Ik denk dat dit opzich wel handig is, maar ik vindt het wel logisch dat mensen er tegen zijn.
Als iemand die weinig geld heeft z'n auto word afgenomen en dan moet ie geld betalen, dan kan het zijn dat ie daar geen geld voor heeft en niet meer naar z'n werk kan gaan ofzo. Als iemand met veel geld dezelfde boete moet betalen dan betaald ie dat en heeft ie verder geen problemen.
Wat vinden jullie ervan?
Ik verwacht dat ongeveer iedereen er tegen is, daarom wil ik ook goede redenen en niet dat mensenals een domme baviaan gaan schreeuwen dat ze ertegen zijn.
quote:Ja, oké, dat is zo. Maar als het gaat om grote boetes, dan is een bepaald bedrag veel voor armere mensen maar misschien bijna niets voor iemand die rijk is.
Op woensdag 18 februari 2004 11:58 schreef TheSeeker_NL het volgende:
nah ik weet niet hoor, kijk als het echt een asociale overtreding is, ok. Maar als hij een papiertje op de grond gooit en omdat hij rijk is maar eventjes 2.000 euro moet dokken vind ik 't weer absurd.
Straks wil je de winkelprijzen ook nog hoger maken voor rijke mensen.
Als je kijkt naar die super-boetes die in België ingevoerd zijn...
een boete van 2500,- euro kan voor een student/werkloze/weetikveel betekenen dat hij/zij de wagen kan verkopen...
Hij/zij zal die fout niet snel nog eens maken.
terwijl iemand die 5000,- per maand verdient een keer vloekt (of lacht), de boete betaalt en vrolijk asociaal verderscheurt.
Hij/zij zal zich niet af laten schrikken door die boete.
quote:Ja, zoiets.
Op woensdag 18 februari 2004 12:00 schreef du_ke het volgende:
Ben wel voor werkt in Finland heel aardig. Gewoon boetes als percentage van het inkomen opleggen.
Mag je 3 jaar gaan werken om je pa terug te kunnen betalen
quote:Eigelijk houd dat dus gewoon in dat mensen met veel geld minder gestraft worden.
Op woensdag 18 februari 2004 12:02 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
Ja, zoiets.
Als iemand met veel geld of weinig geld een maand de gevangenis in moet, dan is dat precies hetzelfde.
Maar hoeveel geld voor iemand is hangt af voor het inkomen. De ene krijgt dus als het ware een hogere boete dan de ander, omdat die het gewoon niet kan betalen.
quote:en nog houden de rijken veel en veel meer over, overheid heeft geld nodig, dat moet meer van de rijken komen... das logisch..
Op woensdag 18 februari 2004 12:00 schreef rolandb5 het volgende:
Belachelijk, rijken worden extra belast via loonbelasting. Armen worden al beloond met subsidies en lage loonbelasting.Straks wil je de winkelprijzen ook nog hoger maken voor rijke mensen.
wat ze in finland doen, mogen ze hier ook wel doen..
hoe moet je dat dand oen, naar de hand van inkomen.. strax laat bill gates een papiertje vallen en kost hem de boete een miljoen dollar.. DAT is tog te ZOT.
alleen omdat zij een hoger inkomen hebben, moeten zij ook maar meer betalen voor dezelfde overtredingen, omdat zij meer kunnen missen?? kom nou!
[Dit bericht is gewijzigd door godard_k op 18-02-2004 12:05]
Heb je rijke ouders, moet je meer collegegeld betalen, niet omdat je op een exclusieve universiteit zit, gewoon een boeren VU, maar omdat je toch het geld kan missen.
Dus ja. Het lijkt me een goed plan om mensen financieel te straffen naar de mate waarin ze kunnen betalen.
Onhaalbaar maar absoluut redelijk.
quote:Wat een onzin. Dat heet gewoon klasse-justitie.
Op woensdag 18 februari 2004 11:57 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik had net op L1 (zender van Limburg) gezien dat ze aan mensen op straat gingen vragen wat ze ervan vonden als rijken meer voor boetes zouden moeten betalen dan armen.Ik denk dat dit opzich wel handig is, maar ik vindt het wel logisch dat mensen er tegen zijn.
Als iemand die weinig geld heeft z'n auto word afgenomen en dan moet ie geld betalen, dan kan het zijn dat ie daar geen geld voor heeft en niet meer naar z'n werk kan gaan ofzo. Als iemand met veel geld dezelfde boete moet betalen dan betaald ie dat en heeft ie verder geen problemen.Wat vinden jullie ervan?
Ik verwacht dat ongeveer iedereen er tegen is, daarom wil ik ook goede redenen en niet dat mensenals een domme baviaan gaan schreeuwen dat ze ertegen zijn.
Dat word de gene met de 10 euro dus harder gestraft.
quote:natuurlijk moeten er beperkingen op gelegd worden... maar een rijk iemand mag best wat meer betalen.. leg die boetes maar wat hoger hoeven die kolerelijers in den haag ook niet zoveel meer te bezuinignen
Op woensdag 18 februari 2004 12:04 schreef godard_k het volgende:
PURE ONZIN!!!!!!hoe moet je dat dand oen, naar de hand van inkomen.. strax laat bill gates een papiertje vallen en kost hem de boete een miljoen dollar.. DAT is tog te ZOT.
quote:Vrije markteconomie: ga naar de concurrent.
Op woensdag 18 februari 2004 12:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Als je tegen bent, bekijk het dan zo.
Stel jij hebt 100 euro en je moet mij 1 euro betalen, dan is er niets aan de hand. Je hebt nog meer dan genoeg geld over voor je boodschappen etc.
Stel jij hebt 10 euro en je moet 1 euro betalen, dan is er wel iets aan de hand als je dan je boodschappen niet meer kan betalen.Dat word de gene met de 10 euro dus harder gestraft.
Bovendien, waarom is het een straf? Had diegene met het tientje dan beter z'n best moeten doen op school. Maar ga de rijkere consument dan niet lastigvallen.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Crouton op 18-02-2004 12:08]
quote:Een jaar is even lang voor iemand met veel geld en iemand met weinig geld.
Op woensdag 18 februari 2004 12:05 schreef Dr_Crouton het volgende:
En: rijken moeten langere gevangenisstraffen uitzitten, omdat ze rijk zijn.Heb je rijke ouders, moet je meer collegegeld betalen, niet omdat je op een exclusieve universiteit zit, gewoon een boeren VU, maar omdat je toch het geld kan missen.
Ik begrijp ook wel dat een boete iets anders is dan een brood, maar het hele idee van rijk zijn is nou eenmaal dat je het makkelijker hebt dan minder bedeelden. Het is niet aan de overheid om, anders dan via belastingtarieven, dat te beïnvloeden.
quote:Ze begaan toch ook dezelfde overtreding?! Het lijkt me een heel kwalijke zaak wanneer er beoordeeld gaat worden op iemands 'rijkdom'. En trouwens wat is rijk?
Op woensdag 18 februari 2004 12:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Als je tegen bent, bekijk het dan zo.
Stel jij hebt 100 euro en je moet mij 1 euro betalen, dan is er niets aan de hand. Je hebt nog meer dan genoeg geld over voor je boodschappen etc.
Stel jij hebt 10 euro en je moet 1 euro betalen, dan is er wel iets aan de hand als je dan je boodschappen niet meer kan betalen.Dat word de gene met de 10 euro dus harder gestraft.
quote:Dus moet het ook zo blijven. Allerlei regels verzinnen omdat iemand rijk is om hem dan te plukken voor eenzelfde vergrijp.
Op woensdag 18 februari 2004 12:07 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
Een jaar is even lang voor iemand met veel geld en iemand met weinig geld.
quote:Ik weet niet wat voor werk je doet, maar als jij nou werkt in een sector waar weinig mensen nodig zijn. Je word ontslagen, en dan? Je kan een of ander prutbaantje nemen ofzo. Je krijgt een boete en kan niet meer de huur betalen.
Op woensdag 18 februari 2004 12:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat een onzin. Dat heet gewoon klasse-justitie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |