quote:Waar. Maar neemt niet weg dat er ook een hoop poep instaat. En maakt hij zich "schuldig" aan hetzelfde alleen keert hij het om. Dat is de verademing. De inhoud ansich is eigenlijk hetzelfde als waar hij over klaagt.
Op zondag 15 februari 2004 23:23 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Sportjournalistiek gaat tegenwoordig meer om kwantiteit dan om kwaliteit lijkt het wel en daarom is zo'n column van Onkenhout eens een verademing
quote:VI en niveau?? Zolang ene Derksen daar redacteur is zal dat blad nooit een goed niveau halen.
Op zondag 15 februari 2004 16:37 schreef cohen het volgende:[..]
misschien is dat niveau ook iets te hoog voor jou?
En niemand kan tippen aan: "Sibon ziet".
quote:Je IQ?
Op zondag 15 februari 2004 23:54 schreef Juan Zueco het volgende:
Wat een geneuzel hier.050.
quote:Bijna.
Op zondag 15 februari 2004 23:55 schreef devv05 het volgende:[..]
Je IQ?
J.
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:54 schreef Juan Zueco het volgende:
Wat een geneuzel hier.050.
073
quote:Iedereen die klaagt dat Ajax "Godenzonen" genoemd worden staat voor lul, helemaal als ze denken dat is omdat ze in 1995 de CL wonnen.
Op zondag 15 februari 2004 20:15 schreef SCH het volgende:
Dus dat Onkenhout daar een tegenreactie op geeft en bovendien de woorden van Van Bommel, in het juiste perspectief plaatst - ik vind er veel voor te zeggen.
quote:Heb je daar verder ook argumenten voor? Ik ben eerder van mening dat mensen die zich zo laten noemen, voor lul staan.
Op maandag 16 februari 2004 09:36 schreef Doc het volgende:
Iedereen die klaagt dat Ajax "Godenzonen" genoemd worden staat voor lul, helemaal als ze denken dat is omdat ze in 1995 de CL wonnen.
alhoewel hij natuurlijk wel een klasse beter is dan Anastasiou, Sonck en Sikora
quote:De bijnaam Godenzonen is ten eerste veel ouder dan 1995 en vind zijn oorsprong in de naam Ajax. De griekse held Ajax was de zoon van -als ik het goed heb- Zeus en een stervelijke vrouw. Als half-god was hij een Godenzoon. Lees Homerus er maar op na. Godenzonen is dus een bijnaam die direct volgt uit de clubnaam, en heeft verder niet eens direct een relatie met de prestaties.
Op maandag 16 februari 2004 09:38 schreef SCH het volgende:[..]
Heb je daar verder ook argumenten voor? Ik ben eerder van mening dat mensen die zich zo laten noemen, voor lul staan.
En maar klagen over zo'n naam, en niet de achtergronden weten: dan ben je een SUKKEL.
quote:Oh bedoel je het zo. Nou, dat die naam Godenzonen van de Griekse betekenis van de clubnaam is afgeleid, dat is toch wel algemeen bekend. Het gaat er om of je een dergelijke naam kiest en gebruikt, en dat doet Ajax. Daarom ben ik ook liever fan van een wat bescheidener clubje die zich niet direct ophangt aan goden en mythologie
Op maandag 16 februari 2004 09:47 schreef Doc het volgende:[..]
De bijnaam Godenzonen is ten eerste veel ouder dan 1995 en vind zijn oorsprong in de naam Ajax. De griekse held Ajax was de zoon van -als ik het goed heb- Zeus en een stervelijke vrouw. Als half-god was hij een Godenzoon. Lees Homerus er maar op na. Godenzonen is dus een bijnaam die direct volgt uit de clubnaam, en heeft verder niet eens direct een relatie met de prestaties.
En maar klagen over zo'n naam, en niet de achtergronden weten: dan ben je een SUKKEL.
Dat Van Bommel een sukkel is, het zal best. Hij staat daarin niet alleen in de voetbalwereld. Dat hij een gevoelig punt aansneed met zijn opmerkingen, is inmiddels ook wel duidelijk. Het heeft toch iets van de boodschapper wordt onthoofd zodat we op de inhoud niet meer hoeven in te gaan.
quote:Wat jij dus indirect impliceert is dat clubs als Ajax en Sparta van naam moeten veranderen?
Op maandag 16 februari 2004 09:38 schreef SCH het volgende:[..]
Heb je daar verder ook argumenten voor? Ik ben eerder van mening dat mensen die zich zo laten noemen, voor lul staan.
quote:Noemen ze zich bji Sparta ook al godenzonen dan?
Op maandag 16 februari 2004 09:52 schreef twi het volgende:
Wat jij dus indirect impliceert is dat clubs als Ajax en Sparta van naam moeten veranderen?
quote:We hebben kennelijk nog niet genoeg spitsen
Op maandag 16 februari 2004 09:45 schreef DonStefano het volgende:
In de Gelderlander van vandaag staat dat Van Gaal (en dus Ajax) interesse heeft in Andrzej Niedzielan. Niet te hopen dat hij nu alweer weggaat bij NEC
quote:Sparta is geen godenzoon
Op maandag 16 februari 2004 09:55 schreef SCH het volgende:[..]
Noemen ze zich bji Sparta ook al godenzonen dan?
quote:
Op maandag 16 februari 2004 09:45 schreef DonStefano het volgende:
In de Gelderlander van vandaag staat dat Van Gaal (en dus Ajax) interesse heeft in Andrzej Niedzielan. Niet te hopen dat hij nu alweer weggaat bij NECalhoewel hij natuurlijk wel een klasse beter is dan Anastasiou, Sonck en Sikora
Hoe kun je dat in vredesnaam zeggen nadat 'ie net eens een keertje twee goals heeft gemaakt? Sikora is een hele andere speler, Sonck heeft zich voorlopig een stuk beter bewezen in de afgelopen seizoenen dan Niedzielan en Anastasiou, zijn beperkte kwaliteiten zijn inmiddels wel bekend, maar hij scoort wel (min of meer) de winnende tegen Volendam.
quote:Eventjes je kennis van de Griekse oudheid bijspijkeren:
Op maandag 16 februari 2004 09:55 schreef SCH het volgende:[..]
Noemen ze zich bji Sparta ook al godenzonen dan?
quote:Naam Ajax is ruim 100 jaar oud. Vroeger waren namen als Xerxes en Sparta, Concordia, Victoria, Excelsior helemaal te hip. De bijnaam Godenzonen is dan ook behoorlijk oud.
Op maandag 16 februari 2004 09:51 schreef SCH het volgende:[..]
Oh bedoel je het zo. Nou, dat die naam Godenzonen van de Griekse betekenis van de clubnaam is afgeleid, dat is toch wel algemeen bekend. Het gaat er om of je een dergelijke naam kiest en gebruikt, en dat doet Ajax. Daarom ben ik ook liever fan van een wat bescheidener clubje die zich niet direct ophangt aan goden en mythologie
quote:Je hoeft mij die kennis echt niet bij te spijkeren hoor, meester Doc
Op maandag 16 februari 2004 10:04 schreef Doc het volgende:[..]
Eventjes je kennis van de Griekse oudheid bijspijkeren:
Sparta was een stad. De inwoners -de Spartanen- waren een krijgslustig volkje dat in voortdurende onmin leefde met de stad Athene.
Ik reageerde slechts op de opmerking van Twi die de naam Sparta ter verandering voordroeg.
quote:Nee tuurlijk dat snap ik wel. Ik wil de naam van je club ook niet ter discussie stellen en ook vind ik het prima dat jullie ervoor kiezen de term godenzonen te gebruiken, maar als iemand daar een paar kanttekeningen bij stelt, vind ik dat niet zo heel gek.
Op maandag 16 februari 2004 10:07 schreef Doc het volgende:[..]
Naam Ajax is ruim 100 jaar oud. Vroeger waren namen als Xerxes en Sparta, Concordia, Victoria, Excelsior helemaal te hip. De bijnaam Godenzonen is dan ook behoorlijk oud.
quote:Terecht dat twi die naam noemde: omdat jij een beetje suffig zat te zeggen dat "jouw club" dat soort verwijzingen naar de oudheid niet nodig heeft.
Op maandag 16 februari 2004 10:09 schreef SCH het volgende:[..]
Je hoeft mij die kennis echt niet bij te spijkeren hoor, meester Doc
Ik reageerde slechts op de opmerking van Twi die de naam Sparta ter verandering voordroeg.
quote:Ik doelde op de term godenzonen en niet op de clubnaam.
Op maandag 16 februari 2004 10:10 schreef Doc het volgende:[..]
Terecht dat twi die naam noemde: omdat jij een beetje suffig zat te zeggen dat "jouw club" dat soort verwijzingen naar de oudheid niet nodig heeft.
quote:Hij heeft inmiddels al 3 doelpunten voor NEC gemaakt hoor....
Op maandag 16 februari 2004 10:03 schreef twi het volgende:[..]
Hoe kun je dat in vredesnaam zeggen nadat 'ie net eens een keertje twee goals heeft gemaakt? Sikora is een hele andere speler, Sonck heeft zich voorlopig een stuk beter bewezen in de afgelopen seizoenen dan Niedzielan en Anastasiou, zijn beperkte kwaliteiten zijn inmiddels wel bekend, maar hij scoort wel (min of meer) de winnende tegen Volendam.
Maar NEC is natuurlijk niet z'n enige club geweest. Bij Groclin en het Pools elftal heeft hij zich ook dubbel en dwars bewezen (niet voor niks dat PSV, Hertha en Deportivo la Coruna ook interesse hadden toen NEC hem kocht). Maargoed, ik hoop ook dat het slechts een loos gerucht van de Gelderlander is. Zo'n geweldige speler bij zo'n club als Ajax, moet er niet aan denken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |