Ik nog steeds tussen de D70 en de 10D...quote:Op maandag 1 maart 2004 13:58 schreef Grotgast het volgende:
dacht dat de d70 pas eind maart leverbaar was?
zit nog te twijfelen tussen die d70 en de canon 300d....tsja lastige keuze
jeroenh heeft een hele mooie lijst van vergelijkingen tussen de D70 en de 300Dquote:Op maandag 1 maart 2004 13:58 schreef Grotgast het volgende:
dacht dat de d70 pas eind maart leverbaar was?
zit nog te twijfelen tussen die d70 en de canon 300d....tsja lastige keuze
Dank voor het compliment. Ik had het meer voor mijzelf opgesteld omdat ik toen nog twijfelde tussen de 300D en de D70. Begrijp me niet verkeerd, de 300D is een goede camera voor een hele mooie prijs, maar vooral met die automatische metering zat ik een beetje in mijn maag.quote:
maar het lijstje spreekt voor iedereen..quote:Op maandag 1 maart 2004 21:42 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Dank voor het compliment. Ik had het meer voor mijzelf opgesteld omdat ik toen nog twijfelde tussen de 300D en de D70. Begrijp me niet verkeerd, de 300D is een goede camera voor een hele mooie prijs, maar vooral met die automatische metering zat ik een beetje in mijn maag.
Nu ga ik denk ik alleen nog met het (luxe)probleem zitten dat ik het geld eerder bij elkaar heb dan dat de camera verkrijgbaar zal zijnMaar dat zien we dan wel weer, kan ik vast sparen voor mijn volgende grote aankoop: een nieuwe PC.
Heb je het geld voor een 70-200 f/2.8 AFS VR en een 18-55 AFS DX ook al klaar liggen dan?quote:Op maandag 1 maart 2004 21:42 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Nu ga ik denk ik alleen nog met het (luxe)probleem zitten dat ik het geld eerder bij elkaar heb dan dat de camera verkrijgbaar zal zijnMaar dat zien we dan wel weer, kan ik vast sparen voor mijn volgende grote aankoop: een nieuwe PC.
Sja, ik weet het. Toch heb ik mijn wensen redelijk afgebakend. Uiteraard een goede body (D70), en om te beginnen die 18-70 lens. Met die combo kan ik waarschijnlijk 90% van de foto's die ik wil maken. Daarna ga ik in een rustig tempo sparen voor een flitser en 70-200 of 70-300 lens. Ik weet zeker dat er in de loop der tijd wensen bij zullen komen, maar met mijn huidige spiegelreflex heb ik ook een dergelijke set en daarmee kom ik goed uit. Statieven heb ik al.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:25 schreef luap het volgende:
Verhaal over geld
Damn, ze hebben door waar ik mijn info vandaan haalquote:Op dinsdag 2 maart 2004 10:27 schreef hooiberg het volgende:
Als iemand een lijstje zocht, op www.dpreview.com staat er wel een, met vergelijkingen tussen de 300D en D100 en D70
Das niet zo vreemd hoor. Maar als je al een spiegelreflex hebt had ik dat hele verhaal niet hoeven schrijven. Dan weet je al wat erbij komt kijken.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 10:22 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Sja, ik weet het. Toch heb ik mijn wensen redelijk afgebakend. Uiteraard een goede body (D70), en om te beginnen die 18-70 lens. Met die combo kan ik waarschijnlijk 90% van de foto's die ik wil maken. Daarna ga ik in een rustig tempo sparen voor een flitser en 70-200 of 70-300 lens. Ik weet zeker dat er in de loop der tijd wensen bij zullen komen, maar met mijn huidige spiegelreflex heb ik ook een dergelijke set en daarmee kom ik goed uit. Statieven heb ik al.
Het is voor mij een hobby, echt kunstzinnige foto's hoef ik er niet mee te maken, ik vind het fotograferen zelf vaak leuker dan wat er uitkomt. En voor mij is een gedeelte van het plezier zeker het kunnen werken met een mooie machine.
Ik ben een beetje vreemd![]()
Ik denk toch dat je de camera-techniek eerst een beetje onder de knie moet krijgen voordat je er goed mee kan werken.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 13:54 schreef Grotgast het volgende:
Weet een van jullie of deze camera's ook te huur zijn voor een dagje ?
Zou graag die d70 / canon 300d gewoon een dagje in de dierentuin uitproberen om te zien of ik het wel echt iets vind
Ja denk het wel, heb er snel even naar gekeken.quote:Fuji? die hebben een S3pro aangekondigd maar dat is er een met een 6MP superccd die tot 12MP kan worden geinterpoleerd. Bedoel je die of is er nog een andere? Zal die focus ook eens gaan halen klinkt wel interessant.
Ja, dat kan ik heb de prijs daarvan ooit eens opgevraagd bij een bedrijf in Amsterdam (Capi vak of zo? Ouwesok/fotoloog: hellup!), en dat was bijzonder prijzig. Als je zo'n ding een week of twee, drie zou huren zou je hem al kunnen kopen.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 13:54 schreef Grotgast het volgende:
Weet een van jullie of deze camera's ook te huur zijn voor een dagje ?
De meningen daarover zijn verdeeld maar ik denk dat geinterpoleerd zoiets betekend als "nep" of "MB verspilling".quote:Op dinsdag 2 maart 2004 15:01 schreef hooiberg het volgende:
Wat betekend geinterpoleerd precies?
Volgens mij doelen ze daarmee op de techniek van de CCD. Daar zitten 6 miljoen pixels op. Alleen hebben ze die pixels niet vierkant gemaakt, zoals gebruikelijk, maar zeskantig. De pixels zitten in een soort honingraat op de sensor. Daardoor zou je meer lichtinformatie moeten kunnen verwerken dan met 6 miljoen vierkante pixels. Het is een techniek die Hitachi volgens mij ook al eens in monitoren heeft toegepast. Het beeld moet echter wel worden omgezet naar een beeld met vierkante pixels. Die stap wordt extrapolatie genoemd en resulteert in het dubbele aantal, maar dan vierkante pixels. Je zal best meer beeldinformatie hebben dan met een standaard 6MP camera, maar of die beeldinformatie ook echt verdubbelt betwijfel ik.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 15:01 schreef hooiberg het volgende:
[..]
Ja denk het wel, heb er snel even naar gekeken.
Wat betekend geinterpoleerd precies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |