quote:Dat zei ik zojuist dus ook
Op vrijdag 13 februari 2004 17:44 schreef m-niki het volgende:
als je iets meer naar rechts loopt, dan komt de kraan van de pomp ook mooier uit EN staat dat huis er minder op en vooral die (moderne) auto niet!! Probeer eens ook foto's van heel dichtbij en andere hoeken te maken, als je een digitale camera hebt, kan je zoveel mogelijk foto's maken als je wilt! De pomp is nu ook vrij donker, misschien kan je iets meer licht de camera in laten komen?
quote:Kan kloppen, ik heb de instellingen op auto staan.
Op vrijdag 13 februari 2004 17:48 schreef Xilantof het volgende:[..]
leuke foto, vind alleen dat "blok" (dus die hele voet met die kraan eraan) heeeel donker, is waarschijnlijk in het echt ook zo, maar hier vind ik het bijna storend.
quote:hm, jij bent lekker! Eerst zo'n reactie plaatsen om vervolgens te suggereren dat ik beter niet kan reageren (wat natuurlijk klopt, dat is nogal off-topic).
Op vrijdag 13 februari 2004 17:50 schreef huiz het volgende:
Maar jouw reactie is een subliem voorbeeld wat ik bedoel, ik zeg iets in het algemeens en jij betrekt het direct op jezelf, je gaat je verdedigen, terwijl ik het totaal niet zo bedoelMaar goed, jammer van dit topic om hierover te discussiėren
@speedy, het zal nu buiten wel te donker zijn om te fotograveren, maar ik ben heel benieuwd hoe je foto's gaan worden, ik vind dat je al snel vooruitgang liet zien, wat kan er nog komen?!?!?!!! (de winnende foto??)
quote:dat had ik dan nergens (goed) gelezen..sorry!!
Op vrijdag 13 februari 2004 18:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat zei ik zojuist dus ook
quote:hihi en dit had je dus al WEL gezegd (zie mijn vorige post) nogmaals: sorry!!
Ik zal morgen nog eens proberen, want het is nu echter te donker voor.
quote:Jemig! Het lijkt wel of je expres zo reageert om aan te tonen hoe je reacties van anderen zo persoonlijk mogelijk kunt aantrekken! Ik suggereer helemaal niet dat jij of iemand anders beter niet kan reageren. Ik geef best toe dat ik ook niet altijd duidelijk spreek, maar met de opmerking dat het jammer was van dit topic om hierover te discussiėren bedoel ik dat dit topic over de fotowedstrijd gaat. Mocht iemand zich (persoonlijk) aangesproken voelen om dit verder uit te kauwen dan opent ie maar een topic.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:08 schreef m-niki het volgende:[..]
hm, jij bent lekker! Eerst zo'n reactie plaatsen om vervolgens te suggereren dat ik beter niet kan reageren (wat natuurlijk klopt, dat is nogal off-topic).
Als jij niet begrijpt dat de reactie die je eerder plaatste, vraagt om een antwoord (en niet om een verdediging..het is ook maar zoals jij het zelf ziet he!), dan moet je beter nadenken voordat je je reageert als je niet wilt dat iemand zich het aantrekt. Je zit hier in een foto-topic en commentaar ligt soms gevoelig (dat gaf je zelf ook al aan) omdat het gaat om iets wat je zelf gemaakt hebt!!
Wat mij betreft is deze "discussie" over dit onderwerp in dit topic voorbij, als je nog duidelijker uitgelegd wil hebben wat ik wel bedoel en dat ik het niet over jou of een specifiek persoon heb, open dan maar een topic om hierover verder te gaan en dan zal ik proberen om e.e.a. in een reactie van ca. 50 A4-pagina's incl. index, voetnoten en verklarende woordenlijst te verduidelijken. Als je dat op prijs stelt dan
quote:wat me opvalt aan deze foto's is dat je het onderwerp van je foto recht van voren, en in het midden van het plaatje fotografeert....als ik jou was zou ik daar wat meer mee spelen....bijv: zoek eens een andere hoek...plaats het onderwerp wat meer naar de rand....fotografeer eens van wat lager bij de grond...
Op vrijdag 13 februari 2004 18:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat zei ik zojuist dus ook
Ik heb natuurlijk een digitale camera
Ik zal morgen nog eens proberen, want het is nu echter te donker voor.
in dit geval is zo te zien die pomp apart driehoekig...da's iets leuks om te laten zien, door hem wat meer van de zijkant te fotograferen...ook komt de kraan er dan misschien wat meer uit....daarnaast is het een vrij fors ding, dat kun je benadrukken door wat lager te gaan zitten en wat omhoog te schieten, waardoor die pomp als het ware echt boven je uit torent (heeft als bijkomend voordeel dat de horizon lager komt te liggen, waardoor wegen en huizen enzo wat minder prominent in beeld komen...)
loop er omheen...fotografeer het vanuit allerlei hoeken...laag, hoog, rechts, links etc...en kijk wat voor effect dat geeft
schetsje als voorbeeld:
hmmm....beetje lang verhaal
quote:zeikerd
Op vrijdag 13 februari 2004 19:46 schreef huiz het volgende:[..]
Jemig! Het lijkt wel of je expres zo reageert om aan te tonen hoe je reacties van anderen zo persoonlijk mogelijk kunt aantrekken! Ik suggereer helemaal niet dat jij of iemand anders beter niet kan reageren. Ik geef best toe dat ik ook niet altijd duidelijk spreek, maar met de opmerking dat het jammer was van dit topic om hierover te discussiėren bedoel ik dat dit topic over de fotowedstrijd gaat. Mocht iemand zich (persoonlijk) aangesproken voelen om dit verder uit te kauwen dan opent ie maar een topic.
Wat mij betreft is deze "discussie" over dit onderwerp in dit topic voorbij, als je nog duidelijker uitgelegd wil hebben wat ik wel bedoel en dat ik het niet over jou of een specifiek persoon heb, open dan maar een topic om hierover verder te gaan en dan zal ik proberen om e.e.a. in een reactie van ca. 50 A4-pagina's incl. index, voetnoten en verklarende woordenlijst te verduidelijken. Als je dat op prijs stelt dan
quote:que?
Op vrijdag 13 februari 2004 19:53 schreef Tronica het volgende:
*mat*post
quote:denk: " terugvindpost"
Op vrijdag 13 februari 2004 20:05 schreef Abbadon het volgende:[..]
que?
quote:maar dat spel je heel anders...
Op vrijdag 13 februari 2004 20:07 schreef Xilantof het volgende:denk: " terugvindpost"
quote:idd...
Op vrijdag 13 februari 2004 20:08 schreef Abbadon het volgende:[..]
maar dat spel je heel anders...
quote:ehm... wil je erover praten?
Op vrijdag 13 februari 2004 19:46 schreef huiz het volgende:Jemig! Het lijkt wel of je expres zo reageert om aan te tonen hoe je reacties van anderen zo persoonlijk mogelijk kunt aantrekken! Ik suggereer helemaal niet dat jij of iemand anders beter niet kan reageren. Ik geef best toe dat ik ook niet altijd duidelijk spreek, maar met de opmerking dat het jammer was van dit topic om hierover te discussiėren bedoel ik dat dit topic over de fotowedstrijd gaat. Mocht iemand zich (persoonlijk) aangesproken voelen om dit verder uit te kauwen dan opent ie maar een topic.
maar on-topic: waar blijven de inzendingen!! Hehe ik wil meer meer meer meer!!!
quote:Thnx men voor deze reactie!
Op vrijdag 13 februari 2004 19:50 schreef Abbadon het volgende:[..]
wat me opvalt aan deze foto's is dat je het onderwerp van je foto recht van voren, en in het midden van het plaatje fotografeert....als ik jou was zou ik daar wat meer mee spelen....bijv: zoek eens een andere hoek...plaats het onderwerp wat meer naar de rand....fotografeer eens van wat lager bij de grond...
in dit geval is zo te zien die pomp apart driehoekig...da's iets leuks om te laten zien, door hem wat meer van de zijkant te fotograferen...ook komt de kraan er dan misschien wat meer uit....daarnaast is het een vrij fors ding, dat kun je benadrukken door wat lager te gaan zitten en wat omhoog te schieten, waardoor die pomp als het ware echt boven je uit torent (heeft als bijkomend voordeel dat de horizon lager komt te liggen, waardoor wegen en huizen enzo wat minder prominent in beeld komen...)
loop er omheen...fotografeer het vanuit allerlei hoeken...laag, hoog, rechts, links etc...en kijk wat voor effect dat geeft
schetsje als voorbeeld:
![]()
quote:Voordeel van jouw standpunt is dat die Volvo dan ook uit het beeld dondert. die witte auto op de achtergrond trekt je oog van het onderwerp.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:50 schreef Abbadon het volgende:[..]
wat me opvalt aan deze foto's is dat je het onderwerp van je foto recht van voren, en in het midden van het plaatje fotografeert....als ik jou was zou ik daar wat meer mee spelen....bijv: zoek eens een andere hoek...plaats het onderwerp wat meer naar de rand....fotografeer eens van wat lager bij de grond...
schetsje als voorbeeld:
![]()
quote:we weten dan echter nog niet wat er dan in beeld verschijnt door het verschuiven
Op vrijdag 13 februari 2004 22:01 schreef RonaldV het volgende:[..]
Voordeel van jouw standpunt is dat die Volvo dan ook uit het beeld dondert. die witte auto op de achtergrond trekt je oog van het onderwerp.
maar das voor ons afwachten
en miischien zijn die auto's wel helemaal weg als hij weer gaat kijken
quote:vraag is natuurlijk of 2 weken genoeg is om er de perfecte foto van te maken
Op vrijdag 13 februari 2004 22:17 schreef pea4fun het volgende:
Haha, volgens mij wordt de foto van speedy een foto gemaakt door vereende krachten, dat moet haast wel een winnaar worden zo....
quote:Het is alleen al leuk om te zien hoe, met hulp, de foto toch steeds een beetje leuker wordt.
Op vrijdag 13 februari 2004 23:03 schreef Abbadon het volgende:[..]
vraag is natuurlijk of 2 weken genoeg is om er de perfecte foto van te maken
en zo leert iedereen wat
quote:lees de openingspost van het sticky-topic maar....staat alles in
Op zaterdag 14 februari 2004 00:02 schreef tjAb het volgende:
hmm makkelijk zo'n openingspost waar alles instaat...
kan er nog ingeleverd worden? zo ja...waar en hoe..heb net ook maar ff een fototje geschoten...
weet niet of het wat is..maar vond em zelf wel aardig..-plaatje-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |