abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17184481
Dat is de weg die ik wil afleggen
Heb gevraagd of mensen nog toegelaten worden met een Hbo-prop, het antwoord is ja maar onder wat voorwaarden nl:
quote:
Tot op heden mag je met een HBO-propedeuse toegelaten worden tot de Universiteit
van Amsterdam.
Voor de opleiding Politicologie geldt dat je de vakken Engels, Geschiedenis en
Wiskunde op voldoende niveau hebt afgerond.

Met vriendelijke groet,

Daniëlle Wolfrat

Op voldoende niveau afgerond, hoe moet dan dan? Ik krijg geen geschiedenis en wiskunde tijdens mijn hbo opleiding toch?
En hoe wordt het dan gecontroleerd, gaan ze het toetsen als ik me wil inschrijven?
Ik heb haar teruggemaild met de vragen maar nooit meer wat van gehoord
Kunnen jullie er antwoord op geven?
Algemene dingetjes over beide opleidingen mogen ook
pi_17185152
Voldoende op de HAVO, had je zelf toch ook kunnen bedenken?

Wil je meer weten over de studie: zoek ff. Hier in SES zijn zat topics over Politicologie en we hebben zelfs een mod die het doet

pi_17185385
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 23:25 schreef The_Duce het volgende:
Duh!!!
pi_17185656
quote:
M.a.w als mijn havo-cijfers maar voldoende zijn mag ik aan die opleiding beginnen. Dan zou ik net zo goed metéén kunnen beginnen. Zonder prop.. als die voor de toelating geen meerwaarde heeft want
prakisch gezien is het bijna hetzelfde. Maarja.
Hier in SES zijn zat topics over Politicologie en we hebben zelfs een mod die het doet
wie wat waar?
  zondag 15 februari 2004 @ 00:06:11 #7
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_17186275
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 23:43 schreef Internationalist het volgende:
wie wat waar?
Pay attention to the baboon.
pi_17186346
quote:
Op zondag 15 februari 2004 00:06 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Pay attention to the baboon.

o hij, ik heb hem hier nooit zien posten, behalve de faq enzo dan :\
Op zaterdag 14 februari 2004 23:41 schreef Internationalist het volgende:

[..]

M.a.w als mijn havo-cijfers maar voldoende zijn mag ik aan die opleiding beginnen. Dan zou ik net zo goed metéén kunnen beginnen. Zonder prop.. als die voor de toelating geen meerwaarde heeft want
prakisch gezien is het bijna hetzelfde. Maarja.

Doh Natuurlijk niet!!!!! Je weet toch dat je voor de uni VWO nodig hebt of een prop. Anders ging iedereen met een voldoende naar de uni zonder prop.

De voldoendes kunnen echter alleen op je cijfers van de HAVO slaan.

pi_17196990
quote:
Idd als je dat al niet eens zelf kan bedenken ga je op de uni geheid helemaal op je muil.
Hamelen is die kant op
pi_17198245
quote:
Op zondag 15 februari 2004 15:57 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Doh Natuurlijk niet!!!!! Je weet toch dat je voor de uni VWO nodig hebt of een prop. Anders ging iedereen met een voldoende naar de uni zonder prop.

De voldoendes kunnen echter alleen op je cijfers van de HAVO slaan.

Zijn jullie nou zo dom of ben ik nou zo slim.

Pfff.
Tuurlijk weet ik dat. Maar, uitleg: eigenlijk maakt het toch geen barst uit. De soort HBO opleiding die je kiest voor je prop wordt niet naar gekeken want prop=prop, je wordt sowieso binnengelaten (als je het niet gelooft vraag je het zelf maar). Dus stel ik zou een HBO opleiding gymleraar doen ofzo dan zou ik worden toegelaten. (dat het niet slim is om die weg te kiezen is weer ff wat anders)
En dat vind ik nep want dan kun je net zo goed meteen gaan want ze letten toch alleen maar op je havo rapport om te controleren of je voor die vakken voldoende staat.

[Dit bericht is gewijzigd door Internationalist op 15-02-2004 17:04]

maandag 16 februari 2004 @ 11:58:36 #12
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_17218683
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 23:02 schreef Internationalist het volgende:
Dat is de weg die ik wil afleggen
Heb gevraagd of mensen nog toegelaten worden met een Hbo-prop, het antwoord is ja maar onder wat voorwaarden nl:
[..]

Op voldoende niveau afgerond, hoe moet dan dan? Ik krijg geen geschiedenis en wiskunde tijdens mijn hbo opleiding toch?
En hoe wordt het dan gecontroleerd, gaan ze het toetsen als ik me wil inschrijven?
Ik heb haar teruggemaild met de vragen maar nooit meer wat van gehoord
Kunnen jullie er antwoord op geven?
Algemene dingetjes over beide opleidingen mogen ook

Ik weet niet hoe het in Amsterdam zit, maar ik weet dat er in Leiden geen specifieke toelatingseisen zijn, je moet wel minmaal VWO of je P op HBO niveau hebben gehaald. Wat betreft de vakken wiskunde, geschiedenis en engels; het is heel handig als je dit in je vakkenpakket hebt gehad.
Je kan in Leiden ook een soort van "toets" afleggen om te kijken of je wiskunde bijv. wel voldoende is. Een vriendin heeft dat moeten doen, zij heeft namelijk wiskunde op HAVO niveau gehad, en zij vertelde mij dat de toets op VWO klas 4 niveau was.
Wat je eventueel zou kunnen doen, is de studie-adviseurs van de 4 universiteiten bellen/mailen. Zij kunnen je dan exact vertellen hoe het op desbetreffende univ. geregeld is.
Succes
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')