abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17139126
Ik wil in Maart naar Kirchberg in Oostenrijk gaan skien.
Is er iemand ooit geweest?
Is het in Maart nog goed te doen ivm sneeuw e.d.?

Rob

vrijdag 13 februari 2004 @ 10:17:22 #2
26817 yoghurtmuil
kende um of kende um nie?
pi_17139523
Ik ben twee jaar in Kirchberg wezen skien. De Kitzbuheler Alpen zijn een leuk gebied om te wintersporten, niet echt extreem lastig maar ik kon me er als redelijk ervaren skier goed vermaken. De Hahnenkamm-afdaling naar Kitzbuhel is een aanrader (met name de Streiff, al moet je hier toch wel echt een beetje ervaren voor zijn) .

Apres skien gaat heel goed in Kirchberg, de London Pub is een leuke tent om gezellig nog wat te gaan drinken al is het soms wel een beetje een soort van Salou in de sneeuw zoals het er aan toe gaat.

Ik heb me er in ieder geval tweej aar goed vermaakt, veel plezier iig!

"Soms is het niet erg iets moois te verliezen, beter te verliezen dan dat je het nooit hebt gehad."
pi_17147536
Dank je, gaat wel lukken.
We gaan op de eerste plaats voor het skien, vriendin heeft nog nooit geskied, dus dat zal nog wel rustig aan gaan de eerste dagen.
  zondag 29 februari 2004 @ 23:45:54 #4
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_17435968
Zorg dat je een Kitzbuheler Alpen pass neemt. Kan je met 1 skipas naar verschilende gebieden. Hebben wij ook gedaan. Ik ben vannacht terug gekomen. En geloof me. Er was ZAT maar dan ook ZAT sneeuw
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 3 maart 2004 @ 15:36:14 #5
47259 Antartic
Without the C
pi_17482263
Aanrader! Ben net terug en was heerlijk. Goede sneeuw en voldoende voor de komende maand, dus de volle vertrouwen dat je zeker tot eind maart kan skieen en waarschijnlijk nog wel langer.

Er is een goede busverbinding met de appartementen en de gondel. Je kan zelfs op 2 plaatsen met een gondel naar boven. In Kirchberg (Fleckalmbahn 6-persoons) van 800 naar 1800 en misschien iets rustigere Pengelstein (8-persoons). Verder kan je inderdaad met de uitgebreide skipas ver komen. Er is zelfs een skisafari aangelegd. Je kan hierbij langs prachtige routes helemaal naar de andere kant van het gebied skieen. Alleen kan je pas vanaf december 2004 weer terug skieen, maar geen probleem nu want de busverbinding terug is redelijk en de piste komt daar ook op uit.

Verder niet alleen voor de beginnende skier en redelijk gevorderde skiers goed, maar ook voor de goed gevorderde skier zijn er uitdagingen zat, buckelpistes, zwarte pistes en skiroutes genoeg.

Verder hoorde ik dat wellicht in de toekomst het gebied Kirchberg,Aurach,Kitzbuhel, Pengelstein en Jochberg samen gaan met het GroBraum waartoe Going, Ellmau, Scheffau, Brixen, Itter, Hopfgarten, Soll, Kelschau en ,het o zo Nederlandse, Westendorf behoren. Daarmee wordt dit het grootste gebied van Oostenrijk, maar dat is voor als nog toekomstmuziek.

Voor nu, veel plezier in Kirchberg als je gaat en als je terug ben post even wat je er van vindt.

Kirchberg = OK
  woensdag 3 maart 2004 @ 19:36:24 #6
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_17486261
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 15:36 schreef Antartic het volgende:
Er is zelfs een skisafari aangelegd. Je kan hierbij langs prachtige routes helemaal naar de andere kant van het gebied skieen. Alleen kan je pas vanaf december 2004 weer terug skieen, maar geen probleem nu want de busverbinding terug is redelijk en de piste komt daar ook op uit.
Je hebt ook de olifanten route
En wat denk je van de hanenkam Jep daar waar ze de wedstrijden houden

De verbinding die gaat komen zijn ze nu al aan het maken. Ik heb daar de aanleg van gezien

PS
Heb jij iemand met een blauwe kip zien skiën?? Dat was ik
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_17576295
Goed om al deze positieve reacties te lezen.
Ik ga a.s. vrijdagnacht, ben er klaar voor.
Ik zal uiteraard verslag doen als ik terugben. Maar daar wil ik op dit moment nog niet aan denken.

Er is een kirchberg-forum opgericht door mensen die daar regelmatig komen.
Dus als je het leuk vind, kun je daar eens langssurfen.

http://www.kirchbergforum.tk/

Ik ga de koffers pakken, hoop dat het goed bereikbaar is dit weekend ivm sneeuwval.

Hoe was trouwens de gevoelstemperatuur op de piste, niet te koud??

Rob
  vrijdag 12 maart 2004 @ 15:20:06 #8
47259 Antartic
Without the C
pi_17668690
eerste dag was het 11 graden in het dal ! Dus gevoelstemperatuur met volle zon nog veel hoger, gelukkig kon de sneeuw dit een dag hebben... wel papperig
pi_17669492
ik vind dat er wel nadelen zijn aan Kirchberg er zijn veel oude liften daar
ik ben ski altijd bij brixen elmau enzo daar zijn alleen maar nieuwe liften (tis trouwens ook het grootste aaneengesloten skigebied van oostenrijk)
en die verbinding tussen kirchberg en brixen dat zal nog wel ff duren er wordt eerst een nieuwe gondel gebouwd tussen Jochberg en Kitzbuhel (dan kan je weer makkelijk terug komen als je de safari hebt gedaan)

ik hoop dat je genoeg info hebt
pi_17669516
we hebben trouwens een appartement in Brixen im thale
voor meer info : http://members.chello.nl/j.pfann1
  vrijdag 12 maart 2004 @ 16:21:17 #11
47259 Antartic
Without the C
pi_17669956
Ben ook veel in Brixen geweest. Wat reintje17 zegt klopt wel. Het is in Kirchberg niet zo massaal allemaal op veel plekken als we het over de liften hebben. Dus niet veel 8 persoons-sesselliften maar ook veel 3-persoons. Vooral voorbij Jochberg ook veel T-liften (Anker). Het is een ouder ski-gebied dus vaak nog liften die er al tientallen jaren staan. Maar ook veel nieuwe liften, gondels etc. Zoals de gondel in Pengelstein die dit jaar voor het eerst is.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 16:25:51 #12
84723 Soople
...krijgt 't heen en weer
pi_17670050
Ga je met je vriendin alleen? Dan zou ik liever een groter en vooral hoger gebied in Frankrijk uitzoeken. Zeker voor beginners zijn de pistes daar minder druk, ruimer en de sneeuw is gemiddeld een heel stuk beter. Zeker op de gletschers.

Verder heb ik me door The Londoner en de Pferdestall dat dorp laten uitjagen. Wat een Hollands lallend tuig dat je 's nachts wakker houd (als je niet katjelam je nest in dook), dat de volgende dag met 0 techniek, 0 slaap en 10 drank de piste afvloog. Onverantwoorde domme rukkers. Met drank op rijden mag ook niet, laat staan zonder rijbewijs.

Doe jezelf een lol, en zoek alleen Kirchberg op als je:
1) met een groep bent
2) voor het zuipen gaat
3) kan skieën
4) geen last hebt van plaatsvervangende schaamte

Vind je het gebied mooi, ga dan in Kitbühel zelf zitten (en laat je vriendin daar NIET winkelen). Is je budget niet zo groot, zoek dan een plekje in één van omringende kleinere dorpjes. Komt ook niet zoveel gespuis.

Mijn favoriete piste daar: Schlagl (nr. 39?); lekker rustig. Tussen de Steinbergkogel en de Hahnenkamm.
Vega's let op: recent is ontdekt dat planten bewustzijn en gevoel hebben!
  donderdag 18 maart 2004 @ 13:11:05 #13
47259 Antartic
Without the C
pi_17798907
ja 39 is inderdaad goed te skieen
pi_46017849
Hoe zou de sneeuw zijn begin april..?
Op sunweb staat namelijk reis aangeboden in het paasweekend in Kirchberg!
Op anwb.nl staat dat er sneeuwzekerheid is van januari tot en met april..

Iemand ervaringen hiermee?
Het lijkt ons namelijk wel wat!
Kirchberg zelf is briljant
pi_46691826
London Pub
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:43:55 #16
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_46967911
ik ben er afgelopen week geweest en de dal afdaling was mooi gesloten wegens het ontbreken van de sneeuw
pi_48212422
wij gaan van de zomer skieen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')