Voorbeeld gisteren, ze is over 2 dagen jarig en ik had per ongeluk gezegd tegen de jongens dat ik zou gaan voetballen, maar dat heb ik gelijk weer rechtgezet door de wedstrijd af te zeggen. Gelijk begint ze te tieren dat ze niet belangrijk genoeg was, omdat als ik dat wel vond dat ik het dan niet zomaar zou vergeten (was net wakker op het moment dat ik ja zei) . Ik zei zo het spijt me, maar ze zei dat ik het niet meende, en dat ik echt mijn excuses aan moest bieden. Toen ik zei dat ik niet wist wat ze bedoelde begon ze al te tieren en vroeg ze dat ik haar serieus moest nemen. Toen begon ze een hele verhaal van je vind mij niet belangrijk genoeg en je moet je excuses aanbieden. Toen ik dat weer deed ging ze weer beginnen over dat belangrijk gedoe en begon ze mij te duwen. Ze herhaalde haar verhaal steeds en begon me naar mij gezicht te zwaaien. Toen zei ik van: Ik ga hier weg, ik hoef dit niet te pikken, waarop ze reageerde door de deur dicht te rammen, van je gaat nergens heen.
Toen duwde ze mij weer en sloeg me in het gezicht. Ik reageerde daarop door te zeggen van je mag me slaan zoveel je wilt maar je bereikt er niks door, waarop ze steeds meer begon te slaan. Op een gegeven moment duwde ik haar weg, en toen zei ze: O je slaat mij? Je doet mij pijn? En ze liep naar de keuken en pakte een grote hakmes. Toen ik dat zag sloot ik haar gelijk op in de keuken, en bleef ik tegen de deur zitten tot ze weer normaal werd. Hierna moest ze heel lang huilen, en naar mijn verbazing het enigste wat ze zei was ik kon mijzelf niet beheersen.
Vandaag ging het weer even goed, de sfeer was alleen niet zo goed, totdat we in de supermarkt waren. Ze vroeg aan mij wil je appelsap, ik zei nee en pakte de sinaasappelsap en werd vervolgens razend omdat ik niet aan HAAR vroeg of ze appelsap wou. Ze begon met harde stem tegen mij te schreeuwen, en iedereen keek ons aan. Ik zei wil je even normaal doen, maar ik moest dus weer mijn excuses aanbieden.
Ik besloot daarna om gelijk de supermarkt te verlaten en weer terug naar haar huis te fietsen, zodat ze misschien wat kon afkoelen. Echter..... Ze kwam thuis, en vroeg Waarom ging je weg? waarom praat je het niet uit? waarom hou je nooit rekening met mij? Toen ik zei van Rustig aan schatje, antwoorde ze met niks rustig. Ik dacht bij mijzelf van OMG, waarop ze reageerde door te commanderen dat ik moest praten. Het was overduidelijk dat het weer de verkeerde kant op zou gaan dus besloot ik niks te zeggen zodat ik haar niet boos zou maken. Daarna... zelfde verhaal, klap in mijn gezicht omdat ik brutaal zou zijn door niet te antwoorden en omdat ik steeds weg wou. Alleen deze keer... ik duwde haar te hard weg waardoor ze tegen de muur aankwam (echt niet mijn bedoeling) die ze opvatte als dat ik haar had geslagen. Daarna duwde ze mij uit haar huis huis en gooiden al mijn spullen in de gang (de buren keken allemaal).
Ik besloot haar hierna in de avond weer te bellen hoe het ging en ze deed weer poeslief en we hadden afgesproken om haar verjaardag samen te vieren. Echter ze zei of we nu vrienden waren of nog samen en toen ze twijfel bespeurde begon het weer: Ben je nou mijn vriend of niet??? Als dat niet zo is dan hoef je morgen niet te komen. Je laat me in de steek, je stelt me steeds weer teleur etc etc etc, je hoeft niet meer te komen. Daarna hing ze op.
Dit gaat al zon jaar ( we hebben 1,5 jaar) en het is steeds erger geworden. Ze heeft steeds vaker aanvallen: soms gewelddadig soms verbaal (die soms nog erger zijn dan haar fysieke aanvallen). Ik weet dan dat ze zichzelf niet was en vergeet het steeds. Echter na 1 dag alweer begint de ellende. Ik twijfel nu of ik wel bij haar zal blijven, het lijkt wel alsof ik met 2 mensen heb. de ene is heel lief de ander is heel bazig, dominant en gewelddadig. Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik hou van haar maar dat is ook iets waar ze altijd mee dreigt (hoe kan je mij alleen laten nadat je mij dit heb aangedaan, ik ben hier helemaal alleen). Daar komt nog bij dat haar situatie niet fijn is ( haar ouders zijn niet hier, geen familie) en het komt elke keer weer goed. Alleen deze keer twijfel ik echt of ik door moet gaan, en wil ik vragen of jullie misschien iemand nog wat op of aanmerkingen hebben. In ieder geval bedankt voor het lezen:)
Denk je dat het op zal houden
http://www.ministerievanjustitie.nl/b_organ/nhg/forum/nova_uitzending.htm
sterkte ermee, probleem wordt vaak niet serieus genomen.
Ze heeft echt dringend serieus hulp nodig lijkt me.
Damn.
Effe serieus: uitmaken, weggaan. Zo logisch als wat.
Wat ook heel nuttig voor je kan zijn is eens een telefoontje met iemand van bijvoorbeeld Stichting Korrelatie. Die mensen luisteren echt heel goed naar je, en het is volledig anoniem.
Nou, ik zou dus echt eens snel gaan praten, maar nogmaals, heel belangrijk, als het niet snel beter wordt en als je van haar houdt, ga dan naar een psycholoog en bescherm haar tegen zichzelf en bescherm anderen van haar!
quote:ja,daar dacht ik dus ook meteen aan,maar is moeilijk te zeggen als je iemand niet kent ofzo he,dus vandaar de psych,die kan dan dan onderzoeken en haar evt behandelen al dan niet met medicijnen.
Op maandag 16 februari 2004 01:34 schreef Jimi het volgende:
Bordeline!
quote:Nou zoals ik al zei, het lijkt net alsof ze 2 persoonlijkheden heeft, en ik hou er van 1, en dat is niet de gewelddadige. Misschien overdrijf ik het maar het die psycho buien lijken echt heel lang te duren ( 4, 5 uur meestal) voordat ze doorheeft wat ze hefet gedaan. Daarna is ze weer normaal en begint ze zich weer aan allemaal dingen te irriteren dat ze steeds opbouwt en daarna WEER gaat ontploffen. Ik wil dus WEL bij haar blijven, maar het probleem is dat ze heel veel aan (vooral kleine dingen) irriteert en op mij afreageert en dat ze helemaal niet tegen teleurstellingen kan. Ik ga bijvoorbeeld elk weekend naar mijn ouders, en op virjdag wordt ze WOEST. Van ja je houdt meer van je ouders, ik ben niet belangrijk etcetera Ik wil gewoon dat deze routine elke week ophoudt.
Op maandag 16 februari 2004 01:30 schreef nozem het volgende:
Vlucht, nu het nog kan.. Zoals je over haar verteld klinkt ze als een ontzettende psycho
quote:Idd
Op maandag 16 februari 2004 01:34 schreef Jimi het volgende:
Bordeline!
Mijn ex had dat ook. Begon me net zo lang te slaan tot ik een keer terug sloeg.
Gaat ze vervolgens zelf op bv haar armen lopen slaan tot er een blauwe plek zit en dan zielig lopen doen bij anderen.
Die kenden haar gelukkig maar voor hetzelfde geld zouden ze denken dat je haar echt mishandeld...
quote:ahahahahahahahhaahhaahhaahahhahaahhahahaahahhaahhhahahahaahahhahahahahaha
Op maandag 16 februari 2004 01:26 schreef DikkeAardappel het volgende:
en als ik haar op een bepaalde punt nog steeds niet gelijk geef dan begint ze mij steeds harder (op mijn gezicht) te slaan totdat ik zeg van jij hebt gelijk.
Heb je het gevoel dat je bij haar jezelf kan zijn?
Het is veel gezonder voor jezelf als je er gewoon nu uitstapt; heel misschien dat ze dan bij haarzelf te rade gaat waar ze mee bezig is, maar grote kans dat dat dus niet gebeurt, in ieder geval zal ze niet veranderen zolang jij aan haar blijft toegeven.
Wegwezen en morgen gewoon gaan voetballen.
En die "ik was mezelf niet"-crap, uhhuh, dan gaat ze maar lekker ergens anders d'rzelf ff niet zijn.
Je zegt zelf dat het steeds erger wordt. Wil je echt gaan zitten wachten daarop? Wil je wachten tot je een keer een mes op je strot hebt en ze doorduwt, omdat ze 'even haarzelf niet is'?
Ze houdt TOTAAL geen rekening met jou. Haar zin of je kan een klap op je bek krijgen. Dat is geen relatie, jongen. .
Een relatie is twee mensen en twee meningen. Ja, die mogen botsen en er zal niet altijd een compromis te vinden zijn, maar je bent godsamme geen zak aardappels waar ze mee mag gooien. Jij mag ook jouw mening hebben en je hoeft je niet steeds aan madam haar wensen te houden. Dan moffel je jezelf op een gegeven moment zo weg dat er niets meer van je overblijft.
Echt, respect dat je het zo lang met haar hebt uitgehouden, maar zie je zelf wel in dat dit geen relatie is? Dit is een machtsspelletje en meer niet.
Kies eens voor jezelf, kom eens voor jezelf op.
maak haar af voordat ze jou afmaakt
dit zou de enige reden kunnen zijn om gedwongen bijelkaar te blijven - anders hulp voor haar zoeken, misschien kan ze nog genezen - maar laat je niet mishandelen.
Mijn ervaring is dat wanneer mensen zelfs (hak)messen pakken bij een onenigheid dat je echt jezelf moet gaan afvragen of het je allemaal nog wel waard is.
Kijk we zien het nu vanuit jouw optiek (en ik zeg dus niet dat dat een foute weergave is van de situatie), maar het probleem is dat anderen haar versie zullen horen en ik vermoed dat die hetzelfde is als jouw verhaal alleen dan met de personages verwisseld.
Ik raad je dan ook op z'n minst aan om het geheel in een brief te zetten en die aan haar sturen. Mischien dat het lezen van die brief haar laat inzien dat er echt iets niet goed gaat. Wanneer je dat in een (telefoon)gesprek doet zul je geheid onderbroken worden en je verhaal niet kwijt kunnen.
Vermeld in die brief dan ook de voorvallen over het grijpen naar messen en dergelijke, aangezien dat mogelijk toch wel indruk maakt. Elkaar wegduwen kan heel makkelijk andersom geïnterpreteerd worden, maar een mes pakken niet.
Of je ook werkelijk bij d'r weggaat is natuurlijk een hele moeilijke keuze, maar ik zou toch op z'n minst overwegen een tijdje iets minder vaak bij elkaar te zijn. Wanneer je morgen naar d'r verjaardag gaat is het mischien niet onverstandig om een vriend ofzo mee te nemen, of is ze in het bijzijn van anderen heel anders?
en nogmaals. iemand met zulke woede uitbarstingen is op z'n zachtst gezegd niet gezond. (ook niet voor jou)
sterkte.
quote:wel een DikkeAardappel
Op maandag 16 februari 2004 01:39 schreef MUUS het volgende:
maar je bent godsamme geen zak aardappels waar ze mee mag gooien.
quote:ja ik weet niet wat ik moet doen
Op maandag 16 februari 2004 01:34 schreef L4zY het volgende:
soooo, ga daar weg man.. je laat je nog niet in elkaar slaan door je vriendin..
Damn.
Als ik dan uit deze cirkel wil treden gaat ze weer gewelddadig worden. Ik word er echt heel moe van, wat ik ook kies, ik moet me toch op de andere manier vernederen (haar gelijk geven of mij laten slaan), soms voel ik me heel erg geneigd om tot haar niveau te zakken en fysiek te worden en ik ben dan ook bang dat ik haar echt heel hard terug ga slaan ofzo.
Ik moet daar gewoon weg maar ze laat me gewoon niet weggaan.
quote:erg grappig inderdaad
Op maandag 16 februari 2004 01:37 schreef ClioSporT het volgende:[..]
ahahahahahahahhaahhaahhaahahhahaahhahahaahahhaahhhahahahaahahhahahahahaha
maarre serieus, ga weg bij der man, dit is niet normaal. voor zulke mensen hebben ze inrichtingen uitgevonden.
quote:Dude heb jij icq of msn ofzo? Voeg me dan even toe. Ik heb nml precies in hetzelfde bootje gezeten als jij.
Op maandag 16 februari 2004 01:41 schreef DikkeAardappel het volgende:[..]
ja ik weet niet wat ik moet doen
BLijven en praten, maar ze blijft steeds en cirkels praten: voorbeeld --> Je geeft niet om mij --> dat doe ik wel --> waarom doe je XXXX dan --> dat heeft er niks mee te maken --> je geeft niet om mij, op xxxx heb je xxxx gedaan --> helemaal niet --> waarom doe je XXX mij aan dan
Als ik dan uit deze cirkel wil treden gaat ze weer gewelddadig worden. Ik word er echt heel moe van, wat ik ook kies, ik moet me toch op de andere manier vernederen (haar gelijk geven of mij laten slaan), soms voel ik me heel erg geneigd om tot haar niveau te zakken en fysiek te worden en ik ben dan ook bang dat ik haar echt heel hard terug ga slaan ofzo.
quote:je bent er nu toch niet? zeg waar het op staat (desnoods over de telefoon) en zorg dat ze misschien over zichzelf na gaat denken
Op maandag 16 februari 2004 01:41 schreef DikkeAardappel het volgende:
quote:Heel fijjn dat je dit zegt, het antwoord luidt NEE!!!
Op maandag 16 februari 2004 01:38 schreef -Maus- het volgende:
Normaal zou ik zeggen dat de eerste reacties op je verhaal niet gepast zijn: "vlucht!!, Ga er vanaf nu het nog kan...." Maar je schrijft je verhaal al best zelfstandig van haar. Alsof je het over iemand anders hebt.Heb je het gevoel dat je bij haar jezelf kan zijn?
En de opmerkingen over haar ouders: Ze heeft een hele koppige, bekrompen, eigenwijze moeder gehad die alleen maar open stond voor haar eigen ideeen. Ze zegt dat ze wel weet dat die moeder van haar niet altijd gelijk heeft, maar ik heb het idee dat ze het gedrag van haar moeder heeft gekopieerd.
quote:"Ze laat me niet gaan"
Op maandag 16 februari 2004 01:41 schreef DikkeAardappel het volgende:Ik moet daar gewoon weg maar ze laat me gewoon niet weggaan.
Je laat je toch godverdomme niet gijzelen door zo'n gedragsgestoorde trut ? Desnoods dreig je maar met de politie!
Jouw probleem is dat je het allemaal maar over je heen laat komen!
Ze kan zich zelf laten behandelen met medicatie, maar dat is ook een hele toestand en zal vaak niet het gewenste effect hebben of veel bijwerkingen.
Klinkt misschien hard maar sommige mensen zijn gewoon (nog) niet geschikt om een relatie mee te hebben.
Probeer haar op z'n minst te overtuigen dat ze professionele hulp nodig heeft voordat het nog ernstiger fout gaat.
quote:je moet weg zolang je nog kan anders raak je verder ingepalmd.
BLijven en praten, maar ze blijft steeds en cirkels praten: voorbeeld --> Je geeft niet om mij --> dat doe ik wel --> waarom doe je XXXX dan --> dat heeft er niks mee te maken --> je geeft niet om mij, op xxxx heb je xxxx gedaan --> helemaal niet --> waarom doe je XXX mij aan dan
anders wordt je een keer echt toegetakeld of gechanteerd of iets. ze is gewoon ziek geworden - niet meer de vriendin zoals eerst - misschien kan ze beter worden na therapie, kan het nog wat worden dan evt.
quote:En daar kan heel goed de oorzaak van haar borderline stoornis liggen.
Op maandag 16 februari 2004 01:44 schreef DikkeAardappel het volgende:
En de opmerkingen over haar ouders: Ze heeft een hele koppige, bekrompen, eigenwijze moeder gehad die alleen maar open stond voor haar eigen ideeen. Ze zegt dat ze wel weet dat die moeder van haar niet altijd gelijk heeft, maar ik heb het idee dat ze het gedrag van haar moeder heeft gekopieerd.
quote:En dan heb je de poppen helemaal aan het dansen want dan escaleert het alleen maar.
Op maandag 16 februari 2004 01:41 schreef DikkeAardappel het volgende:
ja ik weet niet wat ik moet doenBLijven en praten, maar ze blijft steeds en cirkels praten: voorbeeld --> Je geeft niet om mij --> dat doe ik wel --> waarom doe je XXXX dan --> dat heeft er niks mee te maken --> je geeft niet om mij, op xxxx heb je xxxx gedaan --> helemaal niet --> waarom doe je XXX mij aan dan
quote:Over een paar dagen, zodat het niet meteen na de verjaardag valt, moet je met haar om de tafel gaan zitten, liefst op neutraal terrein, en haar gewoon duidelijk maken dat je het niet meer accepteert, dat je er genoeg van hebt en ze twee keuzes heeft: óf ze zoekt professionele hulp om met haar driftbuien en onzekerheid om te gaan óf ze gaat verder maar dan zonder jou.
Dit loopt een keertje uit de hand, dat zie je zelf toch ook wel? Of zij gaat helemaal door het lint of jij verliest je zelfbeheersing en het eerste wat zij dan doet is moord en brand schreeuwen.
quote:Dat was bij die ex van mij ook.
Op maandag 16 februari 2004 01:44 schreef DikkeAardappel het volgende:[..]
quote:Precies, je kan praten tot je een ons weegt, maar dat cirkeltje blijft zij wel ronddraaien voor je, hoor. Ze wil er eventueel nog wat geweld in laten meedraaien, maar het blijft een cirkel.
Ze heeft hulp nodig, da's wel duidelijk, maar in dit geval ben jij niet degene die haar kan helpen. Jij wekt teveel emoties op bij haar.
In dit wedstrijdje wat jullie een relatie noemen, zijn er alleen maar verliezers.
En hoezo laat ze je niet gaan? Deur dicht, telefoon niet opnemen, uit huis duwen, negeren en dat VOLHOUDEN en niet uit medelijden weer gaan luisteren.
Opstaan, weglopen en niet meer omkijken. Het kan echt, hoor.
Je hebt je best gedaan voor je vriendin. Ze heeft blijkbaar nog te veel problemen om een normale relatie aan te gaan. Die problemen zal ze eerst zelf moeten oplossen. Daar kan jij haar waarschijnlijk ook niet bij helpen. Het is jammer, maar ik zou de relatie beeindigen. Wees voorbereid op allerlei dreigementen, ten opzichte van jou en ten opzichte van haarzelf. Misschien zelfs verstandig om het haar niet bij haar of jouw thuis te vertellen. Zodat je snel weg kan en het kan laten bezinken. Succes.
quote:Leuke foto en website
Op maandag 16 februari 2004 01:46 schreef tinkebell het volgende:
oke,wilde dit eerts niet posten,maar vooruit
heb zelf een relatie gehad met een jongen die deels borderliner,deels schizofreen en daarnaast dwangmatig legenaar, dief én gokverslaafd was. Doordat hij zo goed kon liegen duurde het bijna een jaar voor ik al deze dingen doorhad,maar toen ik wíst dat hij dit had vond ik dat ik bij hem moest blijven omdat ik van hem hield én ook omdat ik vond dat ik hem niet kon laten zitten om een ziekte (wat het feitelijk was)
Deze jongen is er in een jaar tijd met al mijn (spaar) geld vandoor gegaan, heeft VEEL schulden gemaakt op mijn naam, heeft mij is alles wat maar mogelijk was belazerd en uiteindelijk toen de laatste druppel was gevallen en ik het uit had gemaakt besloot hij dat hij mij wilde vermoorden en heeft nog een aantal maanden rond mijn huis gespookt en moest ik "bewaakt" worden door de politie. Uiteindelijk ben ik verhuist en ben ik van hem afgekomen,maar ik heb nog steeds nachtmerries.
Pas op dat jij het niet zó ver laat komen!
Hoop dat het maar goed met je mag gaan in de toekomst, en dat die klootzak je nooit meer vind.
Voor TS hoop ik dat je gewoon snel weg bent, of professionele hulp voor der vind.
En dan ben je nog heel coulant. Volgens velen hier (en dat is niet onbegrijpelijk) zou je haar gewoon moeten laten vallen als een baksteen.
Dat mens heeft hulp nodig. Klaar.
quote:inderdaad gheheheheh beste kerel
Op maandag 16 februari 2004 01:37 schreef ClioSporT het volgende:[..]
ahahahahahahahhaahhaahhaahahhahaahhahahaahahhaahhhahahahaahahhahahahahaha
quote:Doe eens normaal, eikel!
Op maandag 16 februari 2004 01:50 schreef The_Dogfather het volgende:[..]
inderdaad gheheheheh beste kerel
en jungske wat ben jij een ontzettende l*ser zeg, je een beetje laten slaan en rond commanderen door een meid, heb je nix beters te doen? heb je geen waardigheid? of heeft ze je zover onder de plak dat je niet meer zonder haar kan, get a life
quote:Rot jij anders eens een eind op ofzo!
en jungske wat ben jij een ontzettende l*ser zeg, je een beetje laten slaan en rond commanderen door een meid, heb je nix beters te doen? heb je geen waardigheid? of heeft ze je zover onder de plak dat je niet meer zonder haar kan, get a life
quote:nee hoor, voor zover men weet is borderline een aangeboren iets, máár een slechte jeugd kan wél maken dat het zich ontwikkeld.
En daar kan heel goed de oorzaak van haar borderline stoornis liggen.
Ik ben bij zo'n organisatie geweest voor familie en partners van "zulk soort" mensen,maar weet de naam niet meer,..t zit in eindhoven,.. denk, denk
als ik t weet post ik t.
quote:Toch blijft het grappig dat mensen hier weer eens bewijzen hoe dom ze kunnen zijn, jij bent dus de ontzettende loser en je hebt het zelf niet in de gaten.
quote:Hier ben ik het volledig mee eens. Want dit is wel een heel bizarre situatie.
Simpel: je eist van haar dat ze psychologische hulp gaat zoeken of jullie relatie is afgelopen.
En dan ben je nog heel coulant. Volgens velen hier (en dat is niet onbegrijpelijk) zou je haar gewoon moeten laten vallen als een baksteen.
Suc6 ermee iig
quote:Ben jij haar moeder? Ben jij haar vader? Ben jij haar iets schuldig? Is dit jouw schuld? Ben jij op deze wereld gezet om haar handje vast te houden? Nee he?
Op maandag 16 februari 2004 01:51 schreef DikkeAardappel het volgende:
Bedankt iedereen voor de reacties, het probleem is elke keer dat ik bij haar weg wil, ik het idee heb van ik laat mijn meisje helemaal alleen achter
Ze zit daar alleen in dat grote huis en dat kan ik haar gewoon niet aandoen. Ik kom dan weer en het komt weer goed, en dan begint de ellende na 2, 3 dagen weer. Ik zal denk ik vanavond eens goed gaan nadenken over wat jullie allemaal hebben gezegd. bedankt!!!
Je kan het haar niet aandoen? Och, zij kan jou schoppen en met een mes naar je zwaaien. Zit ze ook niet mee.
Die schuldgevoelens van je zijn gebaseerd op dingen die er allaaaaaaaang niet meer toe doen.
Kom op man, trek die deur dicht en doe 'm niet meer open.
quote:dankjewel,het gaat nu heel goed,ben sinds een half jaar heeel gelukkig getrouwd met de liefste man ever
[
Leuke foto en website![]()
Hoop dat het maar goed met je mag gaan in de toekomst, en dat die klootzak je nooit meer vind.
![]()
Voor TS hoop ik dat je gewoon snel weg bent, of professionele hulp voor der vind.
quote:Je moet niet bij haar blijven uit medelijden, daar help je niemand mee.
Bedankt iedereen voor de reacties, het probleem is elke keer dat ik bij haar weg wil, ik het idee heb van ik laat mijn meisje helemaal alleen achter
Ze zit daar alleen in dat grote huis en dat kan ik haar gewoon niet aandoen. Ik kom dan weer en het komt weer goed, en dan begint de ellende na 2, 3 dagen weer. Ik zal denk ik vanavond eens goed gaan nadenken over wat jullie allemaal hebben gezegd. bedankt!!!
quote:En dát is precies wat zij weet en waar ze op rekent.
quote:Niet alleen nadenken, dóen. Als je het nu niet doet dan moet je het later doen en dan wordt het allemaal veel lastiger.
Het is beter voor jezelf en voor haar dat jij haar duidelijk maakt dat ze een grens behoorlijk heeft overschreden.
quote:dat is dus precies de reden dat het in gevallen te ver doorgaat en er onnodig stelselmatig mishandeld worden. ze schamen zich ervoor, bang voor reacties zoals die van jou. in dit geval gaan het al 1,5 van kwaad to erger - veels te lang dus.
[Dit bericht is gewijzigd door Caesu op 16-02-2004 02:12]
met dat laatste zou ik haar overigens nooit confronteren. Dat kunnen vrouwen slecht hebben.. In jouw geval sta ik niet voor de gevolgen in ..
quote:Jouw meiske zorgt ervoor dat jij uit zelfbehoud zo'n beetje gedwongen bent haar achter te laten.
ik laat mijn meisje helemaal alleen achter
quote:Toch kan het ook een ander kant opgaan, ik heb mijn vriend dan nooit bedreigd met een mes maar heb hem wel geslagen, hij heeft mij laten inzien dat ik fout was en ben hulp gaan zoeken.
Op maandag 16 februari 2004 01:54 schreef MUUS het volgende:[..]
Ben jij haar moeder? Ben jij haar vader? Ben jij haar iets schuldig? Is dit jouw schuld? Ben jij op deze wereld gezet om haar handje vast te houden? Nee he?
Je kan het haar niet aandoen? Och, zij kan jou schoppen en met een mes naar je zwaaien. Zit ze ook niet mee.
Die schuldgevoelens van je zijn gebaseerd op dingen die er allaaaaaaaang niet meer toe doen.Kom op man, trek die deur dicht en doe 'm niet meer open.
Ik zeg niet dat TS dit allemaal moet tollereren, dat zeker niet, maar hij zou haar wel kunnen helpen haarzelf te helpen.
quote:Ik heb het idee dat als de TS tegen zijn vriendin begint over hulp dat het rood wordt voor haar ogen.
Op maandag 16 februari 2004 01:58 schreef snakelady het volgende:[..]
Toch kan het ook een ander kant opgaan, ik heb mijn vriend dan nooit bedreigd met een mes maar heb hem wel geslagen, hij heeft mij laten inzien dat ik fout was en ben hulp gaan zoeken.
Nu hebben we een goede stabiele relatie zonder ook maar enigszins verbale of lichamelijk geweld.Ik zeg niet dat TS dit allemaal moet tollereren, dat zeker niet, maar hij zou haar wel kunnen helpen haarzelf te helpen.
Naast het feit dat de TS duidelijk zelf geen zin meer heeft in de relatie.
quote:
Op maandag 16 februari 2004 02:00 schreef MUUS het volgende:[..]
Ik heb het idee dat als de TS tegen zijn vriendin begint over hulp dat het rood wordt voor haar ogen.
. Hij staat te dichtbij en zij zal zijn hulp niet kunnen zien of accepteren.
quote:Ja, dat bedoel ik eigenlijk ook. De aanleg is aangeboren, maar het wordt getriggerd door nare ontwikkelingen in je jeugd.
Op maandag 16 februari 2004 01:51 schreef tinkebell het volgende:
nee hoor, voor zover men weet is borderline een aangeboren iets, máár een slechte jeugd kan wél maken dat het zich ontwikkeld.
Niet iedereen met de aanleg ontwikkeld de ziekte ook.
M'n nichtje is zich de laatste tijd in dit soort dingen aan het verdiepen, vandaar dat ik er nu iets van weet (hoewel ik het zo'n beetje m'n hele leven van heel dichtbij meegemaakt heb wist ik verder de naam en theorie er niet van).
quote:Zonder hulp gaat dat laten beseffen echt niet hoor...
Op maandag 16 februari 2004 01:45 schreef snakelady het volgende:
Ik herken het probleem een klein beetje, mijn ex was zo en ik heb het gedrag in mijn relatie daarna meegenomen, gelukkig ben ik daar nu vanaf, alleen dat was niet in zo'n extreme mate als bij je vriendin.
Jouw vriendin heeft echt hulp nodig, ze voelt haar eigen machteloos door angst om jou kwijt te raken.
Daar door draait ze door en beseft op het moment zelf niet hoe erg ze tekeer gaat.
Je kan 2 dingen doen, of doorgaan met je relatie en haar hulp laten zoeken, of bij haar weggaan.
Misschien is het vooor jullie allebij beter als jij de relatie stopzet, al is het maar voor even.
Ze moet zelfverzekerder worden en beseffen dat ze door haar gedrag jou alleen maar verder wegduwt.
Hopenlijk komen jullie hieruit.
quote:Daarom zei ik al eerder dat uit elkaar gaan voor hun beide misschien ook het beste is, hoe dan ook, zoals het nou gaat is niks en dat moet stoppen.
Op maandag 16 februari 2004 02:00 schreef MUUS het volgende:[..]
Ik heb het idee dat als de TS tegen zijn vriendin begint over hulp dat het rood wordt voor haar ogen.
. Hij staat te dichtbij en zij zal zijn hulp niet kunnen zien of accepteren.
quote:Ja, want alle probleemgevallen hebben een bordje om hun nek hangen als je ze leert kennen met "Hallo, ik ben psycho of ga het binnenkort worden" erop.
Op maandag 16 februari 2004 02:00 schreef The_Dogfather het volgende:
sorrie als ik lomp en lullig overkom maar als jij 20 bent en met zulke problemen zit en er nix aan durft te doen ben jij zelf dan al wel klaar voor een relatie? en dat ze ouder is is ook een overwegende factor.. maar wat ik in een eerdere post zei meen ik wel, je moet dat soort "probleem mensen" mijden, je hebt zelf ook een leven neem ik aan.
En het feit dat hij nu op een heel moeilijk punt zit heeft geen hol te maken met het feit of hij klaar is voor een relatie op niet.
Als een proefwerk mislukt op school, moet je dan maar met school stoppen, want je bent nog niet aan school toe?
Als er op je werk iets mislukt en je komt er met je collega's niet uit, moet je dan maar ontslag nemen, want je bent niet aan een baan toe?
Als je bonje krijgt met een goede vriend, moet je meteen maar die vriendschap beeindigen, want je kan vriendschappen niet aan?
Wat een kolder.
quote:Ja, dat klopt wel, het is alsof je op je tenen over een sluimerende vulkaan loopt.
Op maandag 16 februari 2004 02:00 schreef MUUS het volgende:
Ik heb het idee dat als de TS tegen zijn vriendin begint over hulp dat het rood wordt voor haar ogen.. Hij staat te dichtbij en zij zal zijn hulp niet kunnen zien of accepteren.
quote:Daarom moet ze ook hulp zoeken.
Op maandag 16 februari 2004 02:03 schreef Sorcerer8472 het volgende:[..]
Zonder hulp gaat dat laten beseffen echt niet hoor...
Zoals al meerdere mensen hier aangeven lijkt het me verstandig om hulp in te schakelen van een psycholoog. Maar kijk wel uit hoe je het brengt, want als je het voorstelt kan ze best een erg agressief worden dus misschien moet je zelf eerst met een psycholoog of een instantie gaan praten over wat jet het beste kan ondernemen. Want als het inderdaad borderline is (waar het wel naar riekt) dan is het een ongeleid projectiel dat elk moment kan inslaan.
IIG veel succes en zoek hulp, want in je eentje lukt het je niet!!
quote:Sterker nog, als je proefwerk op school mislukt was omdat het er niks van klopte.
Op maandag 16 februari 2004 02:04 schreef MUUS het volgende:
Als een proefwerk mislukt op school, moet je dan maar met school stoppen, want je bent nog niet aan school toe?
En tha dogfather of whatever, waarom zou je mensen moeten dumpen puur omdat ze een mankement hebben? Mijn standpunt is dat ik deze mankement met haar wil rechtzetten hoe extreem ook. Is dat zo raar, dat ik dit gedurende een jaar heb geprobeerd? Maarja aan je reactie ik weet niet goed hoe ik er op moet reageren
quote:
Vandaag ging het weer even goed, de sfeer was alleen niet zo goed, totdat we in de supermarkt waren. Ze vroeg aan mij wil je appelsap, ik zei nee en pakte de sinaasappelsap en werd vervolgens razend omdat ik niet aan HAAR vroeg of ze appelsap wou. Ze begon met harde stem tegen mij te schreeuwen, en iedereen keek ons aan. Ik zei wil je even normaal doen, maar ik moest dus weer mijn excuses aanbieden.
quote:Het gaat niet zo zeer om fysieke maar meer om psychologische mishandeling. Daar komen veel mensen pas achteraf achter. Het is op de langer duur echt totaal slopend voor je zenuwen en als je niet oppast hou je er zelf psychische schade aan over.
Op maandag 16 februari 2004 02:12 schreef DikkeAardappel het volgende:Ik denk niet echt dat ik mishandeld wordtMisschien ben ik dan te naief of in ontkenning, maar het gaat om het gebaar dat ze BEREID is mij te slaan en te dreigen en het is niet zo dat ze mij bont en blauw slaat ofzo.
quote:Je hebt supermarken die op zondag open zijn, maar misschien heeft TS het hele verhaal gisteren al geschreven in Word en getwijfeld of hij het zou plaatsen ja of nee.
Op maandag 16 februari 2004 02:13 schreef zwaaibaai het volgende:
ik geloof het verhaal niet zo, voornamelijk omdat supermarkten in de regel gesloten zijn...
[..]
quote:AH to GO ?!?!?!
ik geloof het verhaal niet zo, voornamelijk omdat supermarkten in de regel gesloten zijn...
[..]
quote:sterk gevonden
[..]
quote:in Den Haag niet, hoor
[..]
desalniettemin ongeloofwaardig verhaal.
quote:Als je het verhaal goed leest dan zie je ook dat er eerst staat dat ze morgen jarig is en even later "over twee dagen".
[..]
quote:Nee, hij had het in dat stukje over iets dat gisteren plaats vond, en gisteren was de verjaardag 2 dagen verwijderd, vandaag nog 1 dag.
Op maandag 16 februari 2004 02:19 schreef Dagonet het volgende:[..]
Als je het verhaal goed leest dan zie je ook dat er eerst staat dat ze morgen jarig is en even later "over twee dagen".
Het stuk is gewoon niet in één dag geschreven.
quote:als je zo'n geemotioneerd verhaal aan het typen bent wil het wel eens gebeuren dat je je een dag vergist hoor, niets vreemds aan.
[..]
quote:Hallo, *nieuwsflits* jij wordt wel degelijk mishandeld. Lichamelijk en geestelijk en nee, dan hoef je niet altijd vol blauwe plekken rond te lopen. Omdat het bij een ander misschien erger is, wil dat niet zeggen dat het bij jou niet erg is en dat jij dus niet mishandeld wordt.
Op maandag 16 februari 2004 02:12 schreef DikkeAardappel het volgende:
Ok, nu ik dit allemaal hoor besef ik nu pas hoe erg het allemaal is nu iedereen mij adviseert om hulp te zoeken. Nadat ik die artikel van nova had gelezen.... stond ik toch wel even stil..... Ik denk niet echt dat ik mishandeld wordtMisschien ben ik dan te naief of in ontkenning, maar het gaat om het gebaar dat ze BEREID is mij te slaan en te dreigen en het is niet zo dat ze mij bont en blauw slaat ofzo.
Of wil je wachten tot het wel erger wordt en je je kan laten interviewen voor zo'n artikel? Word eens wakker. .
off-topic : zwaaibaai, hier zijn er ook wat supermarkten open op zondag, hoor. Ach, en al zou het niet waar zijn, wat dan? Dan hebben we voor niks getypt en heeft de TS weer wat te lachen. Big deal. .
quote:En vrouwen!
Op maandag 16 februari 2004 02:22 schreef snakelady het volgende:
Of het nu waar is of niet (ik denk van wel maar misschien ben ik goedgelovig) andere mannen die met dit probleem zitten maar er niet voor durven uit te komen kunnen er wel veel aan hebben.
quote:ongeloofwaardig, misschien omdat een man niet snel met zo'n verhaal voor de dag zal komen <schaamte> voordat ik dat stukje in nova had gezien zou ik het ook niet geloven.
Op maandag 16 februari 2004 02:18 schreef milagro het volgende:[..]
in Den Haag niet, hoor
in Rotterdam ook niet, en daar komt hij vandaandesalniettemin ongeloofwaardig verhaal.
een man hoort een vrouw niet te slaan, dus als een man geslagen wordt door een vrouw slaan ze vaak niet terug. er zijn vrouwen die hier misbruik van weten te maken, zeker als ze een beetje psychisch in de war zijn.
ik zou drie keer nadenken voordat ik terugsla. gelukkig geen ervaring ermee.
quote:Inderdaad, die niet te vergeten.
Op maandag 16 februari 2004 02:23 schreef MUUS het volgende:[..]
En vrouwen!
.
en als je het er moeilijk mee krijgt en je wilt terug naar haar, bel me dan op dan gaan we een biertje drinken en dan praat ik je wel om.
Voor de rest ben ik gewoon bang, want ze had hiervoor ook al een aantal ongeleide projectielen als vrienden, waarop ik adviseerde om niet meer met die personen om te gaan. Deze hebben ook geen contact meer met haar gezocht (ook zon 'wij willlen aandacht anders rot je maar op figuren) en nu is ze dus helemaal alleen als ik er niet ben.
Ik ben bang dat zij WEL tot extreme maatregelen dan toe bereid is.
Het is allemaal zo moeilijk te geloven: Het is maar een klein meisje, en ze ziet er echt uit als een tjsa een dikke aardappeltje heel cute, maar goed, ik ga slapen, bedankt allemaal!
quote:lol
Op maandag 16 februari 2004 02:30 schreef DikkeAardappel het volgende:
Het is allemaal zo moeilijk te geloven: Het is maar een klein meisje, en ze ziet er echt uit als een tjsa een [b[dikke aardappeltje[/b] heel cute, maar goed, ik ga slapen, bedankt allemaal!
quote:nee, niet ongeloofwaardig omdat mannen niet mishandeld worden.
Op maandag 16 februari 2004 02:24 schreef Caesu het volgende:[..]
ongeloofwaardig, misschien omdat een man niet snel met zo'n verhaal voor de dag zal komen <schaamte> voordat ik dat stukje in nova had gezien zou ik het ook niet geloven.
een man hoort een vrouw niet te slaan, dus als een man geslagen wordt door een vrouw slaan ze vaak niet terug. er zijn vrouwen die hier misbruik van weten te maken, zeker als ze een beetje psychisch in de war zijn.
ik zou drie keer nadenken voordat ik terugsla. gelukkig geen ervaring ermee.
ongeloofwaardig vanwege de schrijfstijl (laatste zinnetje, laatste post bijvoorbeeld) en de timing.
maar goed, dat is slechts mijn gevoel
Verdwijn daar voor het te laat is, ze kan nog een keer echt iets doen (zie hakmes). Dat meen ik.
What the F*CK moet zij met een hakmes in dr klauwen en jou beetje zitten te bedreigen?! Alleen het feit dat zij zo'n ding pakt zou mij al genoeg zeggen...
Eigenlijk was het voor mij al duidelijk in het begin, dat ze nogal brutaal was en probeerde haar hierbij te helpen, maarja tegen mij was ze lief en sex was goed, veel leuke tijden gehad maar daar bleef het bij.
Ze had gewoon een iets andere gedachtengang en gevoelens uiten was nogal onbekend bij haar.
Ik wilde haar zo graag helpen, maar het lukte me gewoon niet.
Het was me ook duidelijk waardoor ze zo was geworden. (vader verloren en verkeerde vrienden en moeder altijd werken)(achteraf was drugsgebruik ook een probleem)
Probeer de oorzaak te vinden van haar gedrag, er zullen zeker dingen zijn die haar dwars zitten.
Een psycholoog kan ook helpen, maarja dit is voor de meeste mensen nogal een belediging.
als het zelf niet lukt dan is er geen andere optie, anders gaat toch vroeg of later toch de relatie kapot.
quote:yup, ik denk ook niet dat ik zoveel zelfbeheersing zou hebben, en vrouw kan mij 1 keer ongestraft in het gezicht slaan, en daarna heb ik gewoon niet genoeg beheersing en in het mildste geval duw ik haar de kamer door en scheld haar de huid vol. En als de situatie zo ver heen is dan kan het zelfs zijn dat ik haar toch wel een flinke mep terug geef.
Op maandag 16 februari 2004 02:43 schreef Kusanagi het volgende:
Stel je eens voor: als je die keukendeur niet op tijd dicht had gekregen en zij had dat hakmes dus in dr handen...What the F*CK moet zij met een hakmes in dr klauwen en jou beetje zitten te bedreigen?! Alleen het feit dat zij zo'n ding pakt zou mij al genoeg zeggen...
iig weet ze dan ook dat ze bij mij haast alles kan maken, maar ABSOLUUT NOOIT moet slaan oid.
Je bent 20. Een relatie nu is er meestal toch niet voor het leven.
Tenzij ze je leksteekt natuurlijk.
quote:[offtopic]
Op maandag 16 februari 2004 03:09 schreef GREENSKiN het volgende:
Wegwezen.Je bent 20. Een relatie nu is er meestal toch niet voor het leven.
Tenzij ze je leksteekt natuurlijk.
quote:oke, kwam nogal persoonlijk over....
Op maandag 16 februari 2004 03:18 schreef GREENSKiN het volgende:
Sorry, mijn berichtje was gericht op de TS.
Anyway; het gaat erom dat je BEIDE iets voor elkaar voelt.
Uit je bericht kan ik opmaken dat je je zekersteweten niet relaxt voelt bij deze dame en ook absoluut niet verliefd op dr lijkt.
Ga jezelf eens SERIEUS afvragen ( in een rustige/stille omgeving of onder de douche dat heel relaxt kan zijn) waarom je bij haar blijft en/of het niet uit wil maken:
is dat;
1. Je bent toch ondanks alles stiekem verliefd op dr en wil er het beste van maken...
2. Je wilt haar niet kwetsen, want je kent dat kleine hartje van haar toch beter dan dat wij hier doen en wil het zo niet breken...
3. Je bent bang voor wat ze gaat zeggen of zelfs doen: je denkt misschien dat ze gek wordt, wanneer je haar zoiets verteld en dat je denkt dat ze je wat aan zou kunnen doen...
Denk hier eens serieus over na... ik denk in jouw geval dat, bewust of onbewust, optie 3 misschien nog wel het meest te denken bij je geeft...
Als dit zo zou mogen zijn, dan is het misschien laf maar zeker niet een al te dom idee om een vriend erbij te hebben wanneer je het dan toch uiteindelijk maar uitmaakt.... die hoeft niet naast je te staan maar wel even toekijkt of alles een beetje er normaal aan toe gaat...
Dit is tenminste iets dat ik zou doen... weet niet of je dit goeie idee-en vind maar ga in ieder geval denken waarom je hier eigenlijks nog over in zou zitten en niet gewoon er mee moet kappen... is denk ik namelijk toch het beste: zo zit jij niet in constante stress en angst om jezelf of elkaar pijn te doen...
Sterkte + suc6
quote:Psycholoog? Ik zou gelijk voor de psychiater gaan, dat mens is ziek!
Op maandag 16 februari 2004 01:35 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Als het niet op heel korte termijn beter wordt denk ik dat het heel erg belangrijk is dat ze naar een psycholoog gaat.
TS, hoe hou je dat in godsnaam vol? Dit is echt niet normaal hoor, je kunt ook een relatie krijgen waarin je elkaar respecteert, normaal behandelt en in elk geval op een gelijk niveau staat.
quote:Dat klinkt gewoon alsof ze je gewoon als een klein kind behandelt, hoewel die klap in het gezicht bij kinderen natuurlijk ook niet kan. Een klein kind of een SM-slaaf.
Op maandag 16 februari 2004 01:26 schreef DikkeAardappel het volgende:
Daarna... zelfde verhaal, klap in mijn gezicht omdat ik brutaal zou zijn door niet te antwoorden en omdat ik steeds weg wou.
quote:Dat is wel erg hard... Ze zal het niet met opzet doen (ze bedenkt waarschijnlijk niet van tevoren 'straks ga ik een woedeaanval krijgen en mijn vent weer eens lekker slaan om niets') maar gestoord is het wel. Lijkt me duidelijk dat zij hulp nodig heeft, en de TS daar weg moet nu het nog kan.
Op maandag 16 februari 2004 09:20 schreef robbedoes het volgende:
Wat een arrogant triest geval zeg. Eentje die denkt dat de hele wereld om haar draait. Dumpen die handel.
quote:Zou je nu ook zo reageren als het een vent geweest was, die zijn vriendin zo behandelde?
Op maandag 16 februari 2004 09:23 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Dat is wel erg hard... Ze zal het niet met opzet doen (ze bedenkt waarschijnlijk niet van tevoren 'straks ga ik een woedeaanval krijgen en mijn vent weer eens lekker slaan om niets') maar gestoord is het wel. Lijkt me duidelijk dat zij hulp nodig heeft, en de TS daar weg moet nu het nog kan.
quote:En die spelletjes worden alleen maar erger en gevaarlijker,
Op maandag 16 februari 2004 01:39 schreef MUUS het volgende:
Dude, je laat je toch niet slaan, man?. Kom op, je houdt van haar, da's duidelijk, maar deze onzin hoef je echt niet te pikken, hoor.
En die "ik was mezelf niet"-crap, uhhuh, dan gaat ze maar lekker ergens anders d'rzelf ff niet zijn.
Je zegt zelf dat het steeds erger wordt. Wil je echt gaan zitten wachten daarop? Wil je wachten tot je een keer een mes op je strot hebt en ze doorduwt, omdat ze 'even haarzelf niet is'?
Ze houdt TOTAAL geen rekening met jou. Haar zin of je kan een klap op je bek krijgen. Dat is geen relatie, jongen.
.
Een relatie is twee mensen en twee meningen. Ja, die mogen botsen en er zal niet altijd een compromis te vinden zijn, maar je bent godsamme geen zak aardappels waar ze mee mag gooien. Jij mag ook jouw mening hebben en je hoeft je niet steeds aan madam haar wensen te houden. Dan moffel je jezelf op een gegeven moment zo weg dat er niets meer van je overblijft.
Echt, respect dat je het zo lang met haar hebt uitgehouden, maar zie je zelf wel in dat dit geen relatie is? Dit is een machtsspelletje en meer niet.
Kies eens voor jezelf, kom eens voor jezelf op.
op een moment moet je gewoon voor jezelf kiezen, hier ga je echt aan onderdoor hoor,
quote:Zo heb ik bij een vent (wel minder erg dan dit) wel eens gereageerd.
Op maandag 16 februari 2004 09:28 schreef milagro het volgende:[..]
Zou je nu ook zo reageren als het een vent geweest was, die zijn vriendin zo behandelde?
"Dat is wel erg hard, hij zal het niet met opzet doen."
Maar goed, in het verhaal van TS zitten gewoon allerlei tekenen dat zijn vriendin één of andere psychische afwijking heeft. Hoewel je zou kunnen zeggen dat iedereen die zijn vriend(in) mishandelt psychisch gestoord is.
Ik weet het niet, bij mannen ligt dat gewoon anders. Die zijn toch al meer geneigd naar lichamelijk geweld dan vrouwen (biologie, bewezen enzo) dus bij een vrouw is er normaal gesproken veel meer voor nodig voor ze iemand slaat. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen maar uit dit verhaal zou je toch eerder halen dat ze een afwijking heeft oid en dit normaal niet zou doen.
Niet om het goed te praten ofzo, dat gevoel heb ik er gewoon bij. Misschien best seksistisch nu ik erover nadenk, maarja... normaal is de vrouw ook de lichamelijk zwakkere, dat idee zit een beetje vastgeroest.
-edit- Ik ben er trouwens van overtuigd dat ook mannen die hun vriendin mishandelen psychisch behoorlijk gestoord zijn en hulp nodig hebben want ik geloof niet dat al die mannen van nature slecht zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 16-02-2004 09:45]
quote:Als ik een meid tegenkom die constant aandacht wil en alles moet en zal schuiven voor de wil van madame, dan moet ik me echt inhouden om haar een flink de waarheid te verkondigen. Hele trieste vallen, weten totaal niet wat dur in de wereld speelt.
Op maandag 16 februari 2004 09:23 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat is wel erg hard... Ze zal het niet met opzet doen (ze bedenkt waarschijnlijk niet van tevoren 'straks ga ik een woedeaanval krijgen en mijn vent weer eens lekker slaan om niets') maar gestoord is het wel. Lijkt me duidelijk dat zij hulp nodig heeft, en de TS daar weg moet nu het nog kan.
quote:Ben ik het mee eens... Maar hoe denk je dat het komt dat ze dat niet weet?
Op maandag 16 februari 2004 09:37 schreef robbedoes het volgende:[..]
Als ik een meid tegenkom die constant aandacht wil en alles moet en zal schuiven voor de wil van madame, dan moet ik me echt inhouden om haar een flink de waarheid te verkondigen. Hele trieste vallen, weten totaal niet wat dur in de wereld speelt.
quote:Waarom ze dat niet weet? Omdat ze constant haar zin wordt gegeven. Opgevoed in een overvloed van cadeaus. Veel aandacht van ouders en grootouders, nooit voor zichzelf dingen moeten regelen of beslissen. Te veel in aanraking gekomen met het goede en te weinig met slechte dingen. Klinkt vaag, maar als je niet regelmatig met je beide benen op de grond komt dan kun je ineens een hele grote klap maken...
Op maandag 16 februari 2004 09:38 schreef Mini_rulez het volgende:
Ben ik het mee eens... Maar hoe denk je dat het komt dat ze dat niet weet?
Er moet in ieder geval iets gebeuren dat is duidelijk.
Ik heb begrip voor beide keuzes.
quote:Iemand met de feiten confronteren is 1, maar iemand proberen te veranderen is 2. Dit probleem moet grondig worden aangepakt anders vervalt ze weer in herhaling. Te vaak meegemaakt zoiets.
Op maandag 16 februari 2004 10:05 schreef Untouchables het volgende:
En daarom is het misschien wat moeilijk.
Je kan idd zeggen, stoppen dat mens is gestoord en je kan wel wat beters krijgen, daar ben ik het mee eens.
Maar je kan ook zeggen, ik ga met haar erover praten en stel voor dat ze zich laat behandelen (natuurlijk op een subtiele manier zeggen) en je steunt haar tijdens dat gehele proces.
Ja het is moeilijk en het zal wel ff duren voor er resultaten zijn, maar als je veel van haar houdt kan je dat voor haar overhebben...Er moet in ieder geval iets gebeuren dat is duidelijk.
Ik heb begrip voor beide keuzes.
kick je erop ofzo? en hoe weinig zelfrespect heb je, dat je het toelaat om zo behandeld te worden? en sorry for asking, maar heb je haar weleens met zachte dwang met haar hysterische harses onder een subtiele koude douche gezet?
Ik snap dat je advies wil, maar blijkbaar trek je dit prima. Volgens mij hou je ook nog van haar??
Ik heb maar 1 advies; liefde doet geen pijn.
SERIEUS??
Kom op zeg.. Ze doet echt niets anders (zoals ik hier lees) dan ej de les te leren. En praten helpt niet. Dus...
Ik denk niet dat je haar moet slaan. Je moet haar emotioneel overweldigen. Als je haar slaat voelt ze zich nog steeds als baas én is ze nog gekrenkt ook waardoor mogelijk een enorme woedeaanval ontstaat.
Maar als je haar echter ipv te slaan eens stevig vastpakt, heen en weer rammelt en schreeuwend op haar inpraat dan neem jij voor dat moment de rol van "baas" in en zou ze kunnen beseffen dat ze eigenlijk wel heel fout bezig is. Je moet haar dan trouwens niet na 10 sec weer los laten omdat jullie in zo'n korte tijd nog niet van rol gewisseld zijn maar het mag best wel een minuutje duren.Het moet even doordringen.
disclaimer: bovenstaande gaat uit van de theorie dat ze dus gewoon vervelend en geen psycho is en dient ook zo gelezen te worden. Het is niet aan mij om het juiste scenario te kiezen.
Mijn ervaring is als je duidelijk je grenzen aangeeft en je zeker niet laat leven dat er best wel een mogelijkheid is om er iets van te kunnen maken,
Houden van elkaar is een hele goede basis maar dit soort problemen moeten goed aangepakt worden om tot een goede oplossing te komen.
is er 1 die er niet 100% voor gaat in de relatie en voor oplossen van dit probleem, dan is het gewoon gedoemd te mislukken en kan het gewoon gruwelijk uit te hand lopen,
Dan is er nog maar 1 oplossing........ einde relatie,
quote:Ze is niet anderhalf jaar zo geweest. Ze had in het begin al bazige trekjes, maar ik dacht ach het is normaal. gaandeweg had ze steeds meer dingen aan waar ze zich aan begon te irriteren. Ik begon door te hebben dat ze heel erg gefrustreerd was, en ze zei dat ik de enigste was bij wie ze dat kon uiten. Pas de afgelopen paar maanden waren er een paar extreme gevallen waar ze een mes erbij pakte. Een keer pakte ze zelfs een schaar, en toen ik zei van doe er maar mee wat je wilt, ging ze hem zelfs nog tegen mijn wang houden.
Op maandag 16 februari 2004 11:17 schreef SHE het volgende:
je hud dit al anderhalf hjaar vol?kick je erop ofzo? en hoe weinig zelfrespect heb je, dat je het toelaat om zo behandeld te worden? en sorry for asking, maar heb je haar weleens met zachte dwang met haar hysterische harses onder een subtiele koude douche gezet?
Ik snap dat je advies wil, maar blijkbaar trek je dit prima. Volgens mij hou je ook nog van haar??
Toen ze weer 'normaal' was, vroeg ik waar ze nou helemaal mee bezig was met die schaar, hield ze gewoon haar schouders op. gevoelens uiten staat niet in het woordenboek van die familie van haar. Die moeder is extreem bazig, die vader is een slaafje, 1 dochter is weggelopen, 1 dochter is een klaploper die hoopt op een goede toekomst bij haar vriend en die zoon praat niet meer tegen die vader, omdat hij gewoon geen respect voor die man heeft. Ik heb een keer gevraagd van je begint erg op je moeder te lijken he? Maar heel die familie lijkt op die moeder omdat ze die kinderen gewoon heeft gebrainwashed ofzo. Ze vindt de handelswijze van die moeder niet echt ok, maar op de een of andere manier kopieert ze van alles haar moeder, en alles wat daarvan afwijkt wekt bij haar irritaties op. teveel irritaties en dan BOEM.
Ze praat wel veel over haar eigen gedrag als ze normaal is. Ze weet het wel dat het niet normaal is, maar ze zegt op het moment voelt ze een woede naar haar hoofd stromen en kan ze alleen maar denken aan dat ene wat haar zo boos maakt en niets zal haar daarvanafbrengen.
twee keer verloor ik controle over mijzelf: De ene keer greep ik haar zo hard vast aan haar armen (in de hoop dat ze weer normaal werd) dat ze blauw werden. Ik voelde me heel schuldig hierover achterna, en had mijzelf beloofd dit nooit meer te doen. De andere keer zat zij mij zo de hele tijd te duwen dat ik haar een flets op haar wang gaf. Ik dacht toen dat ik problemen had, dus die keer daarop gooide ik een banaan keihard tegen de muur. Wat toen grappig was, was dat 'van rol werd veranderd' en ik opeens de gek was. Ze ging helemaal praten van, doe eens even rustig, en praat het met mij uit.
Maarja ik ga het vandaag nog 1 keer proberen, en haar zeggen dat ze hulp moet zoeken, anders is het uit. Ik begrijp nu ook wel dat het buiten alle proporties is gestegen ( het gebeurde zo geleidelijk dat ik het, normaal vond wat er gebeurde) . Ze heeft gewoon een reality check nodig voor dat gedrag van haar en die kan ze niet van mij krijgen. Misschien dat we samen hulp kunnen zoeken.
quote:Wat ik me afvraag (niet retorisch, ik weet het antwoord niet): zou dit wel kunnen als ze iets mankeert?
Wat toen grappig was, was dat 'van rol werd veranderd' en ik opeens de gek was. Ze ging helemaal praten van, doe eens even rustig, en praat het met mij uit.
Geschiedenis vertelt ons alleen wel erg vaak dat het zich herhaalt..en helaas kan alleen jij bepalen, of hetgeen je opgeeft, het waard is om misschien ooit iets terug te krijgen.
Goodluck 2 U
ik meen het.
Alsof dit niet veel meer is dan een mankementje. We hebben het niet over een ochtendhumeurtje of een puist op haar voorhoofd of zoiets dergelijks. Zij bepaalt de hele sfeer, jouw hele leven met haar gedrag. Vind je het reëel dat jij jouw geluk moet opofferen voor haar?
Ik ben het helemaal eens met MUUS, jij bent niet op de wereld gezet om haar handje vast te houden en je bent het ook niet aan haar verplicht om bij haar te blijven, sterker nog, je hebt alle reden van de wereld om hiermee te kappen.
maak je het nou niet uit omdat je bang bent klappen te vangen? geloof me, dit wordt alleen maar erger. als ze nu al aankomt met 'attributen' om je te lijf te gaan...
kom op man, je bent 20, vind iemand die je echt waardeerd en wordt daar extreem gelukkig mee. dit is geen leven
quote:Kijk, daar zit mogelijk het probleem? Misschien dat je vriendin zo'n zelfde soort relatie voor ogen heeft. Bepaalde trekjes blijven binnen de familie en als zij op die manier opgevoed is, dan krijg je dat er moeilijk (of niet) uit. Je moet wel heel sterk in je schoenen staan om haar te "temmen". Heb je dat niet in je, dan heb je twee keuzes (even heel zwart-wit gezien): of je gaat bij haar weg, of je blijft bij haar (maar dan moet je wel accepteren dat je waarschijnlijk je altijd je naar haar nukken moet schikken).
Op maandag 16 februari 2004 15:15 schreef DikkeAardappel het volgende:
Die moeder is extreem bazig, die vader is een slaafje
Ten tweede moet je voor je zelf afvragen of je bij iemand wil blijven die dit heeft. Dit klinkt hard, maar je moet ook voor je eigen geluk kiezen.
Succes ermee
quote:Meteen met schizofrenie gaan smijten is wel een erg kort door de bocht genomen analyse, hoor.
Op dinsdag 17 februari 2004 13:22 schreef AngryAngel het volgende:Naar mijn mening klinkt het als een soort schizofrenie.
Succes!
Misschien dat ze dan hulp krijgt. Psychotisch rotwijf, wegwezen knul, voordat je ons niet meer op de hoogte kunt houden.
-edit- ontopictekst verwijdert.
[Dit bericht is gewijzigd door cos-micV op 18-02-2004 07:43]
1 uitdrukking : ROFL
(tsja tis maar een ideetje hoor)
quote:-edit- oftopic.
Op dinsdag 17 februari 2004 19:19 schreef Kimske het volgende:
Jeetje wat heftig! Hoe is het nu?
[Dit bericht is gewijzigd door cos-micV op 18-02-2004 07:46]
Zo'n training kan gewoon poli-klinisch worden gevolgd, en slaat over het algemeen vrij goed aan. er is echter wel sprake van een langdurig proces: ze zal er bijvoorbeeld wekelijks naartoe moeten.
Maar het zoeken van hulp -die je vriendin zeker nodig heeft als ik dat zo lees- moet wel iets zijn waar zij zelf voor open staat. Ze moet daarvoor eerst inzicht krijgen in haar eigen probleem.
Als ze continu dwars gaat liggen, en weigert de stap naar hulpverlening te zetten, zou ik toch eens goed overwegen of dat je echt met haar verder wilt.
Accepteer nooit dat ze je slaat, en bied vooral je excuses niet aan daarna, want daarmee stel je haar in haar gelijk.
Wees vooral consequent hierin.
Een tijdelijke oplossing voor het probleem is direct weglopen op het moment dat ze je slaat, steeds weer, en weer, en weer...
Op een later tijdstip uitpraten, maar vooral niet je excuses aanbieden, want dat is absoluut nergens voor nodig.
Wat jijzelf nu doet:
1) Jij geeft je mening.
2) zij wordt agressief.
3) jij geeft toe aan haar agressie.
En daarmee bevestig je haar beeld, dat agressie een oplossing is voor haar problemen. en dat zou je juist niet moeten doen.
"ik was even niet mezelf" is echt een geweldig argument ja...not. Als ze echt zo geniaal gestoord is als jij beschrijft dan zal ik maken dat ik weg kom, de volgende keer heb je dat hakmes misschien wel in je hoofd zitten en dan heb je er ff niet zoveel aan dat ze dan wel weer poeslief kan doen
en verder hoop ik dat dat offtopic gebazel over of ze ook aggressief in bed is en zo ff gaat kappen, we zitten hier in R&P, als je lol wil trappen ga je maar naar ONZ
TS waar blijf je????????????????
quote:-edit- offtopic.
Op dinsdag 17 februari 2004 23:38 schreef timmit het volgende:
ben stiekem wel benieuwd hoe het nu gaat ....
TS waar blijf je????????????????
[Dit bericht is gewijzigd door cos-micV op 18-02-2004 07:48]
Heel veel succes!
Maar goed, op haar verjaardag ben ik even naar haar toegegaan om haar te feliciteren. Ik had haar al aan de telefoon gezegd van dat het niet zo langer doorkon, en dat ze hulp nodig heeft. Ik zei van ik kan op dit moment jou echt niet meer zo leuk vinden als een paar maanden geleden, dus moet ik je misschien teleurstellen, maar je zult hulp moeten zoeken en het weer opbouwen wat jij hebt kapotgemaakt. Zij dus nadenken en toen zei ze niks en gingen we verder praten over haar verjaardag. Ik zei laten we uit eten gaan ofzo (ze was tenslotte alleen thuis en had geen plannen), waarop ze zei kom eerst even langs dan bespreken we wel waar we gaan eten. Toen ik daar was, was ze nogal verdrietig van wat er was gebeurd, met lichte irritatie. Ze vroeg waarom ik met haar wou eten, waarop ik antwoordde dat ze jarig was en dat haar verjaardag gewoon gevierd moest worden. Toen begon het alweer: Ze zei dat ik haar verjaardag had verpest, en waarom doe je dit, waarom kom je hier? Dus ik zei van ok dan ga ik weg, en neem ik de rest van mijn spullen mee (ik had daar nog de helft van mijn kleren liggen). Toen: Jij komt hier zeker puur voor je kleren (wat in zekere mate ook waar was, want ik wou als ze geen hulp meer wou zoeken, niks meer met haar te maken hebben, dus ook niks meer bij haar laten liggen). Toen ik mijn spullen ging pakken, schreeuwde ze NEE! waarom verpest je mijn verjaardag blablablabla. Ik zei gewoon dat ze een zelfmedelijden hebbende aandachtstrekker was die alle hulp weigert om nog meer aandacht te vragen en dat ik dat gevoel alleen maar erger maak. En toen begon de cirkel weer waarom heb je mijn verjaardag verpest --> je komt hier voor de spullen --> wat doe je hier als je niet meer met mij wilt. Toen ik de spullen had ingepakt kwam ze als een razende naar mij toe en duwde mij weg. Ze keek enger dan ooit en gooide de deur weer dicht. Ik duwde haar opzij, maar zij pakte mijn sleutels ujit mijn jas () en hield ze uit het raam en zei: als je gaat dan gooi ik ze uit het raam. ik zo jezus zeg doe niet zo kinderachtig. Dus ik de boel sussen en zei ik ok we praten er niet meer over we gaan gewoon eten. Ze hield zich aan haar woord, en vroeg opeens je hebt zeker iets georganiseerd voor mij. Ik zei niet echt, want ik ga na het eten gewoon voetballen. Zij HE-LEMAAL razend: JA HET IS NU 17:00 EN JE GAAT OM 21:30 VOETBALLEN WAT MOETEN WIJ IN DIE TIJD DOEN? Ik zei doe rustig we kunnen toch gewoon gaan eten? Toen begon het weer: waarom heb je mijn verjaardag verpest --> je komt hier voor de spullen --> wat doe je hier als je niet meer met mij wilt. Alleen nu had ik er echt genoeg van. Ik ging gewoon richting de deur en zwaaide naar mij. Ik: Doe even normaal, dit lost niks op. Zij: Ja moet je maar hier blijven.
en toen belde een vriendin (later hierover meer) van haar van kom we gaan iets doen.
Die vriendin van haar zei dat ze iemand mee had gebracht en was op weg naar ons toe (als 'verrassing'). Mijn vriendin mag die gozer helemaal niet mag dus daar had ze ook geen zin in, dus moest ze snel iets verzinnen om niet meer met hun te gaan. Als ze in paniek is, is ze helemaal onnavolgbaar, dus deed zo opeens alle lichten uit en ramen dicht, waarop ik zei van zeg gewoon dat je er niet bent, die trut komt zomaar dan hoef ze niet te verwachten dat jij er bent toch? Zegt ze neeee ik heb er gewoon geen zin in. En zij heeft tenminste rekening met mij gehouden.
Ok nu even iets over die vriendin van haar anders begrijpen jullie dit niet:
Zij is in het kort een depressief, impulsief en onzeker persoon en ik snap echt niet waarom mijn vriendin haar als een 'hele goede vriendin' bestempeld. Het mag dan ook duidelijk wezen dat zij mij niet mag. Ze heeft alleen maar kritiek op mij die werkelijk nergens op gebaseerd is.
Ik zou te bazig zijn, omdat ze door mij nooit meer uit gaat (vroeger ging ze elke dag, maar nu ze met mij zou hebben nooit meer). Ik heb inderdaad tegen mijn vriendin gezegd van, dat elke dag uitgaan (uit eten, bios, poolen etc heeft ze 4 jaar volgehouden, voor mij) je ontwikkelt je helemaal niet, je kan beter op je school concentreren en je huis fatsoenlijk houden (ze was bijna nooit thuis, alleen om t eslapen).
ook zou ik niet gul genoeg zijn (ondanks ik een BIG spender ben). De reden voor dit is omdat ik nog student ben, en zij werkt (doet dus niks aan school) zich helemaal suf, en wat ze verdient geeft ze uit aan zogenaamde vrienden van haar waar ze zoveel om geeft (ter illustratie op mijn gf vorige verjaardag, waar 4 personen kwamen ,die ze heeft georganiseerd heeft ze een auto 3 dagen gehuurd, 4 megataarten met naam gekocht, de helft van een restaurant gereserveerd, eten en drinken voor een heel maand twv 150 euro en dan nog de kados: 3 kadobonnen samen twv 250 euro, een geurtje twv 60 euro. En dit was pas dag 1 van de 3 dagen. Ze stelde voor dat ieder een deel zou betalen twv 150 euro pp, achteraf natuurlijk want ze had alles al maanden van tevoren geregeld zonder met mij te overleggen. Toen die anderen dit hoorden kwamen er 2 al niet, dus het was alleen ik, die mafkeesvriendin, een mafkees, en mijn vriendin. Ik heb toen gewoon een apart kadootje gekocht, waarop ik de wind van voren kreeg. Mijn vriendin vond het allemaal onzin, en had bij 9 vd 10 dingen van was dat nou nodig?
De waarheid is dat ik en mijn vriendin nog maar studenten zijn en dat mijn vriendin haar levenstijl gewoon niet meer kan volhouden. Ze reageerde helemaal als een freak, en ze nam per kaartje afscheid van mijn vriendin:? en bedankte haar voor de mooie herinneringen. Toen het weer goed kwam tussen die 2 bleef ze alleen mij de schuld geven van dat mijn vriendin er minder op was geworden en praatte ze alleen maar rommel over mij. Mijn vriendin: ach je kent haar toch? Terwijl ze daarvoor gewoon een normale vriendin van mij was. al die vrienden van haar ken ik ook en allemaal zeggen ze dat ze gestoord is (inc mijn vriendin), maar omdat ze goede bedoelingen heeft, blijven ze toch met haar omgaan:?
Gisteren was echter de klap op de vuurpijl. Ik zei van ja doordat die domme trut opeens iets gepland heeft kunnen wij niet gaan eten? Zegt ze ja moest je maar niet gaan voetballen en ZIJ heeft tenminste iets georganiseerd. Ik zei ok nu is het genoeg ik hoef dit niet te pikken ik ga weg. Daarna begon ze als een razende tegen mij te slaan alleen dit keer duwde ik haar weg en rende ik naar beneden toen ze me ging achtervolgen. Ik maakte mijn fietssloten open ( 2 stuks) en opeens stond ze achter me: Jij gaat nergens heen. Dus ik weer haar ompraten: schatje ik moet gaan voetballen, je moet me laten gaan. Zij: ik laat je pas gaan als je iets geeft waarvan ik weet da tje terugkomt. na lang onderhandelen gaf ik haar een sleutel dat zogenaamd mijn huissleutel zou zijn. Zij verandere opeens weer de volle 180 graden en was opeens superlief en zei ze je moet terugkomen.
Na het voetballen belde ze mij op om te zeggen dat ze heeelemaal in de war zou zijn. Ze weet dat ze als een gestoorde op straat in haar pyjama op straat de hele tijd om mijn OV kaart zat te bedelen.Ik dacht van ja bel je beste vriendin maar (om te horen van een ander dat dit COMPLEET gestoord is). Dus wat zegt die vriendin??? Ja maakt het uit met hem het ligt aan HEM, en naar de psychiater gaan helpt TOCH NIET en je bent niet gek, het is heel NORMAAL!!! Daarna zei ik dat ik haar de verkeerde sleutel had gegeven en niet meer naar haar zou komen en hoorde ik dat ze was flauwgevallen. Dus ik weer naar haar toe en na een lange tijd toch binnen kunnen komen. toen ze bij was gekomen wist ze dat ze dit keer echt te ver was gegaan, en dat ze begrijpt als ik haar niet meer wil. Ik ben dan nog even gebleven en was toen weggegaan. Ze vroeg of we nog vrienden kunnen blijven, en toen zei ik alleen als je hulp gaat zoeken. Maar ze wil dat ik meega en ik twijfel nog.
Dat slaan enzo van haar heb ik allemaal kort gehouden omdat het anders veel langer zou worden. Het duurde 2 uur en mijn hele hand ligt open van nagelafdrukken. En die vriendin van haar heb ik ook kort gehouden, maar ik hoop dat ik jullie duidelijk heb gemaakt dat ze echt een rare vogel is en dat ze dat soort praktijken elke eer weer herhaalt als je met haar afspreekt. Maarja ik denk dat ik haar wel wil helpen, maar ik ga er eerst even goed over nadenken. Jullie allemaal bedankt voor de reacties in ieder geval
quote:Die hebben wij samen gezien, en ze herkende zich heel erg in die vrouwen. Ze moest er een beetje om lachen maar daarna niet echt meer over gesproken.
Op donderdag 19 februari 2004 16:07 schreef Lemmeb het volgende:
Misschien is Dr. Phil wel wat voor haar. Die heeft al vaker extreem bazige dames (bitches from hell) in een kwartiertje 'genezen'. Vorige week was dat nog op TV.
quote:Ik voel met je mee gast...
Op donderdag 19 februari 2004 16:22 schreef DikkeAardappel het volgende:
ziek verhaal
Ik ben geheel sprakeloos .
Nogmaals sterkte.
quote:Ja ik heb benadrukt dat wij alleen vrienden kunnen blijven. Ze vroeg of ik nog van haar hield, want ze houdt nog steeds van mij. Toen zei ik van laten we kijken hoe ver wij het schoppen als vrienden.
Op donderdag 19 februari 2004 16:36 schreef Copycat het volgende:
Maar, zijn jullie nu wel of niet uit elkaar? Dat haal ik er niet helemaal uit.
quote:Gast, als ik jou was zou ik de 'relatie' (in elk geval voorlopig) verbreken maar wel met haar meegaan. Al is het alleen maar om er zeker van te zijn dat ze geholpen wordt, want dat is echt heel hard nodig.
Op donderdag 19 februari 2004 16:22 schreef DikkeAardappel het volgende:
Ze vroeg of we nog vrienden kunnen blijven, en toen zei ik alleen als je hulp gaat zoeken. Maar ze wil dat ik meega en ik twijfel nog.
Voor die vriendin van je vriendin trouwens ook, maar dat is jouw probleem gelukkig niet.
quote:Net contact gehad, en het lijkt erop dat ze heeft neergelegd dat we op dit moment max vrienden kunnen blijven.
Op donderdag 19 februari 2004 16:41 schreef EddyMR het volgende:
Kapot negeren dat mens, laat je nou niet inpalmen door haar en hou het hierbij.
tjonge wat een verhaal...........zou onderhand verfilmd moeten worden of zo.
als ze nog es zoeits doet.. het klinkt heel hard, maar dan moet je toch echt voor jezelf kiezen en weggaan
quote:Hopelijk voor haar (en misschien uiteindelijk ook weer voor jou) ziet ze hierdoor in dat ze zo echt niet verder kan.
Op donderdag 19 februari 2004 16:43 schreef DikkeAardappel het volgende:[..]
Net contact gehad, en het lijkt erop dat ze heeft neergelegd dat we op dit moment max vrienden kunnen blijven.
quote:He gast, zorg er nou maar voor dat ze hulp krijgt. Zie het maar als een goede daad ofzo
Op donderdag 19 februari 2004 16:43 schreef DikkeAardappel het volgende:
Net contact gehad, en het lijkt erop dat ze heeft neergelegd dat we op dit moment max vrienden kunnen blijven.
quote:Hij moet zelf ook naar een psychiater gaan, dat hij dit anderhalf lang heeft door laten gaan lijkt me niet helemaal gezond.
Op donderdag 19 februari 2004 17:27 schreef Lemmeb het volgende:
He gast, zorg er nou maar voor dat ze hulp krijgt. Zie het maar als een goede daad ofzo.
quote:Dat het een stumper is, heb ik al eerder gepost
Op donderdag 19 februari 2004 17:40 schreef IntelliEye het volgende:
Hij moet zelf ook naar een psychiater gaan, dat hij dit anderhalf lang heeft door laten gaan lijkt me niet helemaal gezond.
quote:En leg meteen wat mijnen achter je neer.
Op donderdag 19 februari 2004 18:32 schreef AgeEll het volgende:
wegwezen
Het beeld van de persoon die je schetst doet me denken aan mensen waarmee ik te maken heb gehad in een gevangenis waar ook behandeld werd.
Diegenen hadden een Anti-sociale persoonlijkheidsstoornis (niet te verwarren met a-sociaal).
Hier was ook sprake van de woede-aanvallen zoals jij die in je posts beschrijft, die vervolgens weer razendsnel opklaarde.
Andere kenmerken voor de anti-sociale persoonlijkheidsstoornis zijn o.a een slecht functionerende gewetensfunctie, en wat je ook vaak ziet is dat ze externaliseren, de schuld buiten zichzelf leggen.
Mensen met deze persoonlijkheidsstoornis hebben o.a een duidelijke aanleg voor:
*Het plegen van delicten
*Bedreigen/mishandelen van anderen- en/of dieren.
*Liegen
*Spijbelen van school, weglopen van huis.
Strikt vertaald betekend de anti-sociale persoonlijkheidsstoornis: gewetenloze, driftmatige persoonlijkheidstoornis.
Gevangenissen zitten vaak vol met dit soort mensen, maar deze voldoen echter vaak lang niet aan alle criteria.
Toch zou ik oppassen met etiketten strooien... ik denk aan aan anti-sociale persoonlijkheidsstoornis, weer anderen aan borderline, maar laat het gewoon aan de deskundigen over
PS: Voor degene die Schizofrenie opperde: Bij Schizofrenie is er géén sprake van meerdere persoonlijkheden, zoals sommigen denken.
Dat is een namelijk een groot misverstand.
[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 19-02-2004 23:15]
quote:Op maandag 16 februari 2004 01:39 schreef Kindred_Spirits het volgende:
je heb eigenlijk maar een keuze:<p>maak haar af voordat ze jou afmaakt
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar versie van je ex van het hele verhaal. We lezen het alleen maar van jouw kant en geef je alleen maar de elementen die in jouw ogen belangrijk zijn. Maar misschien ervaart je ex het wel heel anders en heeft haar beste vriendin nog gelijk ook dat het aan jou ligt.quote:Op donderdag 19 februari 2004 16:22 schreef DikkeAardappel het volgende:
.Ik dacht van ja bel je beste vriendin maar (om te horen van een ander dat dit COMPLEET gestoord is). Dus wat zegt die vriendin??? Ja maakt het uit met hem het ligt aan HEM, en naar de psychiater gaan helpt TOCH NIET en je bent niet gek, het is heel NORMAAL!!! Daarna zei ik dat ik haar de verkeerde sleutel had gegeven en niet meer naar haar zou komen en hoorde ik dat ze was flauwgevallen.
Hmmm, kweetniet hoor, maarquote:Op woensdag 21 april 2004 11:35 schreef sigaar het volgende:
Jimi - maandag 16 februari 2004 @ 01:34 schreef
Bordeline!
volgens mij ook.
een advies aan je DUMPEN DAT FIGUUR
en laat haar gelijk nakijken bij het riagg.
heb het zelf meegemaakt en dat meisje had borderline, is niet mee te leven of je moet HEEL sterk in je schoenen staan.![]()
Borderline bestaat wel degelijk. Het is dan wel een verzameling van meerdere dingen, maar tezamen die die wel kenmerkend voor juist die stoornis, en dus bijvoorbeeld niet voor andere persoonlijkheidsstoornissen. Maar goed, ik ben het absoluut met je eens dat die term te vaak te pas en te onpas wordt gebruikt als men het even niet weet.quote:Zeg tegen de patient gewoon welke symptonen er bij hem/haar optreden, Meer dan genoeg. Zeker bij zulke wazige termen als borderline.
Dat is inderdaad de bedoeling. Alle labels bevatten meerdere symptonen, om het wat overzichtelijker te maken worden mensen met ongeveer gelijke symptonen een label opgeplakt.quote:Op woensdag 21 april 2004 15:52 schreef confined het volgende:
Borderline bestaat wel degelijk. Het is dan wel een verzameling van meerdere dingen, maar tezamen die die wel kenmerkend voor juist die stoornis, en dus bijvoorbeeld niet voor andere persoonlijkheidsstoornissen.
Maar goed ook. Net wat ik probeer te zeggen met mijn vorige post.quote:Overigens: ik las van de week nog ergens dat psychologen de term Borderline liever niet meer willen gebruiken, omdat deze term inmiddels zo verkracht is dat het lijkt op een onzin-ziektebeeld. Ik weet helaas niet meer wat de nieuwe naam is... Maar nogmaals: als je losjes iets roept als "Borderline", weet dan ook waar je het over hebt!
Inderdaad. Je kunt niet iemand labelen met Borderline, omdat-ie gewelddadig is...quote:Dit heeft tot gevolg dat men met de term borderline niet eens meer weet waar men overpraat. Zoals ik al zei, veels te breed gedefinieerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |