Geheim ? Het stond ruim een maand geleden al op Internet:quote:A secret report, suppressed by US defence chiefs and obtained by The Observer
http://www.fortune.com/fortune/print/0%2C15935%2C582584%2C00.htmlquote:The Pentagon's Weather Nightmare
The climate could change radically, and fast. That would be the mother of all national security issues.
FORTUNE
Monday, January 26, 2004
By David Stipp
Global warming may be bad news for future generations, but let's face it, most of us spend as little time worrying about it as we did about al Qaeda before 9/11. Like the terrorists, though, the seemingly remote climate risk may hit home sooner and harder than we ever imagined. In fact, the prospect has become so real that the Pentagon's strategic planners are grappling with it.
The threat that has riveted their attention is this: Global warming, rather than causing gradual, centuries-spanning change, may be pushing the climate to a tipping point. Growing evidence suggests the ocean-atmosphere system that controls the world's climate can lurch from one state to another in less than a decade—like a canoe that's gradually tilted until suddenly it flips over. Scientists don't know how close the system is to a critical threshold. But abrupt climate change may well occur in the not-too-distant future. If it does, the need to rapidly adapt may overwhelm many societies—thereby upsetting the geopolitical balance of power.
[...]
The result is an unclassified report, completed late last year, that the Pentagon has agreed to share with FORTUNE. It doesn't pretend to be a forecast. Rather, it sketches a dramatic but plausible scenario to help planners think about coping strategies.
http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=1521&e=1&u=/afp/britain_us_environmentquote:by 2007 violent storms will make large parts of the Netherlands uninhabitable
Hij heeft in ieder geval al gelijk gekregen over die Chinees in de ruimtequote:Op dinsdag 24 februari 2004 12:31 schreef aphx het volgende:
Zou John Titor (timetraveler uit 2036) toch gelijk krijgen? Dan begint dit jaar de ellende al...
http://www.johntitor.com/
Precies! Gáán met die koolzuurgassen en ontbossing!!!quote:Op dinsdag 24 februari 2004 09:58 schreef El_Dorko_Grande het volgende:
Zijn ze er nu al achter? Dat de volgende ijstijd in 10 jaar een feit kan wezen is al veeeeel langer bekend. 1 van de redenen ook dat ik me om het broeikaseffect nooit zo heel erg druk heb gemaakt.
Bron?quote:Op woensdag 25 februari 2004 08:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
Weer een extra handvat om de energieprijzen op te drijven.
Mij lijkt het vrij normaal dat de natuur tijden kent van koude en hitte en dat dit zich ook in een extreem snel tempo kan manifesteren, dat is ook door archeolisch en paleontologisch onderzoek bewezen.
Je hebt bij de opwarming van de aarde 2 effecten.quote:Op woensdag 25 februari 2004 23:20 schreef Elocyp het volgende:
Steden zullen onder water verdwijnen maar op dat plaatje is de landmassa alleen maar toegenomen. Dus is het water juist gezakt. Dat moet ook wel omdat de poolkappen zich hebben uitgebreid. En ijs is water. Dus de zeespiegel moet WEL gedaald zijn en dus niet gestegen...
En weten die Amerikanen nu al wanneer ze een nucleaire oorloog gaan beginnen?
Daar heb ik even een vraag over. Men doet net voor komen alsof de polen een onuitputtelijke bron van zoet water zijn. Maar dat is natuurlijk niet zo. De polen zijn op een gegeven moment ook volledig gesmolten, dus er komt een punt waarop de zoet water toevoer stopt. Dan moet de noordatlantische drift (de Golfstroom is niet de stroming die hier het klimaat bepaald!!!) toch weer toenemen in kracht?quote:Op donderdag 26 februari 2004 02:02 schreef NorthernStar het volgende:
Tweede effect, en dat is een gevolg van de snellere zoetwatercirculatie en de grote instroom van smeltwater op het noordelijk halfrond, is dat de warme golfstroom stopt. Vanaf de evenaar stroomt warm water naar onze kust waardoor we een redelijk gematigd klimaat hebben. Zodra die aanvoer stopt zakt de temp hier met enkele graden per jaar waardoor we binnen een decenium in een ijstijd zitten en de noordzee bijvoorbeeld 9 maanden per jaar bevroren is.
Dat de golfstroom al aan het afzwakken is, is een ding wat zeker is. Vooral de grote instroom van zoetwater bij Cananda is hier verantwoordelijk voor. Niemand weet waar het omslagpunt ligt. Misschien kan hij nog 20, 30 of 60% afzwakken voordat de stroom stopt, maar misschien is ook 10% genoeg.
Voor zover ik weet bepaald de golfstroom in hoofdzaak ons klimaat. Zonde de toevoer van warm water en de hoge en lage drukgebieden die daar het gevolg van zijn zouden we hier een siberisch weertype, met bijbehorende temp, hebben.quote:Op donderdag 26 februari 2004 02:11 schreef Steijn het volgende:
[..]
Daar heb ik even een vraag over. Men doet net voor komen alsof de polen een onuitputtelijke bron van zoet water zijn. Maar dat is natuurlijk niet zo. De polen zijn op een gegeven moment ook volledig gesmolten, dus er komt een punt waarop de zoet water toevoer stopt. Dan moet de noordatlantische drift (de Golfstroom is niet de stroming die hier het klimaat bepaald!!!) toch weer toenemen in kracht?
Om even toch een goede vergelijking te maken met het effect vande warme golfstroom te maken.quote:Op donderdag 26 februari 2004 02:41 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Voor zover ik weet bepaald de golfstroom in hoofdzaak ons klimaat. Zonde de toevoer van warm water en de hoge en lage drukgebieden die daar het gevolg van zijn zouden we hier een siberisch weertype, met bijbehorende temp, hebben.
Geweldige sitequote:Op dinsdag 24 februari 2004 12:31 schreef aphx het volgende:
Zou John Titor (timetraveler uit 2036) toch gelijk krijgen? Dan begint dit jaar de ellende al...
Met de gesmolten poolkappen is er in ieder geval veel meer water voor iedereen.quote:Op donderdag 26 februari 2004 09:54 schreef Georges het volgende:
Het is al lange tijd bekend dat water een van de belangrijkste oorzaken van oorlogen zal worden in de toekomst. Niks nieuws dus.
Het zou pas nieuws zijn als er eens wat wezenlijks gedaan zou worden.
Ware het niet dat het meeste water zout is, en dus nog niet voor consumptie en bewatering bruikbaar is.quote:Op donderdag 26 februari 2004 10:03 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Met de gesmolten poolkappen is er in ieder geval veel meer water voor iedereen.
het is jammer dat het een Amerikaan is ... was het een Belg dan had ik hem geloofdquote:Op dinsdag 24 februari 2004 12:31 schreef aphx het volgende:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De warme zeestroom in onze wateren zorgt er inderdaad voor dat de temperaturen aan de kust gematigd worden. Echter de mate van invloed op europa is daar niet mee verklaard. Wat veel belangrijker is is de west-oost stroming. Deze zorgt er voor dat het gematigde klimaat op de oceanen veel invloed krijgen op het land. Als er hier een oost-west stroming had geheerst zou het hier veel kouder zijn ook al zou de warme zeestroom nog voor onze kust liggen. Het zijn de overheersende winden die hier het klimaat bepalen en niet de zeestromingen.quote:Op donderdag 26 februari 2004 02:41 schreef NorthernStar het volgende:
Voor zover ik weet bepaald de golfstroom in hoofdzaak ons klimaat. Zonder de toevoer van warm water en de hoge en lage drukgebieden die daar het gevolg van zijn zouden we hier een siberisch weertype, met bijbehorende temp, hebben.
Nee hoor, gewoon op zoek naar de waarheid ipv het paniekvoetbal van veel klimaatorganisaties.quote:Jij bent volgns mij nogal klimaatsceptisch toch?
Ik heb geen banden met de industrie of een politieke partij, ik ben gewoon weer/klimaatfanaat. Ik kan me er over opwinden dat er zoveel onzin wordt uitgekraamd over het weer en het klimaat en dat men onzekerheden als zekerheden naar voren laat komen. Trouwens het IPCC heeft ook bedenkelijke banden met de VN en natuurorganisaties.quote:Wat mij opvalt is dat de ontkenning en sussende 'het valt wel wat mee' geluiden voornamelijk vanuit de industrie de politici die hun belangen behartigen komen. Verdienen zij niet veel meer scepsis? Zij hebben er tenslotte een duidelijk belang ($$$) bij.
Maar natuurlijk niet, niemand haalt zijn drinkwater vanaf de poolkappen, dus als deze weg zijn maakt dat niets uit. Als ik de gangabare natuurkunde volg zou er door de opwarming van het klimaat juist meer wat moeten verdampen. Gevolg meer en zwaardere buien, en daat valt altijd nog gewoon zoet water uit.quote:Op donderdag 26 februari 2004 11:14 schreef Basp1 het volgende:
Ware het niet dat het meeste water zout is, en dus nog niet voor consumptie en bewatering bruikbaar is.
Maar gelukkig zijn er slimme mensen bezig met filtratie systemen, zodat er geen dure destilatie installatie nodig zijn om het te ontzouten.
de golfstroom heeft ook deels zijn invloed in Noord-Amerika, ondanks dat daar ook de west-oost winden zijn dat dus daar vnl landwind is dat grotere temperatuurschommelingen teweeg brengt waar het bij ons dus juist andersom is, een ernstige afzwakking vd Golfstroom heeft ook tot gevolg dat in N-Amerika het veel kouder wordtquote:Op donderdag 26 februari 2004 15:00 schreef Steijn het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De warme zeestroom in onze wateren zorgt er inderdaad voor dat de temperaturen aan de kust gematigd worden. Echter de mate van invloed op europa is daar niet mee verklaard. Wat veel belangrijker is is de west-oost stroming. Deze zorgt er voor dat het gematigde klimaat op de oceanen veel invloed krijgen op het land. Als er hier een oost-west stroming had geheerst zou het hier veel kouder zijn ook al zou de warme zeestroom nog voor onze kust liggen. Het zijn de overheersende winden die hier het klimaat bepalen en niet de zeestromingen.
[..]
Nee hoor, gewoon op zoek naar de waarheid ipv het paniekvoetbal van veel klimaatorganisaties.
[..]
Ik heb geen banden met de industrie of een politieke partij, ik ben gewoon weer/klimaatfanaat. Ik kan me er over opwinden dat er zoveel onzin wordt uitgekraamd over het weer en het klimaat en dat men onzekerheden als zekerheden naar voren laat komen. Trouwens het IPCC heeft ook bedenkelijke banden met de VN en natuurorganisaties.
Read the books: Aarde in beroering en Werelden in botsing van Velikovsky, gaat een wereld extra voor je open. (is niet sarcastisch bedoeld)quote:Op woensdag 25 februari 2004 10:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bron?
Ik weet wel dat het bewezen is dat er veranderingen hebben plaastgevonden, maar dat het zo snel gaat als in de afgelopen tijd daar heb ik nog nooit bewijzen van gezien.
Bijvorobeeld de toenamen van CO2 in onze atmosfeer is de afgelopen 400.000 jaar als een soort sinus beweging op en neer gegaan, en de afgelopen 200 jaar van deze beweging totaal afgeweken en als een e macht omhoog. bron NG laatste nummer.
Ik ben even aan het zoeken geweest maar is waar ik tot nu toe heb gezocht niet meer verkrijgbaar, hebben ze dit mischien bij de slechte of een ander ramsj handel?quote:Op donderdag 26 februari 2004 16:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
Read the books: Aarde in beroering en Werelden in botsing van Velikovsky, gaat een wereld extra voor je open. (is niet sarcastisch bedoeld)
Even verder met onze standaard natuurkunde, door de hogere tempraturen en de hogere verdamping kan ook de gemiddelde relatieve vochtigheid over de hele wereld verder toenomen waardoor er dus niet meer verdamping plaatsvind.quote:Op donderdag 26 februari 2004 15:04 schreef Steijn het volgende:
Als ik de gangabare natuurkunde volg zou er door de opwarming van het klimaat juist meer wat moeten verdampen. Gevolg meer en zwaardere buien, en daat valt altijd nog gewoon zoet water uit.
Ik heb geen flauw idee waar het nu (nog) verkrijgbaar is, ik heb ze al jaren in bezit en meen me te herinneren dat ik die destijds gekocht heb via zo'n boekenclub zoals ECI of i.d.quote:Op donderdag 26 februari 2004 17:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben even aan het zoeken geweest maar is waar ik tot nu toe heb gezocht niet meer verkrijgbaar, hebben ze dit mischien bij de slechte of een ander ramsj handel?
Verder als ik zo de samenvattingen van zijn werken snel door lees heeft het nogal wat weg van daniken en hancock, maar don't shoot me als ik deze conclusie te snel getrokken heb.
Hier in Enschede was hij wel te koop bij de slegte, waren 2 delen(Mars/Venus)quote:Op donderdag 26 februari 2004 17:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben even aan het zoeken geweest maar is waar ik tot nu toe heb gezocht niet meer verkrijgbaar, hebben ze dit mischien bij de slechte of een ander ramsj handel?
Verder als ik zo de samenvattingen van zijn werken snel door lees heeft het nogal wat weg van daniken en hancock, maar don't shoot me als ik deze conclusie te snel getrokken heb.
Dank je voor de tip ik heb maar eens bij de slegte online gekeken en ze daar maar meteen besteldquote:Op donderdag 26 februari 2004 18:41 schreef Darklight het volgende:
[..]
Hier in Enschede was hij wel te koop bij de slegte, waren 2 delen(Mars/Venus)
URL ?quote:Op donderdag 26 februari 2004 19:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dank je voor de tip ik heb maar eens bij de slegte online gekeken en ze daar maar meteen besteld
http://www.deslegte.nl/zoekresultaat.asp?sid=323759453-818660&zoekveld=2&zoektekst=Velikovsky&zoekwinkel=quote:Op vrijdag 27 februari 2004 12:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
URL ?
de slegte is 5 minuten lopen, dus kan ik es ff kiekuh als ze niet zo duur zijn.
Ik heb het jaren geleden al eens gelezen en het komt redelijk overeen met Hancock, dwz wat de mythen vertellen zijn echo's van rampen uit een ver verleden. Beide hebben het geloof ik ook over een verschuiving of omkering van de polen of beter gezegd de aardkorst.quote:Op donderdag 26 februari 2004 16:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Read the books: Aarde in beroering en Werelden in botsing van Velikovsky, gaat een wereld extra voor je open. (is niet sarcastisch bedoeld)
Een nog niet ontdekte 10 e planeet??Als die nog ontdekt moet worden wil dat zeggen dat die dan heel ver weg is en onmogelijk invloed op ons planeet kan hebben!Bovendien zal die dan klein zijn.quote:Op zondag 29 februari 2004 08:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
Bij mij is nog de grote vraag of de opwarming idd gebeurt door fossiele brandstoffen. Vulkanen stoten veel meer CO² uit dan wij kunnen produceren wat ik althans gelezen heb èn dat er de laatse deccenia de geologische activiteiten enorm zijn toegenomen. Komt dit door de invloed van een nog niet ondekte 10e planeet?
Speculaties of niet? M.i. is het wel degelijk mogelijk.quote:Op zondag 29 februari 2004 09:24 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Een nog niet ontdekte 10 e planeet??Als die nog ontdekt moet worden wil dat zeggen dat die dan heel ver weg is en onmogelijk invloed op ons planeet kan hebben!Bovendien zal die dan klein zijn.
En die CO2 uit vulkanen is er altijd al geweest door de miljoenen jaren,sterker nog,vroeger waren er nog veel meer!En toch is er niet zo'n sterke stijging geweest als nu....
quote:Russisch onderzoek
In Rusland is de terugkeer van planeet X en de Aardse veranderingen al jaren een belangrijk agendapunt.
De atmosferen van de planeten veranderen.Het werk van Dr. Dmitriev toont aan dat de planeten in ons Zonnestelsel een verandering ondergaan. Deze verandering is vooral meetbaar in de atmosfeer van deze planeten. De atmosfeer op Mars is aanzienlijk dikker aan het worden. De Mars observer probe verloor in 1997 hierdoor één van haar spiegels en dit veroorzaakte een crash. De atmosfeer van Mars bleek twee keer zo dik te zijn. Dit gegeven was niet ingecalculeerd. Daarbij, de wind op Mars was zo enorm, dat deze spiegel van de probe afgerukt werd.
Onze Maan begint ook een atmosfeer te krijgen, deze groeiende atmosfeer is voornamelijk samengesteld uit Natrium volgens Dr. Dmitriev. Hij verklaard; Rond de Maan bevindt zich een 6.000 kilometer dikke Natrium laag en deze laag is nog nooit eerder gemeten, de laag is nieuw!
Ook de atmosfeer van de Aarde ondergaat een soort van verandering. In de bovenste lagen van onze atmosfeer begint zich HO gas te vormen. Dit gas hoort hier in deze hoeveelheden helemaal niet voor te komen. Deze verandering wordt niet veroorzaakt door de globale opwarming van deze planeet, ook niet door de vele CFC's of fluorocarbon uitstoot. De gegevens spreken voor zich maar er lijkt simpelweg geen verklaring voor te zijn.
De magnetische velden en de lichtsterkte/helderheid van de planeten veranderen. Venus bijvoorbeeld vertoont een duidelijke stijging in lichtsterkte/helderheid. Jupiter heeft inmiddels zo'n grote energie uitstoot, dat we daadwerkelijk een geïoniseerde stralingsbuis kunnen waarnemen welke gevormd wordt tussen haar Maan Io. Deze oplichtende energiestraal is recentelijk ook al gefotografeerd.
Ook zijn er veranderingen gaande in het magnetische veld van de planeten in ons Zonnestelsel. Deze velden lijken sterker te worden. Het magnetische veld van Jupiter is meer dan verdubbeld. Het veld van Uranus is aan het veranderen. Het veld van Neptunus word groter. Deze planeten worden allemaal helderder. De sterkte van de magnetische velden is aan het toenemen. De atmosferische kwaliteiten zijn aan het veranderen.
Onderzoeken geven aan dat Uranus en Neptunus recentelijk een poolshift hebben ondergaan. Toen de Voyager 2 in 199? Uranus en Neptunus passeerde, bleek dat de noordelijke en zuidelijke magnetische polen verplaatst waren. Bij metingen kwam naar boven dat de polen 40 tot 50 graden verschoven waren t.o.v. de roterende pool waren en dit is een aanzienlijke verandering.
De totale veranderingen kunnen uiteindelijk onderverdeeld worden in drie categorieën;
- verandering in het Energieveld
- veranderingen in de helderheid
- veranderingen in de atmosfeer
Op Aarde zijn deze veranderingen nog duidelijker zichtbaar en vooral meetbaar.Vulkaan activiteiten op Aarde zijn sinds 1975 met 500% gestegen.
Aardbevingen op deze planeet zijn sinds 1973 gestegen met 400%.
Natuurrampen vertonen tussen 1963 en 1993 een toename van 410% . Deze natuurrampen vertegenwoordigen orkanen, tornado's, modderstromen, vloedgolven, overstromingen, droogte en alles wat een mens nog meer kan overkomen in deze natuurlijke wereld.
Het magnetische veld van onze Zon is sinds 1901 toegenomen met 230%. Het is duidelijk, planeet X beïnvloed inmiddels het gehele Zonnestelsel.
Een groep Russische wetenschappers hebben in 2000 een aantal bijeenkomsten gehouden, waar werd gediscussieerd over planeet X, deze was ontdekt door één van Rusland grootste observatorium. Dit leidde tot het "2003 probleem". De top officials riepen om een commissie, om het probleem, -waarvan gezegd werd dat het tot een kettingreactie van rampen en een massale inkrimping van de mensheid zou leiden-, te onderzoeken. Ze vroegen zich openlijk af, of Rusland als land na dit probleem nog wel zou bestaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |