Ik wilde het gewoon even van me afschrijven. Echte tips zijn er toch niet voor te geven wat te doen enzo, of wel ??
Beetje hopeloos ben ik momenteel en voel me verdrietig
In het begin is het allemaal nog spannend en nieuw waardoor je vaak vlinders in je buik krijgt. Dit gaat na verloop van tijd over in een stabieler gevoel.
En hoezo heb je geen vrijheid meer? Mag je er niet af en toe even op uit van hem? En zoja, blijft hij ook altijd bij jou of wil hij misschien wel af en toe er even uit met z'n vrienden?
Als je de relatie echt niet meer ziet zitten heeft uitmaken natuurlijk zin. Je zou het misschien tactisch gezien wel even uit kunnen stellen want anders zal hij zich straks ook maar een hoopje mens voelen als er op korte tijd twee personen uit zijn leven zijn verdwenen. Straks zal hij al een enorme klap krijgen want je moeder op zo'n nare manier verliezen zal waarschijnlijk erg hard aankomen.
Wat er ook gebeurd, probeer er altijd toch nog een beetje positieve sfeer te creeeren. Dit zal de relatie alleen maar ten goede komen.
Je vroeg niet om tips, ik weet het, maar als je toch besluit en ook graag weer verliefd wilt worden moet je proberen of je elkaar wat minder moet zien. En die keren dat je elkaar dan weer ziet iets bijzonders gaan doen.
Ik denk wanneer je je ouders (als die nog zijn
) vraagt of ze nog verliefd op elkaar zijn, zeggen ze vast ook ja. Maar ik denk, en weet bijna zeker dat dat een ander soort verliefdheid is dan wat je ervaart als je net begint met een relatie. De verrassingen in een relatie doen meestal oude tijden herleven toen alles nog nieuw en super super leuk
was.
Maar als je toch echt niet geïnteresseerd bent in tips, dan wens ik je heel veel succes in deze mindere periode en hoop dat je er snel weer bovenop komt. En dat voor jullie allebei
quote:Volg je gevoel...meer kan ik niet tegen je zeggen...
Op vrijdag 13 februari 2004 23:43 schreef tigger78 het volgende:
Ik heb nu meer dan 2 jaar iets met mijn vriend, maar op de een of andere manier begin ik er steeds meer twijfels bij te krijgen. En ik weet niet waarom. Want diep van binnen hou ik nog wel van hem, maar verliefdheid is er niet meer.
Misschien is het vanuit mijn kant een soort van bindingsangst ofzo, want heb nog graag mijn vrijheid enzo, die ik eigenlijk al 2 jaar niet meer heb.
maar uitmaken heeft nu ook niet veel zin, daar we in een lastig tijdsperiode zitten omdat zijn moeder ongeneeslijk ziek is.Ik wilde het gewoon even van me afschrijven. Echte tips zijn er toch niet voor te geven wat te doen enzo, of wel ??
sterkte Meid.
quote:tips zijn natuurlijk altijd welkom, vooral als je er ook iets aan hebt. Zoals die van jou
Op vrijdag 13 februari 2004 23:54 schreef Floe het volgende:
Wat ik altijd hoor en zelf heb meegemaakt na een relatie van 2 jaar is dat veel mensen met dit gevoel te maken krijgen. Je hebt zo onderhand wel alles met elkaar gedaan, en alles meegemaakt. Zo te lezen hebben jullie het op dit moment ook niet makkelijk. Dit beïnvloed jullie gedrag natuurlijk ook gedeeltelijk.Je vroeg niet om tips, ik weet het, maar als je toch besluit en ook graag weer verliefd wilt worden moet je proberen of je elkaar wat minder moet zien. En die keren dat je elkaar dan weer ziet iets bijzonders gaan doen.
Ik denk wanneer je je ouders (als die nog
zijn
) vraagt of ze nog verliefd op elkaar zijn, zeggen ze vast ook ja. Maar ik denk, en weet bijna zeker dat dat een ander soort verliefdheid is dan wat je ervaart als je net begint met een relatie. De verrassingen in een relatie doen meestal oude tijden herleven toen alles nog nieuw en super super leuk
was.
Maar als je toch echt niet geïnteresseerd bent in tips, dan wens ik je heel veel succes in deze mindere periode en hoop dat je er snel weer bovenop komt. En dat voor jullie allebei
quote:thanx
Op vrijdag 13 februari 2004 23:53 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Nu kom je waarschijnlijk echt in de fase van "houden van". Verliefdheid is meestal een beetje wisselend en ligt ook in wat voor situaties je zit.In het begin is het allemaal nog spannend en nieuw waardoor je vaak vlinders in je buik krijgt. Dit gaat na verloop van tijd over in een stabieler gevoel.
En hoezo heb je geen vrijheid meer? Mag je er niet af en toe even op uit van hem? En zoja, blijft hij ook altijd bij jou of wil hij misschien wel af en toe er even uit met z'n vrienden?
Als je de relatie echt niet meer ziet zitten heeft uitmaken natuurlijk zin. Je zou het misschien tactisch gezien wel even uit kunnen stellen want anders zal hij zich straks ook maar een hoopje mens voelen als er op korte tijd twee personen uit zijn leven zijn verdwenen. Straks zal hij al een enorme klap krijgen want je moeder op zo'n nare manier verliezen zal waarschijnlijk erg hard aankomen.
Wat er ook gebeurd, probeer er altijd toch nog een beetje positieve sfeer te creeeren. Dit zal de relatie alleen maar ten goede komen.
quote:thanx
Op vrijdag 13 februari 2004 23:56 schreef cos-micV het volgende:[..]
Volg je gevoel...meer kan ik niet tegen je zeggen...
En wees maar lekker even verdrietig...sterkte Meid.
quote:idd
Op zaterdag 14 februari 2004 00:00 schreef Floe het volgende:
Hey, als er 1 van jullie beiden positief moet blijven in deze periode, dan ben jij het wel. Geef het gewoon nog even de tijd en alle kans. Mocht het dan nog niet goed komen, dan kun je jezelf nooit verwijten dat je niet alles er aan gedaan hebt.... Toch?
Met zijn moeder moet je apart beschouwen. Je kan beter ten tijde van een goede vriendin zijn als de vriendin die niet verliefd is. Het zal even pijnlijk voor hem zijn maar als je zegt dat je wel vrienden wil blijven.
Anders nog een tip: zeggen dat je meer broer-zus gevoelens hebt als vriend-vriendin is een subtiele manier om geen ruzie te krijgen (werkt bij mij al 2 keer) en met beide heb ik nog goed contact
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 14-02-2004 00:10]
Ik snap dat je rot voelt. Logisch, wat een klotesituatie!
Maar hoe lang is dit al aan de gang? En kan je echt niet uitvinden hoe het komt?
Zitten jullie niet 'gewoon' in een dip, misschien mede door problemen die hij heeft (zijn moeder bijv.)? Ben je het daardoor allemaal een beetje zat, wil je gewoon even rust, ontsnappen van de ernst...?
...of wil je het echt uitmaken omdat je geen toekomst meer ziet in deze relatie?
Als dat het geval is: ik zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om iemand te dumpen als hij het zo moeilijk heeft. Maar dat moeilijke blijft natuurlijk... als ik het zo hoor is zal dat nog wel een tijdje zo blijven, met zo'n zieke moeder.
Je zult altijd een reden kunnen vinden het niet uit te maken, er is nooit een geschikt moment.
Heel veel sterkte!!
Ben het er mee eens dat het geen reden is om bij elkaar te blijven, maar mocht je ermee willen stoppen, probeer dan wel een zo taktisch mogelijk moment te kiezen. Vind dat hij dat wel heeft verdiend na 2 jaar ;-)
quote:Met hem erover praten, uitmaken en er sowieso voor hem zijn in verband met zijn moeder. Je kan moeilijk verder gaan uit medelijden. Ga je zelf ook kapot aan denk ik.
Op vrijdag 13 februari 2004 23:43 schreef tigger78 het volgende:
Ik heb nu meer dan 2 jaar iets met mijn vriend, maar op de een of andere manier begin ik er steeds meer twijfels bij te krijgen. En ik weet niet waarom. Want diep van binnen hou ik nog wel van hem, maar verliefdheid is er niet meer.
Misschien is het vanuit mijn kant een soort van bindingsangst ofzo, want heb nog graag mijn vrijheid enzo, die ik eigenlijk al 2 jaar niet meer heb.
maar uitmaken heeft nu ook niet veel zin, daar we in een lastig tijdsperiode zitten omdat zijn moeder ongeneeslijk ziek is.Ik wilde het gewoon even van me afschrijven. Echte tips zijn er toch niet voor te geven wat te doen enzo, of wel ??
Niet leuk, maar anders hou je jezelf en de ander voor de gek
Succes ermee in elk geval...
TDK.
Als jij je er niet meer gelukkig bij voelt rest je echt niks anders dan het uit te maken.
Maar denk daar wel HEEL goed over na. Wat zijn bijvoorbeeld de consequenties van het uitmaken?
Ik zelf heb ook een relatie van 2.5 jaar erop zitten, en dacht dat het allemaal veel beter zou worden als ik weer vrijgezel zou zijn.
Maar toch mis je die intense relatie met je partner (althans dat was bij mij het geval) de dingen die je altijd samen deed doe je nu opeens alleen.
Vrienden/vriendinnen kunnen die dingen gewoonweg NIET vervangen.
Ik kan achteraf gezien WEL zeggen dat ik de juiste beslissing heb genomen want als je bij hem/haar blijft omdat je het zielig/nog een keer wilt aan kijken of gewoon NIET weet wat je wilt, dan wordt je daar zelf ook niet stabieler en/of gelukkiger van!
En nogmaals denk er HEEL goed over na wat je doet! want je moet immers wel achter je beslissing staan
Heel veel s6 iig
SUCCES! Liefs, ML
quote:en wat heeft dat ermee te maken dan
Op zaterdag 14 februari 2004 19:57 schreef Fliepke het volgende:
jaja, het is weer bijna lente.
Dan komen er opeens heel veel van dit soort topics.
Iig...dit heb ik dus ook gehad, na 2.5 jaar heb ik er een punt achter gezet omdat ik meer het gevoel had dat mijn (nu dus) ex-vriendin meer een hele goede vriendin van mij was dan écht míjn vriendin. Zij was ook nog eens depressief dus het was extra moeilijk om er een punt achter te zetten. Toen ik snel daarna verschrikkelijk verliefd werd op een ander meisje, ben ik beginenn te twijfelen of ik wel echt ooit verliefd ben geweest op mijn ex?! Zo'n gevoel als ik bij dat andere meisje kreeg had ik nog nooit gehad, en dus ook niet bij mijn ex waarmee ik 2.5 jaar een relatie heb gehad. En dat andere meisje is nu 5 maanden mijn vriendin
quote:*me is het hier volledig mee eens
Op zaterdag 14 februari 2004 19:56 schreef EggsTC het volgende:
Je moet jezelf eens afvragen of je wel verliefd moet zijn om bij elkaar te blijven.. velen weten niet wat "houden van" inhoud.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |