een jaar of 6 denk ik!quote:Op donderdag 22 juli 2004 11:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hoe jong is very young? Ardbeg is geweldig!
En dan moet ik zeker voorschieten? Bekijk het maar! Je komt zelf maar! En als we dan daar dan tegelijk zijn, kun jij vast wel wat goede raad geven...quote:Op woensdag 28 juli 2004 09:56 schreef Doffy het volgende:
Ik heb nog wel een boodschappenlijstje voor je
Goede raad is duur!quote:Op woensdag 28 juli 2004 10:08 schreef Twoflower het volgende:
En dan moet ik zeker voorschieten? Bekijk het maar! Je komt zelf maar! En als we dan daar dan tegelijk zijn, kun jij vast wel wat goede raad geven...
Ik denk dat de meningen daarover sowieso kunnen verschillen. Het is een kwestie van smaak natuurlijk. Maar als ik Doffy een beetje ken zal 'ie het laatste beweren...quote:Op woensdag 28 juli 2004 10:40 schreef mister_popcorn het volgende:
ik heb, als totale whisk(e)y onbenul een fles whisky gekregen.
Een Laphroaig Single Islay Malt Scotch Whisky, 10 years old.
Ik ben zelf nooit verder dan gewoon red en black label, jack daniels en southern comfort gekomen...
Moet ik nou verwachten dat mijn strot binnen 1 tel in de hens staat, dat het niet te zuipen is of dat juist een verademing is na het drinken van bovengenoemde whisk(e)y?
Dan vraag ik het Ton Overmars wel. Die vraagt er tenminste niet direct iets voor terug, al zal 'ie het natuurlijk wel hopen...quote:Op woensdag 28 juli 2004 10:12 schreef Doffy het volgende:
[..]
Goede raad is duur!![]()
quote:Op woensdag 28 juli 2004 10:40 schreef mister_popcorn het volgende:
ik heb, als totale whisk(e)y onbenul een fles whisky gekregen.
Een Laphroaig Single Islay Malt Scotch Whisky, 10 years old.
Laphroaig valt bepaald niet onder de 'mietjes-whiskies', voor zover die uberhaupt bestaan. Als je alleen Johnny en Jack (bourbon!quote:Ik ben zelf nooit verder dan gewoon red en black label, jack daniels en southern comfort gekomen...
Moet ik nou verwachten dat mijn strot binnen 1 tel in de hens staat, dat het niet te zuipen is of dat juist een verademing is na het drinken van bovengenoemde whisk(e)y?
Ik heb vrijwel altijd een (geopende) fles Laphroaig 10 in de kast staan. Ik drink het meestal als ik chinees eet, in verdunde versiequote:En nee, wil 'm nog niet openmaken, daar moet nog een goed moment voor komen, maar wil wel graag 'n beetje weten waar ik aan toe ben
Hij weet er veel van, veel meer nog dan ik, maar hij wil je ook dingen verkopen.quote:Op woensdag 28 juli 2004 10:49 schreef Twoflower het volgende:
Dan vraag ik het Ton Overmars wel. Die vraagt er tenminste niet direct iets voor terug, al zal 'ie het natuurlijk wel hopen...
Tussen 'willen' en 'doen' zit natuurlijk een groot verschil...quote:Op woensdag 28 juli 2004 11:09 schreef Doffy het volgende:
[..]
Hij weet er veel van, veel meer nog dan ik, maar hij wil je ook dingen verkopen.
Wat de prijs betreft ergens tussen de 35 en de 40 euro. Of bedoel je dat niet?quote:Op woensdag 28 juli 2004 11:23 schreef mister_popcorn het volgende:
Ennuh, hoeveel is zo'n lagavulin bijvoorbeeld?
bedoel ikquote:Op woensdag 28 juli 2004 17:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
Wat de prijs betreft ergens tussen de 35 en de 40 euro. Of bedoel je dat niet?
EUR 37,95 bij mijn favo slijter.quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:09 schreef mister_popcorn het volgende:
bedoel ik
Op o.a. www.classicmalts.nl, onder Extra info -> Gebieden kun je hier wat over teruglezen. Maar er zijn ook andere sites, waar misschien nog meer info terug te vinden is.quote:Op donderdag 29 juli 2004 09:16 schreef mister_popcorn het volgende:
waarom staat eigenlijk op die site waar de whisky vandaan komt, zoals lowland, highland enz.
Ik neem aan hetzelfde principe als bij wijn? Alleen waarin verschilt een lowland dan van een highland? Of is het misschien de manier waarop de whisky wordt gemaakt? Wat waarschijnlijk uiteindelijk ook wel weer van invloed zal zijn op de whisky zelf..![]()
tis weer lekker duidelijk allemaal![]()
Ik ken wel de Ardbeg '77, niet de '78. Heeft Elizabeth in de still staan zeiken ofzo, dat het 'extra goed smaakt'?quote:Op donderdag 29 juli 2004 08:55 schreef TheBoogieMan het volgende:
heeft iemand wel eens die Ardbeg uit '78 gedronken? Die schijnt extra goed te smaken omdat Kon Elisabeth toen de destilleerderij kwam bezoeken.
Tsja, Ardbeg is ook een klasse beter, maar vooral ook een klasse sterker spul; Islay he. Er zijn zelfs nog veel betere bottelingen van Ardbeg, als je niet de standaard edities koopt!quote:Ik heb vroeger alleen de merken Oban/Glenmorrangie enzo gedronken.
Tot ik een fles Ardbeg 10 years old van iemand kreeg. Wat een aparte smaak! Ik had het gevoel dat ik die whisky de hele avond nog na proefde...
Je kan het indd een beetje vergelijken met wijn. Lowlands zijn erg grassig, Highlands erg zuiver vanwege het zuivere water, de eilanden zoutig door de zoute turf en wind, etc. Ook verschillen de manieren waarop de whisky gemaakt wordt op vak subtiele wijze, wat toch kan leiden tot merkbaar andere resultaten. Twoflower gaf alvast een paar goeie links!quote:Op donderdag 29 juli 2004 09:16 schreef mister_popcorn het volgende:
waarom staat eigenlijk op die site waar de whisky vandaan komt, zoals lowland, highland enz.
Ik neem aan hetzelfde principe als bij wijn? Alleen waarin verschilt een lowland dan van een highland? Of is het misschien de manier waarop de whisky wordt gemaakt? Wat waarschijnlijk uiteindelijk ook wel weer van invloed zal zijn op de whisky zelf..![]()
tis weer lekker duidelijk allemaal![]()
quote:Op donderdag 29 juli 2004 09:34 schreef Doffy het volgende:
Er zijn zelfs nog veel betere en duurdere bottelingen van Ardbeg, als je niet de standaard edities koopt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |