Er is dus niks mis mee
quote:In de vriezer wel.
Op zondag 15 februari 2004 17:57 schreef Martyr het volgende:
NEE! Is niet goed meer... met brood en dergelijke kan dat wel. Kip kan dat niet. Zeker als de THT-datum al zolang verstreken is.
Ik heb wel eens kip uit de vriezer gegeten die 2 maanden daarvoor zijn tht had en hij smaakte prima.
Die bulten waren binnen een week weer weg
quote:Nope .. dat is niet waar....
Op zondag 15 februari 2004 18:00 schreef Martyr het volgende:
Dude... bacterien groeien tog ondanks dat het in de vriezer ligt.... zeker als de THT (teminste houdbaar tot) datum al enige tijd verstreken is.
Er zijn bacterien die kunnen hele lage en hoge temps doorstaan
[Dit bericht is gewijzigd door Martyr op 15-02-2004 18:04]
quote:dude
Dude... bacterien groeien tog ondanks dat het in de vriezer ligt.... zeker als de THT (teminste houdbaar tot) datum al enige tijd verstreken is.
quote:en 3 sterren koelkast wel ? en dat is een standaard vriezer?
Op zondag 15 februari 2004 18:03 schreef Martyr het volgende:
Klopt maar een standaard vriezer koelt niet onder de -20
quote:ja toch. een bacteire begint ineens na een bepaalde datum te groeien, hebbe ze ook een agenda ofzo?
quote:Kweet niet precies... maar ik heb er over gelezen in een boek (kdoe horeca opleiding
dude
welke bacterien leven er bij -20?
quote:Bacterien groeien altijd, alleen als ze ingevroren zijn langzamer
ja toch. een bacteire begint ineens na een bepaalde datum te groeien, hebbe ze ook een agenda ofzo?
PleaSe !
[Dit bericht is gewijzigd door donald_dick op 15-02-2004 18:08]
quote:nie ouwehoeren, dat kan zeker wel...zolang je het in vriest voor dat de tht datum verstreken is dat geen probleem.. om een redelijk goede kwaliteit vlees over te houden is het slim het vlees niet langer als 2 maanden in de diepvries te bewaren.
Op zondag 15 februari 2004 17:57 schreef Martyr het volgende:
NEE! Is niet goed meer... met brood en dergelijke kan dat wel. Kip kan dat niet. Zeker als de THT-datum al zolang verstreken is.
tim ( ah medewerker, afdeling vlees )
Najah citeren niet egt maar er staat zon thermometer bij:
Onder de nul graden: Bacterien vermeerderen zich uiterst langzaam. Sommige vermeerderen zich niet maar blijven wel in leven.
quote:dat hangt natuurlijk van de bacterie af, maar er wordt aaangenomen dat sarmonella allang niet meer onder -20 leefd. dood gaan ze echter niet, dus je moet het alsnog goed bakken,
Op zondag 15 februari 2004 18:09 schreef Pearly het volgende:[..]
Ik zie ze nog gewoon hoor... maar wacht effe want er wordt gezocht naar onder welk vriespunt bacterien niet meer kunnen leven ....
quote:dus wat is het probleem? het is dan toch goed? natuurlijk moet je het nog bakken, maar dat doe je ook met vers vlees
Op zondag 15 februari 2004 18:12 schreef Martyr het volgende:
Ik citeer mijn lesboek (tering dat ik deze moeite nog neem op een zondag)
Najah citeren niet egt maar er staat zon thermometer bij:
Onder de nul graden: Bacterien vermeerderen zich uiterst langzaam. Sommige vermeerderen zich niet maar blijven wel in leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |