Ilse Koch in de rechtzaal te Dachau, April 1947
Ze werkte in Concentratiekamp Sachsenhausen voordat ze trouwde met haar man Karl Koch in 1937. Koch was een dief, een dronkaard en gokker. Hij kreeg een fortuin bij elkaar door vervalsingen. In september 1941 werd hij verplaatst naar Majdanek en vervangen door Standartenführer Hermann Pister. Koch werd later om zijn bedrog door de SS aangehouden, in Auschwitz verhoord en veroordeeld en gefusilleerd.
Karl Koch
Toen haar man tot Commandant van Buchenwald werd benoemd volgde ze hem naar Buchenwald. Daar werd ze SS Aufseherin (opzichter) van het kamp.
Ilse maakte gebruik van haar positie om haar sadistische en wrede karakter te uiten. Ze reed rond op haar bruine merrie en sloeg willekeurige gevangen met haar zweep. Als ze gevangenen zag met tatoeages noteerde ze hun serienummers en die gevangen stierf meestal de zelfde dag nog.
quote:bron: The Buchenwald Report, trans. and edited by David A. Hackett (Boulder: Westview Press, 1995
Dr. Wagner wrote a doctoral dissertation on tattooing, had the entire camp searched for people with tattoos, and had them photographed. The prisoners were later called to the gate by Commandant Koch, selected according to the splendor of their tattooed skin, and sent into the infirmary. Soon thereafter the best examples of skin appeared in the pathology department, where they were prepared and were shown to SS visitors as special treasures for years. Koch had an 'artistic' table lamp made for himself out of human bones stretched over with human skin. Hundreds of prepared human skins were sent to Berlin on orders of the chief doctor for the concentration camps, SS Colonel Dr. Lolling.
Items gevonden te Buchenwald
Volgens sommige getuigen had Ilse Koch lampenkappen van Huid en zelfs een Tasje, maar dit is nooit bewezen.
quote:Bron: "Sidelights on the Koch Affair by Stefan Heymann"
"It is more interesting that Frau Koch had a lady's handbag made out of the same material. She was just as proud of it as a South Sea island woman would have been about her cannibal trophies .. "
Ilse Koch werd na de oorlog gevangen genomen en veroordeeld tot levens lang, na 4 jaar kwam ze vrij maar werd in Duitsland opgepakt en veroordeeld wegens het doden van Duitse inwoners. Ze pleegde in 1967 zelfmoord in haar cel.
http://www.scrapbookpages.com/DachauScrapbook/DachauTrials/IlseKoch.html
http://www.us-israel.org/jsource/biography/ikoch.html
quote:http://www.auschwitz.dk/Women/Grese.htm
In her hut was found the skins of three inmates that she had had made into lamp shades.
quote:wat een eng hoofd
Op zondag 15 februari 2004 21:23 schreef _The_General_ het volgende:
Ilse Koch was niet de enigste waarvan gezegt werd dat ze Lampenkappen van huid had, ook van Irma Grese werd dit verteld:[afbeelding]
[..]http://www.auschwitz.dk/Women/Grese.htm
quote:Bizar hoe ver die ss dames gingen, Deze vrouw dwong joden om muziek te maken terwijl mensen naar de gaskamers marcheerde:
Op zondag 15 februari 2004 22:13 schreef Karrakas het volgende:[..]
wat een eng hoofd
Is daar eigenlijk een psychische verklaring voor... hoe mensen tot zulke sadistische praktijken kunnen komen in dit soort situaties? Ik vind het maar eng...
Wat ik wel opvallend vond was het verschil tussen deze twee en de andere vrouwelijke moordenaars: er zijn maar bar weinig vrouwen die moorden omdat ze er genot uit putten. De meeste vrouwelijke moordenaars doodden voor het geld
quote:Het verschil in de ideologie en propaganda met toen en nu is de verklaring van het sadisme.
Op maandag 16 februari 2004 12:02 schreef MadGuy het volgende:
Inderdaad bizar!Is daar eigenlijk een psychische verklaring voor... hoe mensen tot zulke sadistische praktijken kunnen komen in dit soort situaties? Ik vind het maar eng...
Hitler en Gobbels, waarvan de ideeen kwamen, Gobbels maakte de propeganda naar voornamelijk Hitler's ideeen. Voor de meerderheid was het dus ook meer dan normaal dat joden gehaat moesten worden.
De Duitse bevolking, het gros, wist niet wat er met de gedeporteerde joden gebeurde, de concentratiekampen waren immers niet in de buurt van de bewoonde wereld. Duitsers kregen van hun meerderen de opdracht alles uit te voeren volgens bevelen van meerderen, zelfs met gevaar voor eigen leven.
Deze Duitsers die in concentratiekampen werkzaam waren, wisten dan ook niet beter dan dat Joden slechter dan slecht waren. Opzich niet zo vreemd als een heel volk dit jaren achter elkaar te horen krijgt van een leider waar men vertrouwen in had.
quote:Of deze puur sadistische prakteiken daar ook onder vallen weet ik niet, maar de meerderheid van de mensen zijn in staat eng ver te gaan als een leider/begeleider het vertrouwens heeft.
Op maandag 16 februari 2004 13:35 schreef MadGuy het volgende:
Karrakas, ik snap je verklaring en voor zover ik weet is deze ook algemeen geldend. Ik was er niet duidelijk genoeg mee, maar ik bedoelde het meer in algemene context. Ik bedoel, zelfs nu is er nog sprake van genocide. Kun je dat puur op propaganda gooien?
[Dit bericht is gewijzigd door vipergts op 16-02-2004 19:24]
quote:Geeft niks, zo lang die idioot maar weg is
Op dinsdag 17 februari 2004 17:15 schreef yvonne het volgende:
Excuus, veel weg moeten halen.
De genetische aanleg ervoor maakt dat iemand eigenlijk gewoon normaal kan leven, net als alle andere mensen, maar als diegene iets meemaakt wat erg traumatisch is, daarna geeen emoties meer voelt. Zo iets is het zien van veel lijken, een verkrachting, het zien van een moord, een lynchpartij, en dergelijke.
Die documantaire ging over een meisje dat op haar 11de werd verkracht, waarna zij haar kind vermoordde omdat die teveel huilde toen ze een jaar of 25 was, en haar moeder omdat die te veel herrie maakte als ze rondliep in de flat. Daarna stopte ze de lijken in een kartonnen doos van een TVset en had ze diezelfde avond sex met haar vriendje in de kamer waar de lijken lagen.
D'r werd trouwens gezegd dat het bijna niet te behandelen was, in tegenstelling tot gewone mensen die een trauma hebben.
Maar goed, die mevrouw Koch dus, ik kan me voorstellen dat met zo'n man, zij thuis ook wel mishandeld zou zijn (dronken mensen gedragen zich niet adequaat), en in het kamp waar haar man werkte, zal ze ook wel van alles gezien hebben. Had ze die ziekte, was die ongetwijfeld naar boven gekomen.
quote:Er zit toch iets meer aan vast. Veel hoge nazi kopstukken betrokken bij het runnen van de concentratie kampen waren in het leven voor de oorlog doodnormale mensen zo als jij en ik. Maar door de indoctrenatie van de propaganda machine van de nazi's enz. Is men de joden en andere groepen niet meer als mens gaan zien. Maar als een soort ondergroep van niet mensen. En dan is het nog maar een kleine stap om de mensen zover te krijgen deze groepen te vermoorden. Daarnaast werd dat proces op een gegeven moment fabrieksmatig in afgesloten ruimte's uitgevoerd. Daarmee wordt de afstand tussen diegene die dood. En gedood wordt veel groter. Klinkt gruwelijk. Maar het open draaien van een kraan of drukken op een knop is voor een mens een veel minder belastende manier om iemand te doden. Dan dat je de mensen kunt zien en vervolgens een trekker van een geweer moet overhalen om ze te doden.
Op donderdag 19 februari 2004 03:14 schreef Sessy het volgende:
Maar goed, die mevrouw Koch dus, ik kan me voorstellen dat met zo'n man, zij thuis ook wel mishandeld zou zijn (dronken mensen gedragen zich niet adequaat), en in het kamp waar haar man werkte, zal ze ook wel van alles gezien hebben. Had ze die ziekte, was die ongetwijfeld naar boven gekomen.
Hoewel ik me dat eigenlijk niet kan voorstellen, dat dat anders zou zijn dan een kraan opendraaien. Maar goed ik heb ook alleen op een schietschijf geschoten, en alleen een waterkraan opengedraaid.
quote:Kijk maar eens naar de moderne oorlogvoering. Dat is bijna een computerspel geworden. Dit alles weer binnen het kader dat het makkelijk is iemand vanachter een toetsenbord te doden.
Op donderdag 19 februari 2004 04:03 schreef Sessy het volgende:
Ja, ik hoorde al dat de soldaatjes die de joden in polen, baltische staten, etc, in een loopgraf moesten zetten en neerschieten, nogal wat psychische problemen kregen.Hoewel ik me dat eigenlijk niet kan voorstellen, dat dat anders zou zijn dan een kraan opendraaien. Maar goed ik heb ook alleen op een schietschijf geschoten, en alleen een waterkraan opengedraaid.
quote:Dat klopt. Er is bijvoorbeeld geen Vietnam oorlogs piloot met een trauma. Tenzij neergestort en gevangen genomen door de vietcon. Kijk geen enkele mens vindt oorlog voeren leuk. Dus zijn er twee manieren omdat probleem op te lossen. Druk van de groep en dicipline. Zoals bijvoorbeeld de Grieken en de Romeinen dat deden. Of zoals tegenwoordig een combinatie van groepesdruk, dicipline. En de afstand tussen diegene die dood en gedood wordt letterlijk zo groot mogelijk maken. Gewoon basis militaire strategie niks bijzonders. Behalve de uitwerking dan.
Op donderdag 19 februari 2004 04:10 schreef Sessy het volgende:
Hmmm ja, erg makkelijk, de mensen die de atoombommen hadden gegooid hadden ook helemaal geen psychische problemen daarna of zo.
quote:Ilse Koch
Op donderdag 19 februari 2004 06:15 schreef pro_jeex het volgende:
de teef van Buchenwald? Waar slaat die titel op
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 06:21 schreef Caesu het volgende:[..]
Ilse Koch
quote:Jij begrijpt iets niet.
Op donderdag 19 februari 2004 07:18 schreef pro_jeex het volgende:[..]
quote:Oja? Wat dan niet?
Op donderdag 19 februari 2004 07:22 schreef Megumi het volgende:[..]
Jij begrijpt iets niet.
quote:Mja, geloof ik geen reet van. Allemaal na-oorlogse propaganda om Duitsers als de ergste monsters die ooit bestaan hebben af te schilderen.
Op zondag 15 februari 2004 21:23 schreef _The_General_ het volgende:
Ilse Koch was niet de enigste waarvan gezegt werd dat ze Lampenkappen van huid had, ook van Irma Grese werd dit verteld:[afbeelding]
[..]http://www.auschwitz.dk/Women/Grese.htm
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 07:26 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Mja, geloof ik geen reet van. Allemaal na-oorlogse propaganda om Duitsers als de ergste monsters die ooit bestaan hebben af te schilderen.
quote:Hoe je hersencellen werken.
Op donderdag 19 februari 2004 07:24 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Oja? Wat dan niet?
quote:nazi's komen anders wel aardig in de buurt
Mja, geloof ik geen reet van. Allemaal na-oorlogse propaganda om Duitsers als de ergste monsters die ooit bestaan hebben af te schilderen.
quote:Mijn advies is dat normale mensen hier maar niet op moeten reargeren.
quote:Is weinig aan te geloven, want het is er gewoon.
Ook zeep en de meest uiteenlopende "producten" werden gemaakt van haar, huid, lichaamsvet, tanden en noem maar op. Misschien moet je het gewoon eens gaan bekijken? Bezoek eens een concentratiekamp.
Hier een foto met allemaal artikelen gemaakt van mensen
quote:Ho ho. Ik ben serieus. Alleen ik geloof verhalen over lampekappen van huid niet. Sorry, dat gaat me te ver. Er zijn ook geen goede bronnen voor dat soort beweringen.
Op donderdag 19 februari 2004 07:32 schreef Megumi het volgende:[..]
Mijn advies is dat normale mensen hier maar niet op moeten reargeren.
quote:Die zijn er wel. Maar die heb jij niet gevonden. En ik heb geen zin je die te geven.
Op donderdag 19 februari 2004 07:35 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Ho ho. Ik ben serieus. Alleen ik geloof verhalen over lampekappen van huid niet. Sorry, dat gaat me te ver. Er zijn ook geen goede bronnen voor dat soort beweringen.
quote:Jammer, want nu zeg je dus gewoon maar wat zonder bewijs te tonen. Als het echt zo is wil ik dat graag weten. En aangezien jij zegt bewijs te hebben kan je dat makkelijk laten zien dus.
Op donderdag 19 februari 2004 07:36 schreef Megumi het volgende:[..]
Die zijn er wel. Maar die heb jij niet gevonden. En ik heb geen zin je die te geven.
Wat reageren jullie op je pik getrapt? Ik zeg nergens dat de Nazis geen onmensen waren en geen verschrikkelijke dingen hebben uitgehaald, ik zeg alleen dat zaken zoals lampekappen van mensenhuis onzinverhalen zijn. Dingen uit slechte horrorfilms die iig nooit gedocumenteerd zijn.
quote:www.google.com
Op donderdag 19 februari 2004 07:43 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Jammer, want nu zeg je dus gewoon maar wat zonder bewijs te tonen. Als het echt zo is wil ik dat graag weten. En aangezien jij zegt bewijs te hebben kan je dat makkelijk laten zien dus.
Wat reageren jullie op je pik getrapt?
Ik zeg nergens dat de Nazis geen onmensen waren en geen verschrikkelijke dingen hebben uitgehaald, ik zeg alleen dat zaken zoals lampekappen van mensenhuis onzinverhalen zijn. Dingen uit slechte horrorfilms die iig nooit gedocumenteerd zijn.
quote:Dus wel. De Nuremberg-processen bijvoorbeeld. De getuigenissen van overlevenden. Sterker nog, lampekappen van mensenhuid zijn in diverse concentratiekamp musea te zien.
Op donderdag 19 februari 2004 07:35 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Ho ho. Ik ben serieus. Alleen ik geloof verhalen over lampekappen van huid niet. Sorry, dat gaat me te ver. Er zijn ook geen goede bronnen voor dat soort beweringen.
quote:Niemand gaat je dat uitleggen denk ik - want al zou jij het voor je ogen zien gebeuren - dan geloofde je het vast nog niet.
Op donderdag 19 februari 2004 07:43 schreef Robert_Jensen het volgende:ik zeg alleen dat zaken zoals lampekappen van mensenhuis onzinverhalen zijn.
Geloof je wél dat de schedels van kinderen werden opegezaagd voor onderzoek? Dat men gevangenen in ijskoud water liet zakken om tekijken wat er gebeurde? Kinderen met giffen en bacteriën werden ingespoten voor "onderzoek"? Geloof je dat wel?
Dan is het toch niet zo moeilijk om deze lampenkappen van mensenhuid ook te geloven? Er is genoeg over te vinden, maar niemand gaat er energie aan verspillen als je toch niet _wil_ geloven, want dat is 't. Bekijk gewoon de foto eens waar ik net een link naar heb geplaatst. Kijk eens een docu en bezoek een concentratiekamp en ga je daarna diep schamen.
quote:Zeg rot op met dat belerende gedoe en dat insinueren dat ik pro-nazi zou zijn
Op donderdag 19 februari 2004 07:53 schreef Proos het volgende:[..]
Niemand gaat je dat uitleggen denk ik - want al zou jij het voor je ogen zien gebeuren - dan geloofde je het vast nog niet.
Geloof je wél dat de schedels van kinderen werden opegezaagd voor onderzoek? Dat men gevangenen in ijskoud water liet zakken om tekijken wat er gebeurde? Kinderen met giffen en bacteriën werden ingespoten voor "onderzoek"? Geloof je dat wel?
Dan is het toch niet zo moeilijk om deze lampenkappen van mensenhuid ook te geloven? Er is genoeg over te vinden, maar niemand gaat er energie aan verspillen als je toch niet _wil_ geloven, want dat is 't. Bekijk gewoon de foto eens waar ik net een link naar heb geplaatst. Kijk eens een docu en bezoek een concentratiekamp en ga je daarna diep schamen.
En aangezien jullie het blijkbaar allemaal zo goed weten kunnen jullie ongetwijfeld heel snel een betrouwbare link te voorschijn toveren.
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 07:53 schreef Proos het volgende:Dan is het toch niet zo moeilijk om deze lampenkappen van mensenhuid ook te geloven? Er is genoeg over te vinden, maar niemand gaat er energie aan verspillen als je toch niet _wil_ geloven, want dat is 't. Bekijk gewoon de foto eens waar ik net een link naar heb geplaatst. Kijk eens een docu en bezoek een concentratiekamp en ga je daarna diep schamen.
quote:De verslagen van de Nuremberg-processen zijn tegenwoordig online op het internet te raadplegen. Dus surf naar google zoek er even op. Ga lezen. Ga je vervolgens schamen. Leer je er twee dingen bij. Zoeken op internet en zoeken in historiche bronnen. En rot nu meer even op tot je het huiswerk hebt gedaan.
Op donderdag 19 februari 2004 08:14 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
En aangezien jullie het blijkbaar allemaal zo goed weten kunnen jullie ongetwijfeld heel snel een betrouwbare link te voorschijn toveren.
quote:Ik ben in Auswitch en ook nog eens in het doorvoerkamp Westerbork geweest. Wat lullen jullie?
Op donderdag 19 februari 2004 08:17 schreef Proos het volgende:[..]
quote:Prima. Niets over huiden van lampekappen.
Op donderdag 19 februari 2004 08:18 schreef Megumi het volgende:[..]
De verslagen van de Nuremberg-processen zijn tegenwoordig online op het internet te raadplegen. Dus surf naar google zoek er even op.
quote:Rot zelf op totdat je je beweringen kan staven. Wat is dit voor trieste reactie? Feit is dat na WOII de Duitsers een collectief schuldgevoel is aangepraat dat op vele fronten nog eens vergeergerd werd door verzonnen verhalen over demonische praktijken zoals menselijke huid-kleding ed. Niets daarvan is ooit bewezen. Dat is het enige dat ik zeg en ik heb net gezocht en niets gevonden. Verblijd me nu maar met je link erover want JIJ weet het blijkbaar zo goed dus kan je die natuurlijk zo neergooien.
Ga lezen. Ga je vervolgens schamen. Leer je er twee dingen bij. Zoeken op internet en zoeken in historiche bronnen. En rot nu meer even op tot je het huiswerk hebt gedaan.
Of lul je maar wat na en heb je zelf nog geen ENKEL boek erover gelezen? Rot dan zelf op totdat je feiten kan bespreken, geen fabels.
quote:Geen enkele betrouwbare.
Op donderdag 19 februari 2004 08:49 schreef yvonne het volgende:
RJ, ga je me nou vertellen dat er nergens documentatie over die lampenkappen te vinden is
Of jij moet me met 1 kunnen verblijden, dan neem ik alles terug. Maar die types hier reageren zo hyper op een doodnormale vraag, niet te zuining.
quote:met deze foto opende TS.
Op donderdag 19 februari 2004 08:52 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Geen enkele betrouwbare.
Of jij moet me met 1 kunnen verblijden, dan neem ik alles terug. Maar die types hier reageren zo hyper op een doodnormale vraag, niet te zuining.
ja het is te ziek voor woorden natuurlijk - maar geloof het nu maar.
ze waren ongelovelijk ziek die nazi's.
quote:http://www.nizkor.org/features/techniques-of-denial/appendix-8-01.html
Geen enkele betrouwbare.
[Dit bericht is gewijzigd door Megumi op 19-02-2004 09:03]
quote:Ik weet dat je zeer in WW2 geinteresseerd bent, dus ik geloof je meteen, we gaan spitten
Geen enkele betrouwbare.
quote:Zo'n foto is geen bewijs, natuurlijk.
Op donderdag 19 februari 2004 09:00 schreef Caesu het volgende:[..]
met deze foto opende TS.
rechts die lampekap.ja het is te ziek voor woorden natuurlijk - maar geloof het nu maar.
ze waren ongelovelijk ziek die nazi's.
Maar wat reageren jullie allemaal vreemd
Als je zegt dat je dat specifieke verhaal niet gelooft, wil toch niet zeggen dat je pro nazi bent of de andere gruwelverhalen ook met een korrel zout neemt?
Anders vervuild deze zo.
Documents concerning Ilse Koch.
Researchers:, John Drobnicki, Stephan Bruchfeld, Mark Van Alstine
This page contains exerpts from sources concerning the case of Ilse Koch and the the issue of human skin ornaments at Buchenwals.
The Buchenwald Report, trans. and edited by David A. Hackett (Boulder: Westview Press, 1995).
In April 1945, an Intelligence Team from the Psychological Warfare Division of the Supreme Headquarters of the Allied Forces went to the newly liberated Buchenwald Camp, and interviewed survivors and attempted to document what had happened there. The team was headed by 2nd Lt. Albert G. Rosenberg, and the Main Report (history of the camp) was written by survivor Eugen Kogon.
Kogon used the report as the basis of his 1946 book, Der SS- Staat (English ed.: The Theory and Practice of Hell, 1950).
Although the report's existence was known of by scholars, it was supposed that it was lost or buried in some archive. Kogon had lost his copy in a flood at his home. But Rosenberg has saved a carbon copy for himself. This edition is the first time that the entire report has been published, in any language. The original plan was that it would be translated into English and published, but nobody knows what happened to the original report.
Excerpts:
page 43n:
Ilse Koch, known in the popular press as 'the bitch of Buchenwald,' was tried at the Buchenwald camp guards trial. Her collection of human skin and tattoos received extensive publicity. She was sentenced to life, but the sentence was reduced to four years. A public furor resulted, including an investigation in 1948 by a U.S. Senate committee headed by Homer Ferguson of Michigan. Koch was released in 1949, rearrested by German authorities, retried, and sentenced to life imprisonment. She committed suicide at Aichach prison in Bavaria in 1967. NA, RG 338, case 000-50-9, box 426, 'Review,' 62-65, 94-95; Frank M. Buscher, The U.S. War Crimes Trial Program in Germany, 1946-1955, (New York: Greenwood, 1989), 54-55; Louis L. Snyder, Encyclopedia of the Third Reich (New York: McGraw-Hill, 1976), 198.
page 44:
Frau Koch took baths in Madeira that was poured into the bathtub.
page 64:
Dr. Wagner wrote a doctoral dissertation on tattooing, had the entire camp searched for people with tattoos, and had them photographed. The prisoners were later called to the gate by Commandant Koch, selected according to the splendor of their tattooed skin, and sent into the infirmary. Soon thereafter the best examples of skin appeared in the pathology department, where they were prepared and were shown to SS visitors as special treasures for years. Koch had an 'artistic' table lamp made for himself out of human bones stretched over with human skin. Hundreds of prepared human skins were sent to Berlin on orders of the chief doctor for the concentration camps, SS Colonel Dr. Lolling.
--From the "Individual Reports" Section of the book:
page 143: Excerpt from "The Early Years of the Camp," by Fritz M"annchen, Dresden:
...One Sunday in February 1938 the prisoners had to stand naked in the square for three hours while SS men searched their clothes. During this time the wife of the mass murderer Koch and four other SS officers' wives stood at the barbed wire fence and stared lewdly at the naked prisoners.
page 337: Excerpt from "Valet for Koch," by Kurt Dietz, Tiefenau über Riesa:
I was called by Dr. [Konrad] Morgen, who led the investigation, to make a deposition as a witness. Of course I avoided all damaging testimony because I knew that otherwise I myself would be condemned to death. In particular, I was asked whether Frau Koch had satisfied her perverse desires with me (she would use a small stick to beat the penis she forced a prisoner to show her); I could answer no in good conscience.
page 338: Excerpt from "Sidelights on the Koch Affair," by Stefan Heymann, Manheim:
The fact that Koch had lamps made of human skin, which of course had to be decorated with 'artistic' tattoos, did not distinguish him from the other SS officers: They had the same 'artworks' made for their family homes. It is more interesting that Frau Koch had a lady's handbag made out of the same material. She was just as proud of it as a South Sea island woman would have been about her cannibal trophies.
From Laurie, Clayton D. The Propaganda Warriors: America's Crusade Against Nazi Germany (Lawrence: University Press of Kansas, 1996), p. 285, note 6:
6. Letter, Creedy to Sioux, 27 Apr. 1945, and Creedy to Wintle, 12 Mar. 1948, both in Box 15, Entry 99, RG 226. In his 27 April letter, Wintle wrote that 'the planning staff in Washington used to cut out most of the best human sausage meat and human skin decorations stories as implausible. And yet, reading the Belsen concentration camp account, I noted some women had made a lamp shade out of pretty tatoo [sic] marks, having preserved the skin of victims. So once again we've turned out to be nearer the truth with out wildest flights of imagination than with some of our more modest creations.'
Seventh Medical Laboratory
APO 403, c/o PK, New York, N.Y.
Section of Pathology
25 May 1945
SUBJECT: Identification of Tattoed Skin Hides
TO : COMMANDING GENERAL, Third U. S. Army
(ATTN: JUDGE ADVOCATE GENERAL)
1. There were submitted to this laboratory section for examination three tanned pieces of skin by Lt. Col. GIVIN from Buchenwald Camp with office record designation of Case 81 T.J.A.
2. The description follows:
......
PIECE C: Is truncated, measures 44 cm. at the base. The upper portion is 30 cm. long and the sides measure 46 cm. The skin is transparent, and shows two nipples in the upper area. These are 16 cm. apart. From the nipple level to the umbilicus is 23 1/2 cm. ....
MICROSCOPIC: The tissue consists of bundles of collagen showing occasional epithelial and sweat gland remnants. Granular black pigment granules are seen between some of the bundles.
3. Based on the findings in paragraph 2, all three specimens are tattooed human skin.
For the Commanding Officer,
(signature) REUBEN CARES
Major M.C.
Chief of Pathology
http://www.nizkor.org/ftp.cgi/camps/buchenwald/images/buchenwald-doc04.gif http://www.nizkor.org/ftp.cgicamps/buchenwald/images/ buchenwald02.jpg
AMBASSADE DU CANADA CANADIAN EMBASSY
PARIS [Seal] PARIS
27th April, 1945.
No. 548
Sir,
Will you please refer to my telegram No. 299, dated 24th April, which relates to my visit to Buchenwald camp.
2. In company with eight members of the United States Congress, I left London for Weimar on Sunday morning, the 22nd. April. The names of the Congressmen, and of the States for which they sit, follow:
:
:
:
9. A lampshade was found - and this I saw - made from tattooed human skin.
:
:
:
I have the honour to be,
Sir,
Your obedient servant,
[s/ Georges Vanier]
CANADIAN AMBASSADOR
(Source:http://www.nizkor.org/ftp.cgi/camps/buchenwald/diplomatic/georges-vanier.042745)
It is apparent that even some of the SS thought that these kinds of things are going too far, because a letter to the Buchenwald Pathology Department asks that the manufacturing of shrunken heads etc. will stop.
See:
http://www.nizkor.org/ftp.cgi/camps/buchenwald/images/buchenwald-doc01.gif
http://www.nizkor.org/ftp.cgi/camps/buchenwald/images/shrunken.jpg
[ Index ]
Home · Funding · Search · Site Map · What's New? · Make Nizkor your home page
c c
quote:Dat is de bijnaam van Ilse Koch, sla een boek erover open, of een internet site en je zult het zien!
Op donderdag 19 februari 2004 06:15 schreef pro_jeex het volgende:
de teef van Buchenwald? Waar slaat die titel op
quote:Ah, daar ben je, weet jij meer over de lampenkappen?
Op donderdag 19 februari 2004 09:34 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Dat is de bijnaam van Ilse Koch, sla een boek erover open, of een internet site en je zult het zien!
quote:ik denk dat Megumi toch wel het maximale bewijs heeft gevonden.
Op donderdag 19 februari 2004 09:36 schreef yvonne het volgende:[..]
Ah, daar ben je, weet jij meer over de lampenkappen?
Ik hoop wel dat we allemaal blijven komen met bronnen en niet zomaar dingen roepen,
Bronnen voor de lampenkappen zijn onderandere verslagen van verhoren van gevangenen, er is zoveel onduidelijkheid over omdat de amerikanen na de oorlog er heeeel geheimzinnig over deden!
quote:Jawel, maar dat is 1 stuk, over dit soort zaken moet toch meer te vinden zijn?
Op donderdag 19 februari 2004 09:41 schreef Caesu het volgende:[..]
ik denk dat Megumi toch wel het maximale bewijs heeft gevonden.
Verder lees ik in het stukje van The General dat er nooit echt bewijs is gevonden.
According to the forensic report prepared for the trial, the three pieces of skin were determined to be human. Joseph Halow, a court reporter for some of the other Dachau trials, claims that he saw a lamp shade that was part of the evidence at the proceedings against Ilse Koch, but if this lamp shade was tested, the results were not included in the forensic report. In the testimony given at Dachau, there was no reference by any of the attorneys to a lamp being on display in the courtroom during the proceedings. Dr. Sitte mentioned the shrunken head that was exhibited in the courtroom, but he did not mention a lamp being in the courtroom during his testimony.
Dr. Sitte, who had a PhD in physics, was one of the star witnesses against Ilse Koch. He had been a prisoner at Buchenwald from September 1939 until the liberation. He testified that tattooed skin was stripped from the bodies of dead prisoners and "was often used to create lampshades, knife cases, and similar items for the SS." He told the court that it was "common knowledge" that tattooed prisoners were sent to the hospital after Ilse Koch had passed by them on work details. According to Joshua M. Greene, author of "Justice at Dachau," Dr. Sitte testified that "These prisoners were killed in the hospital and the tattooing stripped off." Dr. Sitte's testimony of "common knowledge" was just another word for hearsay testimony, which was allowed by the American Military Tribunal.
Under cross-examination, Dr. Sitte was forced to admit that he had never seen any of the lampshades allegedly made of human skin and that he had no personal knowledge of any prisoner who had been reported by Frau Koch and was then killed so that his tattooed skin could be made into a lampshade.He also admitted that the lampshade that was on the display table in the film was not the lampshade made from human skin that was allegedly delivered to Frau Koch. Apparently the most important piece of evidence, the lampshade made from human skin, was nowhere in sight during the trial.
Apparently this photo album was confiscated by the American liberators, but it was not introduced into evidence in the courtroom. In her plea for mercy from the court, Ilse Koch pointed out that Newsweek magazine had published an article in which it was stated that the US military government in Germany was in possession of her photo album. Frau Koch claimed that the album contained several photos of her home which showed lampshades made from dark leather; Frau Koch said the photos showed that the lampshades were clearly not made from human skin.
At least two witnesses testified about a lamp with a shade fashioned out of human skin and a base made from a human leg bone, which they claimed had been delivered to Frau Koch. One of these witnesses, Kurt Wilhelm Leeser, testified that he had previously seen the tattoos on this lamp shade on the arms of a fellow prisoner, Josef Collinette, before he died. This lamp was not introduced into evidence in the courtroom and there were no witnesses from the American military who tesitified about its existence.
The Jewish religion frowns upon tattoos and a Jew who is tattooed cannot be buried in consecrated ground, so it would have been unusual for a Jewish prisoner at Buchenwald to have had a tattoo. It was pointed out by defense counsel that Dr. Wagner was doing a study of tattoos and criminal behavior at Buchenwald. Tattooed skin had been removed from dead criminals and preserved at the pathology department where autopsies were done.
Het is allemaal redelijk vaag
quote:Verder zaten er russische krijgsgevangen en polen!
Op donderdag 19 februari 2004 09:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Buchenwald was niet alleen bestemd voor Joden. Er zaten ook zigeuners en die mogen best getatoeeerd zijn.
quote:Ik heb voldoende items van mensenhuid gezien (en presse papiers van gekrompen kinderhoofdjes en dergelijke) in Buchenwald, dus waarom zou ze ze niet hebben gehad. Iemand moet die dingen toch hebben gehad, dunkt me, anders waren ze er niet.
Op zondag 15 februari 2004 20:47 schreef _The_General_ het volgende:
Volgens sommige getuigen had Ilse Koch lampenkappen van Huid en zelfs een Tasje, maar dit is nooit bewezen.
V.
quote:
The facts are as follows:An SS doctor was pursuing a research project based on the thesis that tattooing was a sign of membership in a population group that had a hereditary tendency to criminality.
The project was accepted by the Concentration Camp Inspectorate, part of the WVHA, and an order was sent to all concentration camps to collect specimens of tattooed skin from deceased prisoners who were "habitual criminals" (Berufsverbrecher - BV). The order is preserved, so there is documentary evidence for the project.
It is believed that the aim was to display specimens of tattooed skin in a proposed Museum of Criminality. For that purpose, particularly egregious examples of tattooing, particularly of a sexual nature, were required, as indications of a criminal nature.
Whether prisoners with tattoos that met the above criteria were selected and killed specifically for the purpose of collecting their tattooed skin is unknown, although that accusation was made by concentration-camp survivors. Given the high death rate in the camps, it may not have been necessary.
When the staff of Buchenwald concentration camp feld in April 1945, leaving the camp under the control of a group of Communist prisoners who had for a long time been running a sort of underground parallel administration with the connivance of the lazy camp commandant, the prisoners found some specimens of tattooed skin that were still in the camp medical block, not yet having been sent to the WVHA at Oranienburg.
The prisoners also found in the abandoned living-quarters of the camp staff various items made of leather, eg gloves, leather-bound books, and a lamp with a shade made of parchment.
They also found a couple of shrunken heads; where exactly they were found remains a mystery.
When units of the US Army arrived a few days later, the Communist prisoner bosses showed them all the above items, the specimens of tattoed skin, the lampshade and other leather items, and the shrunken heads. They calimed that all the items were manufactured from human skin, taken from murdered prisoners.
The specimens of tattooed skin were tested and found to be of human origin, consistent with the documentary evidence that the concentration camp administrations were collecting such specimens.
So far as I know, there is no evidence of the other items having been tested; I have not seen reports of such tests, only of the tests relating to the pieces of tattooed skin. There is therefore no proof that the parchment used in the manufacture of the various items, the lampshade, the gloves, the purses, the book-covers etc, were of human origin; in my opinion it is unlikely, being a surmise derived from the fact that specimens of tattooed human skin were indeed collected.
John McCloy, the administrator of the US Zone of Occupation, later stated that the lampshade and other articles were found to be made of goatskin, but I do not know whether tests were actually done to determine that.
In the controversy over this issue, the collection of tattooed human skin, which really happened, is often confused with the unknown origin of the parchment from which items found in the Buchenwald camp were manufactured. It is necessary to distinguish clearly between them. Sometimes the confusion is deliberate, perpetrated by the well-known bloodhounds who like to go butt-sniffing for "denial".
As for the two shrunken heads that were put on display to the US personnel who arrived at the camp, their origin is unknown. The Communist prisoner bosses claimed that they had been manufactured in the camp; one version is that they were the heads of Polish prisoners, another that they were the heads of Soviet POWs.
One story is that an SS doctor in the camp had acquired knowledge of the process of shrinking heads, either from South America or Melanesia, and had experimented with it. To my knowledge, no person has ever been identified as having carried out such experiments, nor has a thorough investigation been done. It is therefore quite possible that the two shrunken heads originally belonged to someone's macabre collection of curiosities from South America or the South Seas.
quote:Vergeet niet dat je er niet aan kunt zien of het mensenhuid is, dit is alleen bewezen van te stukken huid met tatoage, niet van andere voorwerpen, die zijn immers nooit getest!
Op donderdag 19 februari 2004 09:53 schreef Verbal het volgende:[..]
Ik heb voldoende items van mensenhuid gezien (en presse papiers van gekrompen kinderhoofdjes en dergelijke) in Buchenwald, dus waarom zou ze ze niet hebben gehad. Iemand moet die dingen toch hebben gehad, dunkt me, anders waren ze er niet.
V.
hier bijvoorbeeld weer eentje met een fotootje
This is a picture of a lampshade made of human skin found in Koch's apartment.
The drawing is a tattoo that was on the man's chest.
en Yad Vashem (Holocaust Monument - Jeruzalem) ontkent het weer.
maar goed een teef was het zeker.
quote:Die systematisch werden afgeknald dmv de Genickschussanlage. Moesten ze onder een meetlat tegen de muur gaan staan, ging er een klepje achter ze opengedaan en kregen ze een nekschot.
Op donderdag 19 februari 2004 09:50 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Verder zaten er russische krijgsgevangen
Verder zaten de krijgsgevangenen in een tentenkamp -ook in snijdende winter- naast een berenkuil. Voor hun ogen kregen die beren geroosterde vlees, vers fruit en groente.
Ja, leuke plek.
V.
quote:DAT staat buiten kijf
Op donderdag 19 februari 2004 09:54 schreef Caesu het volgende:
ja er zijn nogal wat sites die elkaar dus tegenspreken als je op "koch lampshade" zoekt.hier bijvoorbeeld weer eentje met een fotootje
[afbeelding]
This is a picture of a lampshade made of human skin found in Koch's apartment.
The drawing is a tattoo that was on the man's chest.en Yad Vashem (Holocaust Monument - Jeruzalem) ontkent het weer.
maar goed een teef was het zeker.
quote:Ik heb dan ook items gezien met tatoeages, en die gekrompen kinderhoofdjes heb ik ook niet gedroomd, hoor. Stonden daar gewoon opgesteld in de tentoonstelling, en de rondleiding werd gegeven door een meneer die daar heeft gezeten. Ik neem aan dat hij het wel weet.
Op donderdag 19 februari 2004 09:54 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Vergeet niet dat je er niet aan kunt zien of het mensenhuid is, dit is alleen bewezen van te stukken huid met tatoage, niet van andere voorwerpen, die zijn immers nooit getest!
V.
quote:Je neemt dingen te gemakkelijk aan, er staat nergens gedocumenteerd dat het kinderhoofdjes zijn, hoogstwaarschijnlijk zijn het hoofden van russische krijgsgevangen, wat overigens niets aan de gruwelijkheid afdoet.
Op donderdag 19 februari 2004 09:57 schreef Verbal het volgende:[..]
Ik heb dan ook items gezien met tatoeages, en die gekrompen kinderhoofdjes heb ik ook niet gedroomd, hoor. Stonden daar gewoon opgesteld in de tentoonstelling, en de rondleiding werd gegeven door een meneer die daar heeft gezeten. Ik neem aan dat hij het wel weet.
V.
Verwacht niet dat een overlevende het weet, als de bekendste historisie op wo2 gebied en de holocaust het er niet over eens zijn!
quote:Okee. Ze stonden daar opgesteld, het stond erbij, het werd verteld door iemand die er had gezeten. Ik neem het te makkelijk aan.
Op donderdag 19 februari 2004 10:00 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Je neemt dingen te gemakkelijk aan
Als er discussie over is, prima, maar mocht ik verkeerd zijn voorgelicht, dan komt dat niet omdat ik dingen 'makkelijk aanneem'.
Ga jij die dingen maar eens kijken in 3D, kijken hoe makkelijk jij dingen aanneemt.
V.
quote:IK vind het een rare naam, waarschijnlijk gegeven door de vijand.
Op donderdag 19 februari 2004 09:34 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Dat is de bijnaam van Ilse Koch, sla een boek erover open, of een internet site en je zult het zien!
quote:je hoeft het niet toe te lichten maar ik kan je echt niet volgen.
Op donderdag 19 februari 2004 11:00 schreef pro_jeex het volgende:[..]
IK vind het een rare naam, waarschijnlijk gegeven door de vijand.
quote:Ik ook niet helemaal, uiteraard was het een bijnaam gegeven door de vijand, maar een verdiende bijnaam lijkt me. Ongeacht of alle verhalen nu waar zijn!
Op donderdag 19 februari 2004 11:06 schreef Caesu het volgende:[..]
je hoeft het niet toe te lichten maar ik kan je echt niet volgen.
quote:In het engels bekt het wel lekker: The bitch of Buchenwald. Ze kreeg heel veel media aandacht en de angelsaksische pers heeft iets met alliteraties en woordspelingen.
Op donderdag 19 februari 2004 11:00 schreef pro_jeex het volgende:[..]
IK vind het een rare naam, waarschijnlijk gegeven door de vijand.
Ik kom trouwens inderdaad alleen maar sites tegen waar melding van tatouages worden gemaakt maar dat de beruchte lamp nooit te zien is geweest, ook het fotoalbum met een kaft van mensenleer is nooit publiekelijk getoond.
quote:Verhalen gaan hun eigen leven leiden, eerst een tattoe en 30 jaar later een vollekamer compleet met inrichting van weet ik veel hoeveel lijken.
Op donderdag 19 februari 2004 11:11 schreef Dagonet het volgende:[..]
In het engels bekt het wel lekker: The bitch of Buchenwald. Ze kreeg heel veel media aandacht en de angelsaksische pers heeft iets met alliteraties en woordspelingen.
Ik kom trouwens inderdaad alleen maar sites tegen waar melding van tatouages worden gemaakt maar dat de beruchte lamp nooit te zien is geweest, ook het fotoalbum met een kaft van mensenleer is nooit publiekelijk getoond.
quote:Heb je Ilsa She Wolf of the SS wel eens gezien, dat gaat er ook over meen ik.
Op donderdag 19 februari 2004 11:10 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Ik ook niet helemaal, uiteraard was het een bijnaam gegeven door de vijand, maar een verdiende bijnaam lijkt me. Ongeacht of alle verhalen nu waar zijn!
quote:Het ging vrij snel hoor, in 43 werd Buchenwald al grondig onderzocht na geruchten van corruptie en moord, Ilse Koch werd berecht en vrijgesproken.
Op donderdag 19 februari 2004 11:15 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Verhalen gaan hun eigen leven leiden, eerst een tattoe en 30 jaar later een vollekamer compleet met inrichting van weet ik veel hoeveel lijken.
Laten we niet vergeten dat in haar huis wel stukken mensenhuid met tatoeages werden gevonden, zelfs al is het alleen de lamp die niet bestaat, dan nog was ze eigenlijk te misselijkmakend voor woorden.
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 11:16 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Heb je Ilsa She Wolf of the SS wel eens gezien, dat gaat er ook over meen ik.
quote:ik heb hem op dvd, geen pulp, absoluut niet ( ik heb haremkeeper of the oilsheik ook).
Op donderdag 19 februari 2004 11:21 schreef _The_General_ het volgende:[..]
staat op mijn film lijstje, lekkere b pulp geloof ik ?
quote:Een mens.
Op donderdag 19 februari 2004 11:38 schreef Dagonet het volgende:
Er wordt hier vooral gefocused op één detail, iedereen is het er wel over eens dat Frau Koch een monster was.
quote:Interview met de ex ss rechter in 71
Op donderdag 19 februari 2004 11:39 schreef Dagonet het volgende:
General, weet jij of de rapporten van Konrad Morgen en de daarop volgende rechtszaak nog ergens te vinden zijn?
http://www.fpp.co.uk/History/General/Morgen/MorgenToland.html
Brief van Morgen aan David Irving ( pas op, bekende revisionist ) in 74
http://www.fpp.co.uk/History/General/Morgen/Morgen100794.html
Transcriptie? ( geen tijd om helemaal te lezen, zit in de les )
quote:Wat niet wil zeggen dat ze geen monster was; dat sluit elkaar niet uit.
Op donderdag 19 februari 2004 11:40 schreef pro_jeex het volgende:
Een mens.
quote:als het een monster was zou het niet het minder erg zijn geweest, zo zijn monsters nu eenmaal.
Op donderdag 19 februari 2004 11:43 schreef Dagonet het volgende:[..]
Wat niet wil zeggen dat ze geen monster was; dat sluit elkaar niet uit.
maar het was een mens.
[Dit bericht is gewijzigd door Caesu op 19-02-2004 14:05]
Morgen, Dr. jur. Georg Konrad geb. Frankfurt/M. 08.06.1909. Studium der Rechtswissenschaften an den Universitäten Frankfurt/M., Rom, Berlin, an der Academie de Droit International in Den Haag und am Institut für Weltwirtschaft und Seeverkehr in Kiel; 00.00.1933 Mitglied des Reichskuratoriums für Jugendertüchtigung. 01.03.1933 Eintritt in die SS (Mitgliedsnr. 124.940), 01.04.1933 Eintritt in die NSDAP (Mitgliedsnr. 2.532.232); Assessor, Richter am Landgericht Stettin, dann hauptamtlicher Rechtsberater der Gauwaltung Pommern der DAF; 11.11.1939 zur Waffen-SS eingezogen, 01.03.1941 - 00.05.1945 SS-Richter d. R. im Hauptamt SS-Gericht, 01.03.1941 SS-Untersturmführer d. R. der Waffen-SS; 00.00.1941 Kriegsverdienstkreuz II. Klasse mit Schwertern; 20.04.1942 SS-Obersturmführer d. R. der Waffen-SS (mit RDA vom 01.04.1942), 23.06.1943 - 26.08.1944 zum RSHA (Reichskriminalamt) kommandiert, Leiter der in den KL eingesetzten Untersuchungskommissionen des Reichskriminalamtes (Morgen leitete die Untersuchungen gegen SS-Führer in den Konzentrationslagern Buchwald, Lublin, Auschwitz, Sachsenhausen, Oranienburg, Hertogenbosch, Krakau, Plaschow, Warschau und Dachau wegen Korruption und unzulässiger Häftlingstötungen, insbesondere im KL Buchenwald und gegen den Buchenwald-Kommandanten SS-Standartenführer Karl-Otto Koch), 09.11.1943 SS-Hauptsturmführer d. R. der Waffen-SS, 26.08.1944 - 00.05.1945 Untersuchungsführer (Untersuchungsrichter) beim SS- und Polizeigericht z.b.V., 09.11.1944 SS-Sturmbannführer d. R. der Waffen-SS, 00.00.1945 Chefrichter am SS- und Polizeigericht in Breslau; 00.00.1945 Eheschließung mit Maria-Theresia geb. Blank verw. Wachter (geb. Frankfurt/M. 18.01.1904). 00.00.1945 freiwillige Meldung beim CIC-Hauptquartier Mannheim Seckenheim, 07.08.1946 - 08.08.1946 Zeuge im Nürnberger Hauptkriegsverbrecherprozess. Werke: Kriegspropaganda und Kriegsverhütung (1936)
En in het bio van Ilse koch zien we:
Koch, Ilse Kohler "Bitch of Buchenwald" (1906-1.9.1967) [SS-Hilferinnen] -- service, concentration camp (Konzentrationslager - KL) Buchenwald {arrested and put on trial 11 Apr 1947 by an American military tribunal at Dachau for the mistreatment and murder of allied nationals at KL Buchenwald (NYT 12 Apr 1947:5:4; NYT 15 Apr 1947:8:5; NYT 11 Jul 1947:6:3); convicted 12 Aug 1947 (NYT 13 Aug 1947:14:4); { sentenced to life imprisonment 14 Aug 1947 (NYT 15 Aug 1947:5:2; LT 15 Aug 1947:4g); sentence commuted to 4 years imprisonment by Military Governor General Lucius D. Clay 16 Sept 1948 (NYT 17 Sept 1948:1:1; NYT 18 Sept 1948:6:2; NYT 21 Sept 1948:26:3; NYT 23 Sept 1948:28:6; NYT 24 Sept 1948:3:4; NYT 25 Sept 1948:6:8; NYT 30 Sept 1948:11:6; NYT 1 Oct 1948:11:1; NYT 8 Oct 1948:10:3; NYT 9 Oct 1948:3:2; NYT 18 Oct 1948:22:6; NYT 22 Oct 1948:5:1; NYT 23 Oct 1948:4:3; NYT 27 Dec 1948:1:4; NYT 25 May 1950:1:3; LT 17 Sept 1948:3c); new US trial barred by General Lucius D. Clay 22 Mar 1949 (NYT 23 Mar 1949:21:2); trial promised by German authorities 9 Oct 1948 (NYT 10 Oct 1948:19:4; NYT 17 Oct 1948:3:6; NYT 23 Mar 1949:21:2); extradition sought by East Germany 23 Mar 1949 (NYT 24 Mar 1949:18:3; NYT 23 Oct 1949:16:1); released from American custody 17 Oct 1949 (NYT 18 Oct 1949:2:3 & 11:2; NYT 25 Dec 1949:IV:5:5); arrested immediately after release by Bavarian police 17 Oct 1949 (LT 18 Oct 1949:3d); impending trial after release from American custody announced by authorities in Bavaria, West Germany 7 Jun 1949 (NYT 8 Jun 1949:8:4; NYT 6 Jul 1949:13:5; NYT 7 Aug 1949:16:2; NYT 13 Aug 1949:4:6); NYT 6 Oct 1949:11:1); committed to hospital for mental evaluation 4 Feb 1950 by German authorities (NYT 5 Feb 1950:31:1; NYT 11 Mar 1950:2:2); indicted by a West German court 25 May 1950 (NYT 26 May 1950:10:3; LT 26 May 1950:5b); impending trial announced by West German authorities 4 Jul 1950 (NYT 5 Jul 1950:20:6; NYT 29 Jul 1950:5:7); put on trial by a West German court at Augsburg 27 Nov 1950 on charges of murdering and mistreating prisoners at KL Buchenwald between 1938-1942 (NYT 28 Nov 1950:19:5; NYT 29 Nov 1950:22:3; NYT 30 Nov 1950:22:1; NYT 12 Dec 1950:20:6; NYT 16 Dec 1950:8:7; NYT 19 Dec 1950:15:5; NYT 30 Dec 1950:3:1; NYT 12 Jan 1951:2:5; NYT 12 Jan 1951:30:5; LT 28 Nov 1950:3d); convicted and sentenced to life imprisonment 15 Jan 1951 (NYT 16 Jan 1951:1:2; NYT 18 Jan 1951:15:2; LT 16 Jan 1951:4e; JuNSV Verfahren Lfd.Nr.262; LG Augsburg 510115; BGH 520422); appeal denied by the West German Supreme Court 22 Apr 1952 (LT 23 Apr 1952:5a); sued Bavaria to collect pension of executed husband SS-Standartenführer Karl Otto Koch, former commander of KL Buchenwald and KL Majdanek (NYT 18 Oct 1966:6:4); hanged herself in Aichach Prison; Bavaria 1 Sept 1967 (NYT 3 Sept 1967:1:4). SS judicial investigator Dr. jur. Konrad Morgen evaluated her as "a perverted, nymphomaniacal, hysterical, power-mad demon."
verdere links:
http://www.nizkor.org/ftp.cgi/people/m/morgen.georg.konrad/hoehne-on-morgen
http://www.nizkor.org/hweb/camps/auschwitz/alphabet/judge.html
quote:Detail mijn waarde
Op donderdag 19 februari 2004 11:40 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Een mens.
Verder spitten jij
quote:Die veranderde in een monster. Interessanter, dan of er echt sprake was van uit slachtoffers vervaardigde zeep en lampenkappen, is de discussie hoe dus vrij normale mensen konden veranderen in zulke monsters... Imho.
Op donderdag 19 februari 2004 11:40 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Een mens.
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 11:45 schreef Caesu het volgende:[..]
als het een monster was zou het niet het minder erg zijn geweest, zo zijn monsters nu eenmaal.
quote:Open er een topic over....
Op donderdag 19 februari 2004 14:01 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Die veranderde in een monster. Interessanter, dan of er echt sprake was van uit slachtoffers vervaardigde zeep en lampenkappen, is de discussie hoe dus vrij normale mensen konden veranderen in zulke monsters... Imho.
quote:niet
Op donderdag 19 februari 2004 11:45 schreef Caesu het volgende:[..]
als het een monster was zou het niet het minder erg zijn geweest, zo zijn monsters nu eenmaal.
maar het was een mens.
quote:Waarom zou 't dan minder erg zijn?
Op donderdag 19 februari 2004 14:06 schreef Caesu het volgende:[..]
niet
quote:Ja, ik heb al eens een topic geschreven over Hitlers gewillige beulen, waarin het onderwerp ook zijdelings behandeld werd, maar zoals je weet kan dit boek weinig weerklank vinden bij de professionele historici alhier. Verder lijkt mij dit idd het centrale onderwerp te zijn achter het begrijpen van de Holocaust en misschien het bergijpen van " de mens", want de gruwelheden zijn niet typisch Duits, maar typisch menselijk. Ik heb er veel over gelezen, over gesproken (ook met Duitsers) en ook nagedacht, maar ben eigenlijk nog niet veel wijzer dan aan te nemen dat toch een paar theses van Goldhagen niet geheel en al onwaarheid zijn.
Op donderdag 19 februari 2004 14:06 schreef yvonne het volgende:[..]
Open er een topic over....
quote:Linkje naar dat topic?
Op donderdag 19 februari 2004 14:11 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ja, ik heb al eens een topic geschreven over Hitlers gewillige beulen, waarin het onderwerp ook zijdelings behandeld werd, maar zoals je weet kan dit boek weinig weerklank vinden bij de professionele historici alhier. Verder lijkt mij dit idd het centrale onderwerp te zijn achter het begrijpen van de Holocaust en misschien het bergijpen van " de mens", want de gruwelheden zijn niet typisch Duits, maar typisch menselijk. Ik heb er veel over gelezen, over gesproken (ook met Duitsers) en ook nagedacht, maar ben eigenlijk nog niet veel wijzer dan aan te nemen dat toch een paar theses van Goldhagen niet geheel en al onwaarheid zijn.
quote:Mensen doen zulke dingen, daar is alles mee gezegd.
Op donderdag 19 februari 2004 14:11 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ja, ik heb al eens een topic geschreven over Hitlers gewillige beulen, waarin het onderwerp ook zijdelings behandeld werd, maar zoals je weet kan dit boek weinig weerklank vinden bij de professionele historici alhier. Verder lijkt mij dit idd het centrale onderwerp te zijn achter het begrijpen van de Holocaust en misschien het bergijpen van " de mens", want de gruwelheden zijn niet typisch Duits, maar typisch menselijk. Ik heb er veel over gelezen, over gesproken (ook met Duitsers) en ook nagedacht, maar ben eigenlijk nog niet veel wijzer dan aan te nemen dat toch een paar theses van Goldhagen niet geheel en al onwaarheid zijn.
quote:Vergelijk serial killers, deze mensen zijn ziek en in juridische zin niet verantwoordelijk voor hun daden. Echter, en daar heb je gelijk in, dit maakt hun daden niet minder erg. Wel iets meer begrijpelijk. Punt is echter dat we hier dus spreken van voor de oorlog redelijk normale doorsnee Duitse burgers.
Op donderdag 19 februari 2004 14:10 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Waarom zou 't dan minder erg zijn?
Hoe weet jij hoe monsters zijn?
quote:De Goldhagen controverse.
Op donderdag 19 februari 2004 14:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Linkje naar dat topic?
quote:ik bedoel gewoon: dat een mens tot zulke dingen in staat is.
Op donderdag 19 februari 2004 14:10 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Waarom zou 't dan minder erg zijn?
Hoe weet jij hoe monsters zijn?
natuurlijk is het een monster. maar als je dat zegt zou je vergeten dat het gewoon een mens is. misschien woont er wel een mens met zulke plannen in je straat, je weet het niet.
bij een monster denk ik meteen aan iemand met een monsterlijk uiterlijk.
*denkt wat vaag op het moment
quote:Zeker wel.
Op donderdag 19 februari 2004 14:15 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Vergelijk serial killers, deze mensen zijn ziek en in juridische zin niet verantwoordelijk voor hun daden.
quote:Nu beschuldig je me van holocaust-ontkenning?
Op donderdag 19 februari 2004 09:02 schreef Megumi het volgende:[..]
http://www.nizkor.org/features/techniques-of-denial/appendix-8-01.html
quote:Nee, dat is gewoon de pagina link titel, Nizkor neemt de meest voorkomende manieren van Holocaust ontkenning en bestrijdt die door met bronnen aan te komen; Veel ontkenners pakken selectief stukjes uit bronnen en sleuren die uit de context (zoals "wiesenthal heeft zelf gezegd dat er op duitse bodem geen kampen waren", tja, maar kijk eens in Polen en wat verder).
Op donderdag 19 februari 2004 14:39 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Nu beschuldig je me van holocaust-ontkenning?
Ik heb het gevoel dat je weet wat Nizkor doet, beschouw dit dan maar als aanvullende informatie voor de lurkers
quote:Uit onderzoek blijkt dat een groot deel van dit soort mensen een defect hebben aan hun temporaal kwab. Dit zorgt ervoor dat zij niet verantwoordelijk zijn voor hun handelen en wie niet verantwoordelijk is voor zijn handelen kan niet gestrafd worden vanwege de strafwet. De strafwet bepaalt nl. dat straf slechts mogelijk is indien sprake van verantwoording dragen voor zijn of haar daden. Het is zeer goed mogelijk dat types als Koch in principe dezelfde afwijkingen hebben als serial killers. Echter omdat deze afwijking percentueel vrij weinig voorkomt, geeft dit niet de verklaring voor het relatief grote aantal beulen tijden het Nazi-bewind. Ook zijn er indicatoren die voordat deze mensen tot die daden kwamen al aanwezig waren. Bij de Nazi-beulen wordt nu juist gezegd dat dergelijke indicatoren voordat ze beul werden, voor de oorlog dus, ontbraken. Het waren voor het grootste deel oppassende burgers.
Op donderdag 19 februari 2004 14:22 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Zeker wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |