abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:31:49 #201
70795 GiSH
waiting for sun
pi_34489461
een ovaaltje heeft inderdaad wel wat...

ik vind deze geweldig

Made love to an Angel, but her wings are in the way
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:45:41 #202
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_34489877
Ik zou wel een originele brilkever willen. Voor minder doe ik 't niet.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_34489943
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:45 schreef Oosthoek het volgende:
voor dát geld ga ik dan toch liever voor een goedkoop T1'tje
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:49:56 #204
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_34490013
Met een brilkever ben je pas ècht de man imho. Iedereen vindt de T1 leuk, maar bij een brilkever denken ze alleen "hè wat heeft die kever rare koplampen "
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:16:20 #205
70795 GiSH
waiting for sun
pi_34490875
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:45 schreef Oosthoek het volgende:
brilkever helemaal onbetaalbaar..
pi_34490971
Ovaaltje? Brilkever?
pi_34495130
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:19 schreef Geqxon het volgende:
Ovaaltje? Brilkever?
Brilkever is het ouds van de drie genoemden..
Hij dankt zijn bijnaam aan het karakteristieke achterraam die doet denken aan 2 brillenglazen..
Vandaar dus brilkever..

De 'ovaal-kever' heeft geen tussenschot meer op de achterruit..
Vandaar dus geen bril- maar ovaalkever

De laatste versie van de kever heeft een veel grotere achterruit. Deze zul je het vaakst tegenkomen..

en dan zijn ze er ook nog, zoals die net in het topic stond met foto's, die én een grote achterruit hebben én grote achterlichten. Die zijn het jongst.

Maargoed.. Er zijn nog wel véééél meer modellen en verschillen, maar even om duidelijk te maken wat een brilkever is en wat een ovaal. Brilkevers zijn net als ovaaltjes steeds moeilijker om aan te komen.
  donderdag 26 januari 2006 @ 21:18:07 #208
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_34495724
En dan te bedenken dat mensen nadat de ovaalkever uit was gekomen de bril er uit lieten zagen. Hadden ze weer een moderne kever
deed het licht uit
pi_34502923
Zo'n ovaalkever is wel tof, die kofferbak is het een nachtjapon die over haar reet hangt
  vrijdag 27 januari 2006 @ 10:39:48 #210
70795 GiSH
waiting for sun
pi_34509905
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:05 schreef Geqxon het volgende:
Zo'n ovaalkever is wel tof, die kofferbak is het een nachtjapon die over haar reet hangt
motor ligt achterin
pi_34510110
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:39 schreef GiSH het volgende:

[..]

motor ligt achterin
+1 scherp

ik dacht er niet eens bij na toen ik 't las slecht
pi_34510124
Eh? Ik bedoel dus dat bij zo'n ovaaltje de achterklep zo heel sierlijk tot het einde loopt, beetje lastig uit te leggen.
pi_34510194
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:50 schreef Geqxon het volgende:
Eh? Ik bedoel dus dat bij zo'n ovaaltje de achterklep zo heel sierlijk tot het einde loopt, beetje lastig uit te leggen.
Maar klopt idd.. Die lijnen lopen, vind ik, mooier door dan bij de nieuwere versies..
pi_34510220
bij die oude (ovaal of bril) de bumper eraf halen en het geheel iets verlagen is mooi trouwens
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:02:23 #215
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_34510423
Maar de kever is tot een paar jaar geleden toch nog gewoon geproduceerd in Brazilie?
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_34510533
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:02 schreef Maikalo het volgende:
Maar de kever is tot een paar jaar geleden toch nog gewoon geproduceerd in Brazilie?
so..?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:13:08 #217
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_34510728
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:06 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

so..?
Dat vroeg ik me dus gewoon af
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_42044161
GROTE kick!!

Ben dus ook helemaaaal gek op de VW busjes...vooral T1 en T2 !!

Mijn ideaal: VW busje + surfplanken op het dak...
Bed in het busje...bbq mee en gaaaann!! lekker touren door Europa (en verder)

Overigens vind ik dus ook de kever fantastisch...gewone,cabrio...speedster...

Nu nog die grote zak met geld
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_42067615
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:37 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
GROTE kick!!

Ben dus ook helemaaaal gek op de VW busjes...vooral T1 en T2 !!

Mijn ideaal: VW busje + surfplanken op het dak...
Bed in het busje...bbq mee en gaaaann!! lekker touren door Europa (en verder)

Overigens vind ik dus ook de kever fantastisch...gewone,cabrio...speedster...

Nu nog die grote zak met geld

Dit is mijn T1, een Microbus Deluxe uit 1964 (met 'walk-trough'). Geïmporteerd uit Oregon USA.

Waarom vanuit daar? Omdat het klimaat daar gunstig is, en ze niet wegrotten. Het enige wat er aan gelast is dat is de accubak, maar dat is eigenlijk een standaard plek. Verder is de bus volledig kaal geweest, tot op het blanke metaal. En letterlijk elk onderdeel is er nieuw in gegaan, inclusief versnellingsbak, motorblok, vertragingskasten, stuurinrichting... gewoon alles. De body is gezandstraald etc. De bodem is behandeld tegen roest en tevens zit er zo'n 30 liter was onder, ook tegen de roest. Kortom, de bus is in perfecte staat. (Hij is zelfs strakker dan hij uit de fabriek komt)

Dit is gedaan in 1999/2000, de auto was klaar ergens in 2001. Hij staat nu in een verwarmde garage, dat vindt hij het lekkerste. Zo'n 22 graden constant.

Ik kan je zeggen dat dit alles toen nog 'enigzins' betaalbaar was. Het is nu een echt liefhebbers object geworden, ook onderdelen zijn nu schrikbarend duur voor dit beestje. Laatst was ik een beetje rond aan het surfen op zoek naar bussen, en voor een ongerestaureerd 'wrak' betaal je toch al gauw zo'n ¤20000. Dat is er dan één waar je nog wat mee kan. Gooi daar nog eens ¤20000 aan restauratie tegenaan, en je zit een beetje in de richting van een perfecte bus. Denk dat deze precies op het goede moment is gekocht.

Verder kan ik niets anders zeggen dan dat het een super ding is! Krijg alleen maar positieve reacties op hem, heb nog nooit iemand gezien die het niet een gave auto vond. En zelfs in de PC Hoofdstraat in Amsterdam heb je meer bekijks met je T1 dan met je Ferrari Enzo.
...
pi_42073881
Ik vind het dat volkswagen logo wat zo verschrikkelijk groot is juist zo mooi aan die busjes.
In de Gumball reed er ook eentje rond met een porscheblok erin, met dat ding reden ze over de 160 toen ze werden aangehouden.
De politieagent kon zijn ogen gewoon niet geloven dat dat ding zo hard liep.
pi_42073955
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 01:51 schreef -VnCnT- het volgende:

[..]

[afbeelding]

Dit is mijn T1, een Microbus Deluxe uit 1964 (met 'walk-trough'). Geïmporteerd uit Oregon USA.

Waarom vanuit daar? Omdat het klimaat daar gunstig is, en ze niet wegrotten. Het enige wat er aan gelast is dat is de accubak, maar dat is eigenlijk een standaard plek. Verder is de bus volledig kaal geweest, tot op het blanke metaal. En letterlijk elk onderdeel is er nieuw in gegaan, inclusief versnellingsbak, motorblok, vertragingskasten, stuurinrichting... gewoon alles. De body is gezandstraald etc. De bodem is behandeld tegen roest en tevens zit er zo'n 30 liter was onder, ook tegen de roest. Kortom, de bus is in perfecte staat. (Hij is zelfs strakker dan hij uit de fabriek komt)

Dit is gedaan in 1999/2000, de auto was klaar ergens in 2001. Hij staat nu in een verwarmde garage, dat vindt hij het lekkerste. Zo'n 22 graden constant.

Ik kan je zeggen dat dit alles toen nog 'enigzins' betaalbaar was. Het is nu een echt liefhebbers object geworden, ook onderdelen zijn nu schrikbarend duur voor dit beestje. Laatst was ik een beetje rond aan het surfen op zoek naar bussen, en voor een ongerestaureerd 'wrak' betaal je toch al gauw zo'n ¤20000. Dat is er dan één waar je nog wat mee kan. Gooi daar nog eens ¤20000 aan restauratie tegenaan, en je zit een beetje in de richting van een perfecte bus. Denk dat deze precies op het goede moment is gekocht.

Verder kan ik niets anders zeggen dan dat het een super ding is! Krijg alleen maar positieve reacties op hem, heb nog nooit iemand gezien die het niet een gave auto vond. En zelfs in de PC Hoofdstraat in Amsterdam heb je meer bekijks met je T1 dan met je Ferrari Enzo.
mooie bus
Hoe vaak rij je ermee?
pi_42074626
Volkswagen Transporter T4 Wijsneus

Mijn lievelings Busjee (op BangBus na )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_42074935
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:39 schreef Turquaz52 het volgende:
Volkswagen Transporter T4 Wijsneus
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Mijn lievelings Busjee (op BangBus na )
Ook erg mooi, ik ken iemand die heeft een TDI met alles rood.
Lijkt wel een beetje op die zwarte maar dan zonder Bullbar.
pi_42081059
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:03 schreef MrSASO het volgende:
Ik vind het dat volkswagen logo wat zo verschrikkelijk groot is juist zo mooi aan die busjes.
In de Gumball reed er ook eentje rond met een porscheblok erin, met dat ding reden ze over de 160 toen ze werden aangehouden.
De politieagent kon zijn ogen gewoon niet geloven dat dat ding zo hard liep.
Zie hier pics: http://sam13a.blogspot.com/

Er zit een 3.2 in... hij loopt zo'n 135 MPH, dat is zo'n 216KM/H... naar in een T1...

De mijne haalt 120, dat is al veel te hard voor zo'n ding.

Nou moet ik wel zetten dat de Gumball T1 helemaal omgebouwd is qua ophanging, remmen etc. (Allemaal porsche)
...
pi_42081108
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:06 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

mooie bus
Hoe vaak rij je ermee?
Nou 2x per maand ofzo... echt niet vaker... Ja, als het mooi weer is! Dan gaat hij wat vaker naar buiten...

Maar ik ga er niet mee naar meetings... Heb geen zin in al die 'geilers' die er omheen lopen kwijlen.
...
pi_42091788
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 17:58 schreef -VnCnT- het volgende:

De mijne haalt 120, dat is al veel te hard voor zo'n ding.
Ik had gehoord dat je wel wat zandzakken voorin moet gooien omdat de voorkant kan gaan zweven als je boven de 100 Kilometer per uur rijd.
pi_42095616
quote:
Op zondag 24 september 2006 14:33 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik had gehoord dat je wel wat zandzakken voorin moet gooien omdat de voorkant kan gaan zweven als je boven de 100 Kilometer per uur rijd.
Nou bij mij niet dus! Het leek wel godsgruwelijk hard in dat ding... wel een prachtig om de verbaasde looks op mensen hun gezichten te zien als je ze inhaalt met je T1..
...
pi_42116001

huwahauhauhaua

Uit een site geript:
quote:
Men zat vast aan de 4cyl. luchtgekoelde 1131cc Boxxer motor met maar 25PK ( )
Heeft een T1 de motor van een Kever?? 25PK
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_42118897
quote:
Heeft een T1 de motor van een Kever?? 25PK
De modellen in USA tot Januari 1964 hadden een 1200cc motortje.
Deze in Augustus 1959 opgekrikt naar 30PK, daar is in Europa mee doorgereden tot 1967, waarna hier de 1500cc motor kwam.

In USA liepen op de zaken voor, daar hadden ze vanaf Januari 1964 een 1500cc motor.
...
pi_42637305
stelletje luchtgekoelde gekken !!

VnCnT, dit is je bus niet vermoed ik ?

pi_42655716
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:57 schreef hjs het volgende:
stelletje luchtgekoelde gekken !!

VnCnT, dit is je bus niet vermoed ik ?

[afbeelding]
Neejoh..
Ten eerste heeft VnCnT geen decals.
Ten tweede is de bumper anders
Ten derde zegt VnCnT net dat hij nooit naar meetings gaat..
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:02:16 #232
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_42655970
Nothing beats die Volkswagen bus die de gemeente Epe heeft.
248PK 2.8 5cill.

Zeer brute bus
pi_42656091
decals kunnen later toegevoegd zijn

Voor de rest heb je gelijk en had ik het al gezien
Overigens zijn die meetings best gezellig hoor, tuurlijk lopen er kwijlers om je bus maar bij de kleinere meetings zijn het mede bus eigenaren (of andere luchtgekoelde).

bv een splits at the lake van van de zomer is toch wel erg mooi om te zien.
foto's: http://www.vwbusclub.nl/VW-EVENEMENTEN/vw-spijltreffen.htm

en ik moet natuurlijk wel ff reclame maken voor mijn foto's gemaakt op wat meetings
klik

pi_42669044
Die lichtblauw/groene bus is volgens mij van De Grote Beurt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_42673503
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Yep, zie ook http://www.wakebus.com/
pi_42682427
hahaha, wist ik niet eens
pi_43874307

Quote van Tjabbo:
pi_43881412
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 22:05 schreef hjs het volgende:
decals kunnen later toegevoegd zijn

Voor de rest heb je gelijk en had ik het al gezien
Overigens zijn die meetings best gezellig hoor, tuurlijk lopen er kwijlers om je bus maar bij de kleinere meetings zijn het mede bus eigenaren (of andere luchtgekoelde).

bv een splits at the lake van van de zomer is toch wel erg mooi om te zien.
foto's: http://www.vwbusclub.nl/VW-EVENEMENTEN/vw-spijltreffen.htm

en ik moet natuurlijk wel ff reclame maken voor mijn foto's gemaakt op wat meetings
klik

[afbeelding]
Leuke foto's heb je daar...

En nee... ga echt geen decals toevoegen... zou zonde zijn, hij is mooi zo origineel als dat hij nu is.

Wat ik wel leuk vind zijn Empi 5 spoke velgen of BRM's eronder... dat is nog eens iets om te overwegen.
...
pi_43885376
Moet je eens contact opnemen met Area 51 uit Den Haag voor de BRM's, porsche remmen e.d..
Tenminste dat is zijn nick op diverse fora zoals volksforum, vct2 forum en de keversite
Heb mooi werk van hem gezien op die forums.
pi_43901454
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:35 schreef hjs het volgende:
Moet je eens contact opnemen met Area 51 uit Den Haag voor de BRM's, porsche remmen e.d..
Tenminste dat is zijn nick op diverse fora zoals volksforum, vct2 forum en de keversite
Heb mooi werk van hem gezien op die forums.
Bedankt voor je tip! Gelukkig zit ik hier al gebakken... Die ouwe van mij is m'n eigen kever/ vw guru. Weet ieder moertje, boutje etc. uit z'n hoofd te vertellen. Echt onvoorstelbaar! Bijkomend voordeel is dat hij behalve er over lullen ook nog daadwerkelijk er iets moois van maakt... (kijk maar naar de bus )
...
pi_43903553
Mooier kun je het niet treffen.
pi_43910398
Erg leuke dingen.. Verbruiken trouwens wel een hoop
Suc6 and have fun
pi_43911663
die van ons rijdt 1-8 á 1-10, afhankelijk of het veel in de stad of veel op de snelweg is.
Valt wel mee dus. Helaas moet er wel loodhoudende peut in en das ff duurder. (jaja met loodvervanger bedoel ik)
pi_43924475
quote:
Op zondag 26 november 2006 18:45 schreef hjs het volgende:
die van ons rijdt 1-8 á 1-10, afhankelijk of het veel in de stad of veel op de snelweg is.
Valt wel mee dus. Helaas moet er wel loodhoudende peut in en das ff duurder. (jaja met loodvervanger bedoel ik)
Ik gooi gewoon Euro 95 Loodvrij in de T1 hoor... Ik dacht dat alle Kevers na 1968 (als ik me niet vergis) op Loodvrij kunnen rijden. Jij hebt een T2? Die zou ook gewoon op Loodvrij moeten kunnen rijen.

Waarom ik er Loodvrij in gooi is omdat bij de restauratie we een nieuwe motorblok hebben gebouwd, waarbij rekening is gehouden met Loodvrij.

Verbruik van de T1 zou ik niet weten, nooit echt gemeten...
...
pi_43965011
We hebben wel eens de discussie gevoerd op het vct2 forum en nemen maar het zeker voor het onzeker, de meeste hebben een 1.6 of 2 liter erin hangen, wij hebben een 1.8 misschien is dat net weer ff anders.

Binnenkort gaat hij waarschijnlijk voor de grote beurt naar de keverboet, misschien daar weer eens vragen
pi_48695118
Iemand nog naar Biddinghuizen geweest afgelopen weekend? onze foto's

En, vandaag de Telegraaf al gelezen?
http://telegraaf-i.telegr(...)070425_17/pagina.php

ons stukje heb ik al op onze eigen site gezet
http://www.desmitten.nl/Telegraaf/
pi_48703877
Neen, de T1 staat bij Kost in de showroom t.b.v. het 60 jarige bestaan...
...
  donderdag 26 april 2007 @ 10:21:05 #248
53151 T42
Pinball Wizard
pi_48730479
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 23:02 schreef Kluupkluup het volgende:
Nu betaal je er tussen de 10 en 20 duizend euro voor (voor een busje in zeer goede staat).
Met de orginele motor ga je niet harder dan ongeveer 110/120. Laat staan hoe hard je gaat met al je vakantiespullen erin .
dat klopt niet helemaal orgineel hale die busjes maar 70 tot 90kmh! 1200cc motortjes

ik wil er ook 1 maar absolut niet in showroom staat maar in RATLOOK staat daar geil ik nou op

deze was te koop voor maar 18'000 euro met 6cil porsche 911 blok
  donderdag 26 april 2007 @ 10:35:49 #249
53151 T42
Pinball Wizard
pi_48730863
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
die is alweer aan het roesten van onder! best lelijk gespoten (in de wielkasten zie je verfdampen enz) en alle apparatuur moest die jongen kopen. aangezien hij geen geld had is al het geluid enz na de opnames er weer uit gehaald.
pi_48740781
Voor een Samba durfen ze nog veel meer te vragen.
kijk maar eens bij retroville op de site, 30.000 voor een bus in die staat, ze zijn helemaal gek !!

Ik zal mijn mening maar voor me houden over Dennis en Carlos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')