abonnement Unibet Coolblue
pi_17761513
Sonor Force 3003
Nice man
  dinsdag 16 maart 2004 @ 20:27:42 #177
24054 search64
Avec le grande
pi_17761520
Ik laat iedereen liever in de waan dat ik ook echt iets kan op zo'n ding.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_17799703
quote:
Op maandag 15 maart 2004 23:05 schreef bas-beest het volgende:

[..]

ik mail wel een maat van mij. Die gast heeft redelijk (tot goed) contact met de band
Misschien dat hij wat los kan peuteren...
het korte maar krachtige antwoord van Jukka:

"in recordings we play a few songs with 2 snares because we wanted to get different kind of sounds in different parts of the songs."
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  donderdag 18 maart 2004 @ 17:38:56 #179
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_17804836
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 13:45 schreef bas-beest het volgende:

[..]

het korte maar krachtige antwoord van Jukka:

"in recordings we play a few songs with 2 snares because we wanted to get different kind of sounds in different parts of the songs."
Gaaf ... 't Ging mij om de hihats though
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_17804844
Wat is nou een oefening waar jullie zelf veel aan hebben gehad? Waar je techniek beter van wordt of snelheid mee opbouwd etc???Noem zoveel mogelijk
pi_17806815
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 17:39 schreef Ska-te het volgende:
Wat is nou een oefening waar jullie zelf veel aan hebben gehad? Waar je techniek beter van wordt of snelheid mee opbouwd etc???Noem zoveel mogelijk
Mijn niveau is nog niet echt heel hoog maar wat ik wel een goede oefening vond qua speed is het standaard rockritme (boem - ta) in 4e noten... Dat snel spelen is niet echt simpel vind ik dan... (bedoel dan wel écht snel ). Misschien helpt het je een beetje .
pi_17809322
Neeh man gewoon ritmes spelen en heel veel met muziek meespelen daar leer je (ik teminste) heel veel van en vooral je moeilijke ritmes spelen.
Het gaat niet om snelheid maar om techniek...
Veel spelen helpt ook probeer gewoon elke dag te spelen (en het schijnt ook moeilijk te zijn om je floortrom en je snaardrum te bespelen met allebij je handen tegelijk en dan steets sneller... zelf heb ik het lastige nog niet ondekt maar tis wel leuk )
I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
Dit is niet een beeldscherm!
pi_17810292
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 17:39 schreef Ska-te het volgende:
Wat is nou een oefening waar jullie zelf veel aan hebben gehad? Waar je techniek beter van wordt of snelheid mee opbouwd etc???Noem zoveel mogelijk
Single Stroke Rudiments

Single Stroke Roll
Single Stroke Four
Single Stroke Seven

Roll Rudiments

Multiple Bounce Roll
Triple Stroke Roll
Double Stroke Roll
Five Stroke Roll
Six Stroke Roll
Seven Stroke Roll
Nine Stroke Roll
Ten Stroke Roll
Eleven Stroke Roll
Thirteen Stroke Roll
Fifteen Stroke Roll
Seventeen Stroke Roll

Paradiddle Rudiments

Single Paradiddle
Double Paradiddle
Triple Paradiddle
Paradiddle-diddle

Flam Rudiments

Flam
Flam Accent
Flam Tap
Flamacue
Flam Paradiddle
Single Flammed Mill
Flam Paradiddle-diddle
Pataflafla
Swiss Army Triplet
Inverted Flam Tap
Flam Drag

Drag Rudiments

Ruff
Single Drag Tap
Double Drag Tap
Single Dragadiddle
Drag Paradiddle #1
Drag Paradiddle #2
Single Ratamacue
Double Ratamacue
Triple Ratamacue

Alles wat je nodig hebt om alles te kunnen spelen qua snelheid en techniek.
pi_17814497
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 20:28 schreef JoranVW het volgende:
Neeh man gewoon ritmes spelen en heel veel met muziek meespelen daar leer je (ik teminste) heel veel van en vooral je moeilijke ritmes spelen.
Het gaat niet om snelheid maar om techniek...
Veel spelen helpt ook probeer gewoon elke dag te spelen (en het schijnt ook moeilijk te zijn om je floortrom en je snaardrum te bespelen met allebij je handen tegelijk en dan steets sneller... zelf heb ik het lastige nog niet ondekt maar tis wel leuk )
Elke dag spelen doe ik al, en ook vel met nrs met moeilijke ritmes. Snelheid komt opzich geleidelijk aan wel hoe vaker je speelt, maar als je bv. elke dag snareoefeningen doet, bouw je sneller snelheid op(snelheid vind ik opzich ook belangrijk)

Maar ik bedoelde iets waar jij persoonlijk echt iets aan hebt gehad. Bijvoorbeeld een goede bassdrumoefening, of een goede coördinatieoefening.
1 die ik zelf wel cool vond was met rechterhand ride en linkervoet hihat in achtsten meespelen(als je ride ook in achtsten speelt), en daartussen snare en bass spelen.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:25:30 #185
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_17814601
Coördinatie is DENK IK wel een van de belangrijkste dingen van een drummer...
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  vrijdag 19 maart 2004 @ 00:09:35 #186
74453 koeii
Een P ja
pi_17815604
Als je echt wil leren spelen, moet je es de elementary rudiments ofzoiets prioberen te spelen. Ik kwam niet eens door de eerste vier tellen heen naja, beetje overdreven, maar je moet je echt compleet de ziekte instuderen om dat een beetje te kunnen.......maar het klinkt zo geil
Dus toch .
  vrijdag 19 maart 2004 @ 00:55:33 #187
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_17816205
quote:
Coördinatie is DENK IK wel een van de belangrijkste dingen van een drummer...
Nee, als je een geweldig coordinatievermogen hebt zoals Marco Minneman, maar je grooved niet en speelt zonder dynamiek, uit de maat, niet strak en zonder constant tempo, kunt geen leuke fills etc. verzinnen dan zuig je nog als drummer.

Een goede coördinatie leer je vanzelf wel voor het spul wat je zelf vaak speelt. Voldoende coördinatie is juist meer iets waar de meeste mensen vanuit gaan en vervolgens wordt er alleen naar andere zaken gekeken/geluisterd. Tenzij je coordinatievermogen opvallend groot is, maar dat hoor je toch niet zo vaak bij de meeste drummers in veel genres.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 02:21:23 #188
24054 search64
Avec le grande
pi_17816843
Pcies, belangrijkste is dat het strak is. En dat het grooved natuurlijk.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  vrijdag 19 maart 2004 @ 14:07:07 #189
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_17823960
Ja, ik denk dat een goed coordinatievermogen helemaal niet noodzakelijk is om een "goede" drummer te zijn. De standaard afhankelijkheid leer je toch vanzelf wel als je nummers meespeelt of gewoon erop oefent. Dat is natuurlijk met alles zo, maarja
pi_17828768
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:21 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Elke dag spelen doe ik al, en ook vel met nrs met moeilijke ritmes. Snelheid komt opzich geleidelijk aan wel hoe vaker je speelt, maar als je bv. elke dag snareoefeningen doet, bouw je sneller snelheid op(snelheid vind ik opzich ook belangrijk)

Maar ik bedoelde iets waar jij persoonlijk echt iets aan hebt gehad. Bijvoorbeeld een goede bassdrumoefening, of een goede coördinatieoefening.
1 die ik zelf wel cool vond was met rechterhand ride en linkervoet hihat in achtsten meespelen(als je ride ook in achtsten speelt), en daartussen snare en bass spelen.
ja owke.. ik kan ff niet op een oefening komen maar zet um op eeh ja
I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
Dit is niet een beeldscherm!
pi_17830409
Wat raden jullie eigenlijk aan om extra te kopen aan iemand die een klein half jaar bezig is? Ik heb nog steeds mijn Sonor Force 2003 en zildjian zbt bekkens maar iets nieuws is altijd leuk . Zelf dacht ik aan een tweede crash, van de A (custom?) serie ofzo...

Op mijn vervanglijstje staat alvast een metronoom (ik dacht aan die van Tama, goed idee?).
  vrijdag 19 maart 2004 @ 19:36:11 #192
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_17831288
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 00:55 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Nee, als je een geweldig coordinatievermogen hebt zoals Marco Minneman, maar je grooved niet en speelt zonder dynamiek, uit de maat, niet strak en zonder constant tempo, kunt geen leuke fills etc. verzinnen dan zuig je nog als drummer.
Maar ik zei ook niet dat je met een goed coordinatievermogen direct een goede drummer bent... Ik zei dat ik denk dat het een van de belangrijkste dingen is van een drummer....
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_17831388
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 18:45 schreef Maidenfan het volgende:
Op mijn vervanglijstje staat alvast een metronoom (ik dacht aan die van Tama, goed idee?).
Tama RW, als je genoeg geld hebt kan je die het beste kopen jah. zelf heb ik er 1, dat is een oortje (ziet eruit als een oordop van een discman ofzow, maar dan zonder snoer) die je aan je oor hangt, en zo kan je spelen. gekregen
Tama Rythym Watch is het beste
pi_17832232
Ah oke, bedankt
Had al vaker gehoord dat dat een goede is dus dan zal het zo een worden...

Heb trouwens een pic van mijn set kunnen maken:



[ Bericht 5% gewijzigd door Maidenfan op 19-03-2004 20:47:39 ]
pi_17846681
Nice Ik vind die hangende floortom altijd wel wat minder, heb altijd ruzie met die dingen:P
pi_17848177
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 16:08 schreef Ska-te het volgende:
Nice Ik vind die hangende floortom altijd wel wat minder, heb altijd ruzie met die dingen:P
Floortom vind ik oke, hij danst wel wat mee af en toe maar voor de rest hangt hij daar goed . De ride hangt daar wel totaal verkeerd, ik zou die liever op de plaats en hoogte van de floor hebben (zie pic onderaan), en die dan naar achter... Beperking van de hangende tom...
Het enige mindere eraan is dat het ontzettend lastig is om de toms goed op te stellen met die kogelgewrichten.

Ik heb ook die kruk wat hoger gezet, maar daardoor moest ik wat achteruit omdat het bassen anders te lastig werd, daardoor stond de snaar weer te ver van mij, en als ik hem dichter zette stond ie weer te ver van de toms . Nuja ooit kom ik er wel uit .

Vb:


[ Bericht 5% gewijzigd door Maidenfan op 20-03-2004 17:34:28 ]
pi_17850046
Hahaha bekende problemen ja Goede snare en bassdrum verhoudingen zeg maar

Maar die Ride kan je toch op de hoogte van je floortom doen(iets hoger dan) Je draait je stand gewoon wat toch?Eventueel wat sleutelen aan je floortom(waar die mee vast zit aan de stand) en alles kan je goedzetten.
  zondag 21 maart 2004 @ 15:13:50 #198
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_17865987
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 16:08 schreef Ska-te het volgende:
Nice Ik vind die hangende floortom altijd wel wat minder, heb altijd ruzie met die dingen:P
Hier netzo
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_17876376
Op het drummersforum al voorbij gekomen maar ook even hier

Mijn laatste aanwinst:

DW Collector 14x5" Maple snare



Na enig expirimenteren met de stemming kan ik concluderen dat hij een lekkere attack maar ook op lagere volumes heerlijk bespeelbaar
All for nothing - Hardcore/Punkrock uit Rotterdam - http://www.afn.nu
  zondag 21 maart 2004 @ 23:00:26 #200
24054 search64
Avec le grande
pi_17877110
Toe maar.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')