnieuws moeten zijn
pi_17401799
Hou het hier eens over The Wounded Yoko en Ophion...
pi_17406251
Gisteravond de mp3 geluisterd en nu net weer, ik blijf het echt een erg gaaf nummer vinden.
Eens kijken of ik het album ergens tegenkom

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2004 11:02:17 ]
pi_17408175
Haha, ik begrijp nu ineens waarom ik het hele Bertus verhaal niet begreep. Ik heb het eens nagevraagd. Berthus Westerhuis is namelijk mede-eigenaar van het label (Cold Blood Industries) en runt de studio (Franky's recording Kitchen) en Bertus (let op, zonder h) is een distributeur ergens in het zuiden van het land, die dus ook onze distributie doet. Vandaar dus dat iemand zei; Bertus is geen mens, maar een bedrijf (ik dacht dat men doelde op het bijzondere karakter van "onze" Berthus
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zaterdag 28 februari 2004 @ 19:02:27 #36
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_17413146
Bertus (het bedrijf) zit in Cappelle aan de IJssel. Enne, hij ligt in de winkels, ik heb 'm er vandaag zelf zien liggen!
pi_17442035
Komen er vrijdag nog mensen in Vera trouwens? Dan presenteren we officieel ons nieuwe album. To elesium zal het voorprogramma verzorgen
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  maandag 1 maart 2004 @ 14:26:55 #38
68176 desintbestaat
= Ben ik Dat? =
pi_17442959
Vera gaat niet lukken, 18/04/2004 @ Hedon, kon ik best wel eens present zijn.
pi_17443337
quote:
Op maandag 1 maart 2004 14:26 schreef desintbestaat het volgende:
Vera gaat niet lukken, 18/04/2004 @ Hedon, kon ik best wel eens present zijn.
Da's ook leuk! Dan zijn de rollen omgedraaid en presenteert To Elisium haar nieuwe plaat.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  maandag 1 maart 2004 @ 15:30:46 #40
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_17443903
Ik zal proberen om eens een concertje mee te pikken! En ik kan je vertellen dat mijn mail Australie al heeft bereikt!
  dinsdag 2 maart 2004 @ 10:42:11 #41
68176 desintbestaat
= Ben ik Dat? =
pi_17458053
quote:
Op maandag 1 maart 2004 14:55 schreef Cynic het volgende:

[..]

Da's ook leuk! Dan zijn de rollen omgedraaid en presenteert To Elisium haar nieuwe plaat.
Oh To Elysium, ik dacht eerst Elysium, dat is toch zo'n progmetal/symfo band?
pi_17458988
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 10:42 schreef desintbestaat het volgende:

[..]

Oh To Elysium, ik dacht eerst Elysium, dat is toch zo'n progmetal/symfo band?
Ja, dat klopt. Maar die zijn het dus niet
Deze komen uit Zwolle, die andere uit Polen geloof ik (het label iig)
Maar dat mag de pret toch niet drukken?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 maart 2004 @ 16:50:57 #43
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_17483660
Ondanks dat ik die cd een tijdje terug al had ben ik 'm pas sinds gister intensiever aan het luisteren. En hij wordt steeds beter, eigenlijk. Nu nog 's wat vragen verzinnen voor de band...

o ja en ik moet bekennen dat ik 'm nu van mp3 luister, en dat ik de cd zelf inmiddels niet meer heb (die ligt bij een metalmod, die 'm wou reviewen). Maar ik koop 'm toch wel als ik 'm tegenkom in de shops.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_17565161
Okay, even wat linkjes naar diverse reviews:

http://www.zwaremetalen.com/recensie/2271.html
http://www.vampire-magazine.com/reviews.asp?id=2617

Gisteren CD presentatie gehad in Vera, erg leuk! Alleen jammer dat de PA er steeds uitknalde...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_17580197
nogmaals maar even melden dat ik het optreden in het voorprogramma van HIM, afgelopen februari erg goed vond
Ben vergeten de cd daar te halen, ben zo snel mogelijk naar buiten gevlucht
pi_17590768
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 23:31 schreef Seborik het volgende:
Volgende week m'n review schrijven voor Metalfan.
En hij staat online zag ik.
Leuk geschreven, goeie review!
Ik hoop dat de cd vd week hier in de bus valt
pi_17592411
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 03:49 schreef Downer het volgende:

[..]

En hij staat online zag ik.
Leuk geschreven, goeie review!
Ik hoop dat de cd vd week hier in de bus valt
Hey, prima
Had hem nog niet gezien!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  dinsdag 9 maart 2004 @ 11:17:06 #48
9613 Seborik
I, Voyager
pi_17593429
  Moderator zaterdag 13 maart 2004 @ 14:10:41 #49
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_17687373
Geweldig nummer dat Hollow world

En sinds cynic zn icoon verandert heeft heb ik ook sterk de neiging om Atlantic te kopen !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_17687538
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 14:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Geweldig nummer dat Hollow world

En sinds cynic zn icoon verandert heeft heb ik ook sterk de neiging om Atlantic te kopen !
Hehe, helpt het al?
Ik zal je binnenkort wel ff een exemplaar doen toekomen
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')