Huidige stand in de Serie B:
code:Programma komend weekend:Week 27 Pts P W D L F A
Atalanta 49 27 12 13 2 37 18
Ternana 47 27 13 8 6 39 26
Cagliari 44 27 12 8 7 46 31
Palermo 44 27 11 11 5 37 24
Piacenza 44 27 12 8 7 29 24
Messina 42 27 10 12 5 35 27
Livorno 40 27 9 13 5 33 26
Salernitana 38 27 10 8 9 26 26
Torino 37 27 9 10 8 37 31
Triestina 37 27 9 10 8 36 36
Catania 36 27 9 9 9 33 28
Treviso 35 27 8 11 8 28 28
Ascoli 34 27 8 10 9 32 33
Fiorentina 34 27 7 13 7 31 35
Verona 32 27 7 11 9 33 35
Albinoleffe 32 27 8 8 11 23 35
Napoli 31 27 5 16 6 20 27
Pescara 31 27 7 10 10 21 31
Vicenza 30 27 6 12 9 25 27
Venezia 29 27 6 11 10 23 30
Bari 27 27 6 9 12 28 36
Como 27 27 6 9 12 21 32
Genoa 27 27 5 12 10 23 35
Avellino 18 27 2 12 13 24 39
code:En voor Dylan Dog, die de laatste post had in het vorige topic:Atalanta - Genoa (SKY)
Bari - Verona (SKY)
Catania - Salernitana (SKY)
Fiorentina - Albinoleffe (SKY)
Livorno - Triestina (SKY)
Napoli - Avellino (SKY)
Pescara - Ascoli (Friday 20/02/2004 8.30 p.m) (SKY)
Ternana - Palermo (SKY)
Torino - Como (Monday 23/02/2004 8.30 p.m) (SKY)
Treviso - Cagliari (SKY)
Venezia - Piacenza (Gioco Calcio)
Vicenza - Messina (Gioco Calcio)
Avellino - Napoli was een reglementaire 3-0 ivm de enorme rellen, waardoor de wedstrijd nooit heeft plaatsgevonden,
Albinoleffe - Fiorentina was idd. 1-0 door een goal van Biava 8 minuten voor tijd.
Game on!
Telde dat doelpunt nou?
quote:Treviso heeft keurig met 2-0 van Hellas Verona verloren ja.
Op woensdag 18 februari 2004 13:14 schreef zjroentje het volgende:
Ik zag vanochtend ergens dat bommetje bij die Belgische keeper van Treviso ontploffen.Telde dat doelpunt nou?
code:Torino [1 - 0] Como
4' [1 - 0] Simone Tiribocchi
Tiribocchi: die heeft Siena vorig jaar ongeveer zelf naar de Serie A geschopt...quote:Op maandag 23 februari 2004 21:26 schreef DarkShine het volgende:
Ruststand:<blockquote><span style="font-size: 10px;">code:</span><div class="quote"><span class="code">Torino [1 - 0] Como
4' [1 - 0] Simone Tiribocchi </span></div></blockquote>
Goede speler inderdaad, leuk koppel met Pinga.quote:Op woensdag 25 februari 2004 16:45 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Tiribocchi: die heeft Siena vorig jaar ongeveer zelf naar de Serie A geschopt...
quote:20:30 Avellino ? - ? Venezia
20:30 Genoa ? - ? Ternana
Vanavond dus, Napoli weer live op SKYquote:Op maandag 1 maart 2004 16:23 schreef DIGGER het volgende:
Morgenavond is de volgende speelronde al:
Atalanta - Verona
Bari - Genoa
Cagliari - Messina
Catania - Treviso
Fiorentina - Salernitana
Livorno - Ascoli
Napoli - Triestina
Pescara - Palermo
Piacenza - Como
Torino - Ternana
Venezia - Albinoleffe
Vicenza - Avellino
Zonder Rigano zou Fiorentina degraderen gewoon.quote:Op donderdag 4 maart 2004 22:39 schreef Afunados het volgende:
Overwinning viola, 1-0. Met de hakken over de sloot dus, maargoed drie punten zijn binnen.
Napoli 0-0
Op zich niet onaardig, daar feitelijk alle basisspelers op het middenveld ontbraken; Marcolin, Perovic en Vidigal. De concurrentie (Como, Verona, Vicenza, Venezia, pakt me alleen de laatste weken weer te veel punten en Napoli heeft nog een lastig programma, ben nog bij lange na niet gerust.quote:Op donderdag 4 maart 2004 22:39 schreef Afunados het volgende:
Napoli 0-0
De 1e 5 liefst promoveren rechtstreeks, de nummer 6 speelt een promotie/degradatie wedstrijd (uit & thuis) tegen de nummer 15 van de Serie A.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 16:27 schreef methodmich het volgende:
Hoeveel promoveren er nu? De Serie A wordt uitgebreid, ben het even kwijt.
quote:Avellino - Salernitana
Bari - Livorno
Cagliari - Torino
Catania - Ternana
Como - Vicenza
Napoli - Treviso
Pescara - Atalanta
Piacenza - Messina
Venezia - Ascoli
Verona - Triestina
Zeer goede overwinning tegen de lijstaanvoerder. De kritiek op Vryzas zal nu wel iets bedaren...quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:32 schreef ZIOPPA het volgende:
Fiorentina heeft net met 2-1 gewonnen van Palermo. Palermo kwam 0-1 voor door Toni, Di Livio maakte gelijk. Voor rust was Fiorentina de betere ploeg, na rust heeft Palermo (en vooral Toni) de nodige kansen om zeep geholpen. In 92e minuut de 2-1 van Vryzas,
AlbinoLeffe-Genoa 0-0
Dat geld btw voor meer ploegen: Ternana en Messina hebben nog geen thuiswedstrijd verloren, Venezia, Pescara en Avellino nog geen uitwedstrijd gewonnen (maar Fiorentina is wel de enige die in beide rijtjes voorkomt).quote:Op woensdag 17 maart 2004 01:56 schreef ZIOPPA het volgende:
Donderdag en zaterdag opnieuw 2 speeldagen. Zijn nog 14 wedstrijden te spelen. Deze 2 wedstrijden zullen voor Fiorentina de rest van het seizoen bepalen, er is nog hoop op promotie (slechts 6 punten achterstand), maar dan mag ook wel eens uit gewonnen worden. In het 'fort' Artemio Franchi heeft Fiorentina nog niet verloren, buitenshuis nog niet één keer gewonnen..
Nee niet echt, daarom dat ik ook erg blij was afgelopen zondag dat ze weer wonnen, want dat was al weer even geleden.quote:Fijne wedstrijden voor Napoli trouwens deze week![]()
Genoa ook? Mmmm...nooit zo op gelet.quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:08 schreef DIGGER het volgende:
Even kort en simpel: het zijn de mooiste clubs van Italie (Napoli-Fiorentina-Genoa, in die volgorde)
Da's niet helemaal waar (understatement), zie bijvoorbeeld de lotgevallen van Fiorentina.quote:de commercie beheerst de clubs minder
Kan ik alleen maar beamen.quote:en de tifosi zijn geweldig.
Mee eens, hoewel ik ten tijde van de drie tulipani wel voor Milan was (omdat zij er speelden en omdat het voetbal zo ontzettend goed was), met frisse tegenzin overigens vanwege die vervelende Berlusconi.quote:Van de echt grote clubs heeft alleen Roma mijn Sympathie, de rest vind ik 10 keer niks.
Wow, ongelofelijk!!!quote:o.a. mijn sympathie voor Napoli viel hier een andere user op, een volbloed Italiaanse, oorspronkelijk vanuit Lauro (Bij Sessa, 60 km ten Noord-Westen van Napoli) en haar mag ik al bijna 1 jaar mijn vrouw noemen![]()
Zelf ook een tijdje in Firenze gewoond, helemaal gek geworden op Fiorentina..quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:39 schreef pyl het volgende:
Ik heb hier nog nooit gepost, maar lees het topic wel regelmatig, en wat me opvalt is de sympathie van vele posters hier (Digger, Zioppa en anderen) voor Napoli en Fiorentina. Waarom is dat toch?
Ik mag jou welquote:Op donderdag 18 maart 2004 12:27 schreef ZIOPPA het volgende:
Van de 'grote' clubs natuurlijk voor Roma, de anderen kan ik gewoonweg niet uitstaan!
Ik nietquote:Op donderdag 18 maart 2004 12:29 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ik mag jou wel
Neem aan dat je Sky hebt.. Verona heeft helaas een contract met Gioco Calcio, dus ook niet live te volgen via internet..quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:46 schreef DIGGER het volgende:
Ik zal eens kijken, want Napoli kan ik niet rechtstreeks volgen vanavond
En ze 'mogen' nog naar Artemio Franchi..quote:Op donderdag 18 maart 2004 17:00 schreef DIGGER het volgende:
De Kraker Atalanta - Palermo van volgend weekend is overigens verplaatst naar de zondagavond, 20.30 uur.
Napoli heeft trouwens sowieso een lekekr programma, straks achter elkaar Cagliari thuis, Salernitana uit, Palermo thuis, Ternana uit en Atalanta thuis, alle topploegen + de derby...
quote:Op woensdag 17 maart 2004 01:56 schreef ZIOPPA het volgende:
En zondag:
Albinoleffe - Triestina
Avellino - Ternana
Cagliari - Vicenza
Como - Livorno
Fiorentina - Bari
Genoa - Verona
Messina - Atalanta
Palermo - Ascoli
Piacenza - Catania
Salernitana - Pescara
Torino - Napoli
Venezia - Treviso
Niet overdrijvenquote:Op vrijdag 19 maart 2004 11:33 schreef placebeau het volgende:
dit topic had net zo goed fiorentina fantopic kunnen heten
Albinoleffe, omdat het zo'n mooie naam is.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:03 schreef DIGGER het volgende:
Maar het zou wel leuk zijn als er zich wat fans melden van de andere clubs (Salernitana, Pisa, Livorno dan met name)
Dan ga jij hier maar wachten op de 1e fan van Atalanta om mee te rellenquote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:04 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Albinoleffe, omdat het zo'n mooie naam is.
Overmorgen:quote:15:00 Cagliari ? - ? Vicenza
15:00 Como ? - ? Livorno
15:00 Fiorentina ? - ? Bari
15:00 Genoa ? - ? Verona
15:00 Messina ? - ? Atalanta
15:00 Palermo ? - ? Ascoli
15:00 Piacenza ? - ? Catania
15:00 Salernitana ? - ? Pescara
15:00 Torino ? - ? Napoli
15:00 Venezia ? - ? Treviso
quote:20:30 Albinoleffe ? - ? Triestina
20:30 Avellino ? - ? Ternana
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:04 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Albinoleffe, omdat het zo'n mooie naam is.
Probeer eens 'A season with Verona' van Tim Parks. Hij volgt een seizoen lang elke thuis- en uitwedstrijd van Verona, erg grappig en leuk!quote:Op zondag 21 maart 2004 17:58 schreef PogueMahone het volgende:
ik heb net een boek uit over Castel di Sangro, geschreven door een Amerikaan, over het eerste seizoen wat die club ooit in de serie B speelde. Leuk boek, het einde was minder...
quote:20:30 Albinoleffe ? - ? Triestina
20:30 Avellino ? - ? Ternana
Inderdaad, naarmate het boek vorderde vond ik de schrijver steeds minder, ik zal eens op zoek gaan naar dat boek over Veronaquote:Op maandag 22 maart 2004 11:10 schreef Dylan Dog het volgende:
Pogue, het boek over Hellas is vele malen beter dan dat leuke boek over castel dat verneukt wordt door de kortzichtigheid van die kut-amerikaan.
En belangrijker: Een terecht overwinning, Napoli speelde goed, was beter.quote:Op zondag 21 maart 2004 16:58 schreef ZIOPPA het volgende:
Max Vieri schiet Napoli langs Torino, mooie overwinning, en nog goed voor Fiorentina ook!
Bijna vergeten, Zola komt weer eens langs in San Paolo, krijgt toch wel een mooie ontvangst hoop ik??quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:45 schreef DIGGER het volgende:
Napoli moet thuis tegen Cagliari zeker punten pakken
En weer zijn goal die het beslist, mooi hard schot net nadat Cagliari tot 10 gereduceerd was.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 09:54 schreef DIGGER het volgende:
Lijkt er op dat Dionigi na z'n blessureleed nu eindelijk op dreef begitn te geraken.
Mijn nieuwe achtergrondquote:Op maandag 5 april 2004 15:07 schreef DIGGER het volgende:
Mooie foto trouwens van net na het laatste fluitsignaal in Firenze zondag:
[afbeelding]
http://www.tifonet.it/notizie/articolo.php?codice=9815&sn=tnquote:Op maandag 5 april 2004 13:42 schreef ZIOPPA het volgende:
Volgende week zaterdag (om 1500!) o.a. Genoa-Fiorentina. De tifoserie van Genoa hebben al een spectaculaire coreografie in de planning, stadion zal uitverkocht zijn en men verwacht een 3000-tal Fiorentina-supporters..
Kan niet anders dan een prachtige wedstrijd worden!
De clubs zijn inderdaad bevriend, de supporters nog niet, er is geen gemellaggio, maar zit er wel aan te komen.. Genoa heeft Fiorentina maar 900 kaarten gestuurd, veel te weinig natuurlijk, en de Trifoni hebben de CAV (belangrijkste supportersgroep van Fiorentina) een uitnodiging gestuurd om de andere supporters 'vreedzaam' bij hun onder te brengen. Lijkt me mooi, een gemellaggio met zo'n prachtige club!quote:
Hehe, zo heb ik Fiorentina dit seizoen al tweemaal moeten missen. De aanhouder wint hequote:Op maandag 19 april 2004 15:19 schreef DIGGER het volgende:
Zal ff als vast klant Sky vragen of ze de pot niet kunnen verzetten naar de vrijdag
Ja. Waarschijnlijk zal er wel een mooie sfeeractie komen, het is immers een bijzonder belangrijke wedstrijd. Ga me deze week ook eens registreren op picturetrail o.i.d. om oudere foto's erop te zetten en de nieuwe er direct te plaatsen als ik terug ben.quote:Op maandag 19 april 2004 15:31 schreef DIGGER het volgende:
Neem je je camera mee?
quote:Op maandag 19 april 2004 15:56 schreef DIGGER het volgende:
OK Dan.
Welke Curva btw, Fiesole neem ik aan?
Wat dacht je van deze categorie straffen:quote:Op maandag 19 april 2004 11:40 schreef ZIOPPA het volgende:
Nog even over Messina-Venezia, daar is het dus nogal misgegaan. Messina speelde de wedstrijd in Bari, vanwege eerdere ongeregeldheden, en kreeg in dit duel zijn 16e (!) strafschop van dit seizoen. Bovendien waren op dat moment al 2 spelers van Venezia het veld uitgestuurd, en ook doelman Soviero kreeg na protest na de penalty rood. Vervolgens stormt hij naar de bank van Messina en begint er gewoonweg op los te slaan, trappen, 2 minuten waanzin echt.
Venezia is de wedstrijd uteindelijk met 8 man geeindigd, de trainer heeft ook rood gekregen.
Bepaald niet misselijkquote:Massive bans for Venezia duo
Serie B side Venezia have been rocked by the news that two of their players have been banned for a total of 17 months.
Defender Rubens Maldonado has been ruled out for a year, while goalkeeper Salvatore Soviero has been suspended for five months.
The disciplinary commission took the step after the controversial Venezia-Messina game that was played on Saturday.
Goalkeeper Soviero was expected to receive a heavy ban after his disgraceful actions during the 2-1 loss.
He was sent off for dissent before running angrily towards the Messina bench where he lashed out at several players and even a photographer who tried to calm him down.
But Maldonado, who was also sent off in the tie, has been punished for allegedly kicking the referee.
The stopper will not be able to play again until 15 April 2005. The goalkeeper will only be available for selection from 15 September 2004.
Venezia boss Angelo Gregucci has also been handed a one-game ban.
Meanwhile, leaders Palermo will be forced to play their next home game on neutral ground after Treviso’s Massimo Ganci was struck on the head by a missile.
Zou mooi zijn..quote:
Fiorentina chase dream Batistuta, Baggio combo
tribalfootball.com - April 23, 2004
Promotion chasing Fiorentina are closing in on a dream attacking combination for next season.
The Serie B hopefuls are close to an agreement to bring Gabriel Batistuta back from his stint in Qatar and have also made Roberto Baggio aware they want him to play on for another year.
Sources close to Brescia striker Baggio insist he still is keen to play next season, if he can find the right challenge. The veteran will definitely leave Brescia in the summer, but hasn't totally ruled out playing on.
[* DIGGER zit al gespannen klaar voor zondag, want ook nog eens een erg belangrijek wedstrijd.]quote:Giocatori Napoli in campo con striscione pro Maradona
Ieri pomeriggio nel corso della trasmissione Radiogoal su KissKiss Napoli, Valter De Maggio ha rivolto un appello ai giocatori del Napoli ed alla societā affinché la squadra, in occasione della partita Napoli-Atalanta di sabato prossimo, scenda in campo con uno striscione riportante la scritta “FORZA DIEGO”, sulla scia di quanto fatto dai giocatori del Boca Juniors in Coppa Libertadores.
De Maggio, giā ideatore e conduttore con Darwin Pastorin della maratona radiofonica “Maradona Day”, ha giā raccolto in diretta il parere positivo della squadra, attraverso le dichiarazioni del difensore azzurro Marco Zamboni, mentre la societā ha fatto sapere di essere d’accordo alla iniziativa.
quote:Op vrijdag 23 april 2004 13:32 schreef DIGGER het volgende:
Zioppa, nog wel een mooie site (weet nie tof ie bekend is bij je): http://www.forzagrifone.it/ (Genoa)
Wat zijn gemellagi precies?quote:Op vrijdag 23 april 2004 13:39 schreef ZIOPPA het volgende:
[..]
Mooie site, spreekkoren bij iedere pagina zijn mooi!
Wel veel gemellaggi trouwens (Torino, Napoli, Roma, Udinese, Perugia, Cosenza, Ancona, Reggiana, Alessandria)
quote:Op vrijdag 23 april 2004 13:33 schreef ZIOPPA het volgende:
Las gisteren ergens (zal even zoeken of ik het kan vinden) uitspraken van Matarrese (bondsvoorzitter) dat Napoli zelfs met een 10e plaats kans maakt te worden 'ripescato' in Serie A omdat er zoveel ploegen in A zijn die de boekhouding niet in orde hebben..
quote:22/04/2004. In un'intervista rilasciata alla rivista ufficiale del Napoli, il vicepresidente di Lega Antonio Matarrese ha dichiarato che il club azzurro potrebbe essere ripescato in serie A. Queste le sue parole: "Ci sono troppe societā che non riusciranno a iscriversi. Sarā inevitabile il ripescaggio di alcune della B. Se il Napoli avrā i conti a posto e dovesse arrivare tra le prime dieci in classifica potrebbe ritrovarsi in serie A".
Redazione Rete.it
quote:Op vrijdag 23 april 2004 13:41 schreef tuindwerg het volgende:
[..]
Wat zijn gemellagi precies?Zijn dat een soort bevriende supporters?
Met een beetje hulp van de Lega Calcio zou het moeten lukken:quote:Op vrijdag 23 april 2004 13:43 schreef DIGGER het volgende:
Rete.it, das geen pulp bron dus.
Hmmmz.
Eens opletten wat ze zondag bij de match zeggen allemaal.
quote:Op woensdag 25 februari 2004 17:16 schreef methodmich het volgende:
Wat zou jouw ideale Serie A wezen? Dus met 20 clubs.
quote:Op woensdag 25 februari 2004 17:30 schreef ZIOPPA het volgende:
Milan, Juventus, Inter, Roma, Lazio, Parma, Fiorentina, Napoli, Sampdoria, Verona, Cagliari, Udinese, Bologna, Genoa, Atalanta, Palermo, Torino, Lecce, Reggina, Foggia.
Is Fiorentina ook gelukt..quote:Op vrijdag 23 april 2004 13:57 schreef DIGGER het volgende:
Foggia moet dan wel van heel diep komen hoor
Idd, dit was al de 23e, waarvan de meesten 0-0 waren.quote:Op zaterdag 24 april 2004 22:49 schreef zjroentje het volgende:
En weer een gelijkspel voor Napoli. Die waren toch kampioen der gelijke spelen, nietwaar?
Die 1e lag er wel heel snel in, 31 seconden na de aftrap.quote:Op maandag 26 april 2004 01:01 schreef ZIOPPA het volgende:
[afbeelding]
Fiorentina thuis met 2-0 van Messina gewonnen,
jaloers is.quote:Op maandag 26 april 2004 13:53 schreef DIGGER het volgende:
M'n schoonouders zijn vanochend ook naar Napoli vertokken voor 3 weken vakantie - *jaloers*
Zullen wel weer de nodige babydingetjes halen voor m'n aanstaande kleine.
M'n neefje vierde gisteren z'n 2e verjaardag (geloof dat ik van 12.30 tot 20.00 uur non stop gezopen en gegeten heb *burp*) in z'n Vieri shirtje
Heb al in de planning staand volgend jaar Mei naar Italie te gaan (dorpsfeesten in Lauro) met die kleine mee, moet het ff goed timen, dan kan ie gelijk de laatste thuiswedstrijd van het seizoen mee de Curva B op
Zeker laten we je niet alleen, zijn nog genoeg interessante ploegen over.. En hopelijk kun je het jaar daarna ook weer over Napoli komen praten in het Serie A topic!quote:Op maandag 26 april 2004 13:23 schreef DIGGER het volgende:
Overigens, als Fiorentina promoveert, dan laten jullie me hier niet 'eenzaam en moederziel alleen' achter he, ondanks een gebrek aan fans van andere Serie B clubs
Zou ik persoonlijk de beste keuze vinden. Ook de namen van Ranieri en Prandelli worden overigens veel genoemd. Eerst maar eens Serie A halen!quote:Op dinsdag 27 april 2004 08:08 schreef DIGGER het volgende:
Geruchten gaan dat Gigi Del Neri de nieuwe trainer van Fiorentina wordt als ze promoveren.
Ben net thuis, dus waarschijnlijk zet ik ze morgen ff online. Maar verwacht er niet teveel van, ze zijn niet super gelukt..quote:Op woensdag 28 april 2004 13:12 schreef DIGGER het volgende:
En er dreigt weer een staking in de Serie B: http://www.raisport.rai.i(...),_78_60_7152,00.html
Ben trouwens benieuwd naar de foto's van Alfunados, komen die nog voor het lange Koninginneweekend?
Inderdaad niet erg scherp allemaal.. slechte camera?quote:Op donderdag 29 april 2004 17:28 schreef Afunados het volgende:
Niet allemaal even scherp, maar je krijgt toch een leuke indicatie:
http://www.picturetrail.com/afunados
Vanochtend vroeg lukte het me niet (foutmelding), maar nu dus wel. Idd niet allemaal even scherp, maar wel mooie sfeerfoto's, al weet ik dat je slechts 10% van de sfeer op foto kan zetten.quote:Op donderdag 29 april 2004 17:28 schreef Afunados het volgende:
Niet allemaal even scherp, maar je krijgt toch een leuke indicatie:
http://www.picturetrail.com/afunados
Het rommelt in Napoli. Nu de ploeg veilig is, willen de spelers de club onder curatele laten stellen omdat ze al maanden hun lonen niet zouden hebben ontvangen.quote:Calcio, Napoli: partite le lettere di messa in mora
Napoli, 11:07
I giocatori del Napoli hanno fatto partire venerdė scorso le lettere di messa in mora. Sono sei gli stipendi che la societā non ha ancora pagato, l'ultima spettanza versata risale ad ottobre 2003. Dal ricevimento delle lettere, il club avrā 20 giorni per saldare almeno tre degli stipendi arretrati presentando garanzie per gli altri tre. In caso contrario tutti i giocatori potranno rivolgersi al collegio arbitrale della Lega per chiedere lo svincolo di autoritā. (04/05/2004) (Kataweb Sport)
Voorlopig las ik dit als meest waarschijnlijke oplossing:quote:Op dinsdag 4 mei 2004 12:14 schreef ZIOPPA het volgende:
Slechte zaak. Zo begon het einde van Fiorentina ook.
Hopelijk wordt dit snel opgelost!
In principe kunnen de spelers zelfs het faillissement aanvragen, maar dat zullen ze wel nalaten om zichzelf te beschermen.quote:Op woensdag 5 mei 2004 13:20 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Voorlopig las ik dit als meest waarschijnlijke oplossing:
President Salvatore Naldi heeft nu 20 dagen om met de poen op de proppen te komen (Salarissen vanaf Oktober 2003) anders zijn de spelers vrij om te gaan en staan waar ze willen, kunnen de contracten ontbonden worden.
Als oplossing zit hij eraan te denken om de club te verkopen aan Ettore Setten, eigenaar van Treviso.
Kortom, geen goed teken
Maar dat gebeurde in een superslechte wedstrijd dus wel.quote:Op woensdag 5 mei 2004 14:02 schreef Afunados het volgende:
En in Firenze is iedereen elkaar en zichzelf eigenlijk aan het motiveren door te roepen dat ze naar de Serie A gaan. Tegen Ascoli zaterdag mogen iig absoluut geen punten verspeeld worden!
quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:53 schreef DIGGER het volgende:
Nieuws: Napoli is NIET 1 van de clubs waarbij huiszoeking is gedaan door de anti-maffia politie op zoek naar bewijs over banden met de maffia mbt gokken op wedstrijden etc.
klopt dat?quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:13 schreef Afunados het volgende:
Paul Okon naar Napoli?
Okon terug naar Italië?quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:32 schreef placebeau het volgende:
[..]
klopt dat?
Hij zit anders nu bij onze stadsploeg KV Oostende en is relatief goed bezig. Ik hoop alleszins dat we hem hier kunnen houden.
hé, da's de site waar mijn neef postquote:Op donderdag 13 mei 2004 13:35 schreef Afunados het volgende:
[..]
Okon terug naar Italië?
Paul Okon kan vanavond met Oostende een stap richting eerste klasse zetten. De kustbewoners moeten op bezoek bij Tubeke dat zondag Roeselare nog in bedwang hield. Bij winst is eerste dichtbij. Of de Australiër dan nog voor KVO speelt, is helemaal niet zeker.
Paul Okon heeft terug interesse uit Italië opgewekt. Zijn manager Luca Pelizzon zou een concreet voorstel hebben gekregen van Napoli dat in de Serie B speelt. Een half jaar geleden kwam de ex-speler van Club Brugge nog in dezelfde liga uit voor Vicenza. Daarnaast zouden enkele ploegen uit eerste klasse de ex-Gouden Schoen maar al te graag hun rangen zien versterken. Ook voor trainer Gilbert Bodart is er interesse uit onze hoogste nationale afdeling.
www.voetbalkrant.com
Andere optie:quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:38 schreef DIGGER het volgende:
Nieuw shirtje voor m'n aanstaande kleine: [afbeelding]
Spelen die niet in het geel-rood?quote:Op donderdag 20 mei 2004 12:03 schreef ZIOPPA het volgende:
Weet niet hoe het in het Napoli-kamp zit, maar in Firenze leeft de wedstrijd absoluut. Worden ongeveer 40000 toeschouwers verwacht.
Fiorentina moet dan ook echt winnen. Piacenza moet uit naar Verona, die tegen degradatie vechten, zal erom spannen!
Overigens krijgt Napoli (en misschien wel Fiorentina) volgend jaar Catanzaro in Serie B erbij!
quote:Op donderdag 20 mei 2004 12:05 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Spelen die niet in het geel-rood?
Tosto, 1 van de betere spelers dit seizoen, is iig geblesseerd bij Napoli.quote:FIORENTINA (4-4-2): Cejas, Maggio, Delli Carri, Viali, Savini, Di Livio, Piangerelli, Carrus, Fontana, Riganō, Vryzas.
NAPOLI (4-4-1-1): Brivio, Del Grosso, Portanova, Carrera, Cvitanovic, Bernini, Montesanto, Perovic, Vidigal, Zanini, Dionigi.
Dit zou echt fantastisch zijn..quote:Parma coach Prandelli linked with Fiorentina
tribalfootball.com - May 23, 2004
Fiorentina are stepping up their interest for Parma trainer Cesare Prandelli.
The Serie B club's board have made Prandelli their No1 target for the summer, well aware that he is ready to leave Parma.
Juventus had been talking with Prandelli's advisors, but are now concentrating on finding an agreement with AS Monaco coach Didier Deschamps.
Ik denk dat als Fiorentina het mocht halen, promotie naar de serie A (en ik ga er vanuit dat ze toch wel 5e of 6e worden dus het moet kunnen), er grote dingen gaan gebeuren in Florence.quote:Gabriel Batistuta é tornato. "In Qatar ho segnato 26 goal, uno con una punizione da quaranta metri. Mi hanno proposto un contratto in bianco; ho anche risolto i problemi alla caviglia. Se Firenza chiama...". Un messaggio, neanche troppo velato, alla societā che é da sempre nel suo cuore. "Con la maglia viola giocherei anche in B", chiosa il Re Leone.
Ook 1 voor Carmen, toch?quote:Op woensdag 26 mei 2004 13:29 schreef Dylan Dog het volgende:
Dat wordt een shirtje!
quote:Op woensdag 26 mei 2004 13:27 schreef Afunados het volgende:
Aanvullig:
Batistuta: "Firenze, sono pronto. Anche in Serie B"
Ecco alcune delle parole di Gabriel Batistuta oggi a "Stadio": "Verifica effettuata, posso tornare a giocare...Dico solo che mi sento pronto a tornare a fare la mia parte, dove c'č bisogno di me, dove si pensa che io possa dare una mano, convinto dui essere davvero di nuovo ai miei livelli, senza pių remore dal punto di vista fisico. Tutti sanno quanto io amo Firenze, mi limito quindi a dire che Batistuta č di nuovo Batistuta. Se la Fiorentina avesse bisogno di me tornerei anche in B. L'ho giā detto e non voglio ripeterlo, non voglio annoiare: il club viola sa del mio affetto e della mia disponibilitā. Tutto qui..."
Het zou echt geweldig zijnBatigoool
Kortom, niet te veel vooruitlopen, eerst maar eens ff zorgen dat Fiorentina promoveert (waar het uiteindelijk natuurlijk allemaal om gaat).quote:Fiorentina, Lucchesi risponde a Bati: "Finiamo la stagione poi vedremo"
Niente mercato fino alla fine della stagione. Questo il diktat in casa Fiorentina. Il dg dei viola, Fabrizio Lucchesi, ha voluto subito rispondere alle dichiarazioni ufficiali di Omar Gabriel Batistuta: "L'argentino é stato un formidabile di anni importanti qui a Firenze. Per lui provo una grande amicizia, ma per il momento non abbiamo iniziato a gettare le basi per il futuro. Chiudiamo bene la stagione, poi vedremo%85".
http://www.lega-calcio.it/eng/btim_classifica.shtmlquote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:01 schreef zjroentje het volgende:
Hoe doet Albinoleffe het?
0-0 tegen Bari gisteravond, m'n broer is geweest en het was een regelrechte kut wedstrijd zo slecht (van 2 kanten), waarbij het publiek (slechts 10.000 man ondanks de goedkope kaartjes) zich met name tegen de ploeg en bestuur keerde.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:20 schreef zjroentje het volgende:
Napoli is ook gewoon de minst scorende ploeg.
Niet zo erg goed nieuws.. zijn hoop ik toch wel een oplossing aan het bedenken??quote:Napoli in cattive acque: adesso c'č il rischio di fallimento
Situazione sempre pių complessa per il Napoli calcio. Sembra proprio che l’attuale presidente della squadra campana Naldi non sia in grado di far fronte al monte debiti che opprime le casse societarie. Il giorno fondamentale per il futuro della societā č il 14 giugno, data nella quale si riunirā l’assemblea dei soci dopo che la seduta del 14 maggio č stata disertata. In caso di mancato accordo i libri contabili andranno a finire al tribunale che potrebbe guidare la societā verso il fallimento oppure verso una nuova proprietā che escluderebbe cosė alla squadra la retrocessione in C1.
Vandaag ook weer op kanaal 4.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 20:25 schreef Afunados het volgende:
mms://bbwms.libero.it/b_serie_dir_4_adsl voor livewedstrijd Fiorentina - Napoli
En als je het nummer 4 in de URL in een ander getal verandert, kan je andere wedstrijden v/d serie B bekijken
en hoelaat zijn we begonnen?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 22:03 schreef Afunados het volgende:
1-0 viola, strafschop waarna de keeper van Torino de bal richting scheids schoot --> rood
Thnx kale, ik ga me er een op drinken nuquote:Op zaterdag 5 juni 2004 22:28 schreef DutchGooner het volgende:
gefeli krullenbol
Dan ben ik hier vanaf nu ook vaker van de partij. De play-offs zou ik wel graag willen zien.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 22:10 schreef Afunados het volgende:
Ja, ongeveer elke wedstrijd uit de Serie B(als je de "4" verandert, krijg je andere wedstrijd)..
OMG, daar had Fiorentina geluk![]()
Wordt een absoluut gekkenhuis. Gaucci (voorzitter van Perugia) schopt tegen alles dat beweegt, zal na vandaag ongetwijfeld roepen dat Fiorentina bevoordeeld wordt door de scheidrechters, en is al weken bezig de gemoederen aardig te verhitten.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 22:45 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Dan ben ik hier vanaf nu ook vaker van de partij. De play-offs zou ik wel graag willen zien.
Thanks!quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:16 schreef DIGGER het volgende:
Dylan Dog,
- Gisteravond was er weer een docu van een uur over Diego op de Italiaanse TV, heb m'n zwager opgenomen en die zal ie er op de DVD die ie uit Napoli heb ook bij proppen
- (ik moet hem tzt ff helpen herinneren) maar hij neemt beide play-off duels van Fiorentina met Perugia op DVD op.
Ga je ons een DVD presenteren als we promoverenquote:Op donderdag 10 juni 2004 10:16 schreef DIGGER het volgende:
- (ik moet hem tzt ff helpen herinneren) maar hij neemt beide play-off duels van Fiorentina met Perugia op DVD op.
Niet dat ik weetquote:Op donderdag 10 juni 2004 20:06 schreef DutchGooner het volgende:
Komt er nog voetballen vanavond Afu?
WAT HEB IK NU AAN JOU?quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:15 schreef Afunados het volgende:
[..]
Niet dat ik weet![]()
nietsquote:Op donderdag 10 juni 2004 20:16 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
WAT HEB IK NU AAN JOU?
moe?quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:18 schreef Afunados het volgende:
[..]
niets![]()
Nee, snap je vraag en reacties nietquote:Op donderdag 10 juni 2004 20:18 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
moe?
Oh op die manier, zaterdagavond Cagliari uitquote:Op donderdag 10 juni 2004 21:32 schreef DutchGooner het volgende:
Fiorentina v Torino beviel me van de week wel,vandaar
Je hebt het over Italiaans voetbal dat je bevielquote:Op donderdag 10 juni 2004 21:32 schreef DutchGooner het volgende:
Fiorentina v Torino beviel me van de week wel,vandaar
Wie bevalt Fiorentina nou nietquote:Op vrijdag 11 juni 2004 07:20 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Je hebt het over Italiaans voetbal dat je beviel![]()
Bij gebrek aan ander voetbal..quote:Op vrijdag 11 juni 2004 07:20 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Je hebt het over Italiaans voetbal dat je beviel![]()
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 20:36 schreef Elegantly Wasted het volgende:
DutchGooner.....ze trappen NU af!!
quote:England boss Eriksson eyed by Fiorentina
tribalfootball.com - June 14, 2004
England boss Sven Goran Eriksson and Gianluca Vialli are being linked with Fiorentina.
If Fiorentina defeat Perugia in their promotion playoff this week, the board will go for a high-profile coach for next season's Serie A campaign.
Eriksson has only just signed a new contract with the English FA, but Fiorentina hope to find an agreement with the Swede.
If nothing is forthcoming, then former Chelsea boss Vialli will be handed the chance to take over at Fiorentina next season.
Heb het ook gelezen; vond Eriksson al niet echt een echte optie..quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:20 schreef DIGGER het volgende:
Zioppa: Zaccheroni is exit bij Inter, en word verwacht als nieuwe man bij Fiorentina.
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:02 schreef ZIOPPA het volgende:
de Arena
quote:RHCP
Hoop ik ook, in 2 jaar van de Serie C2 naar A zou absoluut fantastisch zijn; een publiek dat in C2 met gemiddeld 27000 man komt kijken verdient het ook welquote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:11 schreef DIGGER het volgende:
M'n zwager mikt de Play-off als he tgoed is op DVD voor Dylan Dog, hoop voor hem en jullie dat het geen tragedie wordt, maar een DVD met een Climax.
Helaas hebben we dat dit jaar vaak niet gezien. Kwaliteit heeft Fiorentina wel, maar ze lopen er te vaak allemaal wat verloren bij. Twee goede wedstrijden zijn genoeg; het zou geweldig zijnquote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:17 schreef ZIOPPA het volgende:
[..]
Hoop ik ook, in 2 jaar van de Serie C2 naar A zou absoluut fantastisch zijn; een publiek dat in C2 met gemiddeld 27000 man komt kijken verdient het ook wel![]()
Maar schat Perugia wel hoger in dan Fiorentina, ze zullen het puur op strijd en orgoglio moeten winnen!
Hebt in Italië dus inderdaad Serie A en B. Daarna Serie C1A en C1B, zijn qua niveau hetzelfde, maar opgedeeld in een noordelijk en een zuidelijk deel omdat de ploegen anders te ver moeten reizen. Zelfde geld voor SerieC2 A,B en C.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:42 schreef tuindwerg het volgende:
Even een vraagje... Ik ben druk bezig een PO te maken over het Italiaanse voetbal. Hoe zit het precies met de indeling in de Series?
Ik weet dat er het volgende bestaat:
Serie A, te vergelijken met de Eredivisie.
Serie B, te vergelijken met de Eerste Divisie (ok, niveau ligt wel wat hoger, maar toch).
Serie C1a, C1b, C2a, C2b, C2c.
Mijn vragen zijneigenlijk:
Klopt dit wat hierboven staat?
Zit er verschil qua niveau tussen de Serie C1 en Serie C2?
Is de serie C nog steeds profvoetbal, of is het meer richting Hoofdklasse Amateurs in Nederland?
Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden!![]()
quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:13 schreef ZIOPPA het volgende:
Om 20.30 dus, voor de gelukkigen onder u met SKY![]()
Maandagochtend 09.00 Tentamen..quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:24 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Tijd voor een Italiaanse bankrekening?
Ga je overigens nog naar de return?
Is dat dezelfde als degene die verhuurd was aan Perugia?quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:13 schreef ZIOPPA het volgende:
Begin nu wel echt zenuwachtig te worden..
Perugia heeft nog kaarten over, dus er schijnen nog 5000 extra Fiorentini in het stadion te passen.
Ben erg benieuwd, hoop op een mooie 1-1, vrees een kleine nederlaag.
Om 20.30 dus, voor de gelukkigen onder u met SKY![]()
PERUGIA (4-4-2): Kalac; Diamoutene, Di Loreto, Fresi, Fabiano; Ze Maria, Obodo, Codrea, Di Francesco; Ravanelli, Bothroyd. '
A disposizione: Pardini, Nastos, Ignoffo, Do Prado, Fusani, Brienza, Zalayeta.
All.: Cosmi.
FIORENTINA (4-5-1): Cejas; Maggio, Bacis, Viali, Savini; Camorani, Piangerelli, Fontana, Carrus, Scaglia; Fantini.
A disposizione: Roccati, Lucarelli, Manfredini, Di Livio, Ariatti, Maspero, Graffiedi).
All.: Mondonico.
ARBITRO: Trefoloni di Siena.
PO is een Praktische Opdracht... Ongeveer hetzelfde als een werkstuk.quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:09 schreef DIGGER het volgende:
Tuindwerg, wat is overigens een PO? Persoonlijk Onderzoek?
En waar spits dat zich nog meer op toe, in de zin van, heb je nog meer info nodig?
O sorry, overheen gelezen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:59 schreef methodmich het volgende:
Vandaar de knipoog.
Weet jij welke Manfredini nu voor Fiorentina speelt?
Het meeste, zo niet bijna alles, heb ik uit de informatie gehaald die in de diverse topics was gepost.quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:59 schreef DIGGER het volgende:
Nee, vraag het niet om het keihard te corrigeren of zo, benieuwd wat de kijk van een ander erop is, vanuit welke invalshoek etc. en wellicht dat ik, of 1 van de Roma/Lazio fans nog wat extra info hebben om de boel aan te dikken, op te leuken etc?
O, dus er staat bij je bronnen wel vermeld: Smeich, Dylan Dog, Zioppa, Alfunados, Devano, Methodmich en Digger @ FOK!quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:19 schreef tuindwerg het volgende:
[..]
Het meeste, zo niet bijna alles, heb ik uit de informatie gehaald die in de diverse topics was gepost.
Ik denk dus niet dat er nieuwe informatie instaat voor jullie, en het is al een behoorlijk smeuīg verslag geworden (verhalen over rellen, bijna failliete clubs etc).
Hij vraagt in de rust om een wissel, of maakt een schandalige overtreding, om met een wereldondvanger in de kleedkamer naar de radio te kunnen luisterenquote:Op woensdag 16 juni 2004 17:21 schreef DIGGER het volgende:
Zal Vryzas na Spanje - Griekenland direct voor de TV gaan zitten naar z'n ploeg kijken?
Niet zo letterlijk, maar er staat wel:quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:24 schreef DIGGER het volgende:
[..]
O, dus er staat bij je bronnen wel vermeld: Smeich, Dylan Dog, Zioppa, Alfunados, Devano, Methodmich en Digger @ FOK!
dat wordt lastig: kiezen tussen het EK en deze wedstrijd. Ik denk dan toch dat ik de EK wedstrijd kijk. Ligt er natuurlijk ook aan of deze er nog toe doet.quote:Op donderdag 17 juni 2004 10:48 schreef Afunados het volgende:
Zondagavond, 20:30. Live te zien op internet
quote:Op donderdag 17 juni 2004 10:54 schreef Afunados het volgende:
Moeilijke keuze..
Della Valle schijnt nu weer bijzonder gecharmeerd te zijn geraakt van.,... Mondonico. Heeft natuurlijk een ongeloofelijke reeks achter de rug, is altijd al Viola-fan geweest én de aanhang staat achter hem.quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:45 schreef DIGGER het volgende:
Straks is het zoeken van een goeie trainer niet meer zo moeilijk, dan staan ze gewoon in rijen van 3 opgesteld, genoeg grote namen die Fiorentina zullen willen trainen.
En volgend seizoen Fiorentina - Livorno in A
Volgens mij was jij gisteren toch ook op een "feestje"quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:40 schreef ZIOPPA het volgende:
[..]
![]()
Op mijn 'feestje' waren tenminste 50.000 manquote:Op donderdag 17 juni 2004 13:51 schreef Afunados het volgende:
[..]
Volgens mij was jij gisteren toch ook op een "feestje"![]()
We zien het wel he, regel wel watquote:Op donderdag 17 juni 2004 13:54 schreef ZIOPPA het volgende:
[..]
Op mijn 'feestje' waren tenminste 50.000 man
Maar serieus, je wilt deze wedstrijd toch niet missen??
quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:09 schreef DIGGER het volgende:
Tenminste, als dat jullie als 2 fanatiek Fiorentina fans wat lijkt en Dylan Dog het OK vindt.
Dank Uquote:Op zondag 20 juni 2004 20:15 schreef ZIOPPA het volgende:
mms://bbwms.libero.it/b_serie_dir_1_adsl
Veel plezier! Ben nogal zenuwachtig hier...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |