Hmm, dat heb ik vaker gehoordquote:Op donderdag 29 april 2004 19:47 schreef W1ZZ het volgende:
Ging trouwens aardig teut weg daar, zeker 6 CS whiskies daar te proeven gekregen... Aardige vent die eigenaar!
Dankje, ik ga er eens in lezen.quote:Op donderdag 29 april 2004 22:04 schreef W1ZZ het volgende:
Dat staat ongetwijfeld hier
[CENTRAAL] Whisk(e)y Topic #1
Maar de grootste verschillen zijn het productieproces en de voornaamste grondstof (bij scotch gemoute gerst en bij jack daniel's maïs)
quote:Op donderdag 29 april 2004 20:35 schreef TrenTs het volgende:
Wees als kenner ook even zo aardig om mijn vraag te beantwoorden dankje.
Nee, je bent niet triest, je bent nog onwetendquote:Op mijn kast staat een fles Jack Daniel's. Ben ik nou heel triest?
Nou sorry hoor, maar dat zijn dan twee (!) doodzonden in een keer. Wie werpt de eerste steen?quote:Op vrijdag 30 april 2004 23:01 schreef W1ZZ het volgende:
ik had vandaag echt iets aparts... in een kroeg met een enorme plank vol met whiskies bestelde ik een Lagavulin, krijg ik 't in een tumbler () maar WEL met een drupje water erin! Dus hij wist wel dat er iets van water bijhoorde, maar niet dat een tumbler een doodzonde is...
1. Niet elke CS whisky wordt beter van water (!)quote:Op zaterdag 1 mei 2004 12:12 schreef W1ZZ het volgende:
Ook een niet-CS whisky wordt beter van wat water erbij hoor, you should know
Gelukkig welquote:Op zaterdag 1 mei 2004 13:06 schreef W1ZZ het volgende:
Ach, smaken verschillen
Als je nou nog ff aangeeft welke jij hebt gehad en welke ik, dan kan ik beginnen met een soort van 'administratie'...quote:Op zondag 2 mei 2004 12:04 schreef Doffy het volgende:
Ik ben gelukkig!Ik heb een fles Ardbeg Uigeadail gekocht!
[afbeelding]
Hij's fijn!
En gister ook een mini-proeverij'tje in De Still gehouden met een (onervaren) vriend van me. Geproefd (met mijn cijfer):
Cadenhead's Auchentoshan 10yr, 46% (7-)
Cadenhead's Clynelish 14yr, 46% (8+)
Cadenhead's Mortlach 14yr, 46% (8-)
Ben Nevis dist. 10yr, 43% (7.5)
Highland Park dist 12yr 43% (8-)
Signatory Glen Scotia 9yr, 46% (7.5)
Cadenhead's Bruichladdich 11yr, 58% (8)
Cadenhead's Bond Reserve Ardbeg 10yr, 55% (8.5!)
Jij had de Auchentoshan, de Knockando, de Ben Nevis, de Highland Park en de Bruichladdich.quote:Op zondag 2 mei 2004 13:55 schreef Twoflower het volgende:
Als je nou nog ff aangeeft welke jij hebt gehad en welke ik, dan kan ik beginnen met een soort van 'administratie'...
Mooiquote:Maar het was erg gezellig, en zeker voor herhaling vatbaar.
Wat dat betreft vroeg ik me al iets af. Die meet van jullie op de 14e, is die alleen toegankelijk voor de ervarenen, of is een newbie ook welkom? Want het lijkt me best leuk, maar dan moet ik niet 'verdrinken' in alle kenners-praat van anderen...quote:Op zondag 2 mei 2004 14:00 schreef Doffy het volgende:
Mooi't was indd gezellig, en we gaan het zeker nog eens doen
Wat mij betreft ben je van harte welkom hoor. En ik denk dat de anderen er ook geen bezwaar tegen zullen hebben. De meesten zullen iets meer ervaren zijn, maar whisky moet je delen, dus mochten we cryptisch worden, moet je het gewoon zeggenquote:Op zondag 2 mei 2004 14:33 schreef Twoflower het volgende:
Wat dat betreft vroeg ik me al iets af. Die meet van jullie op de 14e, is die alleen toegankelijk voor de ervarenen, of is een newbie ook welkom? Want het lijkt me best leuk, maar dan moet ik niet 'verdrinken' in alle kenners-praat van anderen...
Heb jij dan eventueel weer een matje beschikbaar?quote:Op zondag 2 mei 2004 14:48 schreef Doffy het volgende:
[..]
Wat mij betreft ben je van harte welkom hoor. En ik denk dat de anderen er ook geen bezwaar tegen zullen hebben. De meesten zullen iets meer ervaren zijn, maar whisky moet je delen, dus mochten we cryptisch worden, moet je het gewoon zeggen
Tuurlijkquote:Op zondag 2 mei 2004 14:54 schreef Twoflower het volgende:
Heb jij dan eventueel weer een matje beschikbaar?
Leuk ideequote:En aangezien het voor mij het makkelijkst is meteen uit mijn werk te komen is het misschien wel leuk om wat eerder ergens wat af te spreken en wat te gaan eten. Wat mij betreft zijn anderen daar ook bij welkom.
Neequote:Is er uberhaupt al een planning?
Tja, leer mij Doffy kennen...quote:Op zondag 2 mei 2004 16:36 schreef W1ZZ het volgende:
Volgends Doffy is hij toch de enige echt ervarene
Thnx. Ik voel me meteen enorm welkom. Wat een ontvangst!quote:welcome aboard
quote:Op maandag 3 mei 2004 18:47 schreef Twoflower het volgende:
Tja, leer mij Doffy kennen...
Wacht maar tot we wat gedronken hebben!quote:Thnx. Ik voel me meteen enorm welkom. Wat een ontvangst!
*hap*quote:Op maandag 3 mei 2004 19:12 schreef Doffy het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat heb ik nu weer gedaan?
Ik ben benieuwd!quote:Wacht maar tot we wat gedronken hebben!
Voor mij volstrekt onbekende niet-Fok! posters (quote:Op vrijdag 7 mei 2004 21:18 schreef jhksema het volgende:
Fok meetingen al meteen? Nou, als bescheiden malt liefhebber (die doorgaans niet post op Fok!) kom ik zo wel in de verleiding. Is er nog een plekje vrij?
Tsja, ik heb dat ding (bij jou) geroken, en je hebt gelijk ja. Maar deze Sign. 9yr was alleszins best fijn - een typische Glen Scotia maar dan wel 'toegankelijk' en zeker niet smerig. Niet in smaak, en niet in geur. Het was geen megatopper, maar zeker wel een interessante!quote:@Doffy: Hoe rook die Signatory Glen Scotia 9yr die je bij de Still had gedronken. Ik herinner mij nl. de Signtory Vintage Campbeltown 8yr (= Glen Scotia) nog en baaah, wat stonk die! Als je ooit een "dameshygiëne"-bak zou openen stel ik mij zo voor dat DIE lucht er dan uitkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |