Voorbeeld gisteren, ze is over 2 dagen jarig en ik had per ongeluk gezegd tegen de jongens dat ik zou gaan voetballen, maar dat heb ik gelijk weer rechtgezet door de wedstrijd af te zeggen. Gelijk begint ze te tieren dat ze niet belangrijk genoeg was, omdat als ik dat wel vond dat ik het dan niet zomaar zou vergeten (was net wakker op het moment dat ik ja zei) . Ik zei zo het spijt me, maar ze zei dat ik het niet meende, en dat ik echt mijn excuses aan moest bieden. Toen ik zei dat ik niet wist wat ze bedoelde begon ze al te tieren en vroeg ze dat ik haar serieus moest nemen. Toen begon ze een hele verhaal van je vind mij niet belangrijk genoeg en je moet je excuses aanbieden. Toen ik dat weer deed ging ze weer beginnen over dat belangrijk gedoe en begon ze mij te duwen. Ze herhaalde haar verhaal steeds en begon me naar mij gezicht te zwaaien. Toen zei ik van: Ik ga hier weg, ik hoef dit niet te pikken, waarop ze reageerde door de deur dicht te rammen, van je gaat nergens heen.
Toen duwde ze mij weer en sloeg me in het gezicht. Ik reageerde daarop door te zeggen van je mag me slaan zoveel je wilt maar je bereikt er niks door, waarop ze steeds meer begon te slaan. Op een gegeven moment duwde ik haar weg, en toen zei ze: O je slaat mij? Je doet mij pijn? En ze liep naar de keuken en pakte een grote hakmes. Toen ik dat zag sloot ik haar gelijk op in de keuken, en bleef ik tegen de deur zitten tot ze weer normaal werd. Hierna moest ze heel lang huilen, en naar mijn verbazing het enigste wat ze zei was ik kon mijzelf niet beheersen.
Vandaag ging het weer even goed, de sfeer was alleen niet zo goed, totdat we in de supermarkt waren. Ze vroeg aan mij wil je appelsap, ik zei nee en pakte de sinaasappelsap en werd vervolgens razend omdat ik niet aan HAAR vroeg of ze appelsap wou. Ze begon met harde stem tegen mij te schreeuwen, en iedereen keek ons aan. Ik zei wil je even normaal doen, maar ik moest dus weer mijn excuses aanbieden.
Ik besloot daarna om gelijk de supermarkt te verlaten en weer terug naar haar huis te fietsen, zodat ze misschien wat kon afkoelen. Echter..... Ze kwam thuis, en vroeg Waarom ging je weg? waarom praat je het niet uit? waarom hou je nooit rekening met mij? Toen ik zei van Rustig aan schatje, antwoorde ze met niks rustig. Ik dacht bij mijzelf van OMG, waarop ze reageerde door te commanderen dat ik moest praten. Het was overduidelijk dat het weer de verkeerde kant op zou gaan dus besloot ik niks te zeggen zodat ik haar niet boos zou maken. Daarna... zelfde verhaal, klap in mijn gezicht omdat ik brutaal zou zijn door niet te antwoorden en omdat ik steeds weg wou. Alleen deze keer... ik duwde haar te hard weg waardoor ze tegen de muur aankwam (echt niet mijn bedoeling) die ze opvatte als dat ik haar had geslagen. Daarna duwde ze mij uit haar huis huis en gooiden al mijn spullen in de gang (de buren keken allemaal).
Ik besloot haar hierna in de avond weer te bellen hoe het ging en ze deed weer poeslief en we hadden afgesproken om haar verjaardag samen te vieren. Echter ze zei of we nu vrienden waren of nog samen en toen ze twijfel bespeurde begon het weer: Ben je nou mijn vriend of niet??? Als dat niet zo is dan hoef je morgen niet te komen. Je laat me in de steek, je stelt me steeds weer teleur etc etc etc, je hoeft niet meer te komen. Daarna hing ze op.
Dit gaat al zon jaar ( we hebben 1,5 jaar) en het is steeds erger geworden. Ze heeft steeds vaker aanvallen: soms gewelddadig soms verbaal (die soms nog erger zijn dan haar fysieke aanvallen). Ik weet dan dat ze zichzelf niet was en vergeet het steeds. Echter na 1 dag alweer begint de ellende. Ik twijfel nu of ik wel bij haar zal blijven, het lijkt wel alsof ik met 2 mensen heb. de ene is heel lief de ander is heel bazig, dominant en gewelddadig. Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik hou van haar maar dat is ook iets waar ze altijd mee dreigt (hoe kan je mij alleen laten nadat je mij dit heb aangedaan, ik ben hier helemaal alleen). Daar komt nog bij dat haar situatie niet fijn is ( haar ouders zijn niet hier, geen familie) en het komt elke keer weer goed. Alleen deze keer twijfel ik echt of ik door moet gaan, en wil ik vragen of jullie misschien iemand nog wat op of aanmerkingen hebben. In ieder geval bedankt voor het lezen:)
Denk je dat het op zal houden
http://www.ministerievanjustitie.nl/b_organ/nhg/forum/nova_uitzending.htm
sterkte ermee, probleem wordt vaak niet serieus genomen.
Ze heeft echt dringend serieus hulp nodig lijkt me.
Damn.
Effe serieus: uitmaken, weggaan. Zo logisch als wat.
Wat ook heel nuttig voor je kan zijn is eens een telefoontje met iemand van bijvoorbeeld Stichting Korrelatie. Die mensen luisteren echt heel goed naar je, en het is volledig anoniem.
Nou, ik zou dus echt eens snel gaan praten, maar nogmaals, heel belangrijk, als het niet snel beter wordt en als je van haar houdt, ga dan naar een psycholoog en bescherm haar tegen zichzelf en bescherm anderen van haar!
quote:ja,daar dacht ik dus ook meteen aan,maar is moeilijk te zeggen als je iemand niet kent ofzo he,dus vandaar de psych,die kan dan dan onderzoeken en haar evt behandelen al dan niet met medicijnen.
Op maandag 16 februari 2004 01:34 schreef Jimi het volgende:
Bordeline!
quote:Nou zoals ik al zei, het lijkt net alsof ze 2 persoonlijkheden heeft, en ik hou er van 1, en dat is niet de gewelddadige. Misschien overdrijf ik het maar het die psycho buien lijken echt heel lang te duren ( 4, 5 uur meestal) voordat ze doorheeft wat ze hefet gedaan. Daarna is ze weer normaal en begint ze zich weer aan allemaal dingen te irriteren dat ze steeds opbouwt en daarna WEER gaat ontploffen. Ik wil dus WEL bij haar blijven, maar het probleem is dat ze heel veel aan (vooral kleine dingen) irriteert en op mij afreageert en dat ze helemaal niet tegen teleurstellingen kan. Ik ga bijvoorbeeld elk weekend naar mijn ouders, en op virjdag wordt ze WOEST. Van ja je houdt meer van je ouders, ik ben niet belangrijk etcetera Ik wil gewoon dat deze routine elke week ophoudt.
Op maandag 16 februari 2004 01:30 schreef nozem het volgende:
Vlucht, nu het nog kan.. Zoals je over haar verteld klinkt ze als een ontzettende psycho
quote:Idd
Op maandag 16 februari 2004 01:34 schreef Jimi het volgende:
Bordeline!
Mijn ex had dat ook. Begon me net zo lang te slaan tot ik een keer terug sloeg.
Gaat ze vervolgens zelf op bv haar armen lopen slaan tot er een blauwe plek zit en dan zielig lopen doen bij anderen.
Die kenden haar gelukkig maar voor hetzelfde geld zouden ze denken dat je haar echt mishandeld...
quote:ahahahahahahahhaahhaahhaahahhahaahhahahaahahhaahhhahahahaahahhahahahahaha
Op maandag 16 februari 2004 01:26 schreef DikkeAardappel het volgende:
en als ik haar op een bepaalde punt nog steeds niet gelijk geef dan begint ze mij steeds harder (op mijn gezicht) te slaan totdat ik zeg van jij hebt gelijk.
Heb je het gevoel dat je bij haar jezelf kan zijn?
Het is veel gezonder voor jezelf als je er gewoon nu uitstapt; heel misschien dat ze dan bij haarzelf te rade gaat waar ze mee bezig is, maar grote kans dat dat dus niet gebeurt, in ieder geval zal ze niet veranderen zolang jij aan haar blijft toegeven.
Wegwezen en morgen gewoon gaan voetballen.
En die "ik was mezelf niet"-crap, uhhuh, dan gaat ze maar lekker ergens anders d'rzelf ff niet zijn.
Je zegt zelf dat het steeds erger wordt. Wil je echt gaan zitten wachten daarop? Wil je wachten tot je een keer een mes op je strot hebt en ze doorduwt, omdat ze 'even haarzelf niet is'?
Ze houdt TOTAAL geen rekening met jou. Haar zin of je kan een klap op je bek krijgen. Dat is geen relatie, jongen. .
Een relatie is twee mensen en twee meningen. Ja, die mogen botsen en er zal niet altijd een compromis te vinden zijn, maar je bent godsamme geen zak aardappels waar ze mee mag gooien. Jij mag ook jouw mening hebben en je hoeft je niet steeds aan madam haar wensen te houden. Dan moffel je jezelf op een gegeven moment zo weg dat er niets meer van je overblijft.
Echt, respect dat je het zo lang met haar hebt uitgehouden, maar zie je zelf wel in dat dit geen relatie is? Dit is een machtsspelletje en meer niet.
Kies eens voor jezelf, kom eens voor jezelf op.
maak haar af voordat ze jou afmaakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |