abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2004 @ 15:18:08 #1
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_17224098
Ik hoorde vanmorgen het nummer 'Lavinia' van the Veils op de radio, wat een prachtig nummer is dat. Die zanger heeft wel een hele aparte stem. Kent iemand deze band toevallig?
pi_17224218
quote:
Op maandag 16 februari 2004 15:18 schreef Petra76 het volgende:
Ik hoorde vanmorgen het nummer 'Lavinia' van the Veils op de radio, wat een prachtig nummer is dat. Die zanger heeft wel een hele aparte stem. Kent iemand deze band toevallig?
Een maandje geleden gezien in Club3VOOR12, stem kwam toen mooi over, maar afgelopen vrijdag als support van Raveonettes ging die stem heel erg irriteren.
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_17226666
afgelopen vrijdag gezien, niks aan. Niks eigens, niks leuks, niks enerverends of emotioneel. Gewoon weer zo'n band waarvan ik afvraag waarom ze die muziek maken.
pi_17226774
quote:
Op maandag 16 februari 2004 16:32 schreef metalbazzz het volgende:
afgelopen vrijdag gezien, niks aan. Niks eigens, niks leuks, niks enerverends of emotioneel. Gewoon weer zo'n band waarvan ik afvraag waarom ze die muziek maken.
Hmmm, dit verwoordt ook de mening van de LMK over de Raveonettes... Tis dat die geile bassiste een hoop goed maakt :-)
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  maandag 16 februari 2004 @ 18:06:11 #5
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_17229575
quote:
Op maandag 16 februari 2004 15:18 schreef Petra76 het volgende:
Vind het nummer echt geweldig!!!!!!!!!!!!!!
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_17229762
27 maart staan ze op London Calling. Ik vind het niet erg spannend wat ze doen ... voor soms op de radio is het prima, maar ik hoef ze niet live te zien denk ik.
Trois Pistoles
pi_17268841
quote:
Op maandag 16 februari 2004 15:22 schreef Love Mae King het volgende:

Een maandje geleden gezien in Club3VOOR12, stem kwam toen mooi over, maar afgelopen vrijdag als support van Raveonettes ging die stem heel erg irriteren.

kloten dat ze niet meekomen met de raveonettes in vera, op de 22e, anders was ik er heen gegaan.
pi_17305466
Heerlijk plaatje dat The Runaway Found. Aanrader voor een ieder die hield van The Verve, Suede en toch ook wel Placebo.
  donderdag 19 februari 2004 @ 11:23:35 #9
54847 inspiral
poor misguided fool
pi_17308552
Inmiddels heb ik The Veils twee keer gezien en heb The Runaway Found promo al een tijdje in bezit. Ik vind het een erg prettig bandje. Goede songstructuren en aangename zang. Hun singles Lavinia en Guiding Light had ik al flink veel gedraaid verleden jaar en sindsdien is dat niet minder geworden. Ik kijk alweer uit naar de nieuwe editie van London Calling waar ze weer acte de presence zullen geven.
I hate to be loved, but I need to feel wanted || [url=http://www.barflyonline.co.uk/]Barfly[/url], best unsigned UK band around
pi_19228670
Nog meer mensen die morgen naar het optreden gaan in de Effenaar??? ik heb er zin an!!!
  woensdag 19 mei 2004 @ 00:12:21 #11
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_19231981
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 21:42 schreef Cheese het volgende:

[..]

kloten dat ze niet meekomen met de raveonettes in vera, op de 22e, anders was ik er heen gegaan.
Ehhh, ze staan er nu de 20ste met de Delays (en die vind ik persoonlijk nog veel leuker).
Ik wou gaan, maar ik zie net op de Vera site dat het uitverkocht is
pi_19287555
Effenaar was goed, Vera was super. 2 leuke concerten.

En ik vond 't ook zonde dat ze destijds niet mee zijn gekomen naar the raveonettes in Vera.. maargoed.. ik heb het ingehaald En The Delays zijn minstens gelijkwaardig aan the raveonettes inderdaad.
pi_19423231
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 10:30 schreef mrmiddel het volgende:
Effenaar was goed, Vera was super. 2 leuke concerten.
Heb er inmiddels ook een recensie over geschreven
  woensdag 26 mei 2004 @ 20:37:33 #14
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_19429922
Ooeeh in Doornroosje was het goed Mooi ook hoe hij helemaal opging in de muziek. Het leek trouwens wel net of ie aan de drugs was, ook na het concert liep ie behoorlijk wazig.
Ik vond trouwens The Delays nóg leuker
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  donderdag 24 juni 2004 @ 11:12:58 #15
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_20147294
Zanger Finn Andrews gaat solo verder met The Veils

The Veils bestaan nog. Wel zijn drie leden uit de viermansband gezet. Zanger Finn Andrews gaat op zoek naar nieuwe bandleden om verder te gaan onder dezelfde naam. Op de officiële website gonsde het de laatste dagen al van de geruchten over de split.

De geruchtenmachine kwam op gang na het optreden op het Hultsfred Festival in Zweden op 17 juni. Frontman Finn Andrews zou tijdens het optreden allerlei onduidelijke toespelingen hebben gemaakt. “Dit is ons laatste optreden, ik hoop dat het memorabel zal zijn.” Dat klinkt behoorlijk definitief, maar fans op het forum van de officiële website stelden dat de zanger hiermee zou doelen op het laatste optreden van de tour. Een officieel statement bleef echter uit.

Aldo Perotti van De Konkurrent, de distributeur van The Veils in Nederland, heeft vanmiddag de breuk bevestigd. “The Veils zijn niet uit elkaar, alleen de bassist, gitarist en drummer zijn uit de band. Finn Andrews zal met nieuwe bandleden doorgaan als The Veils, want hij is The Veils. Hij is na afloop van de tournee teruggegaan naar Nieuw-Zeeland, waar hij vandaan komt.” Waarom de bandleden met elkaar gebroken hebben, is onduidelijk. Naar verluid zouden de vier heren, die ooit bij elkaar gezocht zijn voor een showcase, niet goed met elkaar kunnen opschieten. Perotti: “Het besluit is genomen na een intensieve tournee van zes weken. Dat is wel het moment om er achter te komen of je met elkaar overweg kunt.”

The Veils speelden vorig jaar tijdens London Calling in november voor het eerst in Nederland. Het album The Runaway Found verscheen in januari en werd lovend onthaald. De band speelde ruim tien keer in Nederland, op 21 mei voor het laatst in een uitverkocht Paradiso. Het is nog niet bekend of The Veils de optredens op Lowlands en Pukkelpop annuleren.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_20158690
Arme Finn, hij heeft het al zo zwaar...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_24156856
Wel grappig dat die single Lavinia zo hoog geeindigd is in de eindejaarslijstjes (3voor12 song van het jaar). kende het plaatje eigenlijk helemaal niet zo goed maar hier op FOK is er ook al een heel topic over volgeluld!
Paan!
  vrijdag 24 december 2004 @ 02:42:45 #18
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_24173234
The veils, goed album vind ik. Heb ze nog in de originele bezetting gezien in de Rotown, god wat een teringjong
pi_24181091
Ik blijf het over the top sentiment zonder relativerende knipoog vinden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_24190684
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 15:07 schreef methodmich het volgende:
Ik blijf het over the top sentiment zonder relativerende knipoog vinden.
Hmm kan.
Paan!
pi_24193313
* Foxxy zet het album weer eens op.
pi_24193619
Is het wat, dat album?
Paan!
pi_24193804
Ja, ik vind het wel een leuke cd. Lavinia is wel echt de uitblinker. Op de een of andere manier raakt de muziek me heel erg.
pi_24207925
More Light Than Heat is ook erg goed. Samen met Lavinia het hoogtepunt denk ik.

Ik vind het fantastische muziek. Geweldige stem, een aantal superbe songs. En wat een emotie... Ik word er helemaal stil van...

En relativerende knipogen hoeven van mij niet. Gooi het er maar uit,
  vrijdag 2 december 2005 @ 21:10:56 #25
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_32765274
The Leavers Dance.. wat een geweldig nummer

Evenals "Talk down the girl"..

Geen idee hoe ik aan deze artiest ben gekomen..
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')