ik reed van bios terug naar huis en werd ignehaald door een brandweerauto, ik besloot die te achtervolgen (nee, het was rustig op de weg en hard ging het niet) naar waar die heen zou gaan. Na een paar minuten kwamen bij een fabriek waar al een brandweerauto voor een dicht hek stond te wachten. Nadat hekken los gingen gingen de 2 brandweerauto's erdoor en op weg naar de brandhaard.
Ik kon de brand al vanaf buiten de hekken zien en kon zo toekijken wat er zou gaan gebeuren. Natuurlijk denk je dan: ze gaan natuurlijk blussen, maar...
... na een paar minuten gaat 1 van de 2 brandweerauto's ervandoor, dus ik dacht: 1 zal wel genoeg zijn, maar die ging ook weg, terwijl het nog doorbrandde.
Iemand dit ook al een keer meegemaakt? dat ze niet blussen maar wegrijden.
(en nee, ze reden niet om het gebouw om een betere plek te vinden voor het blussen, ze gingen gewoon echt terug + kleine brand maar)
quote:ja, ik ben de 2de brandweerauto gevolgt om te kijken of die via achterkant naar binnen wou, maar die ging terug naar de kazerne, toen ben ik maar naar huis gegaan. Dit slaat echt alles.
Op woensdag 18 februari 2004 00:32 schreef chocolatemoeze het volgende:
nee, da's echt vreemd?
quote:of dat blussen een bepaald verhoogd risico oplevert (chemische reactie ofzo..)
Op woensdag 18 februari 2004 00:36 schreef Captain_Chaos het volgende:
Gecontroleerd uit laten branden.
quote:euh.. waar is de controle dan? Twee brandweerwagens die er heen gaan, en vervolgens weggaan... Weg controle..
quote:dat zou niet goed zijn, was in een fabriekshal, en zag er niet bepaald leeg uit, kon volgens mij wel een wat grotere brand worden.
quote:*Even apeldoorn bellen*
Op woensdag 18 februari 2004 00:38 schreef ViMh het volgende:
Misschien niet verzekerd
quote:het was bij de remeha (CVketels), lijkt mij niet veel chemisch aan, maar dan laat je er toch nog wel brandweermannen achter, voor als er wat gebeurt en niet zomaar achterlaten
Op woensdag 18 februari 2004 00:37 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
of dat blussen een bepaald verhoogd risico oplevert (chemische reactie ofzo..)
quote:dat zal hier wel meevallen hoor
Op woensdag 18 februari 2004 00:37 schreef K3 het volgende:
Ach, op die manier is in Enschede ooit een stukje cultureel erfgoed verdwenen, omdat de gemeente stiekem andere plannen had met dat stuk grond.
quote:ach das maar zo'n 4km verderop, centraal beheer
Op woensdag 18 februari 2004 00:39 schreef back2earth het volgende:[..]
*Even apeldoorn bellen*
Als het enig risico zou inhouden spoten ze het gegarandeerd uit.
quote:nee, de hal waar het in brandde stond rook in, en de brand wat ik zag, zag er niet uit als een ketel (o.i.d.) waar het normaal altijd in brand.
Op woensdag 18 februari 2004 00:42 schreef Kluupkluup het volgende:
Zag je ook waar de rook vandaan kwam? Was het niet een vorm van rook dat gewoon uit een pijp kwam?
quote:mogelijk, maar een hele grote blusdeken had misschien nog wel geholpen, voor zover ik het kon zien natuurlijk
Op woensdag 18 februari 2004 00:42 schreef Captain_Chaos het volgende:
Als't naar inschatting van de brandweer een kleine brand is die geen risico met zich meebrengt laten ze dat liever wegbranden dan dat ze bluswater met allerlei vervuilende resten in de bodem brengen.Als het enig risico zou inhouden spoten ze het gegarandeerd uit.
[Dit bericht is gewijzigd door Party_P op 18-02-2004 00:44]
quote:bel anders even naar de brandweer, dat je je toch wel zorgen maakt...
Op woensdag 18 februari 2004 00:43 schreef Party_P het volgende:[..]
nee, de hal waar het in brandde stond rook in, en de brand wat ik zag, zag er niet uit als een ketel (o.i.d.) waar het normaal altijd in brand.
quote:ehm, toen ik er stond, was er ook brandweer, ik heb het te zien gekomen dankzij de brandweer (die was ik namelijk gevolgt). Dus ze weten net zo goed als mij dat er wat in de fik stond (en beter zelfs, want hun stonden er zowat met de neus op)
Op woensdag 18 februari 2004 00:44 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
bel anders even naar de brandweer, dat je je toch wel zorgen maakt...
quote:wat bedoel jij dan
Op woensdag 18 februari 2004 00:45 schreef ViMh het volgende:
Rook met die oranje natrium lantaarnpalen lijkt inderdaad vaak al snel brand.
Misschien dat iemand iets heeft opgevangen op een scanner oid. Het was niet hier in de omgeving want ik heb niets gehoord.
dat bedoel ik overigens serieus. als ze geen antwoord willen geven dan jammer. als ze wel antwoord willen geven dan weet je gelijk hoe het zit.
quote:tja, als jij er bij was, had je met eigen ogen kunnen zien dat er wat brandde, er was nog personeel van die fabriek dat het hek losdeed, doen ze normaal ook niet snel
Op woensdag 18 februari 2004 00:47 schreef DevilsNight83 het volgende:
Je kan het hiet lang of kort over hebben maar de brandweer gaat natuurlijk niet weg als er echt brand woedtMisschien dat iemand iets heeft opgevangen op een scanner oid. Het was niet hier in de omgeving want ik heb niets gehoord.
en niet in de omgeving nee, jij woont in zeist, ik in apeldoorn, eindje uit elkaar.
quote:flambeer gerechten
Op woensdag 18 februari 2004 00:50 schreef succubus het volgende:
misschien was het schafttijd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |