abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17242626
quote:
Het zijn hier op Fok juist de Atheïsten (most notably Akkersloot) die roepen dat ongelovigen naar de hel gaan.
nou en ? dat staat toch gewoon in de bijbel en de koran...daar gaan deze topics over
fokschaap
pi_17242815
quote:
Op maandag 16 februari 2004 23:54 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

nou en ? dat staat toch gewoon in de bijbel en de koran...daar gaan deze topics over

Natuurlijk, maar waarom moet dat gepropagandeerd worden?
pi_17242844
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 00:00 schreef Dalai_Lama het volgende:

[..]

De hemel is nog niet vol.. ze willen er meer inproppen
pi_17243061
quote:

[..]

nee, het wordt ter discussie gesteld !
fokschaap
pi_17243363
quote:

[..]

Ik wou net zeggen: Daarom is deze topic gestart toch!?

edit:
Ik propagandeer dat overigens zo weinig mogelijk:
Er zitten veel meer aspecten aan het Christelijk geloof, dan alleen de hel -gelukkig maar-

pi_17243466
off-topic:
Dalai_Lama & Reformed,

Wat zijn jullie geloofsovertuigingen eigenlijk?

pi_17243488
er is geen hemel voor ongelovigen, die geloven er namelijk niet in
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_17243550
hereafter is heavenless, we create hell
dus
pi_17243605
quote:
Op maandag 16 februari 2004 22:09 schreef The.Lizard.King het volgende:

[..]
Misschien is er wel een God, we zullen het in dit aardse leven nooit weten, maar de ziekelijke en verrotte voorstellingen die zowat elke religie ervan maakt, dat riekt naar menselijk redeneren, de smerige geur van macht bederft de "ziel" van gelovigen maar al te vaak. We moeten juist niet weglopen voor onze verantwoordelijkheden door te vluchten in aan de hemel geschreven waarden die op niets gebaseerd zijn, maar juist aan de humaniteit de hoogste waarde toekennen. Het zal nog even duren, maar het is in mijn ogen onmogelijk dat het morbide en moreel onaanvaardbare geloof (met name door het christendom en de islam vertegenwoordigd) nog lang voort zal bestaan.

Wat is er zo morbide en moreel onaanvaardbaar aan het Christelijk geloof?
Van de Islam weet ik weinig af, maar van het Christendom des te meer, en er zit juist zoveel liefde in Gods plannen, ik snap niet dat je zoiets kunt zeggen, dus graag even wat uitleg.
pi_17243714
quote:
Op maandag 16 februari 2004 22:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk hoor. Ik ben het niet altijd met hem eens, maar ik zie wel dat in discussies Akkersloot-opponenten altijd met beledigingen strooien, terwijl hij zijn mening altijd weet te onderbouwen. Maar dat is hier offtopic.

De enige onderbouwing die Akkersloot geeft is in veel gevallen een mooi vormgegeven: "Bull-shit!". Hij geeft wel onderbouwingen, om iets bull-shit te noemen, maar verder is hij nog niet gekomen.
pi_17243847
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 00:23 schreef DoDoTheDwarf het volgende:

[..]

Van de Islam weet ik weinig af, maar van het Christendom des te meer, en er zit juist zoveel liefde in Gods plannen, ik snap niet dat je zoiets kunt zeggen, dus graag even wat uitleg.

Is volwassen geloof mogelijk?
fokschaap
pi_17243848
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 00:23 schreef DoDoTheDwarf het volgende:

[..]

Als er een god zou zijn dan zou het geen mensenlievende god zijn, en dan zou ik nogsteeds weigeren in hem te geloven. Dan zou ik hem verafschuwen.
Alle oorlogen waren uit liefde en dat alle kindjes in afrika dood gaan van de honger.. (daar is de mens zelf verantwoordelijk voor.. ... ) Dat wil niet zeggen dat god deze onschuldigen onterecht mag en kan laten creperen, terwijl hij de macht heeft er iets aan te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Evie op 17-02-2004 00:33]

dus
pi_17243889
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 00:31 schreef Evie het volgende:

[..]

Als er een god zou zijn dan zou het geen mensenlievende god zijn, en dan zou ik nogsteeds weigeren in hem te geloven. Dan zou ik hem verafschuwen.

dat kun je niet langer weigeren, want met dat bewijs kun je waarlijk geloven dat die god bestaat. verafschuwen kun je hem inderdaad.
fokschaap
pi_17243979
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 00:33 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

dat kun je niet langer weigeren, want met dat bewijs kun je waarlijk geloven dat die god bestaat. verafschuwen kun je hem inderdaad.

Ik zou hem verloochenen
dus
pi_17244008
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 00:36 schreef Evie het volgende:

[..]

Ik zou hem verloochenen

kuukelekuu
fokschaap
pi_17246009
quote:
Op maandag 16 februari 2004 23:19 schreef Dalai_Lama het volgende:
...waar ik mij aan stoor, is dat sommige mensen niet bereid zijn andere meningen te accepteren en zich blind blijven staren op hun eigen denkbeeld (en dit vaak ook als enige juiste zien). Dit geldt voor zowel de fundamentalistische gelovigen als de fundamentalistische atheïsten.
Fundamentalistische atheïsten? Dat bestaat niet. Een atheïst verwerpt het bestaan van elke god(sdienst), en daar bestaan geen gradaties in. Bovendien betekent fundamentalisme orthodoxe, anti-liberale godsdienstige richting
  dinsdag 17 februari 2004 @ 06:02:48 #18
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_17246375
quote:
Op maandag 16 februari 2004 22:08 schreef Dalai_Lama het volgende:
Zucht, jij bent echt hopeloos. Hoe dik is die plaat voor je kop eigenlijk?
Dus je gelooft in een dikke plaat voor mijn kop. Bestaat dan die plaat.Net zoals er een God zou bestaan als daar iemand in gelooft. Je mag van mij op 20 meter hoog op die plaat gaan staan.
quote:
Op maandag 16 februari 2004 22:10 schreef Dalai_Lama het volgende:
Dat zou je inderdaad kunnen, maar aangezien jij niet in God gelooft, is dat voor jou geen reden je er druk om te maken.
Mijn God(sbeeld) wil niet dat de mensheid wordt aangezet tot haat middels zo'n doctrine dat ongelovigen naar de hel zouden gaan.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  dinsdag 17 februari 2004 @ 06:07:03 #19
60090 Akkersloot
pi_17246382
quote:
Op maandag 16 februari 2004 22:10 schreef Dalai_Lama het volgende:
Rereformed is ook fel anti-christendom, maar niemand heeft daar (negatief) commentaar op. Waarom is dat denk je?
Fout. Rereformed krijgt ook de ergste verwensingen toegeworpen door sommige gristenen.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  dinsdag 17 februari 2004 @ 06:11:22 #20
60090 Akkersloot
pi_17246392
Cora_van_C schreef in het vorige topic zoiets als
quote:
Als ik niet in God geloof verwerp ik niet God aangezien het bestaan van God alleen door een mens zelf is gebracht
Ik vind dat Dalai_Lama een enorm bord voor zijn kop heeft door maar door te blijven drammen dat wanneer je niet in God gelooft je "niet voor God kiest".
  dinsdag 17 februari 2004 @ 06:24:08 #21
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_17246418
Ik ben al vanaf mijn geboorte een Atheist maar heb wel de normen en waarden van het christendom meegekregen. Als ik voor morele dilemma's kom te staan probeer ik dus ook altijd het 'goede' te doen. Gezien het feit dat ik veel 'ikmoestenmoetaltijdnaardekerkmaargeeferniksom' gelovigen ben tegengekomen in de 20 jaren dat ik over deze aarde slenter heb ik eigenlijk nooit de kans gegrepen om hierover met een oprechte christen te praten. Maar nu was ik twee dagen geleden in gesprek met een meisje dat zeer gelovig was en die vertelde mij recht in mijn gezicht dat als ik niet in god geloof ik zal branden in de hel maar als ik twee minuten voor mijn overlijden bekeer ik naar de hemel ga. Nu vroeg ik mij af of in elke stroming van het christendom dit de algemene overtuiging is. Is het niet geloven in god een grotere zonde dan genocide? Is het bekeren vlak voor je dood niet een beslissing die dan uit angst gemaakt wordt en niet uit liefde voor god? Is het niet tegenstrijdig om niet te oordelen over een ander maar dat te laten doen door god en tegelijk wel al automatisch een oordeel klaar te hebben voor de niet gelovige?

Zouden de christenen die dit lezen mij hier een antwoord op kunnen geven vanuit hun oogpunt?

how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
pi_17246912
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 00:37 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

kuukelekuu

toen hebben ze hem een hanekam gegeven en moest-ie drie keer kraaien
  dinsdag 17 februari 2004 @ 08:38:14 #23
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_17246933
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 00:31 schreef Evie het volgende:

[..]

Alle oorlogen waren uit liefde en dat alle kindjes in afrika dood gaan van de honger.. (daar is de mens zelf verantwoordelijk voor.. ... ) Dat wil niet zeggen dat god deze onschuldigen onterecht mag en kan laten creperen, terwijl hij de macht heeft er iets aan te doen.

Ik ben zelf katholiek opgevoed,en ik kan me in deze redenering wel vinden
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_17247290
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 06:02 schreef Akkersloot het volgende:
Dus je gelooft in een dikke plaat voor mijn kop. Bestaat dan die plaat.Net zoals er een God zou bestaan als daar iemand in gelooft. Je mag van mij op 20 meter hoog op die plaat gaan staan.
quote:
Mijn God(sbeeld) wil niet dat de mensheid wordt aangezet tot haat middels zo'n doctrine dat ongelovigen naar de hel zouden gaan.
Je weet dus niet wat je wel gelooft... Je roept alleen maar wat jouw geloof NIET wil, maar je neemt niet de moeite na te denken over wat wél mogelijk is volgens jou geloof. Met andere woorden, je bent zó bezig met je strijd tegen religie, dat je niet eens weet wat je wel gelooft. Beetje jammer.
pi_17248014
Waarom zou een god persé willen dat ik in hem zou moeten geloven? Als er een god is zou hij toch best kunnen begrijpen dat ik in mijn aardse leven zo mijn twijfels had? Als god almachtig is heeft hij onze aanbidding toch helemaal niet nodig. Als dit leven een test is voor het hiernamaals waarom zou hij een mens dan beoordelen op zijn geloof en niet op zijn daden. Zouden hele volkstammen die een ander geloof hebben automatisch in de hel worden geworpen alleen omdat ze anders zijn opgevoed?

Misschien is het wel een fijne om te bedenken dat als je maar gelooft en god om vergeving vraagt alles wat je doet ok is. Maar dat lijkt me wishfull en buitengewoon naïef denken.

Maar wie weet. Misschien zit het allemaal wel niet zo logisch inelkaar. De dood zal het leren. Ondertussen leef ik mijn leven zoals ik denk dat het goed is en spiegel ik mijn daden aan mijn eigen moraal. Zodat als ik sterf ik er vrede mee kan hebben dat er misschien helemaal geen god of hemel is, maar mocht dat er wel zijn ik dan de Heer ook vol vertrouwen tegemoet kan zien.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')