voor dát geld ga ik dan toch liever voor een goedkoop T1'tjequote:Op donderdag 26 januari 2006 18:45 schreef Oosthoek het volgende:
Ik zou wel een originele brilkever willen. Voor minder doe ik 't niet.
brilkever helemaal onbetaalbaar..quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:45 schreef Oosthoek het volgende:
Ik zou wel een originele brilkever willen. Voor minder doe ik 't niet.
Brilkever is het ouds van de drie genoemden..quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:19 schreef Geqxon het volgende:
Ovaaltje? Brilkever?
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 00:05 schreef Geqxon het volgende:
Zo'n ovaalkever is wel tof, die kofferbak is het een nachtjapon die over haar reet hangt
+1 scherpquote:
Maar klopt idd.. Die lijnen lopen, vind ik, mooier door dan bij de nieuwere versies..quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:50 schreef Geqxon het volgende:
Eh? Ik bedoel dus dat bij zo'n ovaaltje de achterklep zo heel sierlijk tot het einde loopt, beetje lastig uit te leggen.
so..?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:02 schreef Maikalo het volgende:
Maar de kever is tot een paar jaar geleden toch nog gewoon geproduceerd in Brazilie?
quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:37 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
GROTE kick!!
Ben dus ook helemaaaal gek op de VW busjes...vooral T1 en T2 !!
Mijn ideaal: VW busje + surfplanken op het dak...
Bed in het busje...bbq mee en gaaaann!! lekker touren door Europa (en verder)![]()
Overigens vind ik dus ook de kever fantastisch...gewone,cabrio...speedster...
Nu nog die grote zak met geld![]()
mooie busquote:Op zaterdag 23 september 2006 01:51 schreef -VnCnT- het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dit is mijn T1, een Microbus Deluxe uit 1964 (met 'walk-trough'). Geïmporteerd uit Oregon USA.
Waarom vanuit daar? Omdat het klimaat daar gunstig is, en ze niet wegrotten. Het enige wat er aan gelast is dat is de accubak, maar dat is eigenlijk een standaard plek. Verder is de bus volledig kaal geweest, tot op het blanke metaal. En letterlijk elk onderdeel is er nieuw in gegaan, inclusief versnellingsbak, motorblok, vertragingskasten, stuurinrichting... gewoon alles. De body is gezandstraald etc. De bodem is behandeld tegen roest en tevens zit er zo'n 30 liter was onder, ook tegen de roest. Kortom, de bus is in perfecte staat. (Hij is zelfs strakker dan hij uit de fabriek komt)
Dit is gedaan in 1999/2000, de auto was klaar ergens in 2001. Hij staat nu in een verwarmde garage, dat vindt hij het lekkerste. Zo'n 22 graden constant.![]()
Ik kan je zeggen dat dit alles toen nog 'enigzins' betaalbaar was. Het is nu een echt liefhebbers object geworden, ook onderdelen zijn nu schrikbarend duur voor dit beestje. Laatst was ik een beetje rond aan het surfen op zoek naar bussen, en voor een ongerestaureerd 'wrak' betaal je toch al gauw zo'n ¤20000. Dat is er dan één waar je nog wat mee kan. Gooi daar nog eens ¤20000 aan restauratie tegenaan, en je zit een beetje in de richting van een perfecte bus.Denk dat deze precies op het goede moment is gekocht.
![]()
Verder kan ik niets anders zeggen dan dat het een super ding is! Krijg alleen maar positieve reacties op hem, heb nog nooit iemand gezien die het niet een gave auto vond. En zelfs in de PC Hoofdstraat in Amsterdam heb je meer bekijks met je T1 dan met je Ferrari Enzo.![]()
Ook erg mooi, ik ken iemand die heeft een TDI met alles rood.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:39 schreef Turquaz52 het volgende:
Volkswagen Transporter T4 Wijsneus![]()
![]()
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Mijn lievelings Busjee
![]()
(op BangBus na
)
Zie hier pics: http://sam13a.blogspot.com/quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:03 schreef MrSASO het volgende:
Ik vind het dat volkswagen logo wat zo verschrikkelijk groot is juist zo mooi aan die busjes.
In de Gumball reed er ook eentje rond met een porscheblok erin, met dat ding reden ze over de 160 toen ze werden aangehouden.
De politieagent kon zijn ogen gewoon niet geloven dat dat ding zo hard liep.
Nou 2x per maand ofzo... echt niet vaker... Ja, als het mooi weer is! Dan gaat hij wat vaker naar buiten...quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:06 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
mooie bus
Hoe vaak rij je ermee?
Ik had gehoord dat je wel wat zandzakken voorin moet gooien omdat de voorkant kan gaan zweven als je boven de 100 Kilometer per uur rijd.quote:Op zaterdag 23 september 2006 17:58 schreef -VnCnT- het volgende:
De mijne haalt 120, dat is al veel te hard voor zo'n ding.
Nou bij mij niet dus! Het leek wel godsgruwelijk hard in dat ding... wel een prachtig om de verbaasde looks op mensen hun gezichten te zien als je ze inhaalt met je T1..quote:Op zondag 24 september 2006 14:33 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik had gehoord dat je wel wat zandzakken voorin moet gooien omdat de voorkant kan gaan zweven als je boven de 100 Kilometer per uur rijd.
Heeft een T1 de motor van een Kever??quote:Men zat vast aan de 4cyl. luchtgekoelde 1131cc Boxxer motor met maar 25PK (![]()
)
De modellen in USA tot Januari 1964 hadden een 1200cc motortje.quote:Heeft een T1 de motor van een Kever?? 25PK
Neejoh..quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:57 schreef hjs het volgende:
stelletje luchtgekoelde gekken !!
VnCnT, dit is je bus niet vermoed ik ?
[afbeelding]
Yep, zie ook http://www.wakebus.com/quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die lichtblauw/groene bus is volgens mij van De Grote Beurt.
Leuke foto's heb je daar...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:05 schreef hjs het volgende:
decals kunnen later toegevoegd zijn
Voor de rest heb je gelijk en had ik het al gezien
Overigens zijn die meetings best gezellig hoor, tuurlijk lopen er kwijlers om je bus maar bij de kleinere meetings zijn het mede bus eigenaren (of andere luchtgekoelde).
bv een splits at the lake van van de zomer is toch wel erg mooi om te zien.
foto's: http://www.vwbusclub.nl/VW-EVENEMENTEN/vw-spijltreffen.htm
en ik moet natuurlijk wel ff reclame maken voor mijn foto's gemaakt op wat meetings
klik
[afbeelding]
Bedankt voor je tip! Gelukkig zit ik hier al gebakken... Die ouwe van mij is m'n eigen kever/ vw guru. Weet ieder moertje, boutje etc. uit z'n hoofd te vertellen. Echt onvoorstelbaar!quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:35 schreef hjs het volgende:
Moet je eens contact opnemen met Area 51 uit Den Haag voor de BRM's, porsche remmen e.d..
Tenminste dat is zijn nick op diverse fora zoals volksforum, vct2 forum en de keversite
Heb mooi werk van hem gezien op die forums.
Ik gooi gewoon Euro 95 Loodvrij in de T1 hoor... Ik dacht dat alle Kevers na 1968 (als ik me niet vergis) op Loodvrij kunnen rijden. Jij hebt een T2? Die zou ook gewoon op Loodvrij moeten kunnen rijen.quote:Op zondag 26 november 2006 18:45 schreef hjs het volgende:
die van ons rijdt 1-8 á 1-10, afhankelijk of het veel in de stad of veel op de snelweg is.
Valt wel mee dus. Helaas moet er wel loodhoudende peut in en das ff duurder. (jaja met loodvervanger bedoel ik)
dat klopt niet helemaal orgineel hale die busjes maar 70 tot 90kmh! 1200cc motortjesquote:Op vrijdag 13 februari 2004 23:02 schreef Kluupkluup het volgende:
Nu betaal je er tussen de 10 en 20 duizend euro voor (voor een busje in zeer goede staat).
Met de orginele motor ga je niet harder dan ongeveer 110/120. Laat staan hoe hard je gaat met al je vakantiespullen erin.
die is alweer aan het roesten van onder! best lelijk gespoten (in de wielkasten zie je verfdampen enz) en alle apparatuur moest die jongen kopen. aangezien hij geen geld had is al het geluid enz na de opnames er weer uit gehaald.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die lichtblauw/groene bus is volgens mij van De Grote Beurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |