wat houdt dat in?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Hebben er hier al mensen met prefermenten geexperimenteert?
beetje bleekjes (of ligt aan belichting) maar ziet er verder toppie uit!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:59 schreef Que-Pasa het volgende:
Na lang twijfelen heb ik van het weekend ook maar één gehaald.....en heb er geen spijt van!
heb dus ook een AFK...alleen ik heb 'm bij de media markt vandaan..voor 49 euro...![]()
had ik dat geweten....
maar echt heerlijk dat brood!
we hebben gisteravond een pak meel erin gegooid met wat water en boter, vanochtend werden we wakker met een heerlijke brood geur...en het smaakte echt heerlijk!
morgen gaan we een italiaans brood proberen, ik kijk er nu al naar uit![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
viel wel mee vond ik, het was een echt wit brood, met een hele knapperige korst.quote:Op zondag 21 maart 2004 00:41 schreef Hallahan het volgende:
[..]
beetje bleekjes (of ligt aan belichting) maar ziet er verder toppie uit!
Volgens mij bedoelde piet daar zuurdesembrood mee ofzoiets, in brood bakken in de oven heeft hij die vraag ook gesteld.quote:Op zondag 21 maart 2004 00:38 schreef moussy het volgende:
[..]
wat houdt dat in?
Je neemt 100 gram meel, en 100 gram water minder in je recept voor brood. Dat meel en water, met wat gist, meng je en laat je een dag of 3-5 gisten, en voeg je dan aan je broodmengsel toe. Nu heb je dus weer dezelfde verhoudingen en hoeveelheden als in je recept maar er is een deel voorgegist. Hierdoor krijgt je brood veel meer smaak.quote:Op zondag 21 maart 2004 00:38 schreef moussy het volgende:
[..]
wat houdt dat in?
Zulk mooi en lekker zelfgebakken brood, en dan Margarine gebruiken ipv boter?quote:Op zondag 21 maart 2004 14:05 schreef Que-Pasa het volgende:
[..]
viel wel mee vond ik, het was een echt wit brood, met een hele knapperige korst.
vanmorgen mijn 2 e broodje gemaakt, een bruinbrood....ook lekker.
[afbeelding]
Dat was bij mij ook het geval Randa_v. Het appelbrood rees echt een eind en toen zakte het weer in, en het bleef een beetje klef van binnen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:14 schreef Randa_v het volgende:
Dit brood was compleet ingezakt, de appel zat nog te veel bijelkaar en verder is het niet echt gaar lijkt het. De appel moet toch te nat geweest zijn.
ook een beetje om de lijn denken hequote:Op zondag 21 maart 2004 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zulk mooi en lekker zelfgebakken brood, en dan Margarine gebruiken ipv boter?![]()
Caloretisch maakt dat niet uitquote:Op zondag 21 maart 2004 14:53 schreef Que-Pasa het volgende:
[..]
ook een beetje om de lijn denken he![]()
quote:Op zondag 21 maart 2004 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Caloretisch maakt dat niet uit
Er worden wel meer sprookjes verteld, dik wordt je van teveel eten. Sterker nog, wat eet jij liever, boter dat gewoon melkvet is, of plantaardige olien die chemisch bewerktzijn met waterstof in een catalytische reactie gehard zijn, allerlei spullen aan toegevoegt, hoe denk je dat margarine gemaakt wordt dan? Maar goed, caloretisch maakt het niet uit, en boter smaakt gewoon erg lekker.quote:Op zondag 21 maart 2004 15:42 schreef Que-Pasa het volgende:
[..]
is dat zo?
mij word altijd verteld dat je van roomboter dik wordt...vandaar margarine.
van de natuurwinkel , en best lekker, en 100% plantaardig
ik ga me er eens even in verdiepen, wat je zegt zit wat in ja.....maar dit word zo een hele andere discussie ja...quote:Op zondag 21 maart 2004 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er worden wel meer sprookjes verteld, dik wordt je van teveel eten. Sterker nog, wat eet jij liever, boter dat gewoon melkvet is, of plantaardige olien die chemisch bewerktzijn met waterstof in een catalytische reactie gehard zijn, allerlei spullen aan toegevoegt, hoe denk je dat margarine gemaakt wordt dan? Maar goed, caloretisch maakt het niet uit, en boter smaakt gewoon erg lekker.
Klopt, past beter hierquote:Op zondag 21 maart 2004 15:55 schreef Que-Pasa het volgende:
[..]
ik ga me er eens even in verdiepen, wat je zegt zit wat in ja.....maar dit word zo een hele andere discussie ja...![]()
ah ja, dat dus, al een paar keer gedaan maakt het brood idd lekkerderquote:Op zondag 21 maart 2004 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je neemt 100 gram meel, en 100 gram water minder in je recept voor brood. Dat meel en water, met wat gist, meng je en laat je een dag of 3-5 gisten, en voeg je dan aan je broodmengsel toe. Nu heb je dus weer dezelfde verhoudingen en hoeveelheden als in je recept maar er is een deel voorgegist. Hierdoor krijgt je brood veel meer smaak.
Ah, eindelijk feedback. Hoe heb je het zuurdesem gemaakt?quote:Op zondag 21 maart 2004 16:30 schreef moussy het volgende:
[..]
ah ja, dat dus, al een paar keer gedaan maakt het brood idd lekkerder![]()
een prutje voor zuurdesem moet langer staan, een dag of 6-7, ook lekker
Ik heb vanmiddag idd. bloem en gist gekocht. Water en zout in overvloede aanwezigquote:Op maandag 22 maart 2004 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Als beginnend broodbakker kan je het best beginnen met een gewoon witbrood, daar leer je het meest van. Bloem, water, zout en gist.
hebben die lui een site waar je ook kan bestellen?quote:Op maandag 22 maart 2004 19:54 schreef Christine het volgende:
Ik heb vorige week ook zo'n ding gekocht. Erg goed te doen zegVoor het weekend heb ik brood gemaakt met rozijnen, kaneel en hazelnoten. Errug lekker!!!
Van mijn schoonmoeder heb ik volkorenmeel gekregen, die heeft ze gekocht bij de molen. Ze hebben daar overigens ook gist, 3,50 euro voor 500 gram. Veel goedkoper dan die zakjes van de supermarkt dus!
Binnenkort ga ik bananen-honing brood proberen, uit het bijgeleverde receptenboekje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |