Mooie lakens, met sterretjes!
Bij aankoop van 1 laken, een kleed cadeau.
Dat is dan f14,95 Legolas.
Achter in de winkel heeft ze een gordijn opgehangen, dat is nu haar privee-verblijf. Daar zet ze de foto's neer en ploft ze op de grond. Een bed heeft ze nog niet, maar dat komt nog wel.
Aangezien mijn smids voorschoot versleten is zou ik graag een nieuwe bestellen bij je, het moet wel van dik leer zijn als het kan.
quote:Oh ja hoor da's vlug zat
Op maandag 16 juli 2001 11:07 schreef Wilgje het volgende:
Hallo Atrimar, ik kan er eentje bestellen, dan is ie er morgen. Is dat snel genoeg?
Een echte princessenjurk he? Die heb ik nog wel.
* Wilgje loopt naar een rek en haalt er een prachtige groene jurk uit. Helemaal van kant, met een borduursels en een uitwaaierende rok.
Ze laat hem aan Bolletje zien.
Wat denk je ervan? Wil je even passen misschien?
Hoi meissie! Ga je uit morgen? Met Legolas zeker?
Kom maar even mee, hier heb ik volgens mij de perfecte jurk voor je.
ja we gaan naar het vasteland voor een dagje!
en naar de bioscoop leukleuk!!
en beer gaat ook mee
oja! ik zag dat je nog wat meubeltjes mist, als je wil, kan je wel even bij ons langskomen, Beer en ik hebben nog wel wat over
Hier is de jurk, helemaal zwart met een split aan de zijkant, net niet te hoog.
Wat denk je? Is het wat?
DAT IS M GEWOON!!!!!!!
Wilgje je bent geweldig!!
* Wilgje bloost ervan. Ze had niet gedacht dat haar winkeltje zo'n succes zou worden.
Ze zal vanavond Spookvrouw een bloemetje sturen om haar te bedanken.
Heb jij misschien een mooie korte broek & een hawaii-shirt voor me? Wel een beetje groot & wijd, wat ik ben een grote gozer
Alvast bedankt!
He Wilgje is dit winkeltje van jou?? Wat leuk zeg!! En wat heb je een hoop leuke kleding!! Ik ga ff rondsnuffelen hoor
Ik weet je te vinden meis...
quote:K thnx, ff snuffelen.
Op maandag 16 juli 2001 11:36 schreef Wilgje het volgende:
Hallo Tijn! Hoe bevalt het eiland je tot nu toe?
Korte broeken heb ik wel, wil je zelf even kijken? Daar, links in dat rek...
Heeej! Deze gele is wel cool! Magk 'em ff passen?
quote:Hmmm... nou ja, geefnie, dan maar zo
Op maandag 16 juli 2001 11:41 schreef Wilgje het volgende:
Pas maar Tijn, alleen heb ik nog geen paskamertje....
Wilgje oranje is wel gaaf ja.... maar heb die rok dan in het paars??
Nou nog een leuk shirt en dan ben ik weer helemaal het mannetje
* Wilgje loopt naar een rek, helemaal in de hoek en tovert daar een prachtige paarse rok uit.
Nou? Wat denk je? Perfect toch?
Tijn, wat dacht je van dit hawaiishirt? Lijkt me echt iets voor jou!
Bedankt Wilgje! Ik ga ff terug naar mn winkeltje
Ach, zonder shirt maakt toch ook niets uit hier.
quote:Ik weet niet of ik daar wel tegen kan...
Op maandag 16 juli 2001 11:47 schreef Tijn het volgende:
Ok, dan geen shirt... ook goed* Tijn loopt wel in zn blote bast rond dan
Bedankt Wilgje! Ik ga ff terug naar mn winkeltje
quote:Goeiemorgen LWaS, is Fannetje niet thuis?
Op maandag 16 juli 2001 11:49 schreef LWaS het volgende:
* LWaS komt het Winkeltje Binnengestrompeld
WjilgjeMjijn ljiefste, wjaar bjen je...
He LWaS Wat is er met jou aan de hand??
quote:
Op maandag 16 juli 2001 11:50 schreef Wilgje het volgende:[..]
Goeiemorgen LWaS, is Fannetje niet thuis?
Jik hjou jalljeen vjan jjou.. *hik*
quote:jik bjen njuchter...
Op maandag 16 juli 2001 11:54 schreef Wilgje het volgende:
Dat laat je dan op een hele rare manier zien LWaS.
Kom je nog iets kopen hier? Anders heb ik liever dat je eerst nuchter wordt voor we verder praten.
Ow, dat ben ik natuurlijk allang.
Euh...
LWaS, als jij nuchter bent, ben ik geen prinses.
Bedankt [fluistermodus]en veel succes met LWaS, we praten later wel weer bij[/fluistermodus]
dankjewel meis, ik kom binnenkort wel langs...
* LWaS zwaait ondertussen naar equilan
jik snjap jer njiks mjeer vjan
Zie je dat gat daar LWaS? Ga daar maar door en kom maar terug als je nuchter bent.
Dag LWaS!
wuift naar 2 wachters.. pak die dronken zwerver op en gooi h'm een bak water over z'n hoofd en breng hem terug naar dat sprookjes kasteel.
mocht die nog een keer een vriendelijk dorpeling bezopen lastigvallen dan gaat hij de kerker in.
* Wilgje pakt de telefoon.
Hallo, U spreekt met Wilgje van de nieuwe kledingwinkel. Er zit een dronken man op mijn stoep. Kunt U die even komen ophalen?
Ja?
DankUwel!
Wat is er loos beste mensen?
Ah een dronkaard, maar natuurlijk kan die opgeruimd worden
* Oom Agent loopt naar buiten om te kijken of het figuur zich daar nogsteeds bevindt
...
U bent trouwens te laat .. de dronken man is al verwijderd
Getraind door de wijze lessen van Phalanx sluipt Hermes dichterbij en geeft de man een welgemikte klap op zijn achterhoofd waardoor de man buiten bewustzijn raakt...
* dan vlucht Hermes het struikgewas in, en verdwijnt, een angstvallige stilte achterlatend
[Dit bericht is gewijzigd door Hermes op 16-07-2001 12:17]
* Lord Dreamer barst van de hoofdpijn .. kijkt om zich heen .. hmmm niemand te zien ..
* Lord Dreamer besluit z'n verdediging nu dag en nacht om te houden .. het magische schild is weer actief..
Ik ben er even niet.
De winkel is gewoon open, dus
als je iets nodig hebt pas gewoon
en schrijf maar op. Dan komt
het wel goed.
* Wilgje pakt een zakje met boterhammetjes en wandelt naar het bos.
quote:schrijft briefje aan wilgje:
Op maandag 16 juli 2001 11:10 schreef Wilgje het volgende:
Hoi Bolletje! Ben jij de nieuwe kasteelvrouwe van LD?
Nou je hebt het getroffen hoor, LD is een schat!Een echte princessenjurk he? Die heb ik nog wel.
* Wilgje loopt naar een rek en haalt er een prachtige groene jurk uit. Helemaal van kant, met een borduursels en een uitwaaierende rok.
Ze laat hem aan Bolletje zien.Wat denk je ervan? Wil je even passen misschien?
Leuk winkeltje. Ziet er gezellig uit en er is nog veel keuze ook.
* Ketel_1 pakt een korte broek en een t-shirt uit het rek, schrijft op dat hij dit meeneemt en legt het geld op de toonbank.
hmmm wil mijn kasteel vrouwe vanavon dineren ?
quote:jaaa ik wil een heeel luxe diner met voor en na gerechten en veel champagne
Op maandag 16 juli 2001 13:31 schreef Lord Dreamer het volgende:
nog wat wazig van de aanslag wandel ik hier weer even binnen ..hmmm wil mijn kasteel vrouwe vanavon dineren ?
quote:* spookvrouw heeft chello een doodschop verkocht na bijna het hele weekend offline te zijn geweest en komt nu op de aanbieding van Wilgje af. Geldt de aanbieding nog steeds, Wilgje?
Op zondag 15 juli 2001 04:51 schreef Wilgje het volgende:
Deze week in de aanbieding, speciaal voor Spookvrouw:Mooie lakens, met sterretjes!
Bij aankoop van 1 laken, een kleed cadeau.
quote:Mr Big heeft nu overal blauwe plekken???
Op maandag 16 juli 2001 13:48 schreef spookvrouw het volgende:[..]
* spookvrouw heeft chello een doodschop verkocht
Hallo Wilgje, ik wil graag een order plaatsen:
Een mooi stoer zwarte haaienpak met lichte pantserpaddings zodat het lekker beschermend is tegen steek en klauwwapens (kaken). Het materiaal/stofje moet licht, waterdicht, ademend, soepel en duurzaam zijn. Het algeheel ontwerp is zowel geschikt voor actiewerk als een mooie uniform.
Graag bijbehorende soepele laarsachtige schoeisel bij en handschoenen
Oh ja, dat zwart mag best een beetje olieachtig/metalic effect hebben, zolang het maar niet overdreven gaat glimmen en schitteren.
quote:Dank je wel
Op maandag 16 juli 2001 14:19 schreef spookvrouw het volgende:
* spookvrouw noteert de bestelling van Dr_Crouton en legt dit neer voor Wilgje
Bolletje, Wilgje ligt lekker ergens siesta te houden denk ik. Ik zal wel even voor je kijken
* spookvrouw rommelt wat achter een paar dikke veloursgordijnen en komt tevoorschijn met een lila jurk
Is dit de jurk die je bedoelt?
quote:wauw! hij is af
Op maandag 16 juli 2001 15:11 schreef spookvrouw het volgende:
* spookvrouw hoort Bolletje zachtjes klagen en waart de winkel binnenBolletje, Wilgje ligt lekker ergens siesta te houden denk ik. Ik zal wel even voor je kijken
* spookvrouw rommelt wat achter een paar dikke veloursgordijnen en komt tevoorschijn met een lila jurk
Is dit de jurk die je bedoelt?
* spookvrouw bemoeit zich niet met de geldzaken van de winkel
quote:oww nou dan maak ik het wel over naar haar bankrekening hoor
Op maandag 16 juli 2001 15:27 schreef spookvrouw het volgende:
Nee, je moet bij Wilgje zelf afrekenen.* spookvrouw bemoeit zich niet met de geldzaken van de winkel
Van Spookvrouw, wat leuk! Ow, het zijn bestellingen. Even lezen...
Een mooi stoer zwarte haaienpak voor Dr. Crouton met lichte pantserpaddings zodat het lekker beschermend is tegen steek en klauwwapens (kaken). Het materiaal/stofje moet licht, waterdicht, ademend, soepel en duurzaam zijn. Het algeheel ontwerp is zowel geschikt voor actiewerk als een mooie uniform. Graag bijbehorende soepele laarsachtige schoeisel bij en handschoenen. Oh ja, dat zwart mag best een beetje olieachtig/metalic effect hebben, zolang het maar niet overdreven gaat glimmen en schitteren.
Een cape voor BlackDevil, zwarte buitenkant, rode binnenkant en Bolletje heeft haar jurk opgehaald.
* Geweldig , Wilgje bestelt meteen en er wordt beloofd dat de spullen morgen zullen worden gebracht.
Blij dat haar winkeltje zo goed loopt gaat Wilgje in haar winkel aan de slag. Wat een rommel maken ze ervan als je er even niet bent!
Ze hangt weer het bekende briefje aan de deur en gaat naar het restaurant voor een ontbijtje.
* Wilgje bekijkt haar voorraad en zoekt uit wat er besteld moet worden.
Wilgje,
Onwijs bedankt voor de voorschoot, hij is goed vuurvast, en zit goed, alleen wat strak om de schouders. Als je iets nodig hebt weet je me wel te vinden.
Liefs,
Atrimar
Die lieve Atrimar. Ik ben blij dat de voorschoot geslaagd is. Zou hij ook een bed kunnen maken? Ik weet wel dat ik bij Beer en Galadriel langs mocht komen, maar een nieuw bed is nooit weg natuurlijk.
* Wilgje schrijft een briefje en stuurt deze met de postduif terug naar Atrimar.
Zeg Wilgje,
Een bed maken? Tsja, ik denk dat ik dat wel kan, maar ik ben geen timmerman. Dan krijg je een smeedijzeren bed, en aangezien dat nogal piept en kraakt als het niet goed ge-olied is zal dat om privacytechnische redenen niet echt raadzaam zijn neem ik aan
* Atrimar grinnikt
PS. Leuk je weer zo vaak op het eiland te zien
Wilgje, heb je voor mij een iets warmere cape? Mijn oude wintercape is eigenlijk wel versleten, en met dit weer is mijn zomercape toch wel te koud. Met al dat heen en weer gevlieg zou een spook het nog te pakken krijgen
Ik zou graag een nachtblauwe willen met sterretjes erop, liefst zilverkleurig. Zou het kunnen in velours, dat is wel lekker warm vind ik.
voor Wilgje
quote:Hey ik was eerst!!
Op woensdag 18 juli 2001 12:47 schreef spookvrouw het volgende:
* spookvrouw komt de winkel van Wilgje binnenwaren
quote:
Op woensdag 18 juli 2001 12:50 schreef Faat het volgende:[..]
Hey ik was eerst!!
Tssk...jeugd van tegenwoordig denkt zomaar dat ze kunnen voordringen!
Ga je gang, op mijn jeugdige leeftijd heb je zeeën van tijd
Faat haalt een paar prachtige kledingstukken uit de rekken
en gooit al haar charmes in de strijd om bij Wilgje af te dingen
Pas gewoon aan wat je kunt vinden, kleedhokjes zijn er niet, maar zo moeilijk doen we hier toch niet?
quote:En moet het een 1 of 2 persoonsbed worden?
Op woensdag 18 juli 2001 12:36 schreef Wilgje het volgende:
Ach Atrimar, het bed komt hier achter in de winkel te staan, geen mens die hem hoort.
quote:Hmmm ik zal wel even wat knutselen later.
Op woensdag 18 juli 2001 13:08 schreef Wilgje het volgende:
Wat is dat nou voor vraag Atrimar?
Twee-persoons natuurlijk, ik slaap graag breeduit.
* Noteert 1 tweepersoonsbed voor Wilgje
Nog verdere wensen?
Wanneer kun je aan het bed beginnen Atrimar en hoelang duurt het dan voor ie klaar is?
quote:Ik begin er morgen aan, en het zal me ongeveer een weekje kosten denk ik.
Op woensdag 18 juli 2001 13:24 schreef Wilgje het volgende:Wanneer kun je aan het bed beginnen Atrimar en hoelang duurt het dan voor ie klaar is?
quote:
Op woensdag 18 juli 2001 13:24 schreef Wilgje het volgende:
Andere wensen? Ja genoeg, maar die zijn niet van ijzer ben ik bang.
quote:Neuh niks hoor
Op woensdag 18 juli 2001 14:12 schreef Wilgje het volgende:
Is er iets Atrimar?
binnenpretje heeft
quote:Ja, die heb ik ook wel eens.
Op woensdag 18 juli 2001 14:19 schreef Atrimar het volgende:[..]
Neuh niks hoor
binnenpretje heeft
quote:nee Wilgje, alleen buiten de koelkast gebruikt
Op woensdag 18 juli 2001 14:22 schreef Wilgje het volgende:
Hoi Superbam!
**** worden toch buiten de koelkast bewaard?
quote:Oops, foutje.......
Op woensdag 18 juli 2001 14:24 schreef superbam het volgende:[..]
nee Wilgje, alleen buiten de koelkast gebruikt
Maar eh... Kom je nou nog wat kopen hier of hang je alleen te lanterfanteren in mijn winkeltje?
of was het nou net andersom
* Ondertussen zingt Wilgje een klein liedje:
Piep piep hallo
Piep piep hallo,
Caaaaaaalimero.....!
geef maar zo'n zomerjurkje..
wit
driekwart
amper rug
dunne schouderbandjes
met flexibele maat
quote:
Op woensdag 18 juli 2001 14:38 schreef Wilgje het volgende:
Dat schijnt niets uit te maken Superbam. Als je maar wat koopt dan.* Ondertussen zingt Wilgje een klein liedje:
Piep piep hallo
Piep piep hallo,
Caaaaaaalimero.....!
Piep piep nou,
Piep piep nou,
Calimero!
Op zijn koppie staat een eierdop ahoy ahoy!
quote:Ow, leuk, sexy.....
Op woensdag 18 juli 2001 14:39 schreef superbam het volgende:
Oke okegeef maar zo'n zomerjurkje..
wit
driekwart
amper rug
dunne schouderbandjes
met flexibele maat
* Wilgje haalt uit het rek een zomerjurkje, wit, driekwart, amper rug, dunne schouderbandjes en met een flexibele maat.
Is dit wat je zocht Superbam?
quote:En bedankt Pluisje.....
Op woensdag 18 juli 2001 14:41 schreef pluisje het volgende:[..]
Piep piep hallo
Piep piep hallo,
Caaaaaaalimero.....!Piep piep nou,
Piep piep nou,
Calimero!
Op zijn koppie staat een eierdop ahoy ahoy!
quote:goh, wat toevallig zeg...dat is m...
Op woensdag 18 juli 2001 14:43 schreef Wilgje het volgende:[..]
Ow, leuk, sexy.....
* Wilgje haalt uit het rek een zomerjurkje, wit, driekwart, amper rug, dunne schouderbandjes en met een flexibele maat.
Is dit wat je zocht Superbam?
Hoe lang heb jij dat -is weer vrijgezel-lig- trouwens al staan??
quote:viel mee ineens op..
Op woensdag 18 juli 2001 15:00 schreef Wilgje het volgende:
Sinds vanmorgen eigenlijk, hoezo?
quote:ow...klotehormonen
Op woensdag 18 juli 2001 15:02 schreef Jojogirl het volgende:Onze baby is geen hologram
quote:Klotehormonen? Klotehormonen? Tis wel ons lieve kindje hoor!
Op woensdag 18 juli 2001 15:04 schreef superbam het volgende:[..]
ow...klotehormonen
ehhh mevrouw Wilgje
Doet u ook aan leer bewerken ??? zoja dan heb ik zachte laarzen nodig gevoerd met bont en beslagem met spijkers voor stevigheid .. voor de rest wil in in de rechter laars een klein foudraaltje hebben voor een kleine dolk , de laarzen graag in maatje 46
dan wil ik ook nog een mooie kobalt blauwe cape wat precies bij die mooie blauwe jurk past die bolletje heeft gekregen. als het kant met gouden sluiting.
enne kunt u de cape als cadeautje in pakken ?
al vast hartelijk dank
Kijk eens achter de toonbank Bolletje, daar ligt er nog eentje...
pak h'm zelf wel in .. mooi papiertje erom ..
trouwens kom je nog een keer een koppie thee drinken ?
haai Wilgje .. Wij komen ook maar eens op visite
[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 19-07-2001 10:20]
Voor de ramen zitten luiken ziet zij. Waar is dat nou weer goed voor? Die zaten er eerst niet.....
Ze opent haar deur en kijkt naar buiten, helemaal haar naaktheid vergetend.
Wat een ravage!
Overal omgewaaide bomen, daken van huizen, zwervend vuil....
Wat is er toch gebeurd???
Ze loopt naar buiten om alles eens van dichtbij te bekijken, maar voelt dat de nog wat frisse wind op haar naakte lichaam. Snel loopt ze naar binnen en rukt wat kleren uit een rek.
Eenmaal aangekleed kijkt ze nog achterin de winkel, waar het nog helemaal stil is, op wat gesnurk na.
Dan vertrekt Wilgje naar het restaurant.
Hallo! Ik ben Wilgje, de eigenares van deze winkel.
Zoek je kleding? Je ziet er nog al euh... ongepast uit.
* Ondertussen gluurt Wilgje naar achteren, het halletje in, maar hoort of ziet niets daar. Zou hij al zijn verdwenen?
[Dit bericht is gewijzigd door Wilgje op 19-07-2001 21:36]
* Wilgje haalt achter uit de winkel een prachtige, koninklijke jurk te voorschijn.
Alsjeblieft Pluisje!
Mag ik zometeen op je feest komen? Zoek ik voor mezelf ook een mooie jurk uit
* pluisje hijst zich in jurkje en schrijdt ( ) terug naar het feest.
Wilgje, kom je ook snel!!!?
* Wilgje zoekt snel tussen de kleren (toch handig, zo'n eigen winkel) en trekt iets feestelijks aan.
Dan zoekt zij nog een cadeautje en gaat op weg naar het feest.
Ik heb dus een keus kunnen maken voor de zomerkleding. Nu nog iets feestelijks voor straks.
Lieverd? Ben je er nog?
Mmmm, Wilgje ????
Lig je nog te slapen of ben je er helemaal niet?
Lieve Wilgje,
Als je tijd hebt, zou je dan even bij me langs willen komen?? Mijn kruidentuin heeft in de storm enorme schade opgelopen, zou jij niet even willen kijken of je ze kan helpen met herstellen?? Je zou me er enorm mee helpen!!
Laat maar horen
Dag lieverd, tot snel!!
Liefje, ik moet echt weg nu, tot later?
* Er klinkt een "hmmpf" en Wilgje besluit dat dat een ja is. Een snel kattewasje en wat kleren en dan gaat Wilgje op pad.
Voor ze Equilan uitnodigt om binnen te komen gluurt Wilgje nog even naar achter, het halletje in, maar daar is alle stil.
Ga je mee naar binnen Equilan? Ik denk dat ik nog wel een mooie jurk voor je weet.
* Equilan gaat snel mee en wacht ongeduldig op de droomjurk die Wilgje te voorschijn haalt.
Het is een zachtgele jurk, helemaal gevoerd met lichtgroene zachte stof. Het geel is van kant, met een geborduurd randje langs de naden. zodat die onzichtbaar zijn.
Equilan trekt de jurk aan en pas dan bemerkt ze de ondeugende split en de lage hals....
Wat denk je meis? Is het wat voor jou?
Wilgje thnx!!
Wat een geweldige jurk, jij geeft goed kledingadvies
Oke nu nog mooie lingerie erbij, ga je mee of blijf je in je winkel??
* Blozend van het complimentje geeft Wilgje haar vriendin een kus.
Zoek wat moois uit he?
Oke, ik ga naar Lola's!! Doei Wilgje veel plezier!!
Als de thee op is zet Wilgje de kopjes netjes weg en kruipt dan terug in de sterke armen van haar amant. Genietend, tot vroeg in de morgen...
quote:* kucht benauwderig
Op woensdag 18 juli 2001 12:47 schreef spookvrouw het volgende:
* spookvrouw komt de winkel van Wilgje binnenwarenWilgje, heb je voor mij een iets warmere cape? Mijn oude wintercape is eigenlijk wel versleten, en met dit weer is mijn zomercape toch wel te koud. Met al dat heen en weer gevlieg zou een spook het nog te pakken krijgen
Ik zou graag een nachtblauwe willen met sterretjes erop, liefst zilverkleurig. Zou het kunnen in velours, dat is wel lekker warm vind ik.
voor Wilgje
Wilgje, is dit nog gelukt?
* spookvrouw is te vinden bij het mooie huis aan Lieflijk Laantje nr 1
Hoi Wilgje,
ik was even langsgeweest om te kijken of je ook babykleding verkoopt, maar je bent er niet. Zou je me even kunnen bellen.
Bedankt,
Jojogirl
Wat je zoekt, ligt achter de kaart
* En nu is Wilgje weer terug in haar winkeltje. De kaarten stopt ze veilig weg, niemand hoeft er iets van te weten.
Kijk maar rustig rond in de winkel. Aan geld doen we hier niet, dus daar hoef je je niet druk om te maken.
* Wilgje loopt naar achter en pakt de schoenen van haar verdwenen minnaar en bekijkt de maat.
Hmmz, dat lijkt wel 42...
Kijk eens Riduce, passen deze?
* Al pratend komt Wilgje van de wiebelige trap af en gooit de spons in de emmer. Ze neemt Jojo mee de winkel in en pakt de catalogus met babykleertjes.
Kijk, hier hebben we de bekende merken.
* Wilgje krijgt een idee, maar weet niet of Jojo daar wel zin in heeft. Ze kijkt haar even bedachtzaam aan, maar vraagt het toch maar gewoon. Jojo kan altijd weigeren natuurlijk.
Ik krijg ineens een idee Jojo. Heb je zin in een avontuur?
Zou je het leuk vinden om die babykleertjes in het echt te gaan bekijken? Ik bedoel, niet in een catalogus, maar in het echie?
Nee, dan gaan we niet naar een fabriek.
Wacht maar even..
* Ze loopt naar achteren en haalt daar het ebbenhouten doosje te voorschijn. Die neemt ze mee naar Jojo. Voorzichtig maakt ze het doosje open en laat de kaarten zien.
Hiermee kunnen we reizen Jojo. We zouden bijvoorbeeld naar babyland kunnen gaan...?
Wat moet ik doen dan? M'n hand op die kaart leggen ofzo?
* Als Jojo instemmend knikt legt Wilgje de kaart op de grond.
Nu moeten we door de kaart stappen. Denk aan waar je naartoe zou willen gaan, dan komt het wel goed.
* Wilgje pakt Jojo's hand en stapt als eerste door de kaart.
Vanuit de verte hoort Jojo Wilgje zeggen:
Kom maar Jojo, het is hier le..
Wow * Jojogirl heeft er geen woorden voor Het is allemaal zo vreemd, zo mooi, zo leuk, zo baby...
Ja is goed, waar waren we ook alweer naar op zoek?
* Opeens hoort Wilgje een lief geschater en draait haar hoofd in de richting waar het vandaan komt.
Zullen we die kant opgaan Jojo?
* Jojogirl wordt hier steeds vrolijker van. Overal hoort ze blij gelach en klinkt het geluid van spelende kinderen. Alles heeft vrolijke kleurtjes en overal ligt speelgoed. Het gekke is dat ze alle kinderen en babies kan verstaan. Op het eiland leken babies alleen maar te brabbbelen, maar hier voeren ze gewoon verstaanbare gesprekken.
* Jojo en Wilgje lopen op hun gemak rond en zien overal spelende kindjes, rennende kindjes, lachende kindjes, kindjes die zitten te eten, kindjes die aan het kliederen zijn, maar geen kleine babytjes. En daar zoeken ze eigenlijk kleertjes voor.
Of zouden we per ongeluk niet in Babyland terecht zijn gekomen?
* 1 van de spelende hoort Jojo dit zeggen en zegt 'Babyland?! Dit is niet babyland hoor. Wij zijn veel te groot om nog babies te zijn.'
Maar kunnen we niet eerst even wat drinken? Ik heb wel dorst gekregen.
Welke kleur ranja wil je?
* Jojogirl maakt met haar handen een kommetje en houdt het onder de fonteintjes.
Deze groene is appelranja... en deze oranje sinasappel... Wat zou die roze daar zijn? Aardbei?
Daar aangekomen treft zij de deuren wagenwijd open, maar niemand aanwezig.
Faat besluit wat kleding te passen en neemt 2 broeken en 3 shirts.
Als ze een briefje achter wil laten op de toonbank valt haar oog
plotsklaps op een mooi ebbenhouten kistje gevuld met kaarten.>:)
Ooooh, die zijn mooi zeg, Faat besluit die ook mee te nemen
en loopt tevreden de winkel weer uit met de kleding en het kistje onder haar arm.
Deze is inderdaad aardbei Jojo! Wat grappig, zouden we aan Pluisje moeten vertellen.
* Uit een struik plukt Wilgje 2 koekjes en geeft er eentje aan Jojo.
Proef deze eens? Het is een dropkoekje!
Maar heb je genoeg gegeten en gedronken? Want ik wil toch ook nog wel naar Babyland eik.
Moeten we dan ook weer door die kaart?
We moeten dan eerst weer terug naar de winkel, daar liggen de andere kaarten. Ga je mee?
Zo nu maar eens zoeken naar de goede kaart voor Babyland.
* Jojogirl wil het kistje van de toonbank pakken, maar ziet ineens dat het er niet meer staat.
Wilgje! Het kistje is weg?!
Wie zouden er allemaal binnen geweest kunnen zijn in de tijd dat wij weg waren?
* Jojogirl begint rond te kijken in de hoop een aanwijzing te vinden.
Wilgje, zie jij of er misschien ook kleding mist?
* Wilgje loopt speurend de rekken af om te kijken welke kleren ze mist. na een tijdje roept ze Jojo.
Ik mis een paas broeken en een paar t-shirts Jojo, meer niet.
* Jojogirl denkt koortsachtig na
Wilgje, misschien een heel stom idee, maar wat voor maat waren die broeken en shirts? En weet jij toevallig wie op het eiland die maat heeft/hebben?
We zouden dus een lijstje kunnen maken van alle dames die op het eiland wonen. Maarja, dan heb je natuurlijk ook nog de verdwaalde toeristen op het eiland...
Pfffffffff......
* Wilgje was heel hoopvol, maar door haar laatste gedachtengang ziet zij het even heel somber in.
Zouden ze ooit de kaarten terug vinden?
Even kijken vrouwlijke eilanders: Pluisje, Faat, equilan, Blackangel,... Pff dat zijn er wel veel.
Weet je wat we kunnen doen? Ik sluit de winkel en dan gaan we naar het restaurant. Kunnen we met Faat overleggen, zij is ook een goede speurneus volgens mij.
* Ze sluiten de winkel en gaan op pad naar het restaurant.
Als Wilgje de kaart uit zijn verborgen heeft gepakt gaat ze op de grond zitten. Ze moet eerst weer kalm worden, anders werkt de kaart niet. Diep ademen, kalm ademen.
In, uit, in, uit...
Langzaam komt Wilgje tot rust. Dan staat ze op en wandelt terug naar het restaurant. De kaart in haar handen.
Hmm, het ruikt hier lekker!
En wat een lieve kleuren hier allemaal!
Hihi, het gras is lichtblauw en de lucht zachtoranje!
* Wilgje was nieuwsgierig geworden naar deze lieve wereld en ging op onderzoek uit.
Op het blauwe gras graasden roze en witte paarden, die haar hinnikend nakeken. In de lucht vlogen lila vogels, die haar leken te begroeten met hun lied.
Het zachtgele kiezelpad leidde langs kleine huisjes, met rieten daken. In de tuinen hing wasgoed te drogen aan lijnen gespannen tussen appelbomen. Kleine hempjes en broekjes, naast lapjes stof die luiers zouden kunnen zijn.
Het lijkt wel babyland hier!
O, was Jojo maar hier...
* In één van de tuintjes was zat een vrouw met een baby op haar schoot. Wilgje stopte bij het tuinhekje en wenste de vrouw goedemorgen. De vrouw keek op en nodigde Wilgje uit om even naast haar te komen zitten.
Verliefd keek Wilgje naar de baby op de schoot van de vrouw die zich voorstelde als Clothilde, de baby was Remenia genaamd, een meisje...
Heb je zin in een kopje appeltjesthee Wilgje?
Hou jij Remenia even vast, dan zal ik een potje thee maken.
* Dat liet Wilgje zich geen tweede keer zeggen, en zo onstond er een hartelijke vriendschap tussen de twee vrouwen.
Wilgje logeerde er een paar weken en hielp bij de verzorging van Remenia. Maar na een tijdje begon ze haar vrienden van het eiland te missen. Clothilde merkte dat Wilgje iets dwarszat en vroeg ernaar. Toen vertelde Wilgje over haar vrienden en ook over de zwangere Jojo. Over de kleertjes die Jojo bij Wilgje in het winkeltje had besteld, maar dat Wilgje nog geen mooie kleertjes had kunnen vinden.
Meisje, meisje toch! Dat is toch helemaal geen probleem!!
Heb je nog niet gemerkt hoe wij hier aan onze kleren komen?
* Dat had Wilgje inderdaad nog niet gemerkt. Ze was te druk met Remenia geweest.
Nou meid, loop jij maar eens even mee.
* Clothilde had Wilgje meegenomen naar een huisje dat een beetje apart stond van de andere. Toen ze daar naar binnen ging zag ze dat de muren vol hingen met planken. Alle vier de muren rondom helemaal vol met planken met kleertjes. Babykleertjes.
Zoek maar uit voor je vriendin Wilgje. Neem maar wat je denkt dat zij nodig heeft en ga dan naar huis.
* En nu staat Wilgje weer in haar winkeltje, haar armen vol met babykleertjes.
Ze maakt er mooie stapeltjes van, hempjes bij hempjes, broekjes bij broekjes, enz.
Zo, wat zal Jojo blij zijn! Nu eerst maar eens een ontbijtje gaan halen in het restaurant.
* Wilgje ruimt nog snel de gebruikte kaart op en sluit dan haar winkeltje.
* kleed zich om en loopt de winkel uit.
Hallo! Hallo??
Is hier iemand?
Wilgje?
* Phoenixx ziet de rommel om zich heen en bedenkt zich dat een beetje hulp inderdaad geen kwaad kan. Hoewel - behalve de hangertjes die overal op de grond liggen is er geen kleding meer te bekennen!
Wat is hier gebeurd?
* Phoenixx gaat snel terug naar het restaurant en hoopt dat iemand haar daar wat meer kan vertellen...
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
::FOK!UITZENDBUREAU::
Zoekt u personeel?
U kunt bij ons gratis een vacature plaatsen!!
U vind ons op Fok!Uitzendbureau
Of neem conctact op met Starshine-Girl
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Hoi Wilgje,
was jij nog in babyland geweest voor babykleding?
Als je wat hebt, bel me dan maar even.
Groetjes,
Jolanda
Ze stapt weer naar binnen...
* Als vanouds kletst Wilgje Jojo de oren van het hoofd, alsof ze nooit weg is geweest.
Die poster was zeker van het uitzendburo? Ik had er ook al één voor m'n ruiten zitten. Alsof ik het niet zelf afkan in m'n winkeltje...
Maar je kan zeker wel raden waarvoor ik kom? Of had je m'n nog niet gezien? Het duurt nog maar een week of 6 nu, dus ik vond het wel tijd worden om wat kleertjes te kopen...
Heb je zin om toch naar het restaurant te gaan en daar onder het genot van een lekkere bol en een beker melk de doos open te maken?
Heb je die kleertjes allemaal uit Babyland?
Boven op de berg staat de oude man op haar te wachten, maar de klim is zwaar. Wilgje heeft de hele dag gelopen om op tijd te kunnen zijn voor deze afspraak. De oude man zou haar nu eindelijk belonen. Ze was al haar afspraken nagekomen. De draak heeft ze verjaagd en daardoor de levens van velen gered, de Almondo's durven hun onderrijk niet meer uit te komen door haar inspanningen en zo zijn er meer opdrachten geweest die Wilgje moest uitvoeren om haar felbegeerde beloning te kunnen krijgen.
Hijgend klimt Wilgje de laatste meters en dan staat ze eindelijk voor de oude Petrasie. Hij kijkt haar doordringend aan en vraagt of ze alle opdrachten heeft uitgevoerd. Wilgje bevestigt dat en als bewijs gooit ze een pakketje op de grond. Petrasie kijkt er even naar en geeft dan Wilgje een lang pakket.
"Dit is het beloofde zwaard, bewaar hem goed. Geef hem alleen aan de man of vrouw die hem waardig blijkt te zijn."
Wilgje knikt.
* Wilgje wordt wakker door de zon die hoog aan de hemel staat. Het lange pak houdt zij nog steeds in haar armen geklemd. De slaap wrijft ze uit haar ogen voor ze opstaat. Ze heeft lang geslapen, maar nu is het tijd. Ze moet het zwaard aan de juiste persoon overhandigen. Maar waar kan zij die vinden? Ze weet precies aan wie ze het zwaard wil geven, maar ze is zo lang weggegweest dat ze niet weet waar die persoon zich nu ophoudt op het eiland. Na een snelle douche pakt ze wat kleren uit haar winkeltje. Ze schudt het stof eruit en trekt ze aan. Dan neemt ze het pak en gaat naar het restaurant, hopend dat zij de juiste persoon daar zal kunnen vinden.
Dus heeft Wilgje haar oude jurk weer aangetrokken en gewapend met een emmer sop en poetsdoeken gaat zij de winkel te lijf. Vrolijk neuriend sopt en boent ze tot de winkel weer glanzend schoon is.
Onder het werken dwalen haar gedachten af. Naar een man die ze tijdens een van haar kaartreizen heeft ontmoet en nooit heeft kunnen vergeten.
Ze wil weer naar hem terug, maar weet dat het onmogelijk is dat zij ooit samen ....
Nou ja, voorlopig is Wilgje weer op het eiland en zal ze de tovenaar uit haar gedachten moeten zetten
ooooh, wat mooi, vind je niet?
* Tamea verdwijnt in een pashokje om de jurk te passen. Een minuutje later komt ze weer tevoorsschijn.
Tada. Ik denk dat ik hem meteen maar aan houd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |