Dat lijkt mij een heerlijke buurt om te wonen. Vrienden van me wonen daar in de buurt - okee iets verderop, bij de Ringdijk. Een park bij de hand, en vooral: ik vind de Middenweg zo gaaf! Alles wat je nodig hebt en meer zit daar. En als je echt rust wilt, is het op steenworp afstand van de prachtige Plantagebuurt.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:43 schreef deeltje het volgende:
Om even een oud topic weer leven in te blazen, aangezien we nu een 3 jaar verder leven
Heeft iemand ervaring met Amsterdam-Oost haar Wagenaarstraat en dan het gedeelte richting het Oosterpark?
imo ideale buurt om te wonenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:43 schreef deeltje het volgende:
Om even een oud topic weer leven in te blazen, aangezien we nu een 3 jaar verder leven
Heeft iemand ervaring met Amsterdam-Oost haar Wagenaarstraat en dan het gedeelte richting het Oosterpark?
Woon er zelf ook in de buurt en het bevalt me prima! Handig dat de markt in de buurt is, vlakbij de trein (Muiderpoort) en genoeg te doen/zien in de Dapperstraat/Van Swindenstraat/Javastraat/Linnaeusstraat. Oosterpark is natuurlijk ook leuk om een beetje in te chillen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:43 schreef deeltje het volgende:
Ik betwijfel of je uberhaupt wel eens in de Rivierenbuurt, Pijp of Oosterparkbuurt bent geweest als je zulke rare dingen zegtquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:11 schreef feelsgoodman het volgende:
Waar? Alles in het Centrum. Waar niet? Alles buiten het Centrum. Sowieso is alles buiten het Centrum meer een suburbia dan klassiek Amsterdam. Soort van Lelystad gevoel, zeg maar. Erg onpersoonlijk.
Dit is wel een enorm oud topic, zeg.![]()
Nee want de vraag ging over Oost, en dan met name de Wagenaarstraat die uitkijkt op het Oosterpark.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:50 schreef feelsgoodman het volgende:
Ik doel meer op:
-Bos en Lommer
-De Baarsjes
-Geuzenveld
-Osdorp et cetera
Niet duidelijk genoeg blijkbaar.
Nee want jij had het over 'alles buiten het centrum'quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:50 schreef feelsgoodman het volgende:
Ik doel meer op:
-Bos en Lommer
-De Baarsjes
-Geuzenveld
-Osdorp et cetera
Niet duidelijk genoeg blijkbaar.
Ben je wel eens in A'dam geweest?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:11 schreef feelsgoodman het volgende:
Waar? Alles in het Centrum. Waar niet? Alles buiten het Centrum. Sowieso is alles buiten het Centrum meer een suburbia dan klassiek Amsterdam. Soort van Lelystad gevoel, zeg maar. Erg onpersoonlijk.
Dit is wel een enorm oud topic, zeg.![]()
Aha.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:55 schreef feelsgoodman het volgende:
Meh. Ik betrek alles binnen de ring altijd tot het centrum van Amsterdam.![]()
Gewoon ignoren die gast AUB, ik hecht allang geen waarde meer aan zijn oordeel. Gaarne ontopicquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ben je wel eens in A'dam geweest?
Want waar je nu ook over lult, met Amsterdam heeft het geen reet te maken
Cijfers zijn uit eind 2007 en ik weet dat er inmiddels genoeg verbouwt is daar, ik vroeg me dus af of de buurt daar daadwerkelijk -verbeterd- is.quote:In Amsterdam (regio 1093) woonden op 30 september 2007 8250 mensen, waarvan 3590 niet-westerse allochtonen (43.5%).
Dit is jouw topic niet, hoor. Jij bent hier aan het topic-kapen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:01 schreef deeltje het volgende:
[..]
Gewoon ignoren die gast AUB, ik hecht allang geen waarde meer aan zijn oordeel. Gaarne ontopic
Indische buurt = Oost, toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:03 schreef zquing het volgende:
Alles van centrum is goed en de daaraangelegen buurten. Alleen vind ik persoonlijk het stuk tussen het scheepsvaartmuseum en de molen wat minder. Indische buurt is ook niet echt m'n ding
Thnx, misschien moet ik erbij vermelden dat het hier om Sociale Woninghuur gaat en niet om koop. Misschien is het ook beter een nieuw topic hiervoor te openen? Mod?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:04 schreef Fortune_Cookie het volgende:
TS, ligt eraan wat je een leuke buurt vindt.
Een beetje A'damse buurt zul je waarschijnlijk 'pauper' vinden als provinciaal. Dus dan iets doodsaais als de Rivierenbuurt bv.
Oost heeft een beetje van beiden maar verprovinciaalt en veryupt nu ook vrij rap.
In principe is A'dam morsdood. Als je een beetje fatsoenlijke prijs-kwaliteit verhouding wenst raad ik je aan het in Diemen te zoeken.
nope, anders had ik dat onderscheid niet gemaakt. Transvaal en oosterpark zijn super chillquote:
indische buurt is ook gewoon oost... zeeburg en oost zijn al een tijdje terug samengevoegd tot één stadsdeelquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:06 schreef zquing het volgende:
[..]
nope, anders had ik dat onderscheid niet gemaakt. Transvaal en oosterpark zijn super chill
Transvaalbuurt is volgens mij als sinds de jaren 70 één van de criminelere buurten in de stad.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:06 schreef zquing het volgende:
[..]
nope, anders had ik dat onderscheid niet gemaakt. Transvaal en oosterpark zijn super chill
Ja mkay, maar ik bedoel de dapperbuurt, er wordt door bijv. CityMundo een onderscheidt gemaakt tussen A-Oost en A-Oosterpark qua wijken.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:06 schreef zquing het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |