quote:Ik had hele goede moed dit stukje te lezen, het leek me erg interessant, maar na de derde alinea dacht ik "Waar gaat dit in godsnaam over?"
Op maandag 16 februari 2004 10:25 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Hier dan maar een stukje over de echte goden zoon, de persoon Ajax zelf, gevonden in Groene, een Amsterdams blad.
Zelfs godenzonen zijn niet perfect
Er zal waarheid in schuilen, maar de presentatie laat veel te wensen over.
quote:Wat laat je je toch weer kennen? Waarom kun je zo slecht tegen kritiek. Dat is toch niet persoonlijk bedoeld?
Op maandag 16 februari 2004 10:36 schreef Doc het volgende:[..]
Inderdaad! Met Godenzonen loopt het in de Griekse mythologie regelmatig slecht af. Kortom "Godenzonen" is niet eens zo'n benijdenswaardige bijnaam. Maar dat weten die gastjes met hun minderwaardigheidscomplexjes weer niet. Die noemen het arrogant, en janken dat de pers niet lief genoeg voor ze is...
quote:Die uitspraak van Van Bommel was niet handig nee, maar de andere uitspraken kloppen wel
Op maandag 16 februari 2004 10:47 schreef Doc het volgende:
En waarmee je ook het punt duidelijk maakt dat SCH en VonBommel niet moeten janken dat Ajacieden "Godenzonen" genomend worden. Als je dat arrogant noemt ben je niet op de hoogte.
Ik citeer letterlijk:
quote:En dat soort punten worden vergeten, want dat is jankgedrag
"Van Der Vaart is een winnaar en Van Bommel niet. Want Van Bommel heeft niets gewoonen en Van Der Vaart wel". Tja, dan heb je met PSV 3 titels gewonnen in 4 jaar....
quote:Je weet echt wel waarom die naam gekozen is. Maar je doet alsof je neus bloedt. Je goed recht maar om iedereen die het niet met je eens is op zo'n kleinzielige manier af te serveren.
Op maandag 16 februari 2004 10:47 schreef Doc het volgende:[..]
En waarmee je ook het punt duidelijk maakt dat SCH en VonBommel niet moeten janken dat Ajacieden "Godenzonen" genomend worden. Als je dat arrogant noemt ben je niet op de hoogte.
Onbedoeld toon je het gelijk van Van Bommel aan - dat is al een prestatie op zich ![]()
Het grappige is dat zo'n discussie als dit heel klein begint. Het zal mij mijn reet roesten. Maar omdat jullie zo hardnekkig zijn, werkelijk geen enkel spoortje van kritiek kunnen verdragen (vooral Speed en in iets mindere mate Doc, de andere Ajacieden vallen eigenlijk wel mee) krijgt zo'n gesprek meteen een heel verbeten toon. Beetje zelfreflectie heren, je club en je eigen clubgevoel moet toch wel bestand zijn tegen een paar kritische kanttekeningen?
"'Niemand zal Ajax ooit verslaan behalve Ajax zelf!"
Cruyff zelf had het niet beter kunnen zeggen!
quote:Je bent echt een geboren POL-poster met dit soort uitspraken
Op maandag 16 februari 2004 10:50 schreef Speed1971 het volgende:
Ik ontken die feiten helemaal niet. De groene is gewoon een krantje dat overal tegen ageerd.
quote:Nouja, het heeft een beetje de volgende insteek:
Op maandag 16 februari 2004 10:40 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Bedankt voor het aantonen van mijn punt Speed. Het ging om de term Godenzonen en waarom die zo gekozen is. Dan kom ik met een stukje over de godenzoon Ajax en dat is niet positief en direct gaat het nergens meer over. Dat stukje in de Groene is gebasseerd op feiten uit de Griekse mythologie, die kan je niet ontkennen, hoe graag je het ook zal willen
quote:
Waarom noemt Sparta zich Sparta?
...de stad zal onwaarschijnlijk een stanklucht hebben gekend die onverdraagzaam was, daar nergens in het verhaal terug te lezen is hoe de uitwerpselen van haar bewoners werden verwerkt. De hygiene was ver te zoeken en je kunt concluderen dat de bewoners van Sparta, de sterke krijgers van de stad, stinkende ouwe mannen betroffen die met hun spille beentjes en smerige puswonden (hygiene was immers ver te zoeken, nergens wordt er een woord over gesproken) niet wisten wat ze overdags moesten doen, anders dan zich beklagen over anderen. De rivaliteit met Athene zorgde er klaarblijkelijk voor dat de mannen thuis enorme zuurpruimen waren, die kannen vol azijn uit hun leuter wisten te krijgen wanneer ze het over de Griekse rivaal hadden en niet te genieten waren voor hun familie...
quote:Ik vat het ook geenszins persoonlijk
Op maandag 16 februari 2004 10:53 schreef SCH het volgende:[..]
Wat laat je je toch weer kennen? Waarom kun je zo slecht tegen kritiek. Dat is toch niet persoonlijk bedoeld?
Ik zie ook helemaal geen kritiek. Ik zeg alleen dat je volledig uit je nek lult als je beweert dat dat "Godenzonen" weer een zoveelste blijk van arrogantie is (zie ook dat stukje van Tony). En daarnaast vind ik tevens dat als ZOU het arrogant zijn, dat nog beter is dan dat van minderwaardigheidsgevoelens overlopende gejank van Van Bommel.
quote:
Op maandag 16 februari 2004 10:56 schreef SCH het volgende:[..]
Maar omdat jullie zo hardnekkig zijn, werkelijk geen enkel spoortje van kritiek kunnen verdragen (vooral Speed en in iets mindere mate Doc, de andere Ajacieden vallen eigenlijk wel mee) krijgt zo'n gesprek meteen een heel verbeten toon.
quote:Van Bommel is gewoon jaloers. Het is zo ontzettend sneu om te wijzen naar anderen. Dat je je voelt achter gesteld is prima maar om zo over je tegenstander te klagen/zeuren is gewoon sneu. Hij kan het niet hebben dat VDV de clubs voor het uitzoeken heeft. Dat VDV een meervoud waard is van wat hij zelf gaat opbrengen. Dat je niet ziet dat dat sneu is....
Op maandag 16 februari 2004 10:56 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Die uitspraak van Van Bommel was niet handig nee, maar de andere uitspraken kloppen wel
Ik citeer letterlijk:
[..]En dat soort punten worden vergeten, want dat is jankgedrag
quote:Waar komt die uitspraak over Van der Vaart eigenlijk vandaan?
"Van Der Vaart is een winnaar en Van Bommel niet. Want Van Bommel heeft niets gewoonen en Van Der Vaart wel".
quote:En wie citeer je nu letterlijk?
Die uitspraak van Van Bommel was niet handig nee, maar de andere uitspraken kloppen wel
Ik citeer letterlijk:
[..]En dat soort punten worden vergeten, want dat is jankgedrag
En Van der Vaart is een winnaar omdat-ie dat uitstraalt, en terwijl Van Bommel voornamelijk verongelijktheid uitstraalt
quote:idd, PSV had veel beter Gloeilamp FC kunnen heten
Op maandag 16 februari 2004 10:50 schreef Speed1971 het volgende:
Ik ontken die feiten helemaal niet. De groene is gewoon een krantje dat overal tegen ageerd.
Het gaat wel degelijk over de naamskeuze, dat kan jij ook niet ontkennen. Die naamskeuze is dus altijd nog beter dan PSV
Natuurlijk gaat het om naamskeuze, en die bleek minder positieve kanten gehad te hebben. Heel bot gezecht was Ajax een eeuwige loser, je zal er maar naar vernoemt zijn
quote:Whaaaa! De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet!!
Op maandag 16 februari 2004 10:56 schreef SCH het volgende:
Het grappige is dat zo'n discussie als dit heel klein begint. Het zal mij mijn reet roesten. Maar omdat jullie zo hardnekkig zijn, werkelijk geen enkel spoortje van kritiek kunnen verdragen (vooral Speed en in iets mindere mate Doc, de andere Ajacieden vallen eigenlijk wel mee) krijgt zo'n gesprek meteen een heel verbeten toon. Beetje zelfreflectie heren, je club en je eigen clubgevoel moet toch wel bestand zijn tegen een paar kritische kanttekeningen?
quote:Hoe kom je daar nou toch bij? Je kiest er toch voor om je godenzonen te noemen. Ik zou die term persoonlijk niet gebruiken omdat je er ontzettend hoog mee van de toren blaast.
Op maandag 16 februari 2004 11:00 schreef Doc het volgende:[..]
Ik vat het ook geenszins persoonlijk
Ik zie ook helemaal geen kritiek. Ik zeg alleen dat je volledig uit je nek lult als je beweert dat dat "Godenzonen" weer een zoveelste blijk van arrogantie is (zie ook dat stukje van Tony).
quote:Dit zegt meer over jou dan over Van Bommel.
En daarnaast vind ik tevens dat als ZOU het arrogant zijn, dat nog beter is dan dat van minderwaardigheidsgevoelens overlopende gejank van Van Bommel.
quote:Dit bedoel ik dus. Dan niet joh
Op maandag 16 februari 2004 11:02 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Whaaaa! De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet!!
quote:nee idd Philips Sport Vereniging is helemaal geweldig. En dan nog hebben "jullie"regelmatig het lef om te zeuren over het feit dat Ajax een bedrijf is.
Op maandag 16 februari 2004 11:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
idd, PSV had veel beter Gloeilamp FC kunnen heten
Natuurlijk gaat het om naamskeuze, en die bleek minder positieve kanten gehad te hebben. Heel bot gezecht was Ajax een eeuwige loser, je zal er maar naar vernoemt zijn
quote:
Op maandag 16 februari 2004 11:02 schreef Doc het volgende:En Van der Vaart is een winnaar omdat-ie dat uitstraalt
quote:Welke kritiek is er dan op Ajax? Dat ze arrogant zijn? Da's verre an kritiek hoor. Dat is gewoon waar. En, so what?
Op maandag 16 februari 2004 10:56 schreef SCH het volgende:[..]
Je weet echt wel waarom die naam gekozen is. Maar je doet alsof je neus bloedt. Je goed recht maar om iedereen die het niet met je eens is op zo'n kleinzielige manier af te serveren.
Onbedoeld toon je het gelijk van Van Bommel aan - dat is al een prestatie op zich
Ik zeg alleen dat als je beweert dat de term Godenzonen te danken is aan de CL 95, of dat dat het gevolg is van de arrogantie van Ajacieden, je uit je nek lult. En daar heb ik simpelweg gelijk in. Als je dat nou eens toe zou willen geven, SCH, in plaats van het op de persoon te spelen zouden we een stuk verder zijn...
quote:Ik heb ook wel eens kritiek op Ajax. Maar jullie gejank over van Bommels kritiek is gewoon niet serieus te nemen. Als sporter moet je je laten gelden op het veld. Niet lopen janken in de media over je tegenstander. Dat moet je altijd afkeuren. Dat je je kan vinden in de kritiek die van Bommel uit op Ajax zegt veel over jou sporthart.......
Op maandag 16 februari 2004 11:03 schreef SCH het volgende:[..]
Dit bedoel ik dus. Dan niet joh
als er iemand kritiek op zijn eigen clubje heeft, ben ik het wel, daarom lig ik regelmatig met ze overhoop daar, lees mijn columns zou ik zeggen
quote:uit de VI, maar de bewuste uitspraak heeft in de Volkskrant gestaan.
Op maandag 16 februari 2004 11:01 schreef Againzender het volgende:Waar komt die uitspraak over Van der Vaart eigenlijk vandaan?
Hij heeft in dat stuk ook zelfkritiek, er wordt gedaan alsof hij alleen maar jankt en verongelijkt doet maar een goed stuk over hoe Deportivo PSV helemaal zoek speelde en dat hij daar van medespelers geen respons op krijgt wordt niet opgepikt, terwijl dat juist het interessantste gedeelte van het artikel was
quote:Heb jij me ooit de term "godenzonen" voor Ajacieden horen gebruiken?
Op maandag 16 februari 2004 11:02 schreef SCH het volgende:[..]
Hoe kom je daar nou toch bij? Je kiest er toch voor om je godenzonen te noemen. Ik zou die term persoonlijk niet gebruiken omdat je er ontzettend hoog mee van de toren blaast.
[..]Dit zegt meer over jou dan over Van Bommel.
Ik denk dat het aan je Gristenlijke opvoeding te wijten is dat je het als hoogmoedig opvat. Met een meer klassieke opvoeding die ik genoten heb is de term aanzienlijk neutraler dan jij nu opvat.
En dat dat meer over mij zegt? Ik loop toch niet te klagen dat andere clubs soms ook bejubeld worden? En draag daartoch geen compleet misplaatste voorbeelden voor aan?
quote:EXACTEMUNDO!
Op maandag 16 februari 2004 11:07 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ik heb ook wel eens kritiek op Ajax. Maar jullie gejank over van Bommels kritiek is gewoon niet serieus te nemen. Als sporter moet je je laten gelden op het veld. Niet lopen janken in de media over je tegenstander. Dat moet je altijd afkeuren. Dat je je kan vinden in de kritiek die van Bommel uit op Ajax zegt veel over jou sporthart.......
quote:Ik ben het dan ook niet met Van Bommel eens. Maar ik vind de manier waarop hij wordt afgeserveerd zo kleinzielig en kinderachtig.
Op maandag 16 februari 2004 11:07 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ik heb ook wel eens kritiek op Ajax. Maar jullie gejank over van Bommels kritiek is gewoon niet serieus te nemen. Als sporter moet je je laten gelden op het veld. Niet lopen janken in de media over je tegenstander. Dat moet je altijd afkeuren. Dat je je kan vinden in de kritiek die van Bommel uit op Ajax zegt veel over jou sporthart.......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |